Tehnoloģiju jomas milži lielākā mērā var iespiesties savu lietotāju maksājumu apstrādāšanā un to kontu veidošanā
Dažkārt šķiet, ka nākotnē, lai daudzmaz pilnvērtīgi varētu dzīvot, galu galā var būt nepieciešamas vien dažas kompānijas, kuras gan ražo, gan izplata, gan pārod, gan citādā veidā apkalpo. Šajā ziņā sevišķi uzskatāmi jaunas biznesa iespējas dažādos tautsaimniecības sektoros meklē pasaules tehnoloģiju grandi.
Pēdējo dienu laikā parādījušās baumas, ka Amazon.com domā par plāniem saviem klientiem piedāvāt kaut ko ļoti līdzīgu banku kontiem.
Katrā ziņā Amazon mierā nestāv, un pašlaik ir spekulācijas, ka arī tradicionālajam banku mazumtirdzniecības/privātpersonu apkalpošanas biznesam būs grūti konkurēt ar tehnoloģiju uzņēmumu piedāvājumiem. Eksperti skaidro, ka šādu Amazon kontu esamība, ar kuru palīdzību klienti gan varēs tikt pie skaidras naudas, gan norēķināties par precēm un pakalpojumiem, palīdzētu kompānijai mazināt izmaksas. Proti, potenciāli Amazon kādā brīdī var izslēgt starpniekus (bankas), kas saistīti, piemēram, ar klientu maksājumu apstrādi.
Šādas spekulācijas sākušās pēc tam, kad par šādiem Amazon plāniem informējusi kāda persona, kura nevēlējās atklāt savu vārdu. Šī persona piebildusi, ka šādi «Amazon bankas» konti galvenokārt tieksies uz tā saucamās Millennials paaudzes patērētāju siržu iekarošanu. Nesen veiktās ASV studentu kredītu uzņēmuma LendEDU aptaujas rezultāti liecina, ka 40% ASV jauniešu savu finanšu pārvaldīšanā uzticētos Amazon tikpat lielā mērā kā tradicionālajām bankām. Šādi konti arī Amazon.com sniedz pieeju vēl lielākai informācijai par savu klientu tēriņiem (būtībā par to kontu stāvokli), kas uzņēmumam var ļaut gūt lielāku labumu no mērķētām reklāmām.
Visu rakstu Amazon papurinās arī bankas lasiet 7. marta laikrakstā Dienas Bizness.