Būve

Domā par stāvparku bumu Rīgā...

Lāsma Vaivare,21.07.2014

Stāvparki Rīgā 2012. gadā: ar sarkanu atzīmētie - perspektīvie stāvparki; ar zilu - Rīgas domes rezervētie stāvparki; ar dzeltenu - perspektīvie stāvparki kaimiņu pašvaldībās; ar zaļu - esošie stāvlaukumi kā stāvparki. Palielināt grafiku

Avots: Rīgas dome

Jaunākais izdevums

Līdz 2025. gadam, lai samazinātu gaisa piesārņojumu, trokšņainību un ielu noslodzi Rīgā, iecerēts izbūvēt plašu stāvparku tīklu; nepieciešami vairāk nekā 39 milj. eiro

Pirmais mēģinājums Rīgā izveidot stāvparku gan nav vainagojies ar lieliem panākumiem. DB jau vairākkārt ziņojis, ka Ulbrokas ielas stāvparks tiek izmantots minimāli. Lai izvērtētu, kāpēc tā un kādai turpmāk jābūt Rīgas domes auto novietņu politikai, pēc pašvaldības pasūtījuma projektēšanas uzņēmums E. Daniševska birojs, piesaistot SIA Solvers transporta plūsmu speciālistus un ārvalstu ekspertu Marku Geldofu, izstrādājis stāvparku sistēmas attīstības plānu. Tā rezultāti tiks ņemti vērā Transporta attīstības tematiskajā plānojumā, kuru jaunā Rīgas teritorijas plānojuma ietvaros šobrīd izstrādā Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentā. Tā ietvaros ir paredzēts izstrādāt arī stāvvietu infrastruktūras attīstības plānu.

Stāvparku plāna izstrāde pašvaldībai izmaksāja vairāk nekā 81 tūkst. eiro, izriet no Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā pieejamās informācijas.

Vajadzēs 39 milj. eiro

Daudz lielākas investīcijas būs nepieciešamas, lai stāvparku plānu ieviestu dzīvē. Orientējošās izmaksas ir 39,3 milj. eiro šā gada cenās, lēš stāvparku plāna izstrādātāji. Tik lieli līdzekļi nepieciešami pakāpeniskai stāvparku izveidei 27 pilsētas vietās, atsevišķās vietās līdzās izveidojot pat vairākas novietnes. Šajos stāvparkos varētu atstāt vairāk nekā 11 tūkst. automašīnu. Šobrīd ielu sarkanajās līnijās ir ap 5000 maksas stāvvietu, kuras apsaimnieko SIA Rīgas satiksme, mazliet vairāk ir bezmaksas autostāvvietu. Provizoriskās izmaksas ietver gan atsevišķu zemes gabalu iegādi, gan pašu stāvparku būvniecību, pievedceļu un infrastruktūras sakārtošanu, sabiedriskā transporta joslu ierīkošanu. Papildus vēl būtu jārēķina tēriņi sabiedrības informēšanai, kā arī sabiedriskā transporta pielāgošanai, piemēram, papildu maršrutu nodrošināšanai un kustības intervāla uzlabošanai. Pēc Rīgas satiksmes aprēķiniem, tam nepieciešami teju 53 tūkst. eiro. Jāņem arī vērā ekspluatācijas izmaksas. Daudzstāvu stāvparks Ulbrokas ielā tā apsaimniekotājam SIA Rīgas pilsētbūvnieks pērn izmaksāja 63 tūkst. eiro. Savukārt SIA Rīgas satiksme lēš, ka vienlīmeņa stāvparka ekspluatācijas un uzturēšanas izmaksas ir 6 eiro/m2 gadā. Ņemot to vērā, tiek lēsts, ka 2025. gadā, ja būs uzbūvēti visi iecerētie stāvparki, to ekspluatācija varētu izmaksāt vairāk nekā 2 milj. eiro gadā.

No kādas naudas?

Ņemot vērā Rīgas domes budžeta deficīta pieaugumu (šogad plānots 50,7 milj. eiro), tostarp maksājot arvien lielākas dotācijas Rīgas satiksmei (šogad dotācija sasniegusi jau 90,5 milj. eiro, līdz gada beigām, grozot budžetu, sagaidāms, ka summa pieaugs vēl) par sabiedriskā transporta izmantošanu, loģisks ir jautājums par to, kur pilsētai šādus līdzekļus gūt.

