Tehnoloģijas

Latvijas start-up uzņēmums Silīcija ielejā pretendē uz 12 miljonu dolāru investīcijām

Gunta Kursiša,27.02.2013

Jaunākais izdevums

Trīs nedēļu ilgās vizītes laikā Silīcija ielejā Latvijas uzņēmums Booking Group, kas specializējas autonomas pakalpojumu rezervēšanas sniegšanā internetā, prezentējis savu kompāniju vairākiem lieliem riska kapitālistiem un saņēmis viņu atzinumu, ka reāli kompānija var pretendēt uz investīcijām septiņu līdz divpadsmit miljonu ASV dolāru apmērā.

Booking Group dibināta pirms pieciem gadiem, un pašlaik kompānijas mājas lapas autonomas pakalpojumu sniegšanai Economybookings.com un eAvtoprokat.ru darbojas Baltijas valstīs, NVS, Krievijā un Centrāleiropā. Uzņēmumā pašlaik strādā piecdesmit štata darbinieki un 25 ārpakalpojumu sniedzēji, savukārt uzņēmuma īpašnieki Alens Baibekovs un Igors Demčakovs savulaik paši apkalpojuši klientus un iznomājuši automašīnas.

Uzņēmēji pirms pāris nedēļām Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) un organizācijas Startup Latvia organizētās misijas Silīcija ielejā ietvaros iemēģināja savus spēkus ASV tehnoloģiju mekā un tur saņēma pozitīvas atsauksmes un riska kapitālistu novērtējumu, ka šāda kompānija varētu cerēt gūt 7- 12 milj. ASV dolāru investīcijas.

«Tomēr mēs nesteidzām uz vietas slēgt kādus līgumus, jo mūs interesē «gudras» investīcijas. Tādas, kas ļautu attīstīt biznesu tieši ASV un Dienvidamerikā, padarot to globālu visos aspektos,» Db.lv stāstīja uzņēmuma līdzdibinātājs A. Baibekovs, atzīstot, ka plāno turpmāk pavadīt vairāk laika ASV.

«Šodien investīciju tirgū ieguldījumu piedāvājumu ir vairāk, nekā projektu, kas reāli spētu nest peļņu tuvāko piecu līdz septiņu gadu laikā. Kalifornija «sprāgst pušu» no naudas, naudas apjomi tur ir milzīgi,» stāsta Booking Group izveidotājs, norādot, ka viens no svarīgākajiem jautājumiem ir saprast, kā līdzekļus ieguldīt ar maksimālu atdevi.

Viņs norāda, ka galvenais aspekts, kāpēc investoriem ir interese par Booking Group, ir «uguntiņa manās un partnera acīs, kā arī kompānijas grāmatvedības skaitļi un milzīgās izaugsmes iespējas».

Jau rakstīts, ka pirmajā latviešu pašu organizētajā misijā Silīcija ielejā piedalījās seši Latvijas informācijas tehnoloģiju nozares uzņēmumi - Karšu izdevniecība Jāņa sēta, Booking Group, tostarp arī četri Ventspils Augsto tehnoloģiju parka Biznesa inkubatora uzņēmumi - Intelligence Media Group, Molips, Informatics un TestDevLab. Pirmās latviešu organizētās misijas tehnoloģiju mekā iznākums vērtējams kā veiksmīgs, jo pavasarī dažas start-up kompānijas atgriezīsies Silīcija ielejā, lai sāktu kārtot investīciju saņemšanai nepieciešamās formalitātes, stāstīja viens no tirdzniecības misijas organizatoriem Artūrs Zandersons. Ņemot vērā pirmās misijas panākumus, pašlaik norit darbs pie nākamās misijas plānošanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Start-up izveidotājs: nauda jāpelna globāli, jātērē – Latvijā

Gunta Kursiša,02.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Latvijas start-up uzņēmumu iespējas daudz neatšķiras no citu valstu uzņēmumu iespējām, ja nu vienīgi šeit ir zemākas ikdienas izmaksas. Ja start-up interesē tikai Latvijas klienti, tad uzņēmumam radīsies grūtības, un, sarodoties daudz šādu «lokālu» uzņēmumu, kas pārdod cits citam, arī valstij radīsies grūtības. Ir jāskatās tālāk – tas nozīmē pelnīt naudu globāli, bet to tērēt un attīstīt uzņēmumu – lokāli», Db.lv stāsta Latvijas start-up uzņēmuma, foto piezīmju lietojumprogrammas Nowte izveidotājs Zigmārs Rozentāls, kurš nesen atgriezies no vizītes Silīcija ielejā.

Silīcija ieleja ir vienīgā vieta, kur ir vērts veidot start-up, ja mērķis ir globāls tirgus, pārliecināts web pārlūka rīka Froont start-up līdzdibinātājs Sandijs Ruļuks. Viņam piekrīt arī Z. Rozentāls, norādot, ka «nekur citur pasaulē vienā vietā nav tik daudz reālu start-up piemēru, ekspertu, investoru un iespēju iegūt unikālus kontaktus un sadarbības iespējas».

Organizācijas StartupLatvia un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) organizētā misijā uz Silīcija ieleju šā gada vasaras sākumā devās četru Latvijas start-up uzņēmumu pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latviešu pirmais patstāvīgais centiens pieteikt sevi Silīcija ielejā vainagojas ar panākumiem

Gunta Kursiša,21.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmā latviešu pašu organizētā tirdzniecības misija Silīcija ielejā izdevusies veiksmīga – brauciens rezultējies ar vairākiem sadarbības piedāvājumiem un investoru intereses piesaistīšanu atsevišķiem Latvijas delegācijas uzņēmumiem.

