Jaunākais izdevums

Aviokompānijas airBaltic un taksometru kompānijas Baltic Taxi vadība pauž sašutumu par abu uzņēmumu nomelnošanu no dažu mediju puses.

Kā liecina airBaltic prezidenta Bertolta Flika un Baltic Taxi valdes locekļa Jāņa Nagļa izplatītais paziņojums, abas kompānijas izpelnījušās nedalītu kritisku reakciju tikai no divām personām - Sanitas Jembergas (laikraksts Diena) un Ilzes Jaunalksnes (TV3 radījums Nekā personīga), saņemot vairākus jautājumus.

airBaltic un Baltic Taxi arī publicē Dienas žurnālistes jautājumus Jānim Naglim, kas kopmānijai nav sķituši korekti:

1) Jums daļēji piederošā viesnīca Islande un kempings ABC tiek reklamēti kā airBaltic hotels. Kad šie uzņēmumi ieguva tiesības izmantot šo zīmolu? Uz kāda pamata tas notiek? Ja tas ir līgums par zīmola izmantošanu, uz cik gadiem tas noslēgts? Kādu atlīdzību airBaltic saņem par zīmola izmantošanu? Kādi kritēriji bija jāizpilda, lai abas viesu mītnes iegūtu šo nosaukumu?

2) jautājums Jums LVRA vadītājam: cik no jūsu vadītās asociācijas biedriem ir ieguvuši tiesības izmantot airBaltic hotel zīmolu? Vai tas ir brīvi pieejams katram dalībniekam un kur var iepazīties ar kritērijiem?

3) kā Jūs ar Flika kungu nonācāt līdz domai izmantot Jūsu firmu Taxi Elegance par pamatu Baltic Taxi?

4) kāpēc Jūs joprojām neesat pārreģistrējuši daļu īpašnieku maiņu Baltic Taxi, jo Jūs par vienīgo uzņēmuma īpašnieku kļuvāt maijā un uzņēmuma prezentācija notika pagājušajā nedēļā?

5) Taxi Elegance visus darbības gadus strādāja ar zaudējumiem. Kādas izmaiņas ir notikušas, kas ļauj cerēt, ka Baltic Taxi strādās ar peļņu?

6) cik uzņēmums maksā airBaltic par zīmola izmantošanu?

7) pēc kādiem kritērijiem tās ir noteiktas?

9) vai kāds no Jums daļēji piederošiem uzņēmumiem ir saistīts ar AirPort Express darbību? Ja jā, kādā veidā?

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Strīds par preču zīmi Lady taxi turpinās

,01.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Taxi Nurx, kas pazīstamā ar Lady taxi vārdu, ir iesniegusi apelācijas sūdzību Augstākajā tiesā par Rīgas apgabaltiesas lēmumu noraidīt uzņēmuma prasību, kurā tika lūgts pārtraukt uz SIA Lady taxi taksometru pārvadājumos lietotajām automašīnām izmantot šo preču zīmi, Db uzzināja tiesā.

Taxi Nurx ir dibināta 2006.gadā, bet SIA Lady taxi tikai pērn. Db jau ziņoja, ka Rīgas apgabaltiesa pagājušā gada decembrī noraidīja Taxi Nurx prasību un līdz ar to SIA Lady taxi varēja izmantot preču zīmi Lady Taxi.

Prasībā apgabaltiesai tika lūgts aizliegt SIA Lady Taxi izmantot komercdarbībā Taxi Nurx piederošo preču zīmi Lady Taxi un domēna vārdu lady-taxi.lv saistībā ar taksometru pakalpojumiem. Tāpat tika lūgts uzlikt par pienākumu SIA Lady Taxi mainīt firmas nosaukumu.

Pagājušā gada 30.aprīlī tiesa noteica pagaidu aizsardzības līdzekli un aizliedza SIA Lady Taxi komercdarbībā izmantot apzīmējumu Lady taxi saistībā ar taksometru pakalpojumu sniegšanu, tā nolemjot aizsargāt SIA Taxi Nurx likumiskās tiesības uz Lady Taxi preču zīmi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augstākās tiesa nospriedusi aizliegt SIA Lady Taxi izmantot komercdarbībā MSIA Taxi Nurx preču zīmi Lady Taxi un domēna vāru lady-taxi.lv.