Plāna izstrādātāji par iespējamāko uzskata ES fondu līdzekļu piesaisti, jo Rīgas satiksmes «finanšu resursi ir ierobežoti, un labākajā gadījumā tā var nodrošināt atsevišķu stāvparku pilotprojektu īstenošanu», bet Rīgas domei līdzekļi «teorētiski ir pieejami stāvparku būvniecības un uzturēšanas finansēšanai, bet ir jāņem vērā daudzās un konkurējošās izdevumu vajadzības (tostarp transporta infrastruktūras un sabiedriskā transporta pasažieru pārvadājumu jomā)».

Iespējamas arī sarunas ar Satiksmes ministriju par valsts mērķdotācijas pašvaldību autoceļiem un ielām izmantošanu šim mērķim. Šogad valsts budžeta transferti Rīgas domei ielām un pasažieru pārvadājumiem ir 14,4 milj. eiro, izriet no pilsētas budžeta.

Stāvparku plāna autori arī norāda, ka teorētiski vismaz daļējai stāvparku būvniecībai varētu izmantot finansējumu, kas paredzēts vienam no ES darbības programmas Izaugsme un nodarbinātība prioritārajam virzienam Ilgtspējīga transporta sistēma, sasaistot tos ar Rīgas domes mērķiem – nodrošināt nepieciešamo infrastruktūru uz Rīgas maģistrālajiem pārvadiem un novērst maģistrālo ielu fragmentāro raksturu, sasaistīt pilsētas infrastruktūru ar TEN-T tīklu. Ar šo atbalstu Rīgas dome gan iecerējusi realizēt citus nozīmīgus projektus, starp kuriem kā trīs galvenie iezīmēti Salu tilta rekonstrukcija, Austrumu maģistrāles pabeigšana un Kreisā krasta pievedceļu izbūve ostai jeb Raņķa dambja projekts.

Kā reālāka gan tiek minēta iespēja izmantot pašvaldībām paredzēto ES finansējumu integrētas pilsētvides attīstībai kopā ar Rīgas domes līdzfinansējumu. Deviņiem nacionālās nozīmes centriem, starp kuriem ir arī Rīga, un 21 reģionālās nozīmes centriem no šīs programmas kopā ir pieejams 244 milj. eiro liels ERAF finansējums.

Atsevišķu stāvparku plāna sadaļu ieviešanai varētu mēģināt piesaistīt arī citu ES programmu finansējumu, norāda plāna izstrādātāji.

Iesaka sadarboties

Lielākā maksas autostāvietu apsaimniekotāja Rīgā SIA EuroPark Latvia valdes loceklis Mārtiņš Meisītis, kurš nav iepazinies ar stāvparku plānu un tādēļ, kā pats uzsver, nevar objektīvi vērtēt iecerētā lietderību, norāda – stāvparkam pēc būtības ir jābūt efektīvam. Jau šobrīd Rīgā faktiski funkcionē vairāki stāvparki – pie tirdzniecības centriem Mols, Spice, Alfa esošajās stāvvietās mašīnas atstāj ne tikai pircēji, bet arī cilvēki, kas tālāk ar sabiedrisko transportu dodas uz darbu. Atgriežoties no darba, tirdzniecības centrā arī iepērkas, ietaupot laiku, kas jātērē, vēl papildus apstājoties pie kāda veikala. «Manuprāt, sen bija jāsāk runāt ar tirdzniecības centru īpašniekiem par šo stāvparku kapacitātes palielināšanu, piemēram, atklātā stāvlaukuma pie Spices vietā uzbūvējot vēl vienu četrstāvu stāvvietu. Un blakus uztaisītu ātrgaitas tramvaja līniju,» saka M. Meisītis. Viņaprāt, no šādas publiskās privātās partnerības ieguvēji būtu visi – pašvaldībai nebūtu jātērē nodokļu maksātāju nauda, būvējot stāvparkus, šoferiem nebūtu lieki jāmeklē, kur iepirkties, veikaliem – papildu pircēji.