Latviešu uzņēmēju tirdzniecības misija norisinājās no šā gada 31. janvāra līdz 12. februārim, un tajā piedalījās seši Latvijas informācijas tehnoloģiju nozares uzņēmumi - Karšu izdevniecība Jāņa sēta, Booking Group, tostarp arī četri Ventspils Augsto tehnoloģiju parka Biznesa inkubatora uzņēmumi - Intelligence Media Group, Molips, Informatics un TestDevLab.

Šī bija pirmā misija Silīcija ielejā, ko organizēja latvieši paši – start-up pasaules iekarošanai paredzētā jaunizveidotā organizācija StartupLatvia un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA). Līdz šim Latvijas iesācējuzņēmumi izcīnīt sev vietu Silīcija ielejā devās pašu spēkiem vai, pievienojoties Igaunijas start-up uzņēmumu delegācijai. Tāpat līdz šim Latvijai nebija savas pārstāvniecības tehnoloģiju mekā, un mērķtiecīgai start-up uzņēmumu virzīšanai finansējums netika nebija atvēlēts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas start-up uzņēmēji gatavojas otrajai misijai Silīcija ielejā

Gunta Kursiša,03.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas IT un tehnoloģiju nozares uzņēmumi no 4. līdz 14. jūnijam tirdzniecības misijas ietvaros apmeklēs Silīcija ieleju Kalifornijā. Iespēja doties uz augsto tehnoloģiju un investīciju meku radusies tiem Latvijas uzņēmumiem, kas sevi pieteikuši vietējā tirgū un vēlas paplašināt darbību ASV, piesaistot investoru kapitālu straujākai biznesa attīstībai.

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) un start-up pasaules iekarošanai paredzētās organizācijas StartupLatvia tirdzniecības misijas mērķis ir iepazīstināt brauciena dalībniekus ar Silīcija ielejas specifisko biznesa kultūru, dot iespēju prezentēt savu biznesu Silīcija ielejas riska kapitālistiem un biznesa eņģeļiem un tikties ar lielo korporāciju pārstāvjiem un iegūt informāciju no pirmavota par šo tehnoloģiju uzņēmumu stratēģiskajiem attīstības virzieniem un turpmākās sadarbības iespējām, Db.lv informēja StartupLatvia pārstāve Sanita Laiviņa.

Db.lv jau rakstīja, ka pirmais šīs organizācijas un LIAA organizētais brauciens uz Silīcija ieleju vainagojies ar panākumiem - brauciens rezultējies ar vairākiem sadarbības piedāvājumiem un investoru intereses piesaistīšanu atsevišķiem Latvijas delegācijas uzņēmumiem. Kopumā pirmajā misijā uz Silicija ieleju devās seši Latvijas IT uzņēmumi. Kā norāda StartupLatvia pārstāvji, organizēt otru tirdzniecības misiju uz Silīcija ieleju rosināja turienes invesotru un vadošo ekspertu aktivitāte, kā arī pieaugošā Latvijas tehnoloģiju uzņēmumu interese par ASV tirgu. Tā, piemēram, trīs nedēļu ilgās misijas ietvaros Latvijas uzņēmums Booking Group, kas specializējas autonomas pakalpojumu rezervēšanas sniegšanā internetā, prezentējis savu kompāniju vairākiem lieliem riska kapitālistiem un saņēmis viņu atzinumu, ka reāli kompānija var pretendēt uz investīcijām septiņu līdz divpadsmit miljonu ASV dolāru apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Silīcija ielejas investors: latvieši fascinē ar tehnoloģiskajām zināšanām un potenciālu, tomēr ar misijām uz Silīcija ieleju ir par maz

Gunta Kursiša,04.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Latvieši nebeidz fascinēt ar savām nenovērtējami augstajām tehnoloģiskajām zināšanām un inteliģenci. [..] Tomēr bez pastāvīgas klātesamības nodrošināšanas ir grūti radīt atpazītu un uzticamu valsts pārstāvniecību Silīcija ielejā,» tā pēc latviešu start-up misijas Kalifornijas tehnoloģiju mekā – Silīcija ielejā – rezumējis investors Deivids Emersons (Davis Emerson), kurš pārstāv Harward Business School Angels.

«Diemžēl pavadītais laiks Silīcija ielejā ir pārāk īss, lai uzņēmēji pilnībā adaptētos šajā specifiskajā biznesa kultūrā un spētu sevi pārliecinoši prezentēt investoriem,» norādīja D. Emersons.

Viņš gan atzina, ka Latvijai ir ļoti labs potenciāls kļūt par vienu no pasaules tehnoloģiskās ekspertīzes centriem.

Db.lv jau ziņoja, no šī gada 28. janvāra līdz 7. februārim Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) sadarbībā ar jaunuzņēmumu atbalsta organizāciju StartupLatvia organizēja Latvijas start-up kompāniju trešo misiju Silīcija ielejā.

Trešajā tirdzniecības misijā Silīcija ielejā devās seši vietējie Latvijas tehnoloģiju nozares jaunuzņēmumi - Branchtrack, Walmoo, Prime AVG, Bright Field Technologies, Amber Games un Rīgas Reģiona biznesa attīstības inkubators.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Latvijas start-up programmas organizators: labāki panākumi Silīcija ielejā tiem, kam jau labi iet Latvijā

Gunta Kursiša,28.06.2013

Mirklis pirms uzņēmumi sniegs savas prezentācijas riska investoriem latviešiem speciāli organizētā pasākumā "Latvian companies pitching to investors" Silīcija ielejā. No kreisās: Artjoms Krizanovskis no Roamerapp, Sanita Laiviņa no StartupLatvia, Sandijs Ruļuks no Froont, Zigmars Rozentāls no Nowte, Anatolijs Ropotovs no Stuff.tm, Līga Hoy-Latvijas goda konsule Ziemeļkalifornijā, Ilmārs Kreituss no RISEBA un Artūrs Zandersons no StartupLatvia.

