Viedierīces

Amazon padarīs Kindle lētāku ar reklāmu palīdzību

Jānis Rancāns,12.04.2011

Jaunākais izdevums

Kompānija Amazon drīzumā laidīs klajā lētāku populārā Kindle e-grāmatu lasītāja versiju, kurš ekrānsaudzētājā, grāmatu ilustrāciju vietā, rādīs dažādu produktu reklāmas, raksta BBC.

Šī Kindle versija maksās 114 ASV dolāru (ap 55 latiem), pretēji parastajai, bezreklāmu versijai, kuras cena ir 139 ASV dolāri. Tā būs pilnībā identiska normālai Kindle versijai.

Amazon Kindle ekrānsaudzētājs reklamēs kredītkaršu kompāniju Visa, skaistumkopšanas produktu ražotāju Olay un citas kompānijas, kā arī informēs par dažādiem Amazon produktiem.

Ar reklāmām aprīkotā Kindle versija parādīsies ASV tirgū jau 3. maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta - Amazon uzsāk cenu karu; nav zināms, kad tas nonāks līdz Latvijai

Jānis Rancāns,07.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Amazon nākusi klajā ar jauniem papildinājumiem savu ierīču rindās, kā arī ievērojami samazinājusi cenas esošajām, tādējādi piesakot cenu karu tirgus līderiem.

(Papildināta ar 9. rindkopu)

Kompānija samazinājusi sava pērn radītā planšetdatora Kindle Fire cenu no 199 ASV dolāriem līdz 159 dolāriem. Salīdzinājumam – Apple jaunākais iPad maksā aptuveni 500 ASV dolāru.

Tāpat Amazon nākusi klajā ar jaunu planšetdatoru Kindle Fire HD, kurš būs pieejams trijās versijās un maksās, sākot no 199 ASV dolāriem par vienkāršāko septiņu collu versiju, beidzot ar 599 dolāriem par 8,9 collu 4G versiju. Planšetdatori aprīkoti ar HD displeju, divkodolu procesoriem (1,2 GHz 7 collu versijai un 1,5 Ghz 8,9 collu versijai) un Android operētājsistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Kindle planšetdators jūtami sit pa Amazon maciņu

Jānis Rancāns,26.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules lielākais tiešsaistes mazumtirgotājs Amazon noslēdzis šī gada trešo ceturksni ar ievērojamu peļņas samazinājumu, kas saistīts ar lielajām investīcijām Amazon Kindle planšetdatora izstrādē.

Šī gada trešājā ceturksnī, salīdzinot ar attiecīgu laika posmu pērn, Amazon neto ienākumi samazinājušies par 73% līdz 63 miljoniem ASV dolāru. Pērn trešajā ceturksnī Amazon neto ienākumi bijuši 231 miljons ASV dolāru, vēsta Bloomberg.

Savukārt šajā ceturksnī Amazon varētu piedzīvot arī pamatdarbības zaudējumus, ja turpinās investēt Kindle ierīcēs, norāda medijs.

Db.lv jau vēstīja, ka Amazon nāca klajā ar planšetdatoru Kindle Fire, kas tiks pārdots par 199 ASV dolāriem, kas ir ievērojami mazāk nekā Apple iPad. Amazon tādējādi cer sekmīgi iespiesties planšetdatoru tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV uzņēmums Amazon nācis klajā ar jauniem e-grāmatu lasītājiem un planšetdatoru, kura cena ASV būs 199 dolāri.

Amazon planšetdatoram dots nosaukums Kindle Fire. Ierīcei ir septiņu collu krāsains ekrāns. Tā sver nedaudz vairāk par 400 gramiem un aprīkota ar viena gigaherca divkodolu procesoru. Paredzēts, ka pirmie modeļi tirgū parādīsies 15. novembrī, ziņo Reuters.

Tāpat Amazon iepazīstināja ar diviem e-grāmatu lasītājiem no jaunās - Kindle Touch sērijas, kas aprīkoti ar skārienjūtīgiem ekrāniem un to cena veidos 99 un 149 ASV dolārus. Amazon arī samazinājusi vienkāršā Kindle modeļa cenu līdz 79 ASV dolāriem.

