Nodibinot Latvijas alkohola nozares asociāciju (LANA), apvienojušās divas organizācijas - Latvijas alkohola ražotāju un tirgotāju asociācija (ARTA) un Latvijas alkoholisko dzērienu ražotāju un izplatītāju asociācija (LADRIA).
Apvienošanās pamatā ir mērķis konsolidēt spēkus, lai turpmāk efektīvāk pārstāvētu nozares dalībnieku intereses.
Saskaņā ar VID Akcīzes preču pārvaldes statistiku 2012.gadā LANA biedru kopējais apgrozījums veido 80% Latvijas alkohola (izņemot alu) tirgus apgrozījuma, kā arī ap 50% Latvijas ražotāju alkoholisko dzērienu eksporta, tādejādi padarot jaundibināto nozares organizāciju - LANA par lielāko šīs nozares pārstāvi gan Latvijā, gan Eiropā. LANA ir Eiropas alkohola nozares asociācijas SpiritsEurope pilntiesīgs biedrs un Latvijas pārstāvis.
Vitolds Bremmers, ARTA valdes priekšsēdētājs un arī jaunizveidotās organizācijas LANA valdes priekšsēdētājs, norāda, ka jaunās organizācijas tuvākie darbības mērķi būs turpināt iesākto darbu alkohola kontrabandas apkarošanā, kā arī prasīt no valsts pārdomātāku un ilglaicīgākā periodā uz priekšu paredzamu nodokļu politiku, lai ražotāji un tirgotāji varētu rēķināties ar izmaiņām likumdošanā un pēc nepieciešamības pielāgot uzņēmējdarbības procesus.
Tāpat LANA valdes priekšsēdētājs uzsver, ka alkoholisko dzērienu nozarē bažas pašreiz rada tendence iegūt papildus finansējumu citam nozarēm uz akcīzes nodokļa rēķina. Iepriekšējo gadu pieredze skaidri apliecinot, ka akcīzes nodokļa paaugstināšana izraisa tūlītēju nelegālā tirgus «sprādzienu» un attiecīgi palielina slodzi Iekšlietu struktūrām. Tajā pašā laikā cenu pieaugums akcīzes dēļ atstāj arī negatīvu iespaidu uz ieņēmumiem valsts kasē.
Jaundibinātajā organizācijā LANA ir saglabāts valdes princips, kuru veido četri ievēlēti pārstāvji. LANA apvienojušies pašreiz lielākie Latvijā nozares uzņēmumi - ražotāji un tirgotāji: AS Latvijas Balzams, SIA Altia Latvia, SIA JAUNALKO, SIA LIVIKO, SIA Dunker Latvija, SIA Prike Latvija, SIA Dylan Distribution, SIA Pernod Ricard Latvia, SIA SPI Distribution.