Jaunākais izdevums

Vācijā bāzētā ekskluzīvo sporta automašīnu ražošanas kompānija Porsche apvienosies ar Vācijas autobūves koncernu Volkswagen, ziņo The Wall Street Journal.

Par apvienošanos trešdien vienojās abu kompāniju vadītāji, lai rastu risinājumu Porsche neveiksmīgajam Volkswagen pārņemšanas mēģinājumam.

Db jau rakstīja (26.11.2008), ka, pārdošanas apjomiem krītoties, Porsche atlika Volkswagen pārņemšanu, tomēr šā gada janvārī Porsche pārņēma Volkswagen, sev piederošo akciju daļu palielinot par vairāk nekā 50 %.

Kompānija vēlējās palielināt savu daļu Volkswagen kapitālā līdz 75 %, taču finanšu problēmu dēļ tas neizdevās.

Porsche parādsaistības ir aptuveni deviņi miljardi eiro (6.3 miljardus latu).

Volkswagen apgrozījums aptuveni 15 reizes pārsniedz Porsche apgrozījumu.

Porsche AG un Volkswagen apvienošanās noslēgsies ar integrētas autoražošanas grupas izveidi, kurā būs apvienotas desmit automašīnu markas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav šaubu, ka automašīnu lauciņā nākotne pieder elektroauto, kas izceļas ar virkni būtisku priekšrocību, turklāt elektroauto Latvijā un pasaulē kļūst arvien iecienītāki. Ja vēlaties iepazīties ar daudzveidīgo Porsche elektroauto, kā arī hibrīdauto klāstu, turpiniet lasīt šo rakstu!

Kas jāzina par elektroauto un hibrīdauto atšķirībām?

Dažkārt hibrīda un elektriskie automobiļi tiek jaukti, taču tos atšķir pāris būtiskas nianses. Elektroautomobiļi darbojas tikai un vienīgi ar uzlādējamu elektromotora akumulatoru, savukārt hibrīda modeļiem ir gan iekšdedzes dzinējs, gan elektromotors ar akumulatoru.

Hibrīda piedziņas automašīnām ir vairāki veidi, un viens no izplatītākajiem ir tieši Plug-in hibrīda piedziņa. Kā jau iespējams spriest pēc nosaukuma, Plug-in hibrīda baterijas akumulatoru iespējams uzlādēt, to pievienojot elektrotīklam. Kad hibrīda piedziņas automašīnas elektromotora akumulators ir tukšs, ar to varat turpināt pārvietoties, izmantojot iekšdedzes dzinēju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

VW un Porsche gatavi apvienošanai

,27.07.2009

Pjehu ģimenes locekļi var gavilēt par gaidāmo Volkswagen un Porsche apvienošanos, jo īpaši Ferdinads Pjehs (Ferdinand Piech) ar kundzi Ursulu.

REUTERS/SCANPIX

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Porsche un Pjehu ģimeņu pārstāvji, kā arī Lejassaksijas federālā zeme un abu uzņēmumu darbinieki ir izteikuši apmierinātību ar šobrīd ieliktajiem nākotnes uzņēmuma pamatiem, vēsta Volkswagen AG oficiālā informācija.

Uzņēmumu Volkswagen AG un Porsche Automobil Holding SE uzraudzības padomju sēdes, kas ceturtdien norisinājās Štutgartē, pavēra ceļu apvienotas automobiļu būvētāju grupas izveidei, kura apvienos Volkswagen un Porsche uzņēmumus. Kopējās koncepcijas galīgās detaļas tiks izstrādātas tuvākajās nedēļās.

Uzņēmuma Volkswagen AG uzraudzības padomes priekšsēdētājs Dr. Ferdinands K. Pjehs (Ferdinand K. Piëch) redz apvienoto grupu ceļā uz panākumiem: „Kopā Volkswagen un Porsche uzņēmumiem ir viss nepieciešamais, lai ieņemtu vadošo vietu starptautiskajā autobūves industrijā.” Uzstājoties Štutgartē, Dr. Volfgangs Porše (Wolfgang Porsche) uzsvēra, ka šodienas lēmumi iezīmē pagrieziena punktu ceļā uz nākotni, piebilstot: „Apvienotajā grupā Porsche saglabās Porsche zīmola leģendu un identitāti. Tas paver jaunas iespējas izaugsmei.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Tāda Porsche Macan vairs nebūs

Aldis Zelmenis,29.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamā SUV modeļa Macan paaudze būs 100 % elektriska, nolēmusi Porsche AG uzraudzības padome. Tas nozīmē, ka šobrīd uzlabotie Macan modeļi noslēgs salīdzinoši īso, bet žilbinošo iekšdedzes motoru ēru

Porsche Macan ir Cufenhauzenas kompānijas veiksmes stāsts. Piecos gados kopš Macan modeļa dzimšanas pasaulē tas ir pārdots vairāk nekā 400 tūkst. eksemplāros. Iespaidīgs skaitlis, īpaši zinot salīdzinoši augsto modeļa iegādes cenu, kas bieži vien neatpaliek no lielākā brāļa Cayenne cenojuma. Uzmundrinoši, ka līdz brīdim, kad pārdošanā nonāks pilnībā elektrisks Macan, vēl ir jāpaciešas vismaz gads. Tas ļaus izbaudīt tos jaukumus, ko sniedz nesen uzlabotie Porsche Macan un Macan S.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Autokolekcionāri, Porsche zīmola fani un autoentuziasti, šis ir unikāls brīdis iegādāties vienreizēju auto, kāds vairs nebūs Porsche modeļu aptverē!