Jaunais Amazon planšetdators jau ir ieguvis nozares analītiķu atzinību, kuri norāda, ka tirgū beidzot ir nopietns konkurents Apple iPad un Android ierīcēm. Amazon Kindle Fire varētu piespiest samazināt divreiz lielākās citu planšetdatoru cenas (piemēram, iPad sākumcena ir 499 ASV dolāri), vēsta Reuters.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zināmu Amazon efektu var just arī akciju tirgū

ASV kompānija Amazon.com pēdējā laikā pierādījusi, ka spēj saviļņot ūdeni dažādās tautsaimniecības nozarēs. Šim tehnoloģiju gigantam atliek vien paziņot par savu darbību izvēršanu kādā tautsaimniecības sektorā, lai tas stimulētu gluži vai eksistenciālas pārdomas pārējiem šīs nozares dalībniekiem un šādu uzņēmumu investoriem. Piemēram, ASV tirdzniecības digitalizācija, kam komplektā nāk tradicionālās iepirkšanās nozares nedienas, izpelnījusies terminu «Amazon efekts». Šis efekts gan, šķiet, neaprobežojas vien ar tradicionālās tirdzniecības norietu. Tas aptver to, ka dažādu nozaru tradicionālajiem spēlētājiem ir grūtības mainīties un konkurēt ar ļoti atpazīstamām tehnoloģiju kompānijām, kas ir ļoti pelnošas (piemēram, Amazon vēl šomēnes atklāja, ka tās ceturkšņa peļņa pirmo reizi pārsniegusi vienu miljardu ASV dolāru), spējīgas piedāvāt jaunus spēles noteikumus, ar lielām ambīcijām un var apkopot un interpretēt milzīgu datu klāstu. Būtībā – atliek vien minēt, ko un kā nākotnē gribēs redzēt vien daži no pasaules tehnoloģiju gigantiem, kuri izteiktāk vēlas kontrolēt visu to biznesu, kas tiecas kļūst digitālāks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Amazon varētu iemēģināt roku arī viedtālruņu jomā

Jānis Rancāns,06.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Amazon izstrādā viedtālruni, kuram būs jākonkurē ar Apple produktiem, atsaucoties uz anonīmiem nozares avotiem, vēsta Bloomberg.

Ierīce tiks integrēta ar Amazon tiešsaistes veikalu, tādējādi kompānija cerot, ka palielināsies elektronisko grāmatu, mūzikas un filmu pārdošana.

Jau vēstīts, ka Amazon aizvadītā gada nogalē laida klajā veiksmīgu planšetdatoru Kindle Fire, kura cena bija, sākot no 200 dolāriem. Kopš Kindle Fire ieraudzīja dienas gaismu, nopirkti jau četri miljoni šo ierīču. Ar topošo viedtālruni kompānija varētu mēģināt atkārtot šādu biznesa modeli.

Bloomberg arī norāda, ka pašlaik Amazon aktīvi uzpērk dažādus bezvadu komunikācijas patentus, lai tādējādi aizsargātu savu topošo ierīci no līdzīgām tiesvedībām, kā tās, kurās iegrimuši konkurenti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Amazon un Barnes & Noble aizsāk lētāku planšetdatoru laikmetu

Jānis Rancāns,16.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pārdošanā parādījušies kompāniju Amazon un Barnes & Noble planšetdatori, kuru cenas nepārsniedz 250 ASV dolāru. Tiek paredzēts, ka šīs ierīces varētu aizsākt lētu, vienkāršiem cilvēkiem viegli pieejamu planšetdatoru laikmetu.

Dienu pēc planšetdatora Kindle Fire nonākšanas pārdošanā, tas jau ir kļuvis par pieprasītu produktu, norāda analītiķi. Savukārt Amazon paredz, ka līdz gada beigām izdosies pārdot no trīs līdz pieciem miljoniem ierīču.

Amazon jaunais planšetdators paredzēts galvenokārt dažādu mediju – žurnālu, laikrakstu, grāmatu lasīšanai, kā arī, lai skatītos video un klausītos mūziku. Planšetdators aprīkots ar septiņu collu skārienjūtīgu displeju un Google ražoto Android operētājsistēmu. Planšetdatora lielākais trumpis ir tā cena – 199 ASV dolāri, kas ir daudz mazāk nekā iPad cena.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Planšetdatoru pārdošana Amazon peļņu nenesīs

Gunta Kursiša,12.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākā planšetdatora Kindle Fire un e-lasīšanas sīkrīku pārdošana kompānijai Amazon peļņu nenesīs, citējot uzņēmuma vadības pausto, raksta BBC.