Foto: StartupLatvia

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labākus rezultātus investīciju piesaistes un noieta paplašināšanas ziņā Silīcija ielejā gūst tās kompānijas, kas pirms tam jau pastāvīgi ir paspējušas iegūt pirmos rezultātus un atsauksmes no pašmāju klientiem, norāda viens no StartupLatvia programmas organizatoriem Artūrs Zandersons.

Jūnijā noslēgusies otrā latviešu pašu (organizācijas StartupLatvia un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA)) organizētā start-up uzņēmēju misija Silīcija ielejā, Kalifornijā, uz kuru devās četru Latvijas IT uzņēmumu pārstāvji. Misijas mērķis bija iepazīstināt brauciena dalībniekus ar Silīcija ielejas specifisko biznesa kultūru, nodrošināt uzņēmējiem vispārējas apmācības un sniegt iespēju prezentēt savu biznesu Silīcija ielejas riska investoriem

Uz Silīcija ieleju devās pārstāvji no uzņēmuma Froont, Nowte, Roamerapp, Stuff.tm un Rīgas Starptautiskās ekonomikas un biznesa administrācijas augstskolas (RISEBA).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Pērn uzsāktais darbs pie Latvijas jaunuzņēmumu pārstāvniecības Silīcija ielejā ir noslēdzies.

Pērn uzsāktais darbs pie Latvijas jaunuzņēmumu pārstāvniecības Silīcija ielejā ir noslēdzies un no šā gada februāra jaunuzņēmumiem pieejama pārstāvniecība globālajā startup tīklošanās vietā un investoru piesaistes karstākajā punktā - Silīcija ielejā, informē Ekonomikas ministrija.

Latvijas pārstāvniecība izveidota kopstrādes biroja ēkā WeWork, kas ir globāla koprades platforma inovatīviem, strauji augošiem tehnoloģiju startup uzņēmumiem. «Būtiskākais ieguvums Latvijas uzņēmumiem ir WeWork plašā starptautiskā pārstāvniecība - ar 150 lokācijām vairāk nekā 50 pasaules pilsētās, kas nozīmē, ka turpmāk Latvijas startup uzņēmēji jebkurā no šīm vietām varēs izmantot gan biroja telpas, gan biznesa tīklošanās un sadarbības iespējas ar citiem jaunuzņēmumiem visā pasaulē,» informē Ministru prezidenta biedrs, ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) pirmdien paziņoja, ka bloķē ASV tiešsaistes ceļojumu aģentūras "Booking Holdings" ieceri iegādāties Zviedrijas lidojumu rezervēšanas pakalpojumu sniedzēju "Etraveli Group", jo tādējādi Eiropā pieaugtu uzņēmuma tirgus dominējošais stāvoklis.

EK norāda, ka izteikusi šīs bažas arī "Booking Holdings", taču uzņēmuma piedāvātie korektīvie pasākumi nav bijuši pietiekami.

Komisija izmeklēšanā secinājusi, ka pēc 1,63 miljardu eiro vērtā darījuma īstenošanas pieaugtu viesnīcu izmaksas, radot iespējamu negatīvu ietekmi arī uz patērētāju izdevumiem.

EK dati liecina, ka tiešsaistes ceļojumu aģentūras katru gadu apkalpo darījumus vairāk nekā 100 miljardu eiro vērtībā.

Starp "Booking Holdings" zīmoliem ir "Booking.com", "Rentalcars", "Priceline" un "Agoda".

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Noritējusi kārtējā tirdzniecības misija uz Silicija ieleju; ko saka dalībnieki?

Dienas Bizness,20.10.2014

RocketSpace inkubatorā ar uzņēmēju un riska kapitāla fonda un Losandželosas, ASV tīro tehnolģiju inkubatora vadītāju Matt Vitamante.

Avots: StartupLatvia

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No ASV atgriezušies Latvijas uzņēmēji, kas piedalījās ceturtajā Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras un biedrības StartupLatvia organizētajā Tirdzniecības misijā uz Silīcija ieleju ASV. Tirdzniecības misijas mērķis bija iepazīstināt Latvijas uzņēmumus ar Silīcija ielejas iesācējuzņēmumu (startup) ekosistēmu, nodrošināt apmācības ar ASV mentoriem – nozares ekspertiem, un sniegt iespēju tīklot un veidot kontaktus ar ASV investoriem un potenciālajiem korporatīvajiem partneriem.

Latvijas uzņēmēju tirdzniecības misija Silīcija ielejā norisinājās no šā gada 15.septembra līdz 24.septembrim un tajā piedalījās vairāki pieredzējuši uzņēmēji.

Silīcija ieleja, kas atrodas ASV Kalifornijas štatā ir mājvieta daudzām pasaules lielākajām tehnoloģiju korporācijām, kā arī tūkstošiem startup uzņēmumu. Tā ir vadošais mezgls augsto tehnoloģiju inovācijām un attīstībai, nodrošinot vairāk nekā vienu trešdaļu no visām riska kapitāla investīcijām ASV.

