Šogad izteikti palielinājies Latvijas iedzīvotāju pieprasījums pēc ceļojumiem nelielās grupās ar izzinošu programmu, intervijā aģentūrai LETA teica Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas (ATLA) viceprezidente un "Amadeus Latvia" valdes locekle Kitija Tigule.
Viņa pastāstīja, ka kopumā Latvijā arī ir ļoti plaša ceļojumu cenu amplitūda - sākot no nedēļas ceļojumiem par 350 eiro un beidzot ar 1200 eiro budžetu eksotiskiem galamērķiem. Šogad izteikts pieaugums ir bijis ceļojumiem nelielās 15-20 cilvēku grupās ar izzinošu programmu, kuras laikā var atklāt visu valsti.
ATLA viceprezidente atzina, ka Latvijas ceļotāji atšķiras no klasiskiem Lielbritānijas vai Vācijas ceļotājiem, jo, braucot uz kūrortiem, vēlas apmeklēt apskates objektus, atklāt kaut ko jaunu, doties uz jaunām vietām. "Mūsu ceļotāji nav pludmalē gulētāji. Līdz ar to piedāvājumam ir jābūt atbilstošam," uzsvēra Tigule. Pēc viņas teiktā, kopumā Latvijas tūroperatoru šā gada vasaras sezonas piedāvājums bija adekvāts situācijai.
Atbildot uz LETA jautājumu, kā Latvijas tūrisma kompānijas reaģēja uz šogad notikušajām krīzēm tūrisma nozarē, viņa sacīja, ka aģentūrām ir vienkārši piedāvāt ceļojumus uz alternatīviem galamērķiem. Taču čarterlidojumu rīkotāji tik elastīgi reaģēt nevar. "Krīzes gadījumā var atteikties no kādiem lidojumiem, bet pielikt tos klāt tik operatīvi vairs nevar, jo tas ir saistīts gan ar lidmašīnu īri, gan ar viesnīcu rezervācijām lielam cilvēku skaitam un tamlīdzīgi," atzina ALTA prezidente. Vienlaikus viņa uzsvēra, ka neviens tūroperators neriskēs ar jauna galamērķa izveidi, ja viņam nebūs pārliecības, ka var piepildīt lidmašīnu.
ALTA ir profesionāla sabiedriska organizācija, kas izveidota 1991.gadā, apvienojoties tūrisma aģentiem un tūroperatoriem, lai kopīgā darbībā uz līdztiesības pamatiem saskaņā ar likumiem un asociācijas statūtiem izveidotu kopīgu vadības institūciju, kas koordinētu tūrisma aģentu un tūroperatoru darbību, aizstāvētu to intereses un pārstāvētu Latvijas tūrisma biznesu pasaulē.