«Pārdodot pašas ierīces par esošo cenu, mēs nepelnām. Mēs vēlamies gūt peļņu no tā, ka cilvēki lieto mūsu ierīces – tad, kad esat iegādājušies Kindle Fire, jūs to varat lietot, lai iegādātos grāmatas, spēles, filmas utt. Tādējādi turpinās mūsu attiecības ar klientu,» intervijā medijam norādīja Amazon izpilddirektors Džefs Bezoss (Jeff Bezos).

Šis uzņēmuma vadītāja skaidrojums izskanējis neilgi pēc tam, kad kompānija Amazon laidusi klajā savu e-lasītāju Paperwhite un 18 centimetru planšetdatoru Kindle Fire HD, kuru tirdzniecība Eiropā sāksies 25. oktobrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī jaunākais Apple iPhone 4S pārdošanā parādījās tikai pirms dažām dienām, Apple jau gatavojas prezentēt nākošo iPad planšetdatoru, atsaucoties uz nozares speciālistiem, vēsta pasaules masu mediji.

Saskaņā ar Susquehanna Financial analītiķa Džefa Fidakaro teikto intervijā All Things Digital Apple šajā ceturksnī plāno saražot no 600 tūkstošiem līdz vienam miljonam iPad 3.

Apple esot palielinājusi gada ceturtā ceturkšņa planšetdatoru ražošanas apjomus no 11 – 12 miljoniem līdz 12 – 13 miljoniem, kas varētu liecināt, ka jau tiek ražoti iPad 3, norāda analītiķis. All Things Digital pieņem, ka Apple ar jauno ierīci varētu iepazīstināt nākamā gada pavasarī, līdzīgi kā tas notika ar iPad 2.

Savukārt cits analītiķis - Ticonderoga Securities eksperts Braiens Vaits, ziņojumā investoriem esot norādījis, ka Apple nākamā gada sākumā plāno laist klajā «lētāku iPad versiju», kas varētu maksāt aptuveni 200 ASV dolārus un cenu līmenī spēs konkurēt ar Amazon Kindle, vēsta Fox News.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Papīra grāmatas piekāpjas e-grāmatu priekšā

Jānis Rancāns,18.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā ceturksnī e-grāmatu pārdošanas ieņēmumi ASV pārspējuši cietos vākos iesietu grāmatu ieņēmumus, liecina Amerikāņu izdevēju asociācijas (AAP) apkopotie dati.

Kopumā asociācija apkopojusi datus par 1,2 tūkstošiem izdevēju, tajos gan nav iekļauti dati par bērnu grāmatām. Kopumā gada pirmajos trijos mēnešos ieņēmumi no e-grāmatu pārdošanas bijuši 282,3 miljonu apmērā, kas gada griezumā ir pieaugums 28,4% apmērā.

Savukārt ieņēmumi no cietos vākos iesietu grāmatu pārdošanas bija 229,6 miljonu ASV dolāru apmērā, kas gada griezumā ir pieaugums 2% apmērā.

E-grāmatu popularitātes pieaugumu ASV eksperti skaidro ar e-grāmtu lasīšanas ierīču daudzveidību – sākot ar populāriem planšetdatoriem un viedtālruņiem, beidzot ar pazīstamiem e-grāmatu lasītājiem.

Starp e-grāmatu popularitātes kāpuma iemesliem analītiķi min Amazone Kindle ierīču popularitāti ASV, kā arī to, ka Apple izdevies piesaistīt lasītājus, kuriem interesē jaunākās tehnoloģiskās iespējas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā piektdien, 2.augustā, reģistrēts ASV tiešsaistes tirdzniecības kompānijas «Amazon» datu centrs SIA «Amazon Data Services Latvia», liecina «Firmas.lv» informācija.

«Amazon Data Services Latvia» pamatkapitāls ir 50 000 eiro, bet tās vienīgais īpašnieks ir ASV jaunuzņēmumu jeb «start-up» kompānija «A100 ROW Inc». Kompānijas valdē iecelts Īrijas pilsonis Martins Keisijs Malakijs (Martin Casey Malachy).

