Lai arī cik muļķīgi tas neizklausītos, cilvēki par grāmatām vairumā gadījumu tomēr spriež pēc to vāka, un, attiecībā uz tīmekli – grāmatas vāks ir interneta vietnes galvenā lapa, īpaši mazajiem uzņēmumiem, kuriem interneta mājaslapa pilda nozīmīgu vizītkartes lomu.
Mazais uzņēmējs, kuram, visticamāk, jau tāpat ir ierobežoti finanšu līdzekļi, parasti nevar atļauties tērēties, lai algotu dizaina guru, kurš paskaidrotu par tendencēm tīmeklī. Par laimi saistošas interneta mājaslapas izveide nav nekāda kvantu fizika.
Portāls Mashable apkopojis astoņus pamatprincipus, par kuriem būtu vērts padomāt, pirms savas interneta vietnes izveides.
1. Mājaslapai jābūt vienkāršai
Viss noslēpums ir interneta vietnes vienkāršībā. Interneta vietnes galvenajās lapas uzdevums ir reklamēt produktu pamatā ar vienkārša zīmējuma vai saukļa palīdzību.
Piemērs: Sheepshead
2. Nē - peles ritināšanai!
Interneta lietotājiem nepatīk, ja mājaslapa vertikāli ir pārāk gara, jo tas nozīmē ilgu datorpeles ritināšanu un informācijas gūzmu. Labāk izmantot hipersaites, kas mājaslapas apmeklētāju aizvestu uz attiecīgām kategorijām.
Piemērs: Olive & Myrtle
3. Jāizvēlas pareizās hipersaites
Ņemot vērā otro ieteikumu, svarīgi ir izvēlēties hipersaites, kas atradīsies interneta vietnes galvenajā lapā. Labs piemērs ir izvēlēties tikai trīs – «Par uzņēmumu», «Produkts», «Jaunumi». Apmeklētājam pamatā jāzina, kas tas ir par uzņēmumu, ko viņš var no uzņēmuma iegūt, kā arī uzņēmuma aktualitātes.
Piemērs: Narien Tea
4. Savs produkts ir jāliela
Galvenās izvēlnes augšpusē vēlams izvietot dažus kvalitatīvus un uzmanību piesaistošus sava produkta attēlus.
Piemērs: John Murphy Photographs
5. Jāatjaunina lapas informācija
Viens no veidiem, kā viegli un ātri uzturēt savu mājaslapu aktuālu, ir izvietot savā mājaslapā Twitter logu, kurā rādās uzņēmuma «tvīti». Tiesa, šeit gan jāņem vērā, ka interneta lietotāji, ienākot uzņēmuma mājaslapā, nedrīkstētu redzēt divu nedēļas vecus «tvītus» - proti, ja šāds logs tiek izmantots, aktīvi jāizmanto arī pats Twitter.
Piemērs: Brooklyn Brew Shop
6. Vienots zīmols visās platformās
Svarīgi ir mājaslapas galvenajā izvēlnē parādīt uzņēmuma zīmolu. Lieki pieminēt, ka tam vajadzētu būt vienojošam visās platformās, īpaši gadījumos, ja uzņēmējam ir arī fizisks veikals vai birojs.
Piemērs: Nom Nom
7. Jārada atpazīstamība sociālajos portālos
Savu mājaslapu vajadzētu izveidot tā, lai lapas apmeklētājs interneta vidē, paziņojot par kāda uzņēmuma produktu, reizē arī efektīvi noreklamē uzņēmumu. Vērtīgi šādos gadījumos ir veikt uzstādījumu, kurš, iekopējot mājaslapas adresi, piemēram, portālā Facebook, blakus informācijai teksta formā parāda arī uzņēmuma logo, vai konkrētas preces vai pakalpojuma attēlu.
Piemērs:
8. Jābūt asprātīgam
Mazie uzņēmēji mūsdienās jau ir panākuši jaunu mājaslapas dizaina tendenci – lapas apmeklētāji tiek reizē arī izklaidēti.
Piemēri: Salt Films, Incredibox, Design of Today