Jau nākamā gada beigās, ņemot vērā dažādo dienestu atzinumus, varētu saprast, kā Tērbatas iela kā gājēju iela varētu izskatīties telpiski, prognozēja Rīgas vicemērs Andris Ameriks.
«Paralēli jābūt skaidrojumam – vai dienas laikā cilvēks, kuram ar mašīnu jāved bērns uz poliklīniku, varēs izbraukt no sava nama iekšpagalma, vai ne. Patlaban uz šiem jautājumiem atbilžu nav,» viņš atzina, uzsverot, ka pašvaldība projektu speciāli nevilcina, taču ir rūpīgi jāizvērtē projekta tiesiskais aspekts, kas saistās ar piekļuves ierobežošanu privātīpašumam.
Viņš klāstīja, ka Tērbatas ielas sākumā līdz ar "Saktas" puķu tirgus rekonstrukciju jau ir gājēju promenāde. Tiesa, vēl nav atrisinātas dažas lietas – pamatā tās, kuras saistās ar dzīvojamo māju iekšpagalmiem, kur ir novietotas automašīnas.
«Mēs pašlaik gribam iet divus ceļus, pirmām kārtām saprast, kā Tērbatas iela varētu izskatīties vizuāli, kā arī saprast, kāds ir tiesiskais aspekts privātīpašnieku tiesību ierobežošanai, liedzot viņiem tiesības piekļūt savam īpašumam ar transportlīdzekļiem,» paskaidroja vicemērs.
«No satiksmes viedokļa viss ir kārtībā. Jaunie trolejbusi bez gaisvadu elektrolīniju izmantošanas var braukt 50–60 kilometru. Tādējādi apbraukt dažus Tērbatas ielas kvartālus tiem nebūs problēmu. Savukārt kas attiecas uz transporta plūsmu un sastrēgumu pētījumiem, tad arī tur profesionāļi atzīst, ka, padarot Tērbatas ielu par gājēju ielu posmā līdz Lāčplēša ielai, viss būs kārtībā. Galvenie jautājumi pagaidām ir par īpašuma izmantošanas tiesiskajiem aspektiem,» paskaidroja Ameriks.