Jaundibinātās «Amazon Data Services Latvia» juridiskā adrese ir Vīlandes ielā 6-4.

Informācija «Amazon» mājaslapā liecina, ka «Amazon Data Services» nodrošina datu glabāšanu jeb mākoņpakalpojumus.

LETA jau ziņoja, ka «Amazon» peļņa 2019.gada otrajā ceturksnī sasniedza 2,6 miljardus ASV dolāru (2,3 miljardus eiro), kas ir par 4% vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā, bet mazāk nekā bija prognozējuši analītiķi.

Savukārt «Amazon» ieņēmumi šogad otrajā ceturksnī bija 63,4 miljardi ASV dolāru, kas ir par 20% vairāk nekā gadu iepriekš. Tostarp 38% apgrozījuma kāpums bija platformai «Amazon Web Services», kas piedāvā mākoņdatošanas pakalpojumus uzņēmumiem. Kompānijas ieņēmumi no attiecīgajiem pakalpojumiem šogad otrajā ceturksnī veidoja 8,4 miljardus ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas kancleres Angelas Merkeles valdība pieprasījusi tiešsaistes tirdzniecības vietnei Amazon sniegt savus situācijas skaidrojumus, kad atklātībā parādījās informācija, ka kompānijas Vācijas struktūrvienība nodarbinājusi neonacistu apsargus.

Gadījumā, ja izskanējušās apsūdzības izrādīsies patiesība, Amazon partnerus, kuri nodarbojušies ar darbinieku meklēšanu un apsardzes nodrošināšanu, var sagaidīt darbības licences anulēšana, solījusi Vācijas Darba ministrija. «Pār viņiem gulstas smaga aizdomu ēna un tāpēc pēc iespējas ātrāk nepieciešams atklāt visus faktus,» sacīja Vācijas darba ministre Ursula fon der Leijena (Ursula von der Leyen).

Tikmēr Amazon apsolījusi veikt notikušā padziļinātu izpēti. Vācija ir Amazon svarīgākais tirgus pēc ASV. Aizvadītajā gadā kompānijai Vācijā izdevās audzēt apgrozījumu līdz 8,7 miljardiem ASV dolāru. Reaģējot uz ziņām par sliktajiem darba apstākļiem un neonacistu apsargu izmantošanu, Vācijā izskanējuši aicinājumi boikotēt Amazon.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Barnes & Noble plāno nāk klajā ar Amazon Kindle Fire konkurentu – planšetdatoru Nook Tabled, vēsta portāla engadget rīcībā nokļuvuši dokumenti.

Saskaņā ar portāla rīcībā nonākušajiem dokumentiem, Nook Tablet tiks aprīkots ar 1,2 Ghz divkodolu procesoru, operatīvo atmiņu viena gigabaita ietilpībā, 16 GB iebūvētās atmiņas un WiFi.

Jaunā planšetdatora cena būs 249 ASV dolāri un paredzams, ka ierīce tirdzniecībā parādīsies jau 16. novembrī – aptuveni tad pat, kad Amazon Kindle Fire.

Kompānija arī plānojot samazināt Nook Color cenas no 249 ASV dolāriem līdz 199 ASV dolāriem, bet Nook Simple Touch cenu no 139 līdz 99 ASV dolāriem.

Db.lv jau vēstīja, ka ASV uzņēmums Amazon septembrī nāca klajā ar jauniem e-grāmatu lasītājiem un planšetdatoru, kura cena ASV būs 199 dolāri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Amazon ieviesusi savu virtuālo valūtu, kuru iespējams izmantot ar Kindle Fire planšetdatoru iegādājoties lietojumprogrammas un spēles Amazon Appstore programmatūras veikalā.

Planšetdatoru Kindle Fire īpašniekiem Amazon arī piešķīrusi 500 virtuālo monētu, kuras vienas vērtība ir līdzvērtīga ASV centam. Tādējādi planšetdatoru īpašnieki var iegādāties saturu piecu ASV dolāru vērtībā.

Kompānijas virtuālo naudu iespējams arī iegādāties – 500 monētu maksā piecus, 1000 monētu desmit un 10 tūkstošu monētu – 100 ASV dolāru. Amazon norāda, ka, ja monētas tiek pirktas lielos apmēros, tiks piemērota atlaide 10% apmērā.

