Jaunā Ungārijas lidsabiedrība Solyom savu pirmo čārterlidojumu veiks septembrī, bet jau no oktobra plānoti regulāri reisi, atklājis kompānijas izpilddirektors Josefs Vago (Jozsef Vago).
Aizvadītās nedēļas nogalē Solyom (ungāru valodā – piekūns) prezentēja savu pirmo lidaparātu – no British European Aviation Group iznomātu Boeing 737 – 500. Kopumā aviokompānija nākamo gadu laikā iecerējusi savu gaisa floti palielināt līdz 50 lidmašīnām. Patlaban biļetes uz iecerētajiem reisiem vēl nav pieejamas, kā arī kompānija neatklāj, kas būs tās pirmais galamērķis. Tas gan būšot Eiropā, norādījis J. Vago. Lidsabiedrība iecerējusi lidot kopumā uz 22 galamērķiem un daļa no tiem būšot Ziemeļamerikā un Ķīnā.
Aizvadītajā gadā sabruka bijušā airBaltic šefa Martina Gausa vadītā Ungārijas aviokompānijas Malev, jo kompānijas finanšu situācija bija palikusi neilgtspējīga. Tas noticis, jo Eiropas Komisija likusi Malev atmaksāt dažāda veida valsts atbalstu, kas saņemts no 2007. līdz 2010. gadam. Attiecīgās summas sasniedza 38 miljardus forintu (130 miljonus eiro), summu, kas vienāda ar 2010. gada ieņēmumiem.
Lidsabiedrībai Solyom izdevies piesaistīt arābu investorus no Omānas un Apvienotajiem Arābu emirātiem. Solyom vadītājs gan pagaidām atteicies atklāt investoru vārdus.
Analītiķi un nozares eksperti tikmēr noskaņoti visai skeptiski par jaunās Ungārijas lidsabiedrības izredzēm. Solyom būs jākonkurē ar Ungārijas zemo cenu aviokompāniju Wizz Air, kura jau ir iekarojusi ietekmīgu vietu tirgū. Šī kompānija lido uz 93 galamērķiem 32 valstīs un ir bāzēta Budapeštā.
Ungārijas mediji tikmēr lidsabiedrībai prognozē drīzu nāvi. Atsaucoties uz Capitol Consulting Group aplēsēm, laikraksts Heti Világgazdaság norāda, ka Solyom izvirzītie mērķi ir nesasniedzami un kompānija cietīs pamatīgus zaudējumus un jau 2017. gadā beigs eksistēt. Analītiķi norāda, ka Solyom izvirzījusi ambiciozus plānus, taču vienlaikus nav sniegusi nekādu informāciju par to, kādā veidā plāno iegūt nepieciešamo finansējumu. Saskaņā ar Capitol Consulting Group aplēsēm, jaunā lidsabiedrība katru gadu varētu ciest vairākus miljardus eiro lielus zaudējumus.
Db.lv jau vēstīja, ka airBaltic ieviesis jaunus galamērķus uz Ungāriju, Čehiju un Horvātiju. Tādējādi jaunā Ungārijas aviokompānija varētu kļūt arī par Latvijas nacionālās lidsabiedrības konkurentu. Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic no komentāriem par ungāru lidsabiedrību atturējās.