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Kļūdas, ko pieļaus pilots, izlabos auto

Aldis Zelmenis,07.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Porsche 911 ar rūpnīcas kodu 992 formāli ir mazinājis jaunības trakulību jeb palielinājis pašsaglabāšanās instinktus. Tas ir veids, kā audzēt pircēju auditoriju, kas spēs tikt galā ar šo izcilo personību

Pilnīgi noteikti auto nav kļuvis mazāk talantīgs braucējs. Drīzāk otrādi. Jaunais Porsche 911 ir kļuvis vēl gudrāks un daudzpusīgāks, lai pat nepieredzējušam braucējam pie auto stūres atļautu sajusties kā īstam sacīkšu braucējam. Kļūdas, ko pieļaus pilots, izlabos auto, turklāt arī tās, kuras iepriekšējais Porsche 911 nespēja izlabot. Citiem vārdiem sakot, rūpes par pilota drošību jaunajam Porsche 911 ir tikpat nozīmīga sastāvdaļa kā automašīnas kopējā veiktspēja.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Var tikai apskaust tos, kuri spēj un spēs atļauties Porsche 911. Ja finanses atļauj, es teiktu, ka jāņem gan klasiskās piedziņas Porsche 911 Carrera S, gan pilnpiedziņas 911 Carrera 4 S. Pēc situācijas un vēlmēm vienu no versijām var ņemt Cabrio izpildījumā ar mīksto audekla jumtu. Unikāls auto, kas joprojām draudzējas ar iekšdedzes boksertipa sešcilindru benzīnmotoru, sniedzot emocijas, kas ir pa spēkam tikai Porsche. Šis fakts ir divtik vērts, ka pats Porsche neslēpj, – modeļa izstrādes procesā nav bijis tālu no tā, lai Porsche 911 ar rūpnīcas kodu 992 būtu kļuvis par hibrīdu. Daudziem par prieku šoreiz vēl uzvarēja klasiskās vērtības. Līdz ar to ortodoksālas orientācijas Porsche fani var gavilēt, turklāt tās padara šo modeli vēl īpašāku, jo, kā atzina jaunā modeļa testa braucienu laikā Grieķijā sastaptais Porsche 911 «Master of engine» jeb Powertrain divīzijas direktors Matias Hofsteters (Matthias Hofstetter), nākamais jeb Porsche 911 ar kārtas numuru 994 jau būs «saprecināts» ar elektrību. Starp citu, M. Hofsteters pačukstēja, ka jau šobrīd aktīvi ar to nodarbojoties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Porsche klubs uzsācis jauno sezonu. Tā noritēšot 911 modeļa piecdesmit gadu jubilejas zīmē, biznesa portālam db.lv stāstīja Latvijas Porsche kluba valdes loceklis Marats Blate.

Porsche 911 savu pirmizrādi piedzīvoja Frankfurtes auto izstādē 1963. gada septembrī.

Kluba sezonas atklāšanas pasākumā piedalījušies vairāk nekā 10 Porsche markas automobiļi, un tā ietvaros norisinājusies arī foto orientēšanās ar desmit kontrolpunktiem un uzdevumiem.

Leģenda Porsche kluba biedrus un draugus aizveda uz Jūrmalu, kur divu stundu laikā bija jāapmeklē vairāki kontrolpunkti un dažos no tiem jāveic arī uzdevumi. Piemēram, Dzintaru mežaparkā dalībniekiem bija jāuzskrien 36 metrus augstajā skatu tornī, lai nolasītu uz elektrosadales skapja uzrādīto kodu.

Vēlāk sekoja kopīgs pārbrauciens uz Spilves lidlauku, kur uz lidmašīnu un lidlauka fona tapa bildes ar visiem Latvijas Porsche kluba sezonas atklāšanas dalībniekiem. Tālāk Porsche kolonna devās uz Mārupi, pie auto ādas salonu speciālista Zigmunda Meldera, kurš izrādīja savu darbnīcu, nolasīju īsu lekciju par ādu, tās atšķirībām un kopšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Møller Baltic Import sasniedzis jaunus rekordus

Db.lv,09.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Møller Baltic Import (MBI), Audi automašīnu importētājs Latvijā un Lietuvā, kā arī Volkswagen importētājs Baltijas valstīs, 2023. gadu noslēdzis, piegādājot vairāk nekā 9000 automašīnu.