Kompānija uzskata, ka virtuālā valūta lietotājiem atvieglos lietojumprogrammu iegādi. Ieviešot virtuālo naudu, Amazon cer arī palielināt lejupielāžu skaitu, kā arī pārliecināt izstrādātājus, ka Amazon Appstore spēj izaicināt Google Play Store un Apple App Store, skaidro ABC News. Programmatūras izstrādātāji turpinās saņemt 70% ienākumu no tirdzniecības, kas veikta izmantojot Amazon Coins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Amazon uzsākusi sadarbību ar viedtālruņu ražotāju HTC, lai izstrādātu ierīces, kas ļaus tai konkurēt ar tādiem gigantiem kā Apple un Google, atsaucoties uz anonīmiem avotiem, vēsta Financial Times.

Abas kompānijas strādā pie divu ierīču izgatavošanas, un viena no tām jau sasniegusi augstu gatavības līmeni. Tomēr nav zināms, kad HTC un Amazon kopīgi izstrādātais viedtālrunis varētu parādīties tirdzniecībā. Avoti medijam pastāstījuši, ka visai iespējams, ka Amazon pārdomās un atteiksies no nākšanas klajā ar ierīci. Abas kompānijas izskanējušo informāciju atteikušās komentēt, norādot, ka vienmēr izskata dažādas jaunas iespējas.

Radot viedtālruni, Amazon ietu Google pēdās, kas sadarbojas ar tādām tehnoloģiju kompānijām kā Asus un LG, lai izstrādātu Nexus sērijas ierīces. Viedtālruņu tirdzniecība Amazon ļautu palielināt klientu lojalitāti, jo aizvien vairāk cilvēku iepērkas tiešsaistē ar viedtālruņu un planšetdatoru palīdzību. Mobilo ierīču tirgus lielākie spēlētāji, kā, piemēram, Apple un Google, izstrādājuši savus tiešsaistes veikalus, kuros pārdot elektroniskās grāmatas un mūziku, tādā veidā konkurējot ar tradicionāliem nozares spēlētājiem – Amazon.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

7 kļūdas, veidojot reklāmu Google (AdWords) meklētājā

Sergejs Volvenkins, SV Marketing vadošais konsultants,09.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir virkne iespēju, kā Google meklētājā izveidot neefektīvu reklāmu. Neņemot vērā svarīgākos pamatnosacījumus, jūs riskējat ātri iztērēt reklāmas budžetu un ģenerēt nekvalitatīvu trafiku uz savu mājas lapu (ne mērķauditoriju). Šodien es pastāstīšu par dažām būtiskākajām kļūdām, kas tiek pieļautas, veidojot reklāmu Google meklētājā. Ņemiet tās vērā un jūs spēsiet paaugstināt savas reklāmas efektivitāti un iegūt vairāk jaunu klientu.

1. Izmantoti tikai plašas atbilstības (Broad match) atslēgas vārdi

Centieties neizmantot atslēgas vārdus ar plašu atbilstību. Ja jūs šo atbilstību tomēr izmantojat, piemēram, atslēgas frāzi «Kravas automobiļu autoserviss», rēķinieties, ka jūsu reklāma būs redzama pēc visdažādākajiem pieprasījumiem, tādiem kā «Autoserviss Daugavpilī», «Vieglo automobiļu autoserviss», «Degvielas patēriņš kravas automobiļiem» utt. Proti, jūsu reklāmu redzēs un uz to bieži vien klikšķinās dažādi interesenti, taču ne jūsu mērķauditorija. Tādējādi jūs zaudēsiet naudu. Es iesaku izmantot frāzes atbilstību (Phrase match) un/vai precīzu atbilstību (Exact match). Tas jums ļaus samazināt nekvalitatīvo klikšķu skaitu un pārsvarā rādīt reklāmu vienīgi jūsu potenciālajiem klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Apple gatavojas izmēģināt jaunu planšetdatoru ar mazāku ekrānu

Gunta Kursiša,14.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nosargātu savu tirgus daļu, Apple, iespējams, plāno paplašināt produktu klāstu, un patlaban sadarbojas ar Āzijas piegādātājiem, lai drīzumā izmēģinātu jaunu planšetdatoru ar mazāku ekrānu, atsaucties uz anonīmu Apple piegādātāju teikto, vēsta Wall Street Jounal.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta tirdzniecības uzņēmuma "Amazon" dibinātājs Džefs Bezoss pirmdien oficiāli atkāpās no uzņēmuma vadītāja amata, to nododot Endijam Džasijam, kurš ir "Amazon" meitasuzņēmuma "Amazon Web Services" vadītājs.