Startup Latvia pārstāvis Artūrs Zandersons komentē, ka «Tirdzniecības misija sastāv no vairākiem elementiem, kas ļauj maksimizēt ieguvumu uzņēmējiem. Sākotnēji tiek veikti sagatavošanās mājasdarbi, iepazīšanās ar Silicija ieleju un darbs ar ASV mentoru, vēl atrodoties Latvijā. Pēc došanās uz ASV tiek organizētas klātienes tikšanās ar biznesa attīstības, vērtēšanas, juridiskajiem un investīciju piesaistes ekspertiem un mentoriem ASV, tikšanās un prezentācijas vadošajiem riska investīciju un enģeļu fondiem, tīklošana ar ekspertiem un citiem uzņēmējiem un iepazīšanās ar atbalsta organizācijām un inkubatoriem ASV. Misijas mērķis ir 10 dienās sniegt vispusīgu ieskatu biznesa vidē un apskatīt veidus, kā veidot un attīstīt biznesu ASV, kā arī nodrošināt praktiskas zināšanas, iemaņas un kontaktus. Pēc atgriešanās Latvijā uzņēmējiem parasti jau ir sagatavots saraksts ar veicamajiem mājasdarbiem, lai tie jau drīzumā būtu gatavi atgriezties ASV un realizēt savu mērķi investīciju un partneru piesaistei, vai arī veiksmīgi izmantot iegūto pieredzi savas darbības stiprināšanai un finanšu piesaistei tepat Eiropā.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras pārstāvniecības atklāšanas ASV to apmeklējuši 13 jaunuzņēmumi; tehnoloģiju uzņēmumiem pārsvarā interesē satikt potenciālos investorus, partnerus un klientus

«Pirms gandrīz pusgada Ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens tehnoloģiju un jaunuzņēmumu konferencē «TechChill» paziņoja par Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras pārstāvniecības atklāšanu ASV, Silīcija ielejā. Šajos mēnešos pārstāvniecību kopā apmeklējuši 13 jaunuzņēmumi. Kopš atvēršanas pieci uzņēmumi un kopā deviņi cilvēki izmantojuši iespēju strādāt «WeWork» kopstrādes biroju ēkā. Telpu izmantošanas ilgums ir no dažām dienām līdz pat vairākām nedēļām. Piemēram, automatizētas tāmēšanas programmatūras izstrādātājs «Fulfilli» vairāk nekā mēnesi strādāja no biroja telpām Sanfrancisko, bet blokķēdes tehnoloģiju uzņēmums «Monetizr» šajos mēnešos biroja telpas izmantojis jau trīs reizes,» stāsta Toms Zvidriņš, Latvijas ārējās ekonomiskās pārstāvniecības ASV vadītājs. Tehnoloģiju uzņēmumiem pārsvarā interesējot satikt potenciālos investorus, partnerus un klientus. Pārstāvniecība bieži palīdz ar kontaktiem un informāciju par vietējo biznesa vidi un pasākumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Mykoob līdzīpašnieks: Silīcija ielejā varēju paraudzīties uz sevi no malas un uzzināt, ka man ir seksīgs angļu akcents

Sanita Igaune,18.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Silīcija ielejā neviens nemētājas ar naudu, un līdzekļi tiek piešķirti cilvēkiem, kuri pierāda, ka nepieciešamības gadījumā spētu produktu virzienā arī kaut ko pamainīt. Arī spēcīgi padomdevēji var dod izšķirošu lomu, tā LATA konferencē Drošība un atvērtība norādīja MyKoob līdzīpašnieks un valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Kalniņš.

Tāpat Silīcija ielejā ir jāatceras, ka daži klienti ir labāk nekā perfekts biznesa plāns, proti, produktu ir jādod lietot nevis jāprasa par to viedoklis. Tāpat labāk ir pieņemt ātru lēmumu, nevis nepieņemt lēmumu vispār, atzīmēja M. Kalniņš.

Silīcija ieleja dod arī iespēju, kā visobjektīvāk uz sevi un savu produktu paskatīties no malas - ārpus savas konforta zonas. Silīcija ielejā produkti tiek prezentēti kā filmā, un tur pasniegšanas veidā ir nepieciešama rozīnīte. «Es, piemēram, esmu saņēmis komplimentu, ka man ir seksīgs angļu akcents,» piebilda M. Kalniņš.

MyKoob valdes loceklis un viens no projekta autoriem Ģirts Ļaudaks iepriekš DB stāstīja, ka uzņēmums 2011. gadā Vīnē piedalījās starptautiskā konferencē Startup Week 2011, kurā dalību ņēma ap 500 uzņēmumu no visas Eiropas. Tajā MyKoob tika atzīts par otru labāko start up projektu Eiropā, kas MyKoob pavēra iespēju aizbraukt uz ASV Silīcija ieleju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Pārrunās iespējas nodrošināt Latvijas start-up ekosistēmas pārstāvību Silīcija ielejā

Zane Atlāce - Bistere,25.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens no šā gada 25. līdz 28. oktobrim darba vizītē apmeklēs Čikāgu un Silīcija ieleju Amerikas Savienotajās Valstīs (ASV), lai veicinātu Latvijas atpazīstamību un jaunus tirdzniecības sakarus starp Latvijas un ASV uzņēmējiem, kā arī pārrunātu iespējas nodrošināt Latvijas start-up ekosistēmas pārstāvību Silīcija ielejā.

Šajā vizītē piedalās arī plaša, vairāk nekā 50 Latvijas uzņēmēju delegācija. Vizītes ietvaros, ceturtdien, 26. oktobrī, Čikāgā ekonomikas ministrs piedalīsies Latvijas ekonomikas konferencē Spotlight Latvia, kurā pulcēsies vairāk kā 200 ASV un Latvijas uzņēmēji. Konference ir lieliska iespēja Latvijas uzņēmējus iepazīstināt potenciālos sadarbības partnerus ASV ar saviem produktiem un pakalpojumiem, tādejādi sekmējot jaunu sadarbības sakaru dibināšanu.

Savukārt piektdien, 27. oktobrī ekonomikas ministrs dosies vizītē uz Silīcija ieleju ASV Kalifornijas štatā. «Šogad, paralēli likumdošanas pilnveidošanai, daudz strādājam pie Latvijas start-up vides popularizēšanas jeb mārketinga. Šogad kopā ar jaunuzņēmumiem un tos pārstāvošo asociāciju dodamies vizītēs uz stratēģiski svarīgām vietām start-up globālajā kartē – septembrī apmeklējām Izraēlu, savukārt Silīcija ielejā plānojam pārrunāt iespējas kā labāk palīdzēt Latvijas jaunuzņēmumiem integrēties augstākās līgas investoru vidē,» norāda A. Ašeradens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Fin-tech

Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi augsti novērtēti Centrāleiropā

DB,16.10.2018

Booking Group vadītāji - Alens Baibekovs (no kreisās) un direktors Igors Demčakovs

Foto: Ieva Čīka/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konsultāciju kompānija Deloitte programmā Technology Fast 50 Central Europe apkopoja straujāk augošos Centrāleiropas tehnoloģiju uzņēmumus, trīs apbalvojumus saņēma uzņēmumi no Latvijas.

Uzņēmumi tiek vērtēti pēc ieņēmumu procentuālā pieauguma četru gadu periodā, turklāt konkurence ir sīva – šogad pārstāvētas 10 Centrāleiropas valstis. Programma ietver visus tehnoloģiju nozares sektorus - sakarus, vides tehnoloģijas, fintech, aparatūru, plašsaziņas līdzekļus un izklaidi, kā arī programmatūru.

«Pievienošanās Deloitte Technology Fast 50 Central Europe laureātu lokam ir liels solis jaunu, dinamisku uzņēmumu attīstībā. Atzinība šajā konkursā palīdz uzņēmumiem gūt plašāku atpazīstamību nacionālā un starptautiskā līmenī, kā arī sniedz arvien jaunas izaugsmes iespējas,» saka Polina Nazarova, Deloitte Latvia biznesa attīstības vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

23 miljonus reižu lejupielādēta aplikācija ar saknēm Latvijā

Anda Asere,24.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilā lietotne "AntiLand" četrarpus gadu laikā kopš 2015. gada vidus lejupielādēta vairāk nekā 23 miljonus reižu un šobrīd tai ir aptuveni 20 miljoni unikālo lietotāju.

"Ir cilvēki, kam ir vairāk nekā viens profils, tāpēc domāju, ka unikālie lietotāji ir apmēram 20 miljoni. Sarunas tiek uzskatītas par aktīvām, ja ir bijusi vismaz viena ziņa mēneša laikā, un šobrīd mums ir 50 miljoni aktīvu sarunu un apmēram simt tūkstoši aktīvu grupu čatu. Lielākā daļa no tiem ir slēgtas sarunu grupas, kur cilvēki sarunājas ar draugiem, ko satikuši aplikācijā, un izveidojuši atsevišķu čatu," stāsta Niks Haļavins, mobilās lietotnes "AntiLand" izstrādātājs. Sākotnēji tās nosaukums bija "AntiChat", bet viņš ir pārliecināts, ka tā ir kas vairāk par tērzēšanas aplikāciju, tāpēc jau vairākus gadus tā zināma ar nosaukumu "AntiLand".

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas start-up dodas trešajā misijā uz Silīcija ieleju

Gunta Kursiša,27.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tehnoloģijas nozares jaunuzņēmumi jeb tā dēvētie start-up drīzumā dosies trešajā organizācijas StartupLatvia un Latvijas Investīciju un attīstītības aģentūras (LIAA) organizētajā tirdzniecības misijā uz Silīcija ieleju Kalifornijā, ASV.

Šī tirdzniecības misija notiks no 28. janvāra līdz 7. februārim un tajā piedalīsies seši vietējie Latvijas tehnoloģiju nozares jaunuzņēmumi - SIA Interaktīvās tehnoloģijas apmācībai, SIA Walmoo, SIA Prime AVG, SIA Wonderfull, SIA BSM konsultanti, SIA Amber games.

Tirdzniecības misijas ietvaros notiks seminārs par Silīcija ielejas biznesa kultūras niansēm, kā arī dalībnieku individuāls darbs pie efektīvu prezentāciju sagatavošanas investoriem. Tāpat notiks tikšanās ar riska investīciju fondu pārstāvjiem, biznesa eņģeļiem, korporatīvajiem partneriem, juristiem, citiem uzņēmējiem, kā arī biznesa akseleratoru un starptautiskās uzņēmējdarbības atbalsta organizāciju pārstāvjiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Gaidām labas ziņas investoriem – lielāku aktivitāti Baltijas biržās

Astra Šepa, Swedbank Individuālās apkalpošanas daļas vadītāja,26.09.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā gada pieaugums akciju tirgos un ziņu virsraksti par jaunu uzņēmumu iespējamo iešanu biržā liek pamatoti gaidīt uz IPO (uzņēmumu akciju kotēšanas uzsākšana) popularitātes atgriešanos Baltijā tuvākā gada laikā.

Līdzšinējā pieredze liecina, ka IPO būtiski iekustina biržas aktivitāti, kā arī var sniegt investoriem pieklājīgu atdevi.

Vai ir vērts ieguldīt Baltijas biržas uzņēmumos?

Pēdējie gadi ir bijuši visai pozitīvi Baltijas biržas indeksam. Tirgotāko Baltijas uzņēmumu indekss Baltic Benchmark pēdējo 5 gadu laikā uzrāda pieklājīgu kopējās vērtības pieaugumu + 52%, apsteidzot, piemēram, STOXX Europe 600 indeksu jeb 600 Rietumeiropas uzņēmumu akciju sasniegtos rezultātus (rādītājs 40%)Protams, runājot par Baltijā kotēto uzņēmumu akcijām, jārēķinās ar tirgus specifiku. Tirgus ir mazāks un seklāks, kas var ietekmēt likviditāti, taču šis aspekts ir lielā mērā atkarīgs no konkrētā emitenta. Vienlaikus Baltijas tirgi nav tik svārstīgi vai atkarīgi no dažādiem kairinājumiem, kā, piemēram, ASV. Turklāt, paši šajā reģionā dzīvojot, labāk “redzam”, pazīstam šos uzņēmumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Noskaidrots Latvijas tīro tehnoloģiju uzņēmums, kas Silīcija ielejā cīnīsies par 100 tūkstošiem dolāru

Gunta Kursiša,05.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Tīro tehnoloģiju ideju (Latvian Cleantech Ideas Competition) konkursā uzvarējis uzņēmums Wave Power Only (WPO), tādējādi iegūstot tiesības pārstāvēt Latviju Silīcija ielejā ASV Starptautiskajā Tīro tehnoloģiju ideju konkursa (Global Ideas Challenge) finālā un cīnīties par galveno balvu - 100 tūkst. ASV dolāru.

Uzņēmumu konkursā Silīcija ielejā pārstāvēs Rims Vaitkuss.

WPO radījis tīro tehnoloģiju risinājumu, kas ļauj viļņu kustības pārvērst rotācijā un ražot elektroenerģiju vai tieši darbināt citus mehānismus. Ierīce nerada piesārņojumu, troksni vai jebkādu kaitējumu videi, savukārt pie šī izgudrojuma komanda strādājusi vairāk nekā 14 gadus un pašlaik izveidojusi vairākus prototipus un saņēmusi atzinības starptautiskās nozares konferencēs un pasākumos.

«Tehnoloģija ir ļoti universāla, jo patentēto mehānismu, kas sastāv no peldelementa un vārsta, iespējams piemērot lietošanai gan pie krasta, gan kuģiem un motorlaivām, vai pat peldošām salām – elektrostacijām,» norāda SIA CleanStart pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemeļeiropā tehnoloģiju jaunuzņēmumu jeb startup industrija ir samērā jauna, taču tas nav mīnuss – Silīcija ielejas investori to jau ir noskatījuši kā reģionu ar nākotnes potenciālu

Tā intervijā DB stāsta 500 startups partneris Šons Persivals (Sean Percival). 500 startups ir viens no daudzajiem sēklas jaunuzņēmumu akseleratoriem Silīcija ielejā. Atšķirībā no citiem tas ir sācis lūkoties Ziemeļeiropas virzienā – savlaicīgi sākot darbību šajā reģionā, ir liels potenciāls ieguldīt veiksmīgās nākotnes kompānijās. Paredzams, ka drīzumā reģionu atklās arī citi investori.

Fragments no intervijas:

Kāpēc izvēlējāties būt Ziemeļeiropā?

Silīcija ieleja ir lieliska un interesanta vieta, bet tā arī ir ļoti koncentrēta, tur notiek pārāk daudz dažādu aktivitāšu, kompānijas nereti ir pārvērtētas. Ir iespējams sagaidīt gan uzplaukumu, gan burbuli. Mana interese ir ļoti agrīnas stadijas kompānijas, jaunas ekosistēmas. Pirms gada atbraucu uz Ziemeļeiropu, iemīlējos šajā vietā un cilvēkos, saskatīju iespējas un sapratu, ka šis reģions vēl nav atklāts. Redziet, Silīcija ielejas investori iegulda tikai tās kompānijās. Šajā ziņā esam atšķirīgi – strādājam 18 valstīs visā pasaulē, meklējam jaunas ekosistēmas, kas atrodas attīstības procesā. Ierodamies agri un, kad šīs ekosistēmas attīstās, nobriest, tur jau darbojamies. Protams, uzņemamies risku. Līdzīgi rīkojāmies Brazīlijā un Indijā pirms četriem gadiem, kad visi teica, ka esam neprātīgi, bet tagad visi vēlas tur būt. Guvām panākumus, esam izgājuši no piecām kompānijām, pārdodot savas daļas tajās. Tās bija tiešām veiksmīgas, vairākkārt pavairojām ieguldīto kapitālu. Un Indija nebija zināma kā valsts, kur šādi gadījumi notiek. Redzam ieguvumus no tā, ka toreiz uzņēmāmies risku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Kāpēc vajadzīga startup diena?

Anda Asere,12.09.2017

Tehnoloģiju, politikas, startup un dzīvesstila festivāls Digital Freedom Festival un tā stratēģiskais partneris Lattelecom vēlas, lai 12. septembris oficiāli būtu Startup diena Latvijā, apliecinot valsts vēlmi aktīvi sadarboties ar startup uzņēmumiem un novērtējot to pienesumu valsts ekonomiskajai attīstībai.

Foto: Digital Freedom Festival

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju, politikas, startup un dzīvesstila festivāls Digital Freedom Festival un tā stratēģiskais partneris Lattelecom vēlas, lai 12. septembris oficiāli būtu Startup diena Latvijā, apliecinot valsts vēlmi aktīvi sadarboties ar startup uzņēmumiem un novērtējot to pienesumu valsts ekonomiskajai attīstībai.

Lai uzzinātu jaunuzņēmēju domas par šādas dienas nepieciešamību, db.lv vaicāja, kāpēc šāda diena nepieciešama un kāpēc ir svarīgi apzināties startup kā nozīmīgu biznesa nozari.

«Lielākā daļa jaunuzņēmēju startup nozarē mērķē uz tādiem lieliem ārvalstu tirgiem kā ASV, kuru izmērs ir nesalīdzināmi lielāks kā Latvijas un līdz ar to arī potenciālais ekonomiskais pienesums Latvijas ekonomikai un sabiedrībai, piemēram, ar jaunām darba vietām. Jo vairāk eksportējošu uzņēmumu, jo labāk mums visiem. Jaunuzņēmumiem izaugsmes fāzē bieži pietrūkst labi darbinieki, tāpēc ceru, ka šāda diena ļaus popularizēt darbu jaunuzņēmumos,» vērtē Dāvis Siksnāns, Printful vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veiksmes gadījumā ASV uzņēmējus vilina ar iespējami lieliem biznesa apjomiem, taču nonākt tirgū ir sarežģīti

2013. gadā Latvijas kopējais preču un pakalpojumu tirdzniecības apgrozījums ar ASV bija 333,6 milj. eiro, kas ierindoja ASV 18.vietā Latvijas ārējās tirdzniecības partneru starpā, liecina Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras sniegtā informācija. Kopējais preču un pakalpojumu eksports uz ASV bija 188,2 milj. eiro, kas veido 1,4% no Latvijas kopējā eksporta, savukārt preču un pakalpojumu imports – 145,4 milj. eiro, kas veido 1% no Latvijas importa. Salīdzinot ar 2012. gadu, eksports ir palielinājies par 5%, bet imports ir samazinājies par 16%. 2013. gadā ASV bija Latvijas 15.nozīmīgākais eksporta un 19.nozīmīgākais importa partneris. Tirdzniecības bilance ar ASV bija pozitīva (42,8 milj. eiro).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Esmu konsultējis daudzas valdības, un Latvijā es redzu tiešām labu tehnoloģiju jaunuzņēmumu bāzi. Jautājums ir – kā to visu padarīt globālāku?» Tā pirms viesošanās Rīgā Digital Freedom Festival saka vairāku globālu riska kapitāla fondu un akseleratoru dibinātājs un investors Pols Breigels (Paul Bragiel)

Fragments no intervijas, kas publicēta 6. novembra laikrakstā Dienas Bizness:

Latvijā esmu pāris reizes jau bijis, un man tur tiešām patīk, tāpēc es atsaucos ielūgumam uz festivālu, jo gribu atbalstīt jūsu jaunuzņēmumu ekosistēmu. Man Latvijā ir viena investīcija ‒ jūsu AirDog, un es gribu Latvijā investēt vēl. Tāpēc es šo pasākumu un tā komandu atbalstu.

Kas motivēja jūsu investīciju AirDog?

Es ticu cilvēkiem, ne kam citam. Es Amerikā satiku AirDog komandu un sapratu, ka viņi ir lieliski. Tad jau iedziļinājos viņu tehnoloģijā, un tā nepārprotami ir ambicioza. Daudzi pasaulē mēģina kopēt Silīcija ielejā notiekošo; šie džeki gāja tam pa priekšu, un es gribēju būt šā stāsta daļa. Tā mēs ar brāli iesaistījāmies, ieguldījām un arī palīdzējām piesaistīt papildu finansējumu. Tie ir cilvēki ar vīziju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) pārstāvniecība ASV mēnesī izmaksās aptuveni 8000 eiro, aģentūrai LETA pastāstīja LIAA Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Vineta Vilistere-Lāce.

«LIAA pārstāvniecības ASV aptuvenās izmaksas ir 8000 eiro mēnesī, tai skaitā biroja telpu īre 1450 eiro mēnesī,» sacīja Vilistere-Lāce.

Viņa teica, ka LIAA pārstāvniecībā ASV pagaidām strādā viens cilvēks, tās vadītājs Toms Zvidriņš.

Jau ziņots, ka saskaņā ar ekonomikas ministra Arvils Ašeradena (V) ceturtdien konferencē «TechChill» uzsvērto, ir noslēdzies pērn uzsāktais darbs pie Latvijas jaunuzņēmumu pārstāvniecības Silīcija ielejā, ASV un kopš februāra jaunuzņēmumiem pieejama stratēģiska un profesionāla pārstāvniecība Silīcija ielejā. Latvijas pārstāvniecība izveidota kopstrādes biroja ēkā «WeWork», kas ir globāla koprades platforma inovatīviem, strauji augošiem tehnoloģiju jaunuzņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

StartUp Latvia izveido savu telpu Spīķeru radošajā kvartālā

Gunta Kursiša,10.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas jaunuzņēmumu jeb tā dēvēto start-up atbalsta organizācija Startup Latvia Spīķeru rajonā Rīgā izveidojusi kopā strādāšanas centru StartupLatvia Space, portālam Db.lv stāstīja Startup Latvia pārstāvis Artūrs Zandersons.