“Møller Baltic Import 2023. gadā uzrādījis ļoti pārliecinošus rezultātus gan finansiāli, gan ar mūsu pārstāvēto zīmolu jaunu auto pārdošanas rādītājiem. Audi 2023. gadā ir sasniedzis visu laiku labāko rezultātu. Zīmols pirmo reizi ieņēma pirmo vietu premium klases automobiļu konkurencē Lietuvā, savukārt Latvijā – klientiem piegādāts rekordliels automobiļu skaits, saglabājot otro vietu premium segmentā. Volkswagen zīmolam pagājušais gads aizritēja elektrifikācijas zīmē. Volkswagen sasniedza savu mērķi kļūt par lielāko elektrisko automobiļu piegādātāju Latvijā un Lietuvā. Tikmēr Volkswagen komerctransporta zīmola automobiļu piegādes klientiem Baltijā pieauga par 9%, un tā autoparks tika elektrificēts ar ID. Buzz un eCrafter modeļiem. Pārliecinoši pārdošanas rezultāti likumsakarīgi liecina par to, ka arī finansiāli 2023. gads ir bijis ļoti spēcīgs. Šādi rezultāti ir sasniegti, pateicoties ļoti ciešai sadarbībai ar Volkswagen un Audi rūpnīcām un mūsu mazumtirdzniecības partneru profesionālajam un mērķtiecīgajam darbam visā Baltijā. 2024. gadā mums būs jāspēj pielāgoties pārmaiņām, kā arī iespējamai lēnākai tirgus izaugsmei. Pēdējo gadu notikumi pasaulē ir būtiski izmainījuši ierasto lietu kārtību, kā rezultātā ir nepieciešams pieņemt pārdomātus, bet ātrus lēmumus. 2024. gadam esam noteikuši ambiciozus mērķus. Mēs piedāvāsim spēcīgu ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu modeļu klāstu, piemēram, pilnīgi jauno Volkswagen Tiguan un T-Cross, kā arī jaunus pilnībā elektriskus automobiļus, piemēram, Volkswagen ID.7 un ID.7 Tourer, ID. Buzz septiņu sēdvietu versiju un pirmos Audi elektroauto, kas ražoti uz PPE (Premium Platform Electric) platformas, – Q6 e-tron un Audi A6 e-tron. Pāri visam mēs jo īpaši fokusēsimies uz klientu pieredzes pilnveidošanu, kas ir svarīga prioritāte kā Volkswagen un Audi rūpnīcās, tā arī Baltijas tirgū,” saka vairumtirgotāja Møller Baltic Import izpilddirektore Ilze Grase-Ķibilde.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Auto apskats: Porsche Panamera Sport Turismo

Aldis Zelmenis,15.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Porsche Panamera Sport Turismo nosaukumā neviens vārds nav meli vai izdomājums. Tajā ir gan tīrasiņu sporta auto DNS, gan Gran Turismo ceļotāja gars; ja vēl modeļa nosaukumā pievieno vārdu «turbo», šim auto uz planētas Zeme nebūtu līdzinieku

Visi zinām, ka mūsdienās viltojumu ir vairāk nekā vajadzētu, arī autobūvē īstu lietu kļūst arvien mazāk, jo pat necilu modeļu nosaukumos kaislīgu vārdu virtenes tiek izmantotas arvien biežāk un bezatbildīgāk. Nav brīnums, ka reālajā dzīvē pārsvarā tās ir pelēcīgas un pieticīgas personības, kam ar kaisli, sportu vai elementāru dinamiku ir maz kopīga. Turpretim ar Porsche Panamera Sport Turismo viss ir pa īstam. Novembra beigās šis eksluzīvais Porsche modelis Latvijā svinēja savu pirmizrādi, piedaloties laikraksta Dienas bizness Top 500 jeb Latvijas labāko un spēcīgāko uzņēmumu apbalvošanas ceremonijā, savukārt DB autoapskatniekam pirms kāda laika bija unikāla iespēja ar šo skaistuli izbraukt gleznainajā Horvātijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 2026.gadu, "Porsche" un dažādi tiešie "Porsche" ražošanas materiālu piegādātāji sāks saņemt un līdz ar to ražošanā izmantot zema CO2 emisiju līmeņa tēraudu, informē uzņēmums.

"Porsche AG" un Zviedrijas enerģētikas jaunuzņēmums "H2 Green Steel" nule parakstījuši vienošanos par zema CO2 emisiju līmeņa tērauda piegādi. Sadarbības mērķis ir vēl vairāk uzlabot "Porsche" automobiļu oglekļa emisiju bilanci.

2025.gada beigās "H2 Green Steel" Zviedrijas pilsētā Būdenā (Boden) plāno sākt tērauda ražošanu, izmantojot atjaunīgo enerģiju, un jau no 2026.gada sākuma "Porsche" un dažādi tiešie "Porsche" ražošanas materiālu piegādātāji saņems "H2 Green Steel" zemā emisiju līmeņa tēraudu. Šim materiālam būs viena no zemākajām oglekļa dioksīda pēdām tirgū.

"H2 Green Steel" inovatīvajā ražošanā izmanto ūdeņradi un elektrību no atjaunīgajiem enerģijas avotiem, tāpēc tērauda ražošana tiek nodrošināta gandrīz bez CO2 izmešiem. "H2 Green Steel" pārstāvji norāda, ka CO2 emisijas ir līdz pat 95% mazākas salīdzinājumā ar parastu tērauda ražošanu, kurā izmanto koksa ogles.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Porsche pārstāve: Latvijas iedzīvotāji nekad nav dzīvojuši tik labi kā tagad

Laura Mazbērziņa,28.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēki ir gatavi tērēt naudu luksusa automašīnu iegādei, biznesa portālam db.lv sacīja Porsche Latvija direktore Anete Bilzēna.

