Tikai 0,4% Latvijas iedzīvotāju uzticas ārvalstīs ražotai cūkgaļai, liecina Latvijas Cūku audzētāju asociācijas un GfK Custom Research Baltic pētījums.
Pirmo reizi pēc Latvijas Cūku audzētāju asociācijas iniciatīvas pētīti Latvijas iedzīvotāju cūkgaļas pirkšanas paradumi un attieksme pret Latvijā ražotu un importa cūkgaļu. 61% iedzīvotāju uzticas tieši Latvijā ražotās cūkgaļas kvalitātei un drošumam, bet ārvalstīs ražotai cūkgaļai uzticas tikai 0,4% respondentu.
Divi galvenie cūkgaļas izvēles kritēriji ir gaļas izskats vai smarža (61%) un tās cena (56%). Katram piektajam patērētājam ir svarīga izcelsmes vieta. Latvijā ražotā cūkgaļa tiek vērtēta kā svaiga, tā labi garšo un ir kvalitatīva. Tiesa, vien 13% cūkgaļas pircēju regulāri jautā pārdevējam par tās izcelsmes valsti.
«Pircējiem ir tiesības tirdzniecības vietās pārdevējiem vaicāt informāciju, kas skaidri apliecinātu gaļas izcelsmes valsti. Eiropas Savienības regula paredz, ka gaļai obligāti ir jānorāda izcelsmes vieta. Atcerēsimies, ka vietējā cūkgaļa pie patērētāja nonāk svaigāka, tai ir īsāks ceļš līdz patērētājam un to nav bijis nepieciešamības sasaldēt,» uzsver Latvijas Cūku audzētāju asociācijas vadītāja Dzintra Lejniece.
90% Latvijas iedzīvotāju iegādājas svaigu, termiski neapstrādātu cūkgaļu, un gandrīz puse to dara reizi nedēļā vai biežāk. Cūkgaļas pircēju vidū vairāk ir ģimeņu ar bērniem. 58% respondentu cūkgaļu iegādājas lielveikalos, liela daļa – 39% – tirgū, bet specializētajos gaļas veikalos iepērkas 32% aptaujāto.