Tiesas lēmums paredz aizliegumu lietot identisku vai līdzīgu apzīmējumu saistībā ar taksometru pakalpojumu sniegšanu vai piedāvāšanu saistībā ar apzīmējumu Lady Taxi, apzīmējuma Lady Taxi izmantošanu lietišķajos dokumentos un reklāmā. Kā arī SIA Lady Taxi viena mēneša laikā no sprieduma spēkā stāšanās brīža jānomaina Komercreģistrā vārdu pret tādu, kuras nosaukumā nav apzīmējuma Lady Taxi. Pilns spriedums būs pieejams 3.aprīlī un pēc pilna nolēmuma sagatavošanas dienas lietas dalībnieki to 30 dienu laikā var pārsūdzēt Senātā, DB pastāstīja tiesas pārstāve Baiba Kataja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad dibinātā SIA Lady Taxi arī turpmāk varēs izmantot preču zīmi Lady Taxi, jo Rīgas apgabaltiesa noraidīja 2006. dibinātā SIA Taxi Nurx, pazīstama ar Lady Taxi vārdu, prasību, kurā tika lūgts pārtraukt uz taksometru pārvadājumos lietotajām automašīnām izmantot šo preču zīmi.

Prasībā tika lūgts aizliegt SIA Lady Taxi izmantot komercdarbībā Taxi Nurx piederošo preču zīmi Lady Taxi un domēna vārdu lady-taxi.lv saistībā ar taksometru pakalpojumiem. Tāpat tika lūgts uzlikt par pienākumu SIA Lady Taxi mainīt firmas nosaukumu.

Šā gada 30.aprīlī tiesa noteica pagaidu aizsardzības līdzekli un aizliedza SIA Lady Taxi komercdarbībā izmantot apzīmējumu Lady taxi saistībā ar taksometru pakalpojumu sniegšanu, tā nolemjot aizsargāt SIA Taxi Nurx likumiskās tiesības uz Lady Taxi preču zīmi.

Kopš SIA Taxi Nurx dibināšanas brīža 2006. gada 3. oktobra Rīgas pilsētas satiksmē visu diennakti piedalās vismaz 20 vieglās automašīnas ar figurālās preču zīmes Lady Taxi uzlīmēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa aizliegusi SIA Lady Taxi komercdarbībā izmantot apzīmējumu Lady Taxi saistībā ar taksometru pakalpojumu sniegšanu, tādējādi nolemjot aizsargāt SIA Taxi Nurx likumiskās tiesības uz Lady Taxi preču zīmi.

Db.lv jau vēstīja, takšu kompānija Taxi Nurx, kas Rīgas iedzīvotājiem pazīstama ar LadyTaxi vārdu, spiesta aizstāvēt savas intereses tiesā, jo pilsētā uzradies konkurents, kurš reģistrējis SIA Lady Taxi.

Tagad ar tiesas lēmumu atzīts, ka SIA Taxi Nurx ir vienīgie patiesie intelektuālie Lady Taxi preču zīmes īpašnieki, uzsver kompānija. Kopš SIA Taxi Nurx dibināšanas brīža 2006. gada 3. oktobra Rīgas pilsētas satiksmē visu diennakti piedalās vismaz 20 vieglās automašīnas ar figurālās preču zīmes Lady Taxi uzlīmēm.

«Uzņēmuma pastāvēšanas laikā notikušas neskaitāmas radio, televīzijas un preses intervijas par to, ka mūsu uzņēmumā taksometru pakalpojumus nodrošina autovadītājas sievietes un ka mūsu uzņēmums ir atpazīstams tieši pēc Lady Taxi preču zīmes, kas precīzi atspoguļo mūsu uzņēmuma darbības veidu un būtību. Mēs esam vienīgie patiesie intelektuālie Lady Taxi preču zīmes īpašnieki,» atklātā vēstulē medijiem uzsver Taxi Nurx valdes loceklis Normunds Nurks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Free Taxi iesūdzējis Latvijas Republikas tiesā SIA Taxi 8880 par nelikumīgu nosaukuma Free Taxi izmantošanu taksometra pakalpojumam ar fiksētu cenu, liecina Free Taxi izplatītais paziņojums.

Kā norāda SIA Free Taxi, tad 2011. gada septembrī SIA Taxi 8880 masu saziņas līdzekļos izvietojusi reklāmas akciju, no kuras satura izriet, ka SIA Taxi 8880 ir izveidojusi pakalpojumu veidu ar nosaukumu Free Taxi, kura pamatā ir fiksēta braukšanas maksas noteikšana klientiem braucot konkrētā maršrutā.

SIA Free Taxi uzskata, ka SIA Taxi 8880, veicot minētā pakalpojuma reklamēšanu izmantojot nosaukumu Free Taxi, ir radījusi uzņēmumam zaudējumus, jo ir samazinājies uzņēmuma apgrozījums.

Patērētājam Taxi 8880 piedāvātos pakalpojumus bijis iespējams identificēt ar SIA Free Taxi, savukārt pasūtījumi ar pakalpojumu Free Taxi tikuši nodoti arī citiem taksometru uzņēmumiem, ar kuriem Taxi 8880 ir slēgti līgumi par fiksētas cenas pakalpojuma sniegšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Smile Taxi īpašnieki apsver iespēju iesūdzēt tiesā Taksi.LV «par identitātes zādzību un patērētāju maldināšanu». Taksi.LV automobiļi kopē Smile Taxi dzelteno krāsojumu un citus noformējuma elementus, uzskata Smile Taxi pārstāvji.