Džasijs 1997.gadā sāka strādāt "Amazon" kā mārketinga menedžeris, bet 2003.gadā nodibināja "Amazon Web Services".

Bezoss 1994.gada 5.jūlijā savā garāžā nodibināja "Amazon" kā grāmatu interneta tirdzniecības kompāniju. 27 gadu laikā viņš to attīstīja par 1,77 triljonu dolāru vērtu tehnoloģiju milzi, kas dominē interneta mazumtirdzniecībā, kā arī iesaistījies mūzikas un televīzijas straumēšanā, mākoņdatošanā, robotikā, mākslīgā intelekta izstrādē un citās operācijās.

"Amazon" tagad ir viens no ASV pieciem lielākajiem informācijas tehnoloģiju uzņēmumiem līdz ar "Google", "Apple", "Microsoft" un "Facebook".

Bezoss februārī paziņoja, ka ir nolēmis gada trešajā ceturksnī atstāt uzņēmuma vadītāja amatu, to nododot Džasijam, un pāriet uz "Amazon" padomes izpildpriekšsēdētaja amatu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Amazon Vācijā par apsargiem izmantojusi neonacistus

Jānis Rancāns,15.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiešsaistes tirdzniecības vietne Amazon Vācijā iekūlusies pamatīgā skandālā, kad atklājies, kad tās struktūrvienība darbiniekus nodarbinājusi sliktos darba apstākļos un izmantojusi neonacistu organizāciju dalībniekus kā apsargus.

Par sliktajiem darba apstākļiem Amazon struktūrvienībā vēstījusi Vācijas raidsabiedrība ARD, kas pētījusi kompānijas darbinieku dzīves apstākļus. Amazon Vācijas struktūrvienībā strādā pagaidu darbinieki no visas Eiropas, vēsta Euobserver. Amazon darbinieki Vācijā dzīvojuši šaurās istabiņās, strādājuši 15 dienas no vietas un noliktavās dienas laikā vidēji nostaigājuši 17 kilometru. Savukārt to peļņa bijusi daudz mazāka nekā ticis iepriekš solīts.

Darbiniekus uzmanījuši neonacistu organizāciju biedri, kas nereti pārbaudījuši arī to personīgās mantas. «Viņi istabās ieradās, ne tikai tad, kad tajās neviena nebija, bet arī tad, kad saimnieks gulēja, vai, piemēram, bija dušā. Viņi sacīja, ka šeit viņi ir policija,» stāstīja, kāda spāņu viesstrādniece.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta tirdzniecības uzņēmuma "Amazon" dibinātājs Džefs Bezoss otrdien paziņoja, ka viņš šī gada trešajā ceturksnī atstās uzņēmuma vadītāja amatu, to nododot Endijam Džasijam, kurš ir "Amazon" meitasuzņēmuma "Amazon Web Services" vadītājs.

57 gadus vecais Bezoss sacīja, ka viņš pāries uz "Amazon" padomes izpildpriekšsēdētaja amatu.

Ziņa par gaidāmo Bezosa demisiju izskanējusi pēc "Amazon" ziņojuma, ka uzņēmuma peļņa pēdējā ceturksnī vairāk nekā divkāršojusies līdz 7,2 miljardiem ASV dolāru, bet ieņēmumi pieauguši par 44% līdz 125,6 miljardiem dolāru. To veicināja jaunā koronavīrusa pandēmija, kuras dēļ ievērojami pieaudzis interneta tirdzniecības apjoms visā pasaulē.

Bezoss vēstulē "Amazon" darbiniekiem rakstīja, ka viņš turpinās "iesaistīties svarīgās "Amazon" iniciatīvās", bet turpmāk vairāk orientēsies uz filantropiju, tai skaitā savu Pirmās dienas fondu (Day One Fund) un Bezosa Zemes fondu (Bezos Earth Fund), kā arī citiem biznesa pasākumiem kosmosā un žurnālistikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Amazon grib izaicināt Apple iPad

Jānis Rancāns,15.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada oktobrī ASV interneta kompānija Amazon nāks klajā ar jaunu Kindle e-grāmatu lasītāju un planšetdatoru, kurš, kā uzskata daudzi analītiķi, ir viens no retajiem, kas spēs nopietni izaicināt Apple iPad, vēsta The Telegraph.

