Līzinga finansējuma pieejamība ir svarīga kvalitatīva autoparka attīstībai, līdz ar to pozitīvi jāvērtē fakts, ka līzinga tirgū saasinājusies konkurence pēc Swedbank Līzinga atgriešanās tirgū, ziņu atzina Latvijas Auto asociācijā.
Līzinga pieejamība esot īpaši būtiska, ņemot vērā sabiedrības nelielos uzkrājumus, kas neļauj iegādāties automobili par saviem līdzekļiem. Automobiļu finansēšanā būtisks notikums pērn bija Swedbank Līzinga atgriešanās jaunu automobiļu līzinga tirgū, uzsver asociācijā. Kompānija pērn ieguvusi 19% tirgus. Atgriešanās ievērojami vairojusi konkurenci un ir viens no iemesliem būtiskam finansējuma pieaugumam privātpersonām.
Eksperti gan norāda, ka līderis visā pēckrīzes periodā ir Nordea Finance, kas saglabāja pārliecinošu līderpozīciju arī 2015.gadā ar 30% tirgus daļu. Viens no ievērojamiem līzinga tirgus klientiem ir autonomas kompānijas, kas kopumā nodrošinot 15-20% no visiem līzinga darījumiem. Autonomas uzņēmumu līzinga darījumi 2015.gadā Latvijā veidoja apmēram 15% no korporatīvajos darījumos iegādātām jaunajām automašīnām. Šādu darījumu ietekme Latvijas auto līzinga nozarē esot būtiska, piemēram, 40 automašīnu nomas iegāde mēneša griezumā veido apmēram 6-8% no auto līzinga darījumiem.
Kā skaidro asociācijā, autonomas nozarē aktīvi ir tie auto importētāji un dīleri, kuriem ir izstrādāti speciāli piedāvājumi autonomas uzņēmumiem. Auto tirgotāji šos nomas darījumus izmanto arī savas markas atpazīstamības un popularitātes celšanai gan vietējo iedzīvotāju, gan tūristu un ārvalstu uzņēmēju vidū.
2015.gadā ir palielinājusies privātpersonu daļa tirgū - 22% salīdzinājumā ar 20% 2014.gadā. Līzingā iegādāto privātpersonu auto darījumu skaits ir sasniedzis 63% no visiem darījumiem, kas ir par 7% vairāk nekā pērn.
2015.gadā jaunu auto līzinga līderis bija Nordea Finance Latvia ar 30% tirgus, otrajā - Swedbank Līzings ar 19%, trešajā - SEB Līzings un DNB Līzings - katrs ar 18% tirgus daļu.