«Mēs priecājamies par to, ka mūsu pārdošanas apjomi Latvijā aug straujāk nekā nozarē kopumā. Esam novērojuši, ka Latvijā šobrīd ir ekonomiskā stabilitāte. Cilvēki ir gatavi tērēt naudu automašīnām. Latvijas iedzīvotājs ir maksātspējīgs. Un Latvijai ir ilgstpējīgas attīstības potenciāls, jo Latvijas iedzīvotāji nekad nav dzīvojuši tik labi kā tagad,» savās pārdomās dalījās A. Bilzēna.

Gandrīz 20 gadus Porsche galvenais dizaineris bija latvietis

Vācijas autoražotājs pilnībā atteicies no mašīnu ar dīzeļdzinējiem ražošanas. Porsche koncentrēsies uz automašīnām ar benzīna dzinējiem un hibrīddzinējiem, bet no nākamā gada uzsāks elektroautomobiļu ražošanu. «Porsche ir par tīrāku un zaļāku vidi, kā arī ilgtspējīgu attīstību,» teica A. Bilzēna.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Bijušie Porsche vadītāji attaisnoti tiesas prāvā par tirgus manipulēšanu

LETA,18.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divi bijušie ekskluzīvo automašīnu ražotāja Porsche vadītāji piektdien tikuši attaisnoti tiesas prāvā, kurā viņi tika apsūdzēti tirgus manipulēšanā neveiksmīgajā mēģinājumā pārņemt autobūves kompāniju Volkswagen.

Bijušajam Porsche vadītājam Vendelīnam Vīdekingam un bijušajam finanšu direktoram Holgeram Hērteram bija izvirzītas apsūdzības par nepatiesas informācijas publiskošanu 2008.gadā saistībā ar uzņēmuma plāniem.

Gan Vīdekings, gan Hērters piecus mēnešus ilgajā tiesas prāvā bija uzsvēris, ka viņiem izvirzītās apsūdzības ir nepatiesas.

Porsche laika periodā no 2008.gada marta līdz oktobrim bija publiskojis vairākus publiskus paziņojumus, noliedzot Volkswagen akciju iegādes plānus, lai arī gatavošanās pārņemšanai bija sākusies, iepriekš norādīja prokuratūra.

Savukārt pēc vairākiem mēnešiem Porsche pēkšņi paziņoja par ieceri iegādāties trīs ceturtdaļas Volkswagen akciju, izraisot akciju cenu strauju pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas sporta automašīnu ražotāja Porsche akcionāri varētu būt tuvu darījumam, kas ar parādiem apkrauto kompāniju galu galā tomēr apvienotu ar Volkswagen (VW). Savukārt parādu slogu Porsche cer dzēst pārdodot tam piederošās VW akcijas, ziņo AFP.

Potenciālais darījums paredz pārdot 49% Porsche kapitāla daļu VW, savukārt no Porsche piederošās 51% lielās VW akciju paketes daļu pārdot Kataras valstij, lai segtu kompānijas parādus.

Patlaban gan nekādi oficiāli lēmumi nav pieņemti, taču ir noteikti datumi abu kompāniju vadību sanāksmēm, kas paredzētas 23. jūlijā.

Porsche vadītāja vietnieks Uve Hueks (Uwe Hueck) gan norādījis, ka VW būs jāpalielina piedāvājums par Porsche kapitāla dāļām līdz vismaz 7 miljoniem eiro.

Tiek lēsts, ka vēlāk VW un Porsche starpā varētu notikt darījums, kas galu galā abas kompānijas pilnībā apvienotu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Tiesa Vācijā liek Volkswagen lielākajam akcionāram Porsche SE segt dīzeļgeitas radītos zaudējumus

LETA,24.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Štutgartes tiesa trešdien uzdevusi Vācijas autobūves koncerna «Volkswagen» lielākajam akcionāram - holdingkompānijai «Porsche SE» - daļai investoru segt zaudējumus, kas radušies tā dēvētā dīzeļgeitas skandāla dēļ.

Tiesa divās lietās devusi rīkojumu kopā izmaksāt 47 miljonus eiro, norādot, ka «Porsche SE» nav laikus informējusi investorus par kaitīgo izmešu datu falsificēšanas programmatūru, kas tika uzstādīta miljoniem «Volkswagen» automobiļu.

«Volkswagen» 2015.gada septembrī izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrēta tipa dīzeļdzinējiem, kam uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra.

Pēc šīs informācijas publiskošanas «Volkswagen» akcijas cena turpmākajās dienās nokritās par vairāk nekā 40%, bet «Porsche SE» akcijas vērtība saruka par 30%.