Jaunais Amazon planšetdators, visticamāk, izmantos Google Android operētājsistēmu. Tam būšot deviņu collu plats pieskārienjūtīgs ekrāns, bet atšķirībā no lielā vairuma nebūs kameras, liecina Wall Street Journal rīcībā esošā informācija.

Planšetdatora dizainu izstrādājot kāda cita kompānija, tomēr Amazon plāno jau nākamgad laist klajā planšetdatorus ar personīgi izstrādātu dizainu.

Savukārt Kindle jaunākajai versijai būs pieskārienjūtīgs ekrāns. Amazon ir pārliecināta, ka tās planšetdators neaizstās populāro e-grāmatu lasītāju.

Iepriekš jau e-grāmatu lasītāju ar pieskārienjūtīgu ekrānu bija izstrādājuši Amazon konkurenti Barnes & Noble, kura ražotais Nook Simple Touch tika laists klajā jau šī gada 25. maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju jomas milži lielākā mērā var iespiesties savu lietotāju maksājumu apstrādāšanā un to kontu veidošanā

Dažkārt šķiet, ka nākotnē, lai daudzmaz pilnvērtīgi varētu dzīvot, galu galā var būt nepieciešamas vien dažas kompānijas, kuras gan ražo, gan izplata, gan pārod, gan citādā veidā apkalpo. Šajā ziņā sevišķi uzskatāmi jaunas biznesa iespējas dažādos tautsaimniecības sektoros meklē pasaules tehnoloģiju grandi.

Pēdējo dienu laikā parādījušās baumas, ka Amazon.com domā par plāniem saviem klientiem piedāvāt kaut ko ļoti līdzīgu banku kontiem.

Katrā ziņā Amazon mierā nestāv, un pašlaik ir spekulācijas, ka arī tradicionālajam banku mazumtirdzniecības/privātpersonu apkalpošanas biznesam būs grūti konkurēt ar tehnoloģiju uzņēmumu piedāvājumiem. Eksperti skaidro, ka šādu Amazon kontu esamība, ar kuru palīdzību klienti gan varēs tikt pie skaidras naudas, gan norēķināties par precēm un pakalpojumiem, palīdzētu kompānijai mazināt izmaksas. Proti, potenciāli Amazon kādā brīdī var izslēgt starpniekus (bankas), kas saistīti, piemēram, ar klientu maksājumu apstrādi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Topošais Google planšetdators būšot lēts un mazs

Jānis Rancāns,06.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Topošais Google planšetdators tiks aprīkots ar septiņu collu skārienjūtīgu ekrānu un maksās mazāk nekā 200 ASV dolārus. Tādējādi tas būs tiešs konkurents Amazon Kindle Fire planšetdatoram, atsaucoties uz anonīmiem avotiem, vēsta Digitimes.

Medijs arī norāda, ka Google, iespējams, plāno ar planšetdatoru nākt klajā martā, vai arī aprīlī un tas ir mērķēts uz zemāku cenu kategoriju. Iepriekš izskanēja ziņas, ka Google galvenais konkurents būs Apple.

Db.lv jau vēstīja, ka decembrī interneta giganta Google vadītājs Ēriks Šmits pavēstīja, ka kompānija tuvāko sešu mēnešu laikā laidīs klajā savu Android planšetdatoru. Tāpat Google vadītājs uzsvēra, ka cīņa starp Android un Apple būs «brutāla».

Tiek pieļauts, ka jauno Google ierīci varētu izstrādāt Motorola Mobility, par kuras pārņemšanu interneta gigants paziņoja augustā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Amazon ļaus izīrēt e-grāmatas

Jānis Rancāns,19.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV interneta tirdzniecības uzņēmums Amazon turpmāk piedāvās iespēju studentiem izīrēt e-grāmatu lasītājiem Kindle paredzētās grāmatas. Grāmatu īres maksa būs par līdz pat 80% zemāka par to pārdošanas cenu, vēsta USA Today.