Viņaprāt, nebūtu arī apdomīgi būvēt stāvparkus, no kuriem cilvēkus ar sabiedrisko transportu nogādās tikai pilsētas centrā, jo ekonomiskā aktivitāte arvien vairāk attīstās ārpus tā, piemēram, Skanstē. Turklāt, ja pašvaldība domā par lielām investīcijām autonovietnēs, tad nepieciešams uzbūvēt arī jaunas autostāvvietas pilsētas centrā, piemēram, 13. janvāra ielā, pie Nacionālās operas vai Strēlnieku laukumā, jo neatkarīgi no tā, cik pilsētas centrā maksās stāvvieta, vienmēr būs cilvēki, kuri brauks ar mašīnām. Jau šobrīd ir daudz objektu, kuru apmeklēšanu apgrūtina stāvvietas neesamība, un tā, viņaprāt, ir problēma, par ko netiek domāts. To, ka stāvvietu skaits Rīgā samazinās, M. Meisītis var teikt ar pilnu atbildību – pērn pārtrauca darboties četras kompānijas apsaimniekotas autostāvvietas, lai dotu vietu ēku celtniecībai, un viņš apšauba, vai zem ēkām tiks izbūvēts pietiekams skaits autonovietņu, lai pietiktu gan ēku iedzīvotājiem, gan tajās strādājošajiem un vēl viesiem.

Vai dārgāk?

Nevar arī izslēgt, ka, īstenojot stāvparku plānu, varētu paplašinātas teritorijas, kur par mašīnu novietošanu ielas malās Rīgā būs jāmaksā, varētu samazināties stāvvietu skaits un tās varētu kļūt dārgākas, lai motivētu cilvēkus no mašīnām pārsēsties uz sabiedrisko transportu vai velosipēdiem. Aptaujās ap 25% cilvēku atzinuši, ka stāvparku attīstību veicinātu augstākas cenas noteikšana stāvvietām ielas malā. Lielākajai daļai gan motivējošāka šķiet iespēja pēc iespējas ātrāk nokļūt galamērķī. Jāpiebilst, ka stāvparku Ulbrokas ielā iespējams izmantot bez maksas, ja veikti divi braucieni ar sabiedrisko transportu. Līdzīgu apmaksas veidu plānā ieteikts saglabāt, tikai diferencējot obligāto braucienu skaitu. Proti, pie stāvparkiem pie pilsētas robežas maksa varētu būt divu braucienu ar sabiedrisko transportu vērtībā, papildus piešķirot brīvbiļeti diviem braucieniem vēl vienam pasažierim, pie centra loka – četru braucienu ar sabiedrisko transportu vērtībā, starpposmā starp pilsētas robežu un centra loku – divu braucienu vērtībā.

M. Meisītis uzsver – lai attīstītu stāvparku sistēmu, šoferus nepieciešams motivēt un maksas paaugstināšana un stāvvietu skaita samazināšana centrā par tādu ir uzskatāma.

Motivācijas trūkums ir galvenais iemesls Ulbrokas stāvparka kūtrai izmantošanai. Lai gan kopumā aizpildījums ir starp 40 un 50% (kopējais vietu skaits – 676), stāvparka funkcijas tas pilda tikai nosacīti. 2013. gadā kā stāvparku to izmantojuši mazāk nekā 300 autovadītāju, lielākoties tas tiek izmantots kā autostāvvieta tuvējo māju iedzīvotājiem, izriet no apsaimniekotāja SIA Rīgas pilsētbūvnieks informācijas.

Tam ir salīdzinoši laba piekļuve no maģistrālā ielu tīkla, un attālums līdz sabiedriskajam transportam ir mazs, taču ir apgrūtināta piekļuve A. Deglava ielai virzienā prom no centra, braucot ārā no stāvparka. Tas ir tālu no vietām, kur veidojas sastrēgumi iebraukšanai Rīgas centrā, turklāt autobusam, kas stāvparku savieno ar pilsētas centru, satiksmes plūsmā nav priekšrocību attiecībā pret automašīnām. «Attiecīgi ceļš līdz centram laika ziņā ar automašīnu ir līdzvērtīgs braucienam sabiedriskajā transportā, tāpēc cilvēkiem trūkst motivācijas atstāt auto tieši šeit,» norāda stāvparku sistēmas attīstības plāna izstrādātāji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc ziņas, ka Lucavsalā jau nākamgad paredzēts ierīkot stāvparku jeb tā dēvēto Park & ride, kļuvis zināms, ka beidzot varētu iekustēties stāvparku sistēmas attīstība visā Rīgā. Stāvparku sistēmas attīstības plāns tika izstrādāts jau pērn, taču pagaidām tā īstenošanu dēvēt par strauju nebija pamata, pirmdien raksta laikraksts Diena.