Tiesas lēmumā teikts, ka vairāk nekā gadu pirms «dīzeļgeitas» skandāla nākšanas atklātībā - 2014.gada maijā - toreizējam «Volkswagen» vadītājam Martinam Vinterkornam nosūtītajam ziņojumam bija jāmudina uzņēmumus informēt tirgus par finanšu riskiem, kas saistīti ar kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitalizācija auto izvēlē, elektroauto pārdošanas pieaugums, lietotu auto reputācijas maiņa, jaunas prasības autoservisiem un klientu paradumu transformācija – tā ir autopārdošanas industrija šodien, kur Moller Auto dīleri, tirgojot gan jaunas, gan lietotas automašīnas, navigē vienas pieturas dīleru koncepta virzienā.

Par šodienu, rītdienu un izaicinājumiem Dienas Bizness uzdeva jautājumus Moller Auto uzņēmumu grupas izpilddirektorei Baltijā Izīdai Gerkenai.

2023. gads ir aizvadīts. Audi un Volkswagen ir vienas no iecienītākajām automašīnām pircēju izvēlē – kā veicies ar šo marku pārdošanu?

Kopumā gads aizvadīts veiksmīgāk, nekā plānots. Mūsu biznesa rezultāti par 2023. gadu rāda, ka Baltijā kopumā lietotu auto segmentā tika pārdots par 26% vairāk auto nekā 2022. gadā. Savukārt vislielākā izaugsme piedzīvota elektroauto segmentā, kas Baltijā pērn pieauga par 63%, salīdzinot ar 2022. gadu. Tikmēr jaunu auto segmentā pārdošanas rādītāji bija stabili, saglabājoties 2022. gada līmenī, par spīti satricinājumiem ekonomikā, ko nesuši aizvadītie gadi. Pērnā gada sākumā novērojām jaunu auto tirgus atveseļošanos, un to pamatā ietekmēja iedzīvotāju finansiālās konfidences uzlabošanās, kas, jāatzīst, bija netipiski inflācijas rādītājiem, kā arī vajadzība pēc personīgās mobilitātes, kas aizvien ir daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā. Ietekmi jūtam arī šogad. Proti, inflācijas drudzis ir pārvarēts, un cilvēki nākotni sāk vērtēt, balstoties uz prognozējamākiem apstākļiem, kas arī dod iespēju skaidrāk paredzēt personīgās investīciju iespējas. Aizvadītajā gadā būtiski auga pieprasījums pēc lietotiem auto ar nepieredzētu uzrāvienu oktobrī, kad apgrozījums lietoto auto segmentā auga par 87%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2022. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar auto dīlera “Moller Auto” pārdošanas datiem Baltijā, šogad no janvāra līdz augustam (ieskaitot), salīdzinot ar identisku periodu pērn, par 31% audzis pārdošanas apjoms jaunu auto segmentā, veidojot 155 miljonu lielu apgrozījumu.

Tikmēr mazlietoto auto segmentā pārdošanas apjomi šajā pašā laika periodā auguši par 36%, veidojot 68 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Kā norāda “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā Izīda Gerkena, šogad jaunu auto tirgus atgriezies pie pārliecinošas izaugsmes.

“Šogad novērojam jaunu auto tirgus atveseļošanos, un to ietekmējusi iedzīvotāju finansiālās konfidences uzlabošanās, kā arī tas, ka personīgā mobilitāte aizvien ir daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā. Tāpat, lai arī jaunas automašīnas specifiskā komplektācijā aizvien ir jāgaida ilgāk, tūlītēju nepieciešamību pēc automobiļa spējām nodrošināt, piedāvājot klientiem virkni spēkratu modeļu noteiktā komplektācijā, kas atrodas “Moller Auto” noliktavās Baltijā. Jau vairākus pēdējos gadus pēc kārtas stabilu izaugsmi redzam mazlietoto auto segmentā – ņemot vērā šī segmenta konsekventi veiksmīgos rezultātus, tas ir kļuvis par dīleru nozīmīgu biznesa daļu. Pozitīvu ietekmi uz šo spēkratu segmentu atstājis gan tas, ka, nevēloties gaidīt, cilvēki jaunu auto vietā labprāt izvēlas lietotas automašīnas, gan tas, ka dīleru augstā servisa un kvalitatīvā piedāvājuma dēļ kopumā uzlabojusies mazlietotu auto tirgus reputācija,” stāsta I. Gerkena.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešās paaudzes Porsche Cayenne debitē ar izteiktāku 911. kulta modeļa eksterjera dizaina stilu, vēl filigrānāku un izkoptāku tehnisko, kā arī komforta ekstru pildījumu