«Rīgas taksometru pakalpojumu tirgus ir nežēlīgs, un «taksometru vadītāju kari» iegūst jaunas formas. Apšaudīšanās un kautiņus nomainījuši izsmalcinātāki paņēmieni - atpazīstama zīmola imitācija,» pauž kompānijas Smile Taxi pārstāvji.

«Taksometru automobiļu krāsojums būtībā ir mūsu pakalpojumu iesaiņojums. Visā pasaulē preču un to iesaiņojuma kopēšana tiek vērtēta kā kontrabanda un viltojums, un tā ir aizliegta ar likumu. Nemaz jau nerunājot par elementāru biznesa ētiku. Vēl vairāk - līdz šim tirgū pastāvēja nerakstīta vienošanās - katrs pārvadātājs ieņem savu krāsu nišu,» pauž Smile Taxi pārstāvis Aleksejs Ignatjevs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vērīgie jau, visticamāk, pamanījuši pa Rīgas ielām pārvietojamies automašīnu Ford Mustang ar taksometru pakalpojumu sniedzēja Baltic Taxi marķējumu. Kā uzzināja Db.lv - vēlāk šim ekstravagantajam taksim varētu pievienoties vēl citi.

Sarunā ar Db.lv Baltic Taxi direktors Ingus Kļaviņš pastāstīja, ka mērķis, uzņēmuma taksometru floti papildinot ar ekstravagantiem automašīnu modeļiem, ir radīt dažādību piedāvājumā, kā arī pārsteigumu klientos.

I. Kļaviņš skaidro, ka Ford Mustang taksometrs klientiem pieejams vienādā cenā ar citiem kompānijas taksometriem, taču nedaudz dārgāk brauciens ar Ford Mustang izmaksā tad, ja to speciāli izsauc. Tas tāpēc, ka, kamēr visi citi Baltic Taxi taksometri atrodas vairākos stratēģiskajos punktos un klientu var uzņemt vidēji 15 minūšu laikā, nemērojot garu ceļu, marķētais Ford Mustang ir tikai viens, līdz ar ko tam dažkārt nākas mērot ceļu cauri visai pilsētai, lai nonāktu pie klienta. Pēc Kļaviņa teiktā, atšķirība ir aptuveni pieci santīmi uz kilometru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Noraida pieteikumu par Baltic Taxi maksātnespēju

Elīna Pankovska, Db,20.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Kurzemes rajona tiesa ir izbeigusi pret taksometru kompāniju SIA Baltic Taxi ierosināto maksātnespējas lietu, Db uzzināja tiesā.

Maksātnespējas pieteikumu tiesā bija pieteikusi Transporta grupa Rīgas Taxi, kurai Baltic Taxi, esot parādā nedaudz vairāk nekā 4 tūkstošus latu, apgalvo Rīga Taxi vadītājs Genādijs Aksjonovs.

Viņš skaidroja, ka Baltic Taxi būtībā ir dibināta jau 2003. gadā un sākotnēji strādāja ar nosaukumu Elegant Taxi. Šai kompānijai pirms dažiem gadiem radās finanšu problēmas, tāpēc Rīga Taxi esot palīdzējusi un, pēdējo savu darbības gadu šī kompānija strādājusi «zem Rīga Taxi karoga».

Tomēr uzņēmums transporta grupai palika parādā minēto naudas summu, ko tobrīd piedzīt nav bijis iespējams, jo uzņēmums bija maksātnespējīgs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transporta grupa Rīgas Taxi Rīgas pilsētas Kurzemes rajona tiesā ir pieteikusi uzņēmējam Jānim Naglim piederošās taksometru kompānijas Baltic Taxi maksātnespēju.

Uzņēmējam Jānim Naglim piederošās taksometru firmas SIA Baltic Taxi, esot parādā Rīga Taxi nedaudz vairāk kā 4 tūkstošus latu, Db saka Rīga Taxi vadītājs Genādijs Aksjonovs.

Viņš skaidro, ka Baltix Taxi būtībā ir dibināta jau 2003. gadā un sākotnēji strādāja ar nosaukumu Elegant Taxi. Šai kompānijai dažus gadus atpakaļ radās finanšu problēmas, tāpēc Riga Taxi esot palīdzējusi un, pēdējo savu darbības gadu šī kompānija strādājusi «zem Rīga Taxi karoga». Tomēr uzņēmums transporta grupai palika parādā minēto naudas summu, ko tobrīd piedzīt nav bijis iespējams, jo uzņēmums bija maksātnespējīgs.

