Turpmāk apdrošināšanas sabiedrības BALTA OCTA polises cenas aprēķinā tiks ņemta vērā ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu uzskaites punktu sistēma.
Piekļuve pārkāpumu uzskaites punktu sistēmai ļāvusi apdrošināšanas sabiedrībai BALTA izvērtēt, vai un kāda ir saistība starp OCTA apdrošināšanas atlīdzību apjomu, un lemt par izmaiņām OCTA polišu cenas aprēķinā.
Ceļu satiksmes negadījumu skaits Latvijā ir ievērojami palielinājies – saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) datiem šā gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, ceļu satiksmes negadījumu skaits pieaudzis par 10,5%. Jau 2004. gadā Latvijā tika ieviesta pārkāpumu uzskaites punktu sistēma, un statistika par pēdējo pusgadu liecina – lielākā daļa autovadītāju ir apzinīgi un ikdienā ievēro ceļu satiksmes noteikumus.
«87% Latvijas autovadītāju, kuri ir veikuši OCTA polises iegādi, nav reģistrēts neviens soda punkts, un viņi uzskatāmi par godprātīgiem un apzinīgiem ceļu satiksmes dalībniekiem, 9% reģistrēti viens vai divi pārkāpumu uzskaites punkti, bet atlikušajiem 4% pārkāpumu skaits ir lielāks. To, vai un kāda ir saistība starp soda punktiem un iespēju potenciāli iekļūt negadījumā, apliecina apdrošināšanas sabiedrības BALTA veiktā klientu datu analīze – autovadītāji, kuriem ir reģistrēti pārkāpumu uzskaites punkti, negadījumos nokļūst biežāk un arī atlīdzības procentuāli piesaka daudz biežāk,» situāciju skaidro Uldis Dzintars, apdrošināšanas sabiedrības tehniskais direktors, norādot, ka satiksmes drošība ir prioritāte un OCTA polises cenas pieaugums varētu būt papildu motivācija autovadītājiem ikdienā vairāk domāt par savu braukšanas kultūru, mazāk apdraudot gan sevi, gan citus satiksmes dalībniekus.
Pārkāpumu uzskaites punktu sistēma Latvijā darbojas jau 12 gadus, un tā nosaka, ka, iegūstot astoņus pārkāpumu punktus, transportlīdzekļa vadītājam ir pienākums apmeklēt apmācības kursus par drošu transportlīdzekļa vadīšanu un ceļu satiksmes drošību, savukārt, ja pārkāpumu punktu skaits sasniedzis 12, ir atkārtoti jānokārto vadīšanas eksāmens.