Sekojot Porsche zīmola tradīcijām, jaunais Porsche Cayenne pirmajā acu uzmetienā nav daudz mainījies. Taču tā nav taisnība. Evolūcija ir jaušama katrā virsbūves čaulas milimetrā, un tas ir darīts, lai jaunajam modelim nodrošinātu vēl precīzāku un majestātiskāku plūdlīniju, vienlaikus «iešujot» tajā 911. modeļa sportiskos gēnus. Skeptiķiem un neticīgajiem uzkrītošākā firmas zīme būs saplūdinātie aizmugurējie lukturi, kas perfekti piestāvēs Cayenne tēlam. Kā jau allaž tas ir bijis, Cayenne pārsteigs ar milzīgo jaunumu apjomu, kas ir zem šī meistardarba virsbūves. Jāsāk ar to, ka Cayenne rīcībā būs jauna platforma, kas jau ir izmantota Audi Q7 un Bentley Bentayga. Automašīnas virsbūve ir pastiepta par 63 milimetriem, saglabājot 2895 mm garenbāzi, toties, salīdzinājumā ar priekšteci, samazinot jumta augstumu par 9 mm. Bagāžas nodalījuma tilpums sasniegs 770 litrus, kas ir par 100 litriem vairāk nekā iepriekš. Visbeidzot, pat «apjožoties» ar jaunām elektroniskajām palīgsistēmām, Cayenne ir spējis nomest 65 liekos kilogramus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Porsche nāk klajā ar ekskluzīvu 911 modeļa piecdesmit gadu jubilejas auto

Jānis Rancāns,06.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autoražotājs Porsche, atzīmējot 911 modeļa piecdesmit gadus, laidis klajā ekskluzīvu automašīnu Porsche 911 50 Years Edition. Kopumā tirdzniecībā nonāks tikai 1963 (gads, kurā parādījās pirmais Porsche 911) automašīnas.

Automašīnai, kuras cena sākas no 108 tūkstošiem eiro, par pamatu ņemts Porsche 911 Carrera S modelis. Porsche 911 50 Years Edition izmantota hroma apdare, kā arī veiktas citas dizaina izmaiņas. Ekskluzīvais modelis pieejams divās krāsās, kā arī tam ir LCD vadības panelis un navigācija.

Porsche 911 50 Years Edition aprīkots ar Carrera S 3,6 litru 400 zirgspēku dzinēju un pieejams gan ar automātisko, gan arī ar manuālo pārnesumkārbu. Simts kilometru stundā lielu ātrumu automašīna var sasniegt 4,5 sekundēs.

Gada pirmo ceturksni Porsche noslēgusi ar peļņu 601 miljona apmērā. Kompānija norāda, ka šogad kopumā finanšu rezultāti būs atkarīgi no Volkswagen grupas, kuras sastāvā ir Porsche, darbības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Norvēģi plāno pilnībā pārņemt Volkswagen izplatīšanas grožus Baltijā

Aldis Zelmenis,24.08.2011

MøllerGruppen vadītājs Pols Siversens (no kreisās) paziņoja, ka ”šis darījums un pilnvarotā Volkswagen tirgotāja Igaunijā Saksa Auto iegāde šī gada sākumā ļaus īstenot stratēģiju, kas paredz sadarbībā ar citiem auto tirgotājiem izveidot pilnvarotu Volkswagen tirgotāju tīklu Baltijā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

MøllerGruppen plāno iegādāties Kittner grupai piederošus, pilnvarotos Volkswagen auto tirgotājus Latvijā.

Møller Auto Baltic AS, Norvēģijas lielākajam auto tirgotājam MøllerGruppen piederošs uzņēmums, uzsācis pārrunas ar Vācijas uzņēmumu Kittner group par iespēju iegādāties pilnvarotu Volkswagen tirgotāju SIA Motors Latvia (Rīga) un SIA Venta Motors (Ventspils) kapitāla daļas, kā arī nekustamā īpašuma apsaimniekotāja SIA Miera auto kapitāla daļas. Miera Auto ir Krasta ielas Volkswagen salona īpašnieks.

Darījuma rezultātā Møller Auto Baltic pārņems visas ar Volkswagen automašīnu tirddzniecību un apkopi saistītās Kittner grupas operācijas Latvijā. Darījums ietver arī divus Kittner grupai piederošus zemes gabalus Tallinā un Porsche ēku Rīgā, Krasta ielā. Plānotais darījums būtiski neietekmēs Porsche tirgotāja līdzšinējo darbību, izņemot ēkas īpašnieka maiņu. Darījums tiks pabeigts pēc pirmsizpētes procesa pabeigšanas un Konkurences Padomes atļaujas saņemšanas. Abas iesaistītās puses plāno pabeigt darījumu 2011. gada otrajā pusē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Volkswagen bijis labs gads

Ilze Žaime,21.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto ražotāji paredz strauju elektrisko automobiļu ienākšanu Baltijas tirgū. Ja 2019.gadā no "Volkswagen" piegādātajiem automobiļiem Baltijā tikai 1% bijuši elektroauto, tad 2020.gadā tie varētu būt jau 6%. Savukārt, spriežot pēc šobrīd visā Eiropā vērojamām tendencēm, 2021.gadā šis apjoms varētu sasniegt pat 42%.

Šādas nākotnes perspektīvas tika iezīmētas "Moller Baltic Import" rīkotajā preses pasākumā.

