Jaunākais izdevums

Groupon dibinātājs un vadītājs Endrjū Meisons (Andrew Mason) ir atlaists no darba, ziņo BBC.

Šāds solis sperts, jo tiešsaistes kuponu uzņēmums paziņojis par vēl vieniem ceturkšņa zaudējumiem, kas rezultējies ar akciju cenas kritumu par 24%.

Groupon akcijas zaudējušas 77% no to vērtības kopš uzņēmuma debijas Nasdaq 2011.gada novembrī. Šāda tendence saistāma ar investoru bažām par uzņēmuma biznesa modeļa ilgtspēju.

Meisons, kurš uzņēmumu izveidoja 2008. gadā, aizejot no amata, darbiniekiem paziņojis: «Man jūsu ļoti pietrūks.»

Vēstījumā darbiniekiem viņš rakstījis: «Pēc četrarpus intensīviem un brīnišķīgiem gadiem Groupon vadītāja amatā es esmu izlēmis, ka gribētu pavadīt vairāk laika ar savu ģimeni. Es jokoju - es šodien tiku atlaists. Ja jūs domājat - kāpēc, tad neesat bijuši vērīgi.»

Meisona aizstājējs vēl tiek meklēts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Slikto finanšu rādītāju dēļ atlaistais Groupon izpilddirektors Endrjū Meisons savā atvadu vēstulē darbiniekiem norādījis, ka visvairāk nožēlo, to, ka nepietiekams daudzums informācijas ļāvis aizēnot viņa intuīciju par to, kas visvairāk nepieciešams patērētājam.

Tāpat saviem darbiniekiem viņš novēlējis drosmi savu darbu «sākt no pircēja».

Jau ziņots, ka tiešsaistes kuponu uzņēmumam paziņojot par vēl vieniem ceturkšņa zaudējumiem un tam sekojošu akcijas cenas kritumu 24% apmērā, Groupon līdzdibinātājs nolēma atlaist kompānijas izpilddirektoru Endrjū Meisonu (Andrew Mason). Atvadoties viņš darbiniekiem uzrakstījis atvadu vēstuli, kurā cita starpā pievērsās arī savām kļūdām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Twitter akcijas sāks tirgot biržā; IPO laikā piesaista 1,82 miljardus dolāru

Žanete Hāka,07.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mikroblogošanas portāla Twitter akcijas ceturtdien sāks tirgot Ņujorkas biržā, un sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO) laikā akcijas cena noteikta 26 dolāri.

IPO laikā Twitter pārdevis 70 miljonus vērtspapīru. Tādējādi tas ir otrs lielākais interneta kompānijas piesaistītais finansējuma apjoms IPO laikā, tikai nedaudz atpaliekot no Google piesaistītajiem 1,9 miljardiem dolāru 2004. gadā.

Sākotnēji uzņēmums noteica cenu 17-20 dolāru līmenī, taču šajā nedēļā to paaugstināja līdz 23-25 dolāriem par akciju, ņemot vērā lielo investoru pieprasījumu, kaut arī iepriekš analītiķi brīdināja par iespēju zaudēt naudu tāpat kā Facebook gadījumā.

Ņemot vērā cenu 26 dolāru apmērā, Twitter tirgus kapitalizācija ir aptuveni 14 miljardi ASV dolāru. Tas ir vairāk nekā citām kompānijām, kas nesen veikušas IPO, piemēram Groupon un Yelp. Lielāka kapitalizācija bijusi LinkedIn – 26,8 miljardi dolāru un Facebook - aptuveni 120,2 miljardi dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mikroblogošanas vietnes Twitter akcijas cena pirmās tirdzniecības sesijas sākumā pieauga par vairāk nekā 90%.

Uzņēmuma akcijas cena sasniedza 49,92 dolārus, salīdzinot ar sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO) laikā noteiktajiem 26 dolāriem.

Db.lv jau rakstīja, ka IPO laikā Twitter pārdevis 70 miljonus vērtspapīru. Tādējādi tas ir otrs lielākais interneta kompānijas piesaistītais finansējuma apjoms IPO laikā, tikai nedaudz atpaliekot no Google piesaistītajiem 1,9 miljardiem dolāru 2004. gadā.