Pirmais oficiālais stāvparks Rīgā tika atklāts Ulbrokas ielā 2012. gadā un, kā atzina ieceres īstenotāji, nebija diez cik veiksmīgs. Tas arī sākotnēji nemaz nebija būvēts kā stāvparks un tikai vēlāk pielāgots šai funkcijai – SIA Rīgas pilsētbūvnieks uzbūvēja pašvaldības dzīvojamo māju kompleksu, kurā ietilpa daudzstāvu autostāvvieta ar 676 vietām. Tā kā autostāvvieta bija noslogota tikai par trešdaļu, brīvās vietas atvēlēja stāvparka vajadzībām, taču šim nolūkam stāvvietu iedzīvotāji izmantoja maz.

Tomēr doma, ka Rīgā nepieciešamas auto novietnes, no kurām iedzīvotāji tālāk uz centru dotos ar sabiedrisko transportu, plānu un projektu līmenī pastāv jau samērā sen. 2008. gadā pašvaldība bija rezervējusi vairāk nekā 20 zemesgabalu stāvparku ierīkošanai. Šobrīd aktuālais stāvparku attīstības plāns, ko izstrādājis SIA E. Daniševska birojs, paredz, ka 2025. gadā stāvparki Rīgā būs vismaz 27 vietās, tostarp Berģos, Juglā, Zemitānos, Tīraines, Torņakalna un Mangaļu stacijā, tirdzniecības centros Alfa, Mols, Spice utt., nodrošinot vairāk nekā 11 tūkstošu stāvvietu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan iesaistītās puses atbalsta stāvparku sistēmas ieviešanu Rīgā, jautājums atduras pret finansējumu, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Līdz ar jauno Rīgas teritorijas plānojumu līdz 2030. gadam (RTP2030) aktualizējies jautājums par stāvparku sistēmas ieviešanu galvaspilsētā. Rīga līdz šim nav tikusi skaidrībā ar veidu, kā varētu tikt realizēta stāvparku ieviešanas ideja. Jāatgādina, ka pirmais mēģinājums Rīgā izveidot stāvparku nevainagojās ar īpašiem panākumiem, jo Ulbrokas ielas stāvparks tika izmantots minimāli un šobrīd to kā stāvvietu izmanto apkārtējo māju iedzīvotāji. Viens no iemesliem, kāpēc šis projekts nerealizējās, iespējams, ir sliktais savienojums ar sabiedrisko transportu un apgrūtinošā nokļušana pilsētas centrā no stāvparka.

Naudas jautājums

«Viena no problēmām, kas Rīgai ir jāatrisina, ir samilzusī transporta problēma. Piemēram, ir jāizstrādā sistēma, kā ieviest stāvparku sistēmu, par ko tiek runāts jau gadiem. Tajā pašā laikā jāņem vērā, ka šis ir komplekss jautājums, kas skar ne tikai Rīgu, bet arī Pierīgas pašvaldības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Intensīva stāvparku būvniecība Rīgā varētu sākties 2016. gadā

Lai nopietni sāktu stāvparku sistēmas ieviešanu Rīgā, nepieciešama sistēmas attīstītāja un administratora izvēle, izraudzīto zemesgabalu izmantošanas iespēju detalizēts novērtējums, finansējuma apjoma precizēšana, sabiedrības informēšanas kampaņas organizēšana utt. Pati parku izveide varētu sākties ar Ulbrokas parka uzlabošanu, izveidojot sabiedriskā transporta joslu centra virzienā. Tas varētu notikt jau nākamgad. Tad arī varētu tikt lauzti divi līgumi par pašreizējo stāvlaukumu Lielvārdes ielā un Uzvaras bulvārī nomu, lai tos izmantotu stāvparku izveidei. Savukārt 2016. gadā jau sāktos jauno parku būvniecība. Kā pirmie varētu tapt stāvparki Brīvības gatvē – Juglā un pie Alfas, kā arī Maskavas ielā pie Slāvu ielas, Ziepniekkalna ielā pie Bauskas ielas un Lucavsalā, Vienības gatvē – pie stacijas Tīraine, Ozolciema ielā un stacijas Torņakalns, Jūrmalas gatvē pie Dammes ielas un Daugavgrīvas ielā pie Lilijas ielas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stāvparkiem, kur novietot automašīnas, lai pārsēstos sabiedriskajā transportā, nav jāatrodas Rīgā, bet gan pie tās robežām, intervijā teica par satiksmes infrastruktūru galvaspilsētā atbildīgais Rīgas vicemērs Vilnis Ķirsis (JV).