Lai panāktu šādu izaugsmi, "Volkswagen" šogad tirgu iepazīstinās ar vairākiem jauniem auto modeļiem un to elektriskajām versijām. Pavasara sākumā tirgū nonāks pilnībā digitāls un arī ar hibrīda dzinēju aprīkots "Golf 8", kuram vasaras vidū sekos elektriskais "ID.3". Rudenī Baltijā būs pieejams atjaunotais "Arteon", tostarp jaunā "Shooting Brake" versija, kurai sekos pieprasītākā "Volkswagen" apvidus automobiļa - "Tiguan" - uzlabotā versija. "Volkswagen" gadu noslēgs ar pirmā pilnībā elektriskā apvidus automobiļa "ID. SUVe" un "Golf 8 Variant" tirdzniecības uzsākšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropā, tostarp Latvijā ir uzsākta sporta auto meistara Porsche pirmā dīzeļautomobiļa Porsche Cayenne tirdzniecība.

Porsche SUV Cayenne modeļa motortelpā atradīsies trīs litru V6 turbodīzeļdzinējs ar 240 zirgspēkiem un 550 ņūtonmetriem. Pats par sevi saprotams, ka šis spēka agregāts ir paņemts no Porsche piederošā Volkswagen dzinēju apcirkņiem. Grezns un mūsdienīgs aprīkojums komplektā ar dīzeļdzinēju Porsche paver jaunus apvāršņus, iekarojot jaunu klientu auditoriju, kura sen ir gaidījusi, kad Porsche motoru gammā parādīsies dīzeļdzinējs. Eksperti norāda, ka Porsche Cayenne dīzeļversijas iznāciens pirmām kārtām cirtīs pa tautieša Audi Q7 pozīcijām. Protams, Porsche turpmāk ar lielāku degsmi varēs krustot šķēpus ar BMW X5, Mercedes M class vai VW Touareg u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Bijušais Porsche vadītājs jūlijā stāsies tiesas priekšā par akciju cenu manipulēšanu

LETA--DPA,20.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušajam Vācijas ekskluzīvo automašīnu ražotāja Porsche vadītājam Vendelīnam Vīdekingam 31.jūlijā paredzēts pirmo reizi stāties tiesas priekšā saistībā ar akciju cenu manipulēšanu neveiksmīgajā mēģinājumā pārņemt autobūves kompāniju Volkswagen.

Štutgartes tiesa pirmdien norādīja, ka pārējie tiesas datumi jau tikuši noteikti līdz oktobra beigām.

Ja Vīdekings tiks notiesāts viņam izvirzītajās apsūdzībās, viņam draud naudassods vai pat ieslodzījums līdz pieciem gadiem cietumā.

Apsūdzības par akciju cenu manipulēšanu izvirzītas arī bijušajam Porsche finanšu direktoram Holgeram Hērteram.

Apsūdzība jau iepriekš paziņoja, ka Porsche laika periodā no 2008.gada marta līdz oktobrim bija publiskojis vismaz piecus publiskus paziņojumus, noliedzot iegādes plānus, lai arī gatavošanās pārņemšanai bija sākusies.

Tikai pēc vairākiem mēnešiem Porsche atklāja pārņemšanas plānu, izraisot akciju cenu strauju pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Programmatūras nepilnības Latvijā novērstas gandrīz 60% Volkswagen automašīnu

LETA,17.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā "Volkswagen" tā sauktās dīzeļgeitas lietā programmatūras nepilnības apzinātas 7742 automašīnām, no kurām 60% jeb 4627 ir veikta bezmaksas programmatūras atjaunināšana, informēja "Volkswagen" sabiedrisko attiecību vadītāja Baltijas valstīs Aleksandra Kostjukoviča.

Viņa piebilda, ka šajos datos ietilpst tikai pie oficiālā "Volkswagen" pārstāvja Latvijā iegādātās automašīnas vai tādas, kas vismaz vienu reizi bijušas oficiālajā "Volkswagen" servisā.

"Esam izsūtījuši personīgus ielūgumus visiem klientiem mūsu datubāzē, kuru automašīnām tas bija nepieciešams," pauda Kostjukoviča, norādot, ka kopējais automašīnu skaits Latvijā, kuras ietekmējusi šīs programmatūras nepilnība ir 7742 un 4627 no visām šīm automašīnām jau veikta bezmaksas programmatūras atjaunināšana.

Viņa arī atzīmēja, ka lēmums veikt programmas atjauninājumu ir brīvprātīgs un klientiem ir tiesības atteikties no tā. Kā arī, ja klients pēc laika maina viedokli un vēlas veikt atjauninājumu, to ir iespējams īstenot, sazinoties ar jebkuru "Volkswagen" izplatītāju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Porsche 911 Turbo S Exclusive Series ir līdz šim jaudīgākais 911 Turbo S.

Coupé versija attīsta 446 kW (607 ZS) lielu jaudu, un modeļa eksemplāru skaits ir ierobežots līdz 500 vienībām visā pasaulē. Papildus 27 ZS jaudas palielinājumam 911 Turbo S Exclusive Series atšķiras no standarta 911 Turbo S ar dizainu, augstākas kvalitātes materiāliem un greznajām detaļām. Sporta automašīnas smalkā apdare ir roku darbs, kas veikts jaunajā Porsche Exclusive Manufaktur darbnīcā uzņēmuma galvenajā mītnē Cufenhauzenā. Uzņēmuma darbnīca, kas iepriekš bija pazīstama kā Porsche Exclusive, specializējas automašīnu pielāgošanā klientu vēlmēm, kā arī atbild par ierobežota izlaiduma sērijām. Pirmo reizi Porsche klientiem ir iespēja konfigurēt ar sporta automašīnas dizainu saskaņotu Porsche Design hronogrāfu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Premium auto segments Baltijā piedzīvojis izaugsmi

Db.lv,28.01.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2021. gadā apjoma auto tirgus segmentu ilgstoši ietekmēja pusvadītāju trūkums, tikmēr premium tirgus turpināja augt, īpaši palielinoties elektrisko automobiļu pieprasījumam, informē “Porsche centrs Rīga” vadītājs Ivars Norvelis.

