Ar airBaltic darbības uzraudzību saistīto darbību finansēšanai nākamā gada valsts budžetā Satiksmes ministrijai nepieciešams aptuveni ceturtdaļmiljons latu, taču tikai neliela daļa no šīs summas tiks tērēta Prudentia pakalpojumu apmaksai.
To Saeimas deputātiem atzinušas Satiksmes ministrijas amatpersonas – valsts sekretārs Anrijs Matīss un satiksmes ministrs Aivis Ronis.
Nozares amatpersonas skaidro, ka papildus izdevumi saistībā ar airBaltic valstij radušies tādēļ, ka nācies noalgot Briselē juristus, kas «palīdz risināt jautājumu par valsts atbalsta nosacījumiem». Šo pašu jautājumu risināšanai arī Satiksmes ministrijā tiek algots viens cilvēks. Turkāt papildu tēriņus radījusi arī nepieciešamība segt komandējumu izmaksas speciālistiem, kas iesaistīti airBaltic potenciālo investoru uzrunāšanā.
DB jau daudzkārt vēstījis, ka pērn valsts airBaltic ieguldīja aptuveni 67 milj. Ls, bet Eiropas Komisija ir sākusi pētīt, vai valsts atbalsta sniegšana nacionālajai aviokompānijai nav vērtējama kā pretlikumīga.
Arī privātā investora meklējumi airBaltic tiek saistīti ar Eiropas Komisijas pārbaudēm par iespējamiem pārkāpumiem, kas notikuši, sniedzot valsts atbalstu airBaltic. DB jau vēstījis, ka tas ļautu Latvijas nacionālajai aviokompānijai izbēgt no pašreizējā aitBaltic prezidenta Mārtina Gausa iepriekš vadītās ungāru aviosabiedrības Malev likteņa. Proti, Malev šā gada sākumā bankrotēja, jo Eiropas Komisija lika tai atmaksāt 130 milj. eiro, kas tika atzīts par nelikumīgu valsts atbalstu.
Arī šī gada budžetā airBaltic uzraudzībai atvēlēts aptuveni ceturtdaļmiljons latu.