Šogad šo uzņēmumu pārņēma Jānis Naglis, kas sadarbībā ar aviokompāniju airBaltic izveidoja jaunu taksometru kompāniju. Tas bija nepieciešams, lai taksometru kompānija varētu strādāt Rīgas lidostā, kur viena no prasībām ir vairāku gadu pieredze taksometru biznesā. Līdz ar to airBaltic un J. Naglis nevarēja veidot jaunu taksometru kompāniju, jo citādi netiktu izpildītas lidostas prasības. Šādā veidā tās formāli «uz papīra» tiek izpildītas. Tomēr līdz ar uzņēmuma pārņemšanu, pārņemtas ir arī Elegant Taxi parādsaistības, uzskata G. Aksjonovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lietuvas Nacionālais kiberdrošības centrs: Yandex.Taxi sūta datus uz Krievijas interneta adresēm

LETA,03.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru tiešsaistes pakalpojumu operatora «Yandex.Taxi» lietotne sūta datus uz Krievijas interneta adresēm, piektdien paziņoja Lietuvas Nacionālais kiberdrošības centrs, kas ir pakļauts Aizsardzības ministrijai.

«Veicot analīzi, Nacionālais kiberdrošības centrs konstatēja, ka lietotne pa šifrētu sakaru kanāliem regulāri pieslēdzas un uztur aktīvu savienojumu ar 11 unikālām IP adresēm, no kurām 10 pieder Krievijas Federācijai. Datu nodošana notiek cikliski,» teikts Nacionālā kiberdrošības centra ziņojumā.

Nacionālais kiberdrošības centrs joprojām iesaka Lietuvas iedzīvotājiem neizmantot šo lietotni.

Lietuvas Nacionālais kiberdrošības centrs norādījis, ka «Yandex.Taxi» lietotne pieprasa piekļuvi lielam daudzumam konfidenciālu lietotāju datu un atļaujas ierīces funkciju izmantošanai.

Analīzē secināts, ka lietotne ir kvalitatīva, tā ir labi optimizēta, datu nodošanai tiek izmantoti šifrēti kanāli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīga Taxi šefs: man trūkst nekaunības, lai «piesūktos» valsts dotācijai

Gunta Kursiša,14.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Man nav tādas nekaunības, lai «piesūktos» pie valsts budžeta caur valstij tobrīd piederošo airBaltic vai arī pasažieru pārvadājumu dotāciju formā, kā to dara Rīgas Taksometru parks,» norāda Rīga Taxi valdes priekšsēdētājs Genādijs Aksjonovs, kas ir sašutis, ka «kompānijas, kas strādā ar zaudējumiem, man vēl pamācīs, kā organizēt savu biznesu».

G. Aksjonovs retoriski jautā, vai esot pieņemami, ka «taksometru kompānijas, kuras medijos sevi tēlo kā pašas godīgākās, kā izrādās no publikācijām medijos, piemēram 2011. gadā ir strādājuši ar gandrīz pusmiljonu latu lieliem zaudējumiem, turklāt zaudējumi, saskaņā ar publiskotajiem datiem, pēdējā gadā ir pieauguši pat par 31,3%».

«Un viņi mani pamācīs, kā organizēt biznesu? Absurds! Jā, man nav tādas nekaunības, lai «piesūktos» pie valsts budžeta caur valstij tobrīd piederošo airBaltic vai arī pasažieru pārvadājumu dotāciju formā, kā to dara Rīgas Taksometru parks,» G. Aksjonovs ir sašutis. «Taču es ļoti ceru, ka ilgtermiņā Latvijā tiks novērtēti uzņēmēji, kuri saimniecisko darbību veic ar pašu spēkiem, nevis pārdala nodokļos nomaksāto naudu, tai skaitā manis nomaksāto,» viņš norāda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par taksometru kompānijas Baltic Taxi lielāko īpašnieku ir kļuvusi pati kompānija SIA Baltic Taxi, kurai tagad pieder 90% no uzņēmuma, liecina Lursoft pieejamie dati.

Uzņēmumu reģistru apkalpojošā uzņēmuma Lursoft dati liecina, ka Baltic Taxi īpašnieku sarakstā ir pats uzņēmums SIA Baltic Taxi, Baltijas Aviācijas sistēmas (BAS), kurām pieder 7% no uzņēmuma, un SIA Baltic Taxi vienīgais valdes loceklis Jānis Naglis, kura īpašumā ir 3% kapitāldaļu.

Līdz šim Baltic Taxi 51% īpašnieks ir bijis BAS, bet 49% kapitāldaļu piederēja J. Naglim.

Situācija, kad uzņēmums pieder pats sev, nav tipiska, un viens no iespējamajiem variantiem, kā Baltic Taxi ir kļuvis pats par savu lielāko īpašnieku, varētu būt, ka līdzšinējie īpašnieki nav apmaksājuši savas daļas uzņēmuma pamatkapitālā, Db.lv skaidroja zvērināta advokāte Andra Rubene.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic un BAS tieši vai pastarpināti pieder kapitāldaļas vismaz 15 uzņēmumos

Nozare.lv,26.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālajai lidsabiedrībai airBaltic un tās privātajam akcionāram - Baltijas Aviācijas sistēmām (BAS) - tieši vai pastarpināti pieder kapitāldaļas vismaz 15 uzņēmumos, liecina Firmas.lv informācija.