Statistikas un auto tirgus izpētes uzņēmuma “DataCenter” informācija liecina, ka 2021. gadā reģistrēto vieglo automobiļu skaits pieaudzis par 10,3% salīdzinājumā ar 2020. gadu. Pērn Baltijā reģistrēts 64 531 jauns automobilis, bet vēl gadu iepriekš - 58 501.

Premium segments ir audzis divas reizes straujāk nekā tirgus kopumā - pērn reģistrētas 8113 automašīnas, kas ir par 20,6% vairāk nekā 2020. gadā, kad visā Baltijā tika reģistrēti 6726 premium segmenta auto.

Visstraujāk jauno automobiļu tirgus pērn audzis Igaunijā - tur 2021. gadā jaunas automašīnas reģistrētas par 18,4% vairāk nekā 2020.gadā, pēc tam seko Lietuva un Latvija attiecīgi ar 6,6% un 6,2% pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai neatpaliktu no jaunpienācēja Porsche Macan košuma un atlētisma, arī lielais brālis Porsche Cayenne ir izgājis modernizācijas kursus .

Būtībā Cayenne ir skārusi padziļināta modernizācijas programma, kas ietver ne tikai redzamās daļas vizuālo dotumu un komforta retušēšanu, bet arī motoru jaudas palielināšanu un citus tehniskos uzlabojumus. To ir tik daudz, lai atkal varētu aplaudēt Štutgartes meistaru virtuozitātei – kā mazas lietas padarīt pamanāmas un lietotājam ļoti nozīmīgas.

Kāpēc tas būtu jāpērk

2002. gadā Porsche lēmums radīt premium klases SUV modeli ilgtermiņā ir izrādījies pareizs un galvenais – ļoti ienesīgs lēmums. Lai cik noliedzoša un skaļa bija atsevišķu autoekspertu un klientu reakcija, ar laiku Cayenne tika pieņemts barā, un sākotnējā vīpsnāšana, sporta auto dizainu sakrustot ar visurgājēja čaulu, tika atzīta par labu esam. Kā nu ne! Kopumā kopš 2002. gada pasaulē ir notirgoti vairāk nekā 579 tūkst. modeļu. Cayenne mūsdienās ir Porsche zelta vistiņa, kas vācu ražotāja kasē dēj zelta oliņas daudz vairāk nekā leģendārie sporta auto. Cayenne ir izteikts veiksminieka auto, turklāt azartiskās brauktprasmes dēļ priekšplānā izcels gados jaunus veiksminiekus, kas novērtēs motora simfonijas, aristokrātiskā komforta un sportisko gaitas īpašību gardo kokteili. Nav šaubu, ka arī turpmāk Cayenne Diesel ar V6 smagās degvielas motoru būs populārākais un arī racionālākais pirkums. Vienlaikus tas būs lētākais modelis, proti, sākot no 67 414 eiro. Pretējā flangā ar cenu, sākot no 131 007 eiro, būs elitārais Cayenne turbo. Šī drīzāk ir publiska koķetēšana ar naudas daudzumu, jo nevienu no Cayenne motora modifikācijām par nīkulīgu vai biklu nenosauksi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Kaitīgo izmešu falsificēšanas lietā Vācijas policija arestējusi vienu no Porsche vadītājiem

LETA,20.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas policija aizturējusi vienu no Vācijas luksusa automašīnu ražotāja «Porsche» vadītājiem saistībā ar izmeklēšanu kaitīgo izmešu falsificēšanas lietā.

«Porsche» direktors Olivers Blūme informējis darbiniekus, ka Štutgartes prokuratūra arestējusi vienu no vadītājiem,« norādīja uzņēmuma preses pārstāvis.

Kompānija šī vadītāja vārdu nemin, taču laikraksts »Bild« un izdevums »Wirtschaftswoche« vēsta, ka aizturētais ir Jergs Kerners. Viņš ir par »Porsche« dzinēju izstrādes nodaļu atbildīgais inženieris, kurš iepriekš strādāja uzņēmumā »Audi«, kad 2015.gadā atklātībā nonāca kaitīgo izmešu falsificēšanas skandāls.

Jau ziņots, ka Vācijas policija trešdien veica kratīšanu divu augsta līmeņa Vācijas luksusa automašīnu ražotāja »Porsche« vadītāju un viena bijušā uzņēmuma darbinieka īpašumos saistībā ar izmeklēšanu kaitīgo izmešu falsificēšanas lietā.

Komentāri

Pievienot komentāru