Jauno uzņēmumu darbošanās telpas oficiālā atklāšana paredzēta nākamgad, līdz ar StartUp Weekend Riga norisi, un pašlaik tiek veikti pēdēji labiekārtošanas darbi. Taču telpas jau pašlaik pamazām «iesilda» start-up pasākumi, piemēram, aizvadītajā nedēļā telpās notika Wildfire konference. Tuvākajiem mēnešiem pasākumju kalendārs jau teju piepildīts, stāstīja A. Zandersons.

StartupLatvia Space ir atvērts ikvienam neatkarīgi no nodarbošananās veida, stāsta StartupLatvia pārstāvis. Kopumā StartupLatvia Space piedāvā līdz 150 darba vietām, bezmaksas wi-fi interneta pieeju, kafiju, pasta kastītes vai skapīša īri, autostāvvietu un citus labumus atkarībā no iegādātā abonenta veida, skaidro A. Zandersons.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai sasniegtu globālus panākumus, ambīcijām jābūt augstām

«Silīcija ielejā veido globālas kompānijas, nevis dzīvesstila uzņēmumus,» norāda Mišela Mesina (Michelle E. Messina), konsultāciju kompānijas Explora International vadītāja, kura uzstājās šodien notikušajā jaunuzņēmumu politikas konferencē Lietuvā. Viņa ir arī grāmatas Decoding Silicon Valley: The Insider's Guide līdzautore. Tāpēc arī uzņēmumi sāk ar globālu vīziju, nevis vietējas kompānijas ideju. Augstais ambīciju līmenis nosaka arī to, ka lielākā daļa ieceru cieš neveiksmi, bet viņa iesaka vairāk koncentrēties uz panākumiem un nepievērst tik daudz uzmanības neveiksmēm. Ja neveiksmes gadās, tās vēlams piedzīvot pēc iespējas agrīnā stadijā, mācīties no šīs pieredzes un doties tālāk. Vienlaikus eksperte norāda, ka lielākā daļa jaunuzņēmumu veic pašnāvību, nevis tiek nogalināti. Tādēļ svarīgāk par finansējumu ir mentori un padomdevēji, kuri guvuši pieredzi dažādās kompānijās, redzējuši daudz dažādas situācijas. Jaunuzņēmumiem īpaši svarīgs ir kontaktu tīkls, tāpēc Silīcija ielejā to veido rūpīgi. Silīcija ielejas uzņēmēji esot atvērti palīdzēt cits citam un iepazīstināt ar citiem. M. Mesina uzsver, ka šis paradums saistās ar izpalīdzību, negaidot neko pretī. Taču nākotnē, kad ieteicējs vēlēsies palīdzību iepazīstināšanā ar kādu citu, tiek sagaidīta atsaucība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brīnišķīgo un absolūti pareizo ekonomikas recepšu laiks ir beidzies, un hrestomātiskais jautājums «ko darīt?» nav tikai brīvā tirgus jaunpienācēju mutēs. Tādu sava veida demokrātiju biznesa un inovāciju konferences Riga COMM 2015 ietvaros sarunā ar DB ieskicēja tendenču pētnieks un futurologs Magnuss Lindkvists.

Pirms dažiem gadiem jūs sacījāt, ka «turat aci» uz Baltiju. Vai tā arī darījāt un vai šeit ir noticis tā, kā paredzējāt?

Ja kāds saka, ka pasaule pašlaik ir tāda, kā viņš ir paredzējis, tad viņš ir vai nu satriecoši bagāts, jo ir ar to nopelnījis, vai arī viņš ir melis.

Pirmo reizi Latvijā biju 1995. gadā, apmeklēju Stokholmas Ekonomikas augstskolu, un šeit bija nulles gada sajūta – ka jūsu jaunā laika skaitīšana sākas tagad, ka ir jauns sākums, un bija zināms bads un slāpes – dodiet mums recepti! Kādai ir jābūt mūsu receptei? Laikam gan vienmēr esmu bijis drusku naivs par to, cik ātri šī recepte parādīsies un pie kā tā novedīs. Droši vien visoptimistiskākais biju pirms desmit gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

500 Startups aicina uz atlasi pirmssēklas stadijas startup uzņēmumus

Rūta Lapiņa,03.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paplašinot «Digital Freedom Festival» mērogu, arī šogad pasaules vadošais akcelerators «500 Startups» no ASV aicina pirmssēklas (pre-seed) stadijas startup uzņēmumuspieteikties konkursam (startup pitch), informē «Digital Freedom Festival» preses sekretāre Inga Tauriņa.

Uzvarētājs saņems iespēju iegūt zināšanas, netiešo finansējumu un atbalsta rīkus vairāk nekā 100 000 ASV dolāru vērtībā. Pieteikšanās termiņš - 10. novembris.

«Rīga ir vienīgā vieta Eiropā, kur pasaulē vadošais akcelerators 500 Startups no ASV organizē startup pitch konkursu jeb atlasi jaunuzņēmumiem. Tā ir «zelta biļete» mūsu reģiona uzņēmumiem un iespēja iegūt ne tikai finansējumu vairāk nekā 100 000 dolāru apjomā, bet arī zināšanas un pieredzi San Francisko,» saka «Digital Freedom Festival» līdzdibinātāja Dagnija Lejiņa.

«Jums nebūs jāmēro garais ceļš uz Silīcija ieleju, lai prezentētu savu ideju, Silīcija ieleja nāk pie jums uz Rīgu, lai varat pieteikt sevi plašākai pasaulei,» viņa piebilst.

Komentāri

Pievienot komentāru