Viņš skaidroja, ka ir dažādi mobilitātes punkti, sākot no Centrālās dzelzceļa stacijas, kas ir reģionālas un nacionālas nozīmes, un beidzot ar parastu pieturu, kur var pārsēsties citā transportlīdzeklī.

Tos var iedalīt divās daļās - vieni ir stāvparki, kuros var nolikt automašīnu, pārkāpt sabiedriskajā transportā, bet otri ir mobilitātes punkti, kas ir plānoti Rīgā, kur var pārsēsties no vilciena uz Rīgas sabiedrisko transportu.

"Rīgas mobilitātes problēma šobrīd ir tāda, ka ir labs pasažieru vilciena tīkls un ir labs "Rīgas satiksmes" maršrutu tīkla pārklājums. Taču šie tīkli nesatiekas un dzīvo katrs savu dzīvi," skaidroja Ķirsis.

Izkāpjot kādā dzelzceļa stacijā, piemēram, Čiekurkalnā, vispār nevarot saprast, vai esi Rīgā vai kaut kur citur. Tādēļ šie tīkli esot jāsaslēdz kopā. To var izdarīt ar mobilitātes jeb pārsēšanās punktu starpniecību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aktuālitāti galvaspilsētā nav zaudējusi park-n-ride stāvvietu jeb stāvparku izveides nepieciešamība

Tā DB norāda nozares spēlētāji, tomēr pašvaldības SIA Rīgas satiksme pārstāvis Viktors Zaķis informē, ka šobrīd stāvparku (park-n-ride) izveide netiek plānota.

Pilsētas attīstības plāns gan paredz, ka automašīnu skaitam Rīgas centrā būtu jāsamazinās, ieviešot t.s. stāvparkus, veicinot velotransporta izmantošanu un citas lietas. Pirmais mēģinājums Rīgā izveidot stāvparku gan nav vainagojies ar lieliem panākumiem, jo Ulbrokas ielas objekts tiek izmantots maz. Jāatgādina, ka pirms pāris gadiem pēc pašvaldības pasūtījuma tika veikta stāvparku izveides plāna izstrāde. Tajā secināts un rosināts, ka līdz līdz 2025. gadam, lai samazinātu gaisa piesārņojumu, trokšņainību un ielu noslodzi Rīgā, jāveido plašs stāvparku tīkls. Lai to paveiktu, nepieciešami vairāk nekā 39 milj. eiro. Plāns nav realizējies. Stāvvietu apsaimniekotāja SIA Cityparks Latvija valdes loceklis Māris Priednieks DB uzsver, ka pilsētai būtu jādomā par park-n-ride izveidi, uzņēmums arī labprāt piedalītos publiskās un privātās partnerības (PPP) objektu tapšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban Rīgas investīciju plānos un Rīgas budžetā līdzekļi jaunu stāvparku būvniecībai jeb tā saucamajai «park and ride» sistēmai atvēlēti nav, jo šie projekti esot ļoti dārgi, stāstīja Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta pārstāve Solvita Brence.

«2014.gadā, apstiprinot Rīgas attīstības programmu 2014.-2020.gadam, neielikām investīciju plānā konkrētus projektus, jo «park and ride» risinājumiem jābūt kompleksiem, visaptverošiem un saistītiem ar sabiedriskā transporta tīklojuma un apkalpes uzlabojumiem,» skaidroja Brence, norādot, ka šie projekti būtu īstenojami ar valsts un Eiropas fondu atbalstu.