BAS ir dalībnieks kompānijās SIA Baltic Taxi, SIA North Hub Fuel, SIA North Hub Services, SIA airBaltic Hotels, SIA North Hub, kā arī SIA Rija.

Taksometru pakalpojumu sniedzējā Baltic Taxi BAS pieder 97% kapitāldaļu, lidostu virszemes pakalpojumu sniedzējā North Hub Service - 50%, airBaltic Hotels - 100%.

North Hub, kas nodarbojas ar konsultēšanu komercdarbībā un vadībzinībās, BAS pieder 100%, degvielas piegādes uzņēmumā North Hub Fuel - 50%. Latvijas dizaina un dzīves stila veikalā Rija BAS pieder 50% kapitāldaļu.

SIA FLS, kas sniedz finanšu un juridiskos pakalpojumu, ir ar BAS saistīts uzņēmums, kas pieder SIA VIA Invest, kurš savukārt pieder uzņēmumam Bridge Capital, kurā 50% akciju pieder Londonā reģistrētai kompānijai Winston and Winston Limited, 25% SIA YDY un 25% Lietuvas pilsonim Jonam Tamulim, liecina Uzņēmumu reģistra informācija. BAS mājas lapā gan teikts, ka FLS pilnībā pieder BAS.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas Aizsardzības ministrijai pakļautais Nacionālais kiberdrošības centrs, kas trešo mēnesi seko taksometru tiešsaistes pakalpojumu operatora «Yandex.Taxi» darbībai, atkārtoti ieteicis cilvēkiem neizmantot šīs kompānijas lietotni, piektdien vēsta Lietuvas sabiedriskais radio.

Kiberdrošības eksperti konstatējuši, ka šī lietotne pieprasa pieeju sensitīviem klientu datiem un sūta tos uz Krievijas interneta adresēm.

Kā norādījis Nacionālā kiberdrošības centra vadītājs Rītis Rainis, nav tehnisku iespēju noskaidrot, cik cilvēku Lietuvā šo lietotni izmanto.

Kad «Yandex.Taxi» pirms trim mēnešiem sāka darbību Lietuvā, Nacionālais kiberdrošības centrs ieteica neinstalēt un neizmantot minēto lietotni, norādot, ka tā, iespējams, «rada apstākļus personas datu nelikumīgai vākšanai un uzkrāšanai, bet tas raisa bažas saistībā ar drošību».

Tika norādīts uz kompānijas iespējamo saistību ar Kremlim tuvām personām un uzsvērts, ka ir īpaši svarīgi, lai lietotne netiktu izmantota valsts ierēdņu un amatpersonu un Aizsardzības ministrijas darbinieku ierīcēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic zīmola vēsture: no Saab 340 līdz Airbus

Laura Mazbērziņa,10.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrībai airBaltic šis ir 23. jubilejas gads - uzņēmums tika dibināts 1995. gada 28. augustā, bet 1995. gada 1. oktobrī airBaltic ar Saab 340 lidmašīnu veica pirmo komerciālo lidojumu no Rīgas uz Stokholmu.

AirBaltic darbības pirmsākumos komandā bija 21 darbinieks - daļa uzņēmumā strādā vēl šodien. Pašlaik lidsabiedrības komanda ir izaugusi līdz 1 500 darbiniekiem no 30 pasaules valstīm.

Gluži kā pirms 23 gadiem, arī šodien airBaltic galvenais birojs atrodas starptautiskās lidostas Rīga teritorijā, kas ir arī lidsabiedrības galvenā bāze. 1995. gada oktobrī airBaltic uzsāka lidojumus no Rīgas uz četriem galamērķiem, bet šodien lidsabiedrības maršruta tīklu veido vairāk nekā 70 galamērķi.

Jau 1997. gadā airBaltic sāka paplašināt darbības spektru, uzsākot airBaltic Cargo kravas pārvadājumus. Papildus tam 2010. gadā lidsabiedrība lidostā Rīga atklāja aviācijas apmācību centru airBaltic Training. Pērn airBaltic spēra nākamo soli un atklāja airBaltic Pilotu akadēmiju, kurā iespējams apgūt pilota profesiju un kļūt par airBaltic pilotiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Yandex.Taxi sācis darboties Rīgā – Latvija kļuvusi par pirmo Eiropas Savienības valsti, kurā serviss uzsācis darbību. Izsaukt taksometru iespējams iOS un Android mobilajos pielikumos latviešu, krievu, angļu un citās valodās. Serviss automātiski nosaka lietotāja atrašanās vietu un nosūta pieprasījumu vistuvāk esošajam vadītājam.

Mašīnas piebraukšana Rīgā maksāšot ne vairāk par 0,71 eiro, bet pēc tam ne vairāk kā 0,36 eiro par kilometru vai 0,13 eiro par brauciena minūti, informē pakalpojuma sniedzējs. Tā, piemēram, aizbraukt no tirdzniecības centra «Spice» līdz «Laimas» pulkstenim varot par apmēram 4,60 eiro. No viesnīcas «Radisson Blu Elizabete Hotel» līdz starptautiskajai lidostai «Rīga» – par aptuveni 7,40 eiro. Samaksāt par vešanu var skaidrā naudā vai ar bankas karti pielikumā, tas paskaidro.

«Mēs jau pasen sākām domāt par ienākšanu Baltijas valstīs. Visvairāk piedāvājumu sadarboties tiek saņemts no Latvijas, tāpēc mēs nolēmām sākt ar Rīgu. Mūsu tehnoloģijas un algoritmi padara taksometru par ērtu un ne pārāk dārgu pilsētas transporta veidu. Yandex.Taxi automātiski nodod pieprasījumu vadītājam, kurš atbrauks visātrāk. Tādā veidā viņam nenākas ilgi gaidīt uz izsaukumu vai braukt pie klienta cauri visai pilsētai. Serviss rēķinās ar situāciju uz ceļa, lai izveidotu optimālu maršrutu. Nākamo pieprasījumu pēc vadītāja tas jau laicīgi meklē vietā, kurp taksometrs ved pasažieri. Šādas tehnoloģijas samazina braucienu pašizmaksu – vadītāji nopelna vairāk, savukārt lietotāji maksā mazāk,» stāsta Yandex.Taxi starptautiskās attīstības direktors Mušegs Saakjans.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņas mērs Remigijs Šimašus lūdzis Lietuvas Konkurences padomei izmeklēt, vai taksometru tiešsaistes pakalpojumu operatora «Yandex.Taxi» reklāma atbilst likumiem un vai tā nemaldina patērētājus.

Lietuvas galvaspilsētas pašvaldība paziņojusi, ka «Yandex.Taxi» reklāmā, kas tiek izplatīta pa dažādiem kanāliem, teikts, ka kompānija piedāvā taksometru pakalpojumus, un par to liecina arī uzņēmuma nosaukums, taču «Yandex.Taxi» vēl līdz šim Viļņas pašvaldībā nav lūdzis atļauju pārvadāt pasažierus ar vieglajām automašīnām.

«Mēs lūdzam sākt izmeklēšanu par iespējamu reklāmas likuma piektā panta pārkāpumu, kā arī pieņemt lēmumu par pagaidu pasākumu - noteikt par pienākumu pārtraukt publicēt reklāmu, kas neatbilst noteiktajām prasībām,» sacīts Viļņas mēra iesniegumā Konkurences padomei.

Mērs arī informējis Konkurences padomi, ka kompānijas «ETN Baltic» reklāmas stendos pilsētas ielās no trešdienas plānots izvietot «Yandex.Taxi» reklāmu, kas pēc pašvaldības domām, ir maldinoša. Pašvaldība kompāniju par to jau ir brīdinājusi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas taksometru tiešsaistes pakalpojumu operators «Yandex Taxi» pirmdien sācis darboties Igaunijas otrajā lielākajā pilsētā Tartu.

Līdz ar ar to Tartu kļūvusi par otro Igaunijas pilsētu, kur pieejami «Yandex Taxi» pakalpojumi. Kopš 1.maija tie pieejami Tallinā.

«Yandex Taxi» strādā nevis nepastarpināti ar vadītājiem, bet gan sadarbojas tikai ar taksometru firmām un dispečerdienestiem. Izsaukt taksometru iespējams mobilajā lietotnē. Serviss automātiski nosaka lietotāja atrašanās vietu un nosūta pieprasījumu vistuvāk esošajam vadītājam.

Par plānu ieiet Baltijas valstu tirgos «Yandex Taxi» paziņoja 2016.gadā. Kopš šā gada marta «Yandex Taxi» darbojas Rīgā.

Pēdējā laikā liela uzmanība «Yandex Taxi» pievērsta Lietuvā, kur Aizsardzības ministrijai pakļautais Nacionālais kiberdrošības centrs ieteicis neizmantot «Yandex Taxi» lietotni, jo konstatējis, ka šī lietotne sūta datus uz Krievijas interneta adresēm. Centrs norādījis, ka lietotnes vajadzība saņemt informāciju no mobilās ierīces «iespējams, rada apstākļus personas datu nelikumīgai vākšanai un uzkrāšanai, bet tas rada bažas saistībā ar drošību».

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Fliks: maksātnespējas pieteikumi tomēr ir patīkamāki par šaušanu uz mūsu automašīnām

,14.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd Baltic Taxi gaida pirmo dokumentu, kas apstiprinātu un skaidrotu maksātnespējas pieteikumu uzņēmumam un tā iemeslus.

Par to paziņojis viens no taksometru uzņēmuma pastarpinātajiem īpašniekiem, airBaltic prezidents Bertolds Fliks. «Līdz tam pievienojos Baltic Taxi komandai un valdes loceklim Jānim Naglim - vēlu veiksmes Rīgas Taksi publiskajā telpā. Jāpiebilst, ka maksātnespējas pieteikumi tomēr ir patīkamāki par šaušanu uz mūsu automašīnām,» paziņojumā saka B. Fliks.

«Ņemot vērā vakardienas publikācijas medijos par taksometru tirgus situāciju šogad (Db ziņoja, ka taksometru bizness var zaudēt 40 līdz 60% tirgus apjoma – autora piebilde), secinām, ka Baltic Taxi ar savu ikmēneša apgrozījumu sastāda līdz pat 50 % no visas legālās tirgus daļas Rīgā, vienlaikus nodarbinot tikai 3% no taksometru automašīnām, kas reģistrētas un strādā tirgū,» teikts paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Baltic Taxi pārtrauc darbību Valmierā

Dienas Bizness,16.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltic Taxi no šī gada 20. maija pārtrauc pakalpojumu sniegšana Valmierā. Uzņēmums norāda, ka šāds solis sperts, lai koncentrētos darbībai Rīgā un Jūrmalā.

«Darbības pārtraukšanai Valmierā pamatā ir uzņēmuma straujā un dinamiskā izaugsme, kā rezultātā ir nepieciešama jaunu investoru piesaiste un līdzšinējās darbības prioritāšu pārvērtēšana, nodarbinot visas automašīnas Rīgā un Jūrmalā,» norāda Baltic Taxi directors: Ingus Kļaviņš.

Baltic Taxi savus spēkus Valmierā sāka izmēģināt 2011. gada nogalē. Uzņēmumā uzskata, ka Baltic Taxi ienākšana Valmierā ļāva sarosīties arī konkurentiem: «Lepojamies, ka līdz ar Baltic Taxi ienākšanu Valmieras taksometru tirgū, paaugstinājās arī konkurentu sniedzamo pakalpojumu kvalitāte, taksometri kļuva tīrāki, paši šoferi palika pieklājīgāki un estētiskāk ģērbti. Esam patiesi priecīgi par to, ka mums ir izdevies paaugstināt Valmieras taksometru pakalpojumu standartus un ceram, ka tie tādi arī saglabāsies.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija ir rakstveidā izvirzījusi prasību novērst nesakritību starp reģistrēto un apmaksāto airBaltic pamatkapitālu.

Tas bijis viens no galvenajiem priekšnosacījumiem tam, lai airBaltic akcionāru sapulcē varētu tikt skatīts jautājums par pamatkapitāla palielināšanu, apgalvots lidsabiedrības airBaltic izplatītajā paziņojumā presei.

«[..] lidsabiedrības padarīšana par pirmsvēlēšanu ķīlnieku un ieraušana kampaņā ir izraisījusi uzticības krīzi gan klientu, gan partneru vidū, novedot pie kritiska apgrozāmo līdzekļu trūkuma. Diemžēl absolūti nepieciešamais lēmums par airBaltic pamatkapitāla palielināšanu joprojām nav pieņemts, un jautājuma ļoti lēnā virzība var kļūt liktenīga lidsabiedrībai,» teikts paziņojumā, kuru parakstījis Bertolts Fliks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Fliks: vakardienas kratīšana bija «totāli lieka»

Ritvars Bīders,27.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vakardienas Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) veiktā kratīšana ar Latvijas nacionālo lidsabiedrību airBaltic saistītajos uzņēmumos bija «totāli lieka», komentējot 26. septembra notikumus, norāda airBaltic prezidents Bertolts Fliks.

«Mani mazliet pārsteidz, ka KNAB veica tādu kratīšanu, un mani pārsteidz, kādus dokumentus viņi apskatījās, jo tie līgumi, ko viņi skatījās, tika auditēti no KPMG, no valdības nolīgtiem konsultantiem... Prudentia. Tādēļ mani nedaudz pārsteidz, ka tos pašus līgumus vēlreiz gribēja skatīt. Ja es nemaldos arī KNAB šie dokumenti jau agrāk bija aizsūtīti, tādēļ man liekas, ka šis patiešām nu gan bija totāli lieki,» intervijā Latvijas Radio sacīja B. Fliks.

Viņš arī norādīja, ka bankas ir garantējušas Baltijas aviācijas sistēmu (BAS) ieguldījumu airBaltic pamatkapitālā. Tas gan vēl esot jāparaksta vienam no airBaltic mazākuma akcionāru patiesajiem labuma guvējiem Andrejam Rudeško.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visa atbildība par situāciju nacionālajā lidsabiedrībā Air Baltic Corporation (airBaltic) saskaņā ar esošo akcionāru līgumu ir jāuzņemas kompānijas privātajam akcionāram un tās vadītājam Bertoltam Flikam, šodien preses konferencē sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Viņš uzsvēra, ka saskaņā ar 2009.gadā noslēgto akcionāru līgumu lidsabiedrības vadība ir privāto akcionāru rokās. «Pilna atbildība ir jāuzņemas privātajiem akcionāriem, kas ir pilnībā atbildīgi par airBaltic valdes vienpersoniski pieņemtajiem lēmumiem,» uzsvēra Augulis.

Ministrs piebilda, ka, ja patlaban viņam būtu jāparaksta šāds akcionāru līgums, tad viņš to, visticamāk, nedarītu. «Tomēr mums ir jāapzinās visas tiesiskās sekas, ko paredz esošais akcionāru līgums,» piebilda Augulis.

Viņš sacīja, ka patlaban visas spekulācijas par finanšu situāciju airBaltic ir bez pamata. «Uzņēmumā notiek audits, un tā rezultāti valdībai tiks ziņoti pēc 4.jūlija. Ir skaidrs, ka līdz 2012.gadam lidsabiedrībā būs nepieciešami ieguldījumi lidmašīnu flotes nomaiņai, tāpēc valdībai pēc auditoru ziņojuma uzklausīšanas būs jāpieņem lēmums, vai valstij kā airBaltic lielākajai akcionārei šajā procesā jāiesaistās vai nē,» skaidroja Augulis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Prudentia: SM neizlēmības dēļ airBaltic var zaudēt vairākus miljonus eiro un jauno lidmašīnu iegādes kontraktu

LETA,18.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja Satiksmes ministrijas (SM) neizlēmības dēļ nacionālajai lidsabiedrībai airBaltic netiks piesaistīts investors, tad uzņēmums zaudēs vairākus miljonus eiro vērtos avansa maksājumus par Bombardier lidmašīnām, kā arī izdevīgi noslēgto līgumu ar šo ražotāju, sacīja finanšu konsultanta Prudentia valdes priekšsēdis Kārlis Krastiņš.

Viņš skaidro, ka nepieciešamie ieguldījumi - 130 miljonu eiro apmērā - vienā dienā ne valstij, ne investoram nav jāmaksā. Tomēr esot jāsaprot, ka, lai finansētu darījumu ar lidmašīnu ražotāju Bombardier un realizētu uzņēmuma biznesa plānu, airBaltic ir svarīgi sasniegt pozitīvu pašu kapitālu.

Saskaņā ar 2014.gada biznesa pārskatu kompānijai ir 170 miljonu eiro negatīvs pašu kapitāls. Šogad gan esot notikuši būtiski un pozitīvi procesi. Valsts pēc tiesas aizlieguma noņemšanas kompānijā ir kapitalizējusi 83 miljonus eiro. airBaltic esot arī tuvu tam, lai noslēgtu izlīgumu ar Rīgas lidostu. Tas došot pozitīvus rezultātus, turklāt kompānija, visticamāk, beigs gadu ar peļņu. Pašu kapitāls tad uzlabosies, bet aizvien būšot negatīvs. Tādejādi, veicot ieguldījumus jaunā emisijā 130 miljonu eiro apmērā, airBaltic būšot ar pienācīgi lielu pašu kapitālu, un tad sarunās ar bankām un lidmašīnu ražotāju Bombardier varētu nofinansēt kontraktu ar daudz izdevīgākiem nosacījumiem, skaidro Krastiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Riepu dūrējiem taksometram, kurā atradās Dombrovskis, var piespriest piecus gadus cietumā

Gunta Kursiša,15.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējamais sods, kas var tikt piešķirts taksometru vadītājiem, kas aizšķērsoja ceļu Baltic Taxi taksometram, kurā tobrīd atradās ministrs Vjačeslavs Dombrovskis un divi Saeimas deputāti, un pārdūra tā riepu, ir brīvības atņemšana uz pieciem gadiem, īslaicīga aizturēšana (no trim dienām līdz trim mēnešiem) vai piespiedu darbs, naudas sods un policijas kontrole.

Taksometru vadītājiem sods tiks piemērots pēc panta par huligānismu vairāku personu grupā. Šādi gadījumi, kad «izrēķinās» taksometru vadītāji policijas redzeslokā bieži nav nonākuši, Db.lv stāstīja Valsts Policijas Rīgas reģiona pārvaldes pārstāvis Toms Sadovskis.

Interneta plašumos jau izskanēja informācija, ka Izglītības un zinātnes ministrs Vjačeslavs Dombrovskis un divi Saeimas deputāti kļuvuši par lieciniekiem tā dēvētajiem «taksometru kariem» - Baltic Taxi automašīnai, kurā atradušies politiķi, uzbrukuši konkurējošas kompānijas taksometru vadītāji. To Db.lv apstiprināja arī ministra padomniece komunikācijas jautājumos Una Ahuna-Ozola.

Komentāri

Pievienot komentāru