Grāmatas būs iespējams izīrēt uz dažādu ilgumu – sākot no 30 dienām līdz pat 360 dienām. Izdevumu īres ilgumu būs iespējams pagarināt, kā arī jebkurā brīdī iegādāties īrētās grāmatas.

Amazon piedāvās arī iespēju saglabāt izdarītās piezīmes grāmatās, kad beigsies to īres termiņš. Ja persona vēlāk izīrēs to pašu grāmatu, būs iespējams apskatīt pirms tam izdarītās piezīmes.

Jau vēstīs, ka Amazon šī gada nogalē plāno nākt klajā ar jauno Kindle e-grāmatu lasītāju, kuram būs pieskārienjūtīgs ekrāns.

Galvenajiem Amazon konkurentiem e-grāmatu jomā, piemēram, Barnes & Noble un Sony, jau ir izstrādāti e-grāmatu lasītāji ar pieskārienjūtīgu ekrānu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

TV reklāmu skaits jūnijā audzis par 23%

Gunta Kursiša,05.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada jūnijā, salīdzinot ar attiecīgo mēnesi pērn, TV reklāmu gadījumu skaits pieaudzis par 28%, bet sponsorreklāmu skaits mazinājies par 7%, kopumā minētajā periodā gada griezumā nodoršinot 23% pieaugumu.

Jūnijā televīzijā reģistrēti vairāk nekā 147 tūkst. reklāmu un vairāk nekā 15 tūkst. sponsorreklāmu (visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāma ar atbalstītājiem), saskaņā ar TNS Reklāmu reģistru.

Pretēji ierastajam, šā gada jūnijā TV raidīts vairāk reklāmu nekā maijā, bet sponsorreklāmu apjoma samazināšanās nav ļāvusi pārspēt kopējo reklāmu gadījumu skaitu, norāda TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters.

Jūnijā lielākā daļa reklāmu (46,5%) tiek noraidītas «dienas» laikā (no 9:00-18:00). Būtiskākās svārstības notikušas pārvietojoties reklāmām no «rīta» (7:00-9:00) uz «nakts» (00:00-07:00) periodu. Naktī novērojams arī straujākais reklāmu skaita pieaugums, salīdzinot ar 2011. gada jūniju - par 58%, analizējis TNS.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas piegādes uzņēmums Deliveroo jaunākajā finansējuma piesaistes etapā piesaistījis 575 miljonu dolāru investīcijas, no kuriem lielākais investors bijusi interneta tirdzniecības kompānija Amazon, raksta BBC.

Precīzs Amazon investīciju apjoms netiek minēts. Deliveroo paziņojis, ka piesaistītais finansējums tiks izmantots, lai paplašinātu darbību starptautiskajos tirgos un uzlabotu pakalpojumu.

Deliveroo dibināts 2013.gadā un kopš tā laika spējis piesaistīt vairāk nekā 1,5 miljardu dolāru finansējumu, uzņēmums ir starp straujāk augošajām tehnoloģiju kompānijām Eiropā.

Amazon pārstāvji skaidrojuši, ka Deliveroo piesaistījis uzmanību ar inovatīvo tehnoloģisko pakalpojumu. Amazon piešķirtais finansējums Deliveroo dod labāku pamatu cīņai ar tādiem konkurentiem kā JustEat un Uber Eats.

Amazon 2016.gadā atvēra savu pārtikas piegādes kompāniju Lielbritānijā Amazon Restaurants UK, taču pēc pāris gadiem to slēdza. «Amazon nespēja tirgū konkurēt, tādēļ labāk meklē iegādes iespējas,» norāda Hermes fondu pārvaldnieks Luīss Dadlijs, kurš skaidro, ka Deliveroo nav tikai ēdienu piegādes kompānija, bet arī tehnoloģiju uzņēmums, un tam ir tehnoloģiju platforma, kas daudziem šķiet ļoti pievilcīga. Kompānija spēj paplašināties jaunos tirgos un ņemt vērā cilvēku gaumes izmaiņas, kā arī paredzēt, kuras tirdzniecības vietas būs veiksmīgas. Šis paredzamais pieaugums ir pievilcīgs Amazon, uzskata L. Dadlijs.

Komentāri

Pievienot komentāru