Aģentūras LETA arhīvā pieejamā informācija liecina, ka pašvaldībā par «park and ride» sistēmas ieviešanu diskutēts jau vismaz no 2000.gadu sākuma. Līdz šim pēc departamenta pasūtījuma izstrādāti divi pētījumi - Stāvparku sistēmas sadaļas attīstības plāns un Rīgas domes autonovietņu politikas un attīstības koncepcija. Līdz ar to pašvaldībai ir nepieciešamā informācija, lai uzsāktu stāvparku programmas īstenošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga joprojām nav tikusi skaidrībā ar veidu, kā varētu tikt realizēta stāvparku ieviešanas ideja; nākotnē varētu noteikt ierobežojumus iebraukšanai pilsētas centrā, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Šobrīd atkal ir aktualizējies tā saucamais park&ride jeb stāvparku ieviešanas jautājums. Tas skatīts Rīgas domes pilsētas attīstības komitejas sēdē, tomēr skaidra redzējuma, kad pilsētā reāli varētu tikt būvēti stāvparki, joprojām nav.

Jāatgādina gan, ka jau 2014. gadā, lai izvērtētu, kādai turpmāk jābūt Rīgas domes auto novietņu politikai, pēc pašvaldības pasūtījuma projektēšanas uzņēmums E. Daniševska birojs, piesaistot SIA Solvers transporta plūsmu speciālistus un ārvalstu ekspertu Marku Geldofu, izstrādāja stāvparku sistēmas attīstības plānu. Tas, kā DB jau iepriekš ziņojis, atklāja – lai pakāpeniskai izveidotu stāvparkus 27 pilsētas vietās, atsevišķās platībās līdzās izveidojot pat vairākas novietnes, nepieciešami 39,3 milj. eiro. Šajos stāvparkos varētu atstāt vairāk nekā 11 tūkst. automašīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Bimbuļi rimbuļi, Palikt LV, Sēdnīca un citas asprātības uzņēmumu nosaukumos

Dienas Bizness,23.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot iepriekšējos gados aizsāktās tradīcijas, Lursoft apkopojis arī 2014.gadā reģistrēto uzņēmumu interesantākos nosaukumus.

Lursoft skatījumā radošie prāti nav koncentrēti tikai kādā noteiktā reģionā, jo pērn reģistrēti uzņēmumi ar interesantiem nosaukumiem gan Latvijas lielākajās pilsētās, gan novados, informē Lursoft pārstāve Indra Jansone.

Tā, piemēram, no pērn janvārī reģistrētajiem uzņēmumiem, interesantākie nosaukumi Lursoft skatījumā ir Sudraba Laikmets (Rīga), Miera pērle (Rīga), Laika Eksperti (Rīga), Māra kumoss (Rīga), Rituālie Pakalpojumi (Valmiera), Labs Remonts (Rīga), Zirga Spēks (Ozolnieku nov), Flying Dogs (Ventspils), Digipalīgs (Rīga), BRIKU-BRAKU (Grobiņas nov), Viss Labi (Rīga), ZUMZUM (Rēzekne), Elpo Brīvi (Lielvārdes nov), Lec un minies (Ogres nov), 7.vārti (Ogres nov), Irracionāli risinājumi (Rīga), VĀRNU IELAS REPUBLIKA (Rīga).

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Ar vienu roku stāvvietas slēdz, ar otru – soda šoferus

Raivis Bahšteins, DB viedokļu redaktors,15.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsēta bez konkrēta redzējuma par stāvvietu infrastruktūras sakārtošanu autovadītājus noliek neapskaužamā situācijā

Auto īpašnieku skaudrā realitāte, kad mašīnu dzen kaut viesistabā, pozitīvu devumu sniedz vien pašvaldības budžetam, kuru tā var papildināt ar iekasētajām soda naudām.

To apmērs gada laikā izaug līdz pusotram miljonam eiro, kas būtībā izvilkts no iedzīvotāju kabatām, kuri ir nevis ļauni likumpārkāpēji, kas uz ielām notriec cilvēkus, bet gan paši rīdzinieki, kuriem ceļazīmes neļauj nolikt auto ne tikai pie zoodārza vai slimnīcas, bet pat dzimtās daudzdzīvokļu mājas pagalmā.