Sākotnēji uzņēmums noteica cenu 17-20 dolāru līmenī, taču šajā nedēļā to paaugstināja līdz 23-25 dolāriem par akciju, ņemot vērā lielo investoru pieprasījumu, kaut arī iepriekš analītiķi brīdināja par iespēju zaudēt naudu tāpat kā Facebook gadījumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmajā tirdzniecības dienā biržā mikroblogošanas vietnes Twitter akcijas cena pieauga par 73% līdz 44,9 dolāriem.

Tādējādi tas ir lielākais pirmās dienas kāpums IPO, kura vērtība pārsniedz vienu miljardu dolāru kopš 2007. gada. Iesniegto pieprasījumu skaits piedāvāto apjomu pārsniedza aptuveni 30 reižu.

Twitter IPO konsultēja Goldman Sachs Group un pēc akciju tirdzniecības sākuma bankas pārstāvis, kurš vadīja IPO, Twitterī ierakstīja: «Phew», raksta Bloomberg. Kopumā Twitter vadība un darījumā iesaistītie baņķieri ir priecīgi par rezultātu, informējusi kāda darījumam tuvu stāvoša persona. Viņi nav pārsteigti, ka akcijas cena pirmajā dienā tik strauji pieauga, jo pieprasījums bija milzīgs, tomēr kompānijas pārstāvji prognozē, ka nākamo trīs nedēļu laikā cena nokritīs līdz 30 dolāriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien mikroblogošanas vietnes Twitter akcijas cena saruka par 3,8%, paslīdot zem 40 dolāru atzīmes.

Uzņēmums Sterne Agee jau piešķīris kompānijas akcijai neitrālu reitingu, norādot, ka, piepildoties pamata scenārijam, Twitter akcijas cena nākamo 12-24 mēnešu laikā turēsies 24-32 dolāru robežās. Ja akcijas cena augs, gada laikā tā sasniegs 33-48 dolāru robežu, bet, ja kritīsies – 13-15 dolārus.

Db.lv jau rakstīja, ka pirmajā tirdzniecības dienā, 7. novembrī, Ņujorkas biržā Twitter akcijas cena pieauga par 73% līdz 44,9 dolāriem. Tādējādi tas ir lielākais pirmās dienas kāpums IPO, kura vērtība pārsniedz vienu miljardu dolāru kopš 2007. gada. Iesniegto pieprasījumu skaits piedāvāto apjomu pārsniedza aptuveni 30 reižu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mikroblogošanas vietnes Twitter akcijas cena Ņujorkas biržā piektdien piedzīvoja straujāko kritumu kopš uzņēmuma ieiešanas biržā, raksta Bloomberg.

Akcijas cena saruka, reaģējot uz investīciju kompānijas Macquarie Capital lēmumu samazināt kompānijas rekomendāciju no neitrālas uz pārdot. Analītiķi šo lēmumu pamatojuši, uzsverot, ka akcijas cena uzkāpusi pārāk ātri un pārāk strauji.

Akcijas cena nokritusies par 13% līdz 63,75 dolāriem. Kopumā gan kopš sākotnējā publiskā piedāvājuma, kas notika novembra sākumā, kompānijas akcijas cena ir aptuveni trīskāršojusies.

Kopš 11.decembra Twitter akcijas cena ir pieaugusi par 40%.

Macquarie Capital eksperts Bens Šahters uzsvēris, ka analītiķi tic, ka Twitter kā kompānijai ir perspektīva nākotne un daudz iespējas, tomēr, skatoties uz akciju, pēdējo 15 dienu laikā nav noticis nekas tāds, lai būtu tik straujš kāpums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta - Intervija ar Draugiem.lv izveidotājiem: No draudzēšanās portāla līdz vairākiem saistītiem uzņēmumiem

Anda Asere,25.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākotnēji draugiem.lv bija vien draudzēšanās portāls, desmit gadu laikā radušies dažādi saistīti projekti, kas pamazām attīstījušies par atsevišķiem uzņēmumiem. Intervijā DB draugiem.lv izveidotāji Lauris Liberts un Agris Tamanis stāsta par desmit gados piedzīvoto, Amerikas pieredzi, neveiksmēm biznesā, kas piederas pie lietas, un atklāj, ka no nulles sākt biznesu ir grūtāk, bet tad, kad ir citi projekti, katra nākamā sākums ir vieglāks.

Desmit gadi – tas ir daudz vai maz?

L.L. Interneta pasaulē tā ir mūžība. Šie desmit gadi bijuši ļoti piesātināti. Pašiem liekas, ka daudz esam iemācījušies un sapratuši. Atskatoties pagātnē, uzsākot to visu, izpratne bija ļoti niecīga. Droši vien, ka tiktāl esam nokļuvuši, jo apkārt ir gudri cilvēki un mums paveicās ar atsevišķiem pakalpojumiem.

Kurā brīdī jūs sākāt darīt kaut ko papildu?

L.L. Jau pēc pāris mēnešiem, kad mēs palaidām draugiem.lv, bija ambīcijas, ka vajag kaut ko piedāvāt ārzemēs saistībā ar portālu. Mēģinājām jau pēc kāda pusotra gada un tad tā pamatīgi apsvilinājāmies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Qfer mobilā lietotne palīdz sameklēt un izvēlēties speciālos piedāvājumus restorānos, kafejnīcās, sporta un izklaides vietās

Tā savu produktu īsumā raksturo viens no Qfer līdzīpašniekiem Artūrs Burņins. Līdz šim lietotni lejuplādējuši aptuveni tūkstoš cilvēku. «Domāju, tas ir labs rezultāts pirmajam mēnesim, jo īpaši, ņemot vērā, ka mārketingam vispār neesam tērējuši. Šobrīd mums ir kādi 50 līdz 60 jauni lietotāji dienā,» viņš apgalvo.

Šobrīd Qfer ir ap 40 sadarbības partneru, kas izvieto savus īpašos piedāvājumus lietotnē. Galvenokārt Qfer izmanto restorāni un kafejnīcas, bet šāds rīks ir piemērots arī citiem biznesa virzieniem, lai piedāvātu atlaides izklaides, sporta, skaistumkopšanas, viesnīcu un SPA pakalpojumiem. «Varētu būt arī īpašie izglītības piedāvājumi, piemēram, īsie šūšanas kursi. Mēģināsim paplašināties,» teic Artūrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

FOTO: Kurus uzņēmumus nākamgad varam gaidīt akciju tirgū?

Žanete Hāka,14.12.2016

18. MapR Technologies
Nozare: datu analīzes programmatūra
Kopējais finansējums: 224 miljoni dolāru
Pēdējais novērtējums: 488 miljoni dolāru
Ienākumi 2015.gadā: 130 miljoni dolāru
Kompānija dibināta 2009.gadā. Līdz šim uzņēmums ir piesaistījis simtiem miljonu dolāru no daudziem uzņēmumiem, tostarp, Alphabet izaugsmes investīciju fonda Google Capital. Kompānija plāno biržā sākt kotēt akcijas 2017.gada vidū.

Foto: Mapr

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investori parasti sagaida, ka miljardus dolāru vērtas kompānijas savas akcijas sāks kotēt biržā, raksta portāls 24/7 Wall St.

Kompānijas, kas izsaka sākotnējo publisko piedāvājumu, var izmantot piesaistīto finansējumu, lai investētu izaugsmē. Tāpat, pēc akciju iekļaušanas biržā, kompānija kļūst pārredzamāka, un par to atbild lielāka akcionāru grupa.

Tiesa gan, ir vairākas pasaulē zināmas tehnoloģiju kompānijas, kuru IPO ir sarūgtinājis investorus. Kā piemēru var minēt Groupon un Twitter. Tieši šī iemesla dēļ, kā arī dēļ neskaidrās makroekonomiskās vides vairākas lielās kompānijas ir palikušas ārpus regulētā tirgus. Savukārt citi giganti, piemēram, Snap Inc, kuram pieder Snapchat un kura vērtība ir 20 miljardi ASV dolāru, ir paziņojuši par plāniem 2017.gadā sākt kotēt akcijas biržā.

Komentāri

Pievienot komentāru