Kā šonedēļ ziņoja Latvijas Radio, liela daļa no pārkāpējiem Rīgā ir tie autovadītāji, kas savus spēkratus novieto neatļautās vietās daudzdzīvokļu namu iekšpagalmu zaļajā zonā. Pašas domes pasūtīts pētījums atklāja, ka pilsētā ik dienu nepietiek rūmes vismaz 34 tūkstošiem autobraucēju, kuri auto galvaspilsētā novietot nevar. Rīgas mērija, kas par budžeta līdzekļiem uzfrišina daudzdzīvokļu māju iekšpagalmus, autostāvvietu problēmu diemžēl ar to nerisina.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Apkopoti 2017. gada radošākie uzņēmumu nosaukumi

Laura Mazbērziņa,28.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā kopumā reģistrēti 10,21 tūkstoši jaunu uzņēmumu, kas ir zemākais rādītājs kopš 2009.gada, liecina Lursoft dati.

Salīdzinot ar 2016.gadu, Lursoft aprēķini rāda, ka gada laikā reģistrēto jauno uzņēmumu skaits sarucis par 8,89%. Tas gan nav mazinājis uzņēmēju vēlmi saviem uzņēmumiem izvēlēties nosaukumus, kuri būs pamanāmi starp pārējiem.

Ņemot vērā, ka nosaukums ir viens no pirmajiem, ko pamana patērētājs, tā izvēlei jābūt tālredzīgai. Iespējams, tieši tāpēc daļa uzņēmēju izvēlējušies nosaukumus, kas jau vedina domāt par tā darbības jomu. Tāds, piemēram, ir pērn janvārī Jaunpils novadā reģistrētais SIA «Traktordakteris», SIA «Latvijas alus paradīze», kas savu mājvietu radusi Rīgā, SIA «Aizvest paku», SIA «Žogu valstība» vai arī SIA «Labakais Tehnologiju Sakartotajs» Daugavpils novadā. Tomēr jāteic, ka šādi uzņēmumi ir mazākumā un vairumā gadījumu pēc nosaukuma izlasīšanas tā darbības joma tā arī paliek miglā tīta. Jūsuprāt, ar ko ikdienā nodarbojas aizvadītajā gadā reģistrētie SIA «Pupsiks», SIA «Jaukie cilvēki», SIA «Ko gribu, to daru», SIA «Turpinājums sekos» vai arī SIA «Čau Tēti»?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2020.gadā izaicinājumu biznesā nav trūcis, tāpēc daudzi savus sapņus par jauna uzņēmuma reģistrēšanu atlikuši, kā rezultātā pērn reģistrēts zemākais jaunu uzņēmumu skaits pēdējo 17 gadu laikā, liecina SIA Lursoft dati.

Vienlaikus tie uzņēmēji, kuri spēruši drosmīgo soli un nav nobijušies no biznesa uzsākšanas pandēmijas apstākļos, nereti uzņēmuma nosaukuma izvēlei piegājuši ar radošumu. Tā teikt, ja apkārt valda neziņa un bailes, vismaz uzņēmuma nosaukums apkārtējos raisīs smaidu.

Lursoft apkopojis 2020.gadā reģistrēto uzņēmumu interesantākos nosaukumus, lai pierādītu, ka humors, par spīti visām grūtībām, Latvijas uzņēmējos nav izzudis.

Janvāris

  • SIA Lāču Muižiņa (Limbažu nov)
  • SIA Skaistuma terapija (Rīga)
  • SIA Uzzini, iepazīsti (Babītes nov)
  • SIA Your choice (Rīga)
  • SIA Kopā būt (Ozolnieku novads), jau likvidēts
  • SIA Uzladets (Mārupes nov)
  • SIA VISUVAR (Rīga)
  • SIA Neko nevar skaidri zināt (Ķeguma nov)
  • SIA Turaidas Roze (Rīga)
  • SIA Mazliet vairāk gaisa (Jelgava)
  • SIA Prieks sadarboties (Rīga)
  • SIA Trīs ar pus vīri (Jelgavas nov)
  • SIA Mazie varoņi (Rīga)
  • SIA tīri tā neko (Rīga)
  • SIA Augam kopā (Rīga)
  • SIA Stalkeris (Ādažu nov)

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien ar profesionālu alpīnistu palīdzību no Rīgas Doma torņa smailes nocelts gailis un lode, lai turpmākā mēneša laikā restauratori veiktu virsmu attīrīšanu, bojāto vietu speciālo apstrādi un zeltījuma atjaunošanu, informē būvniecības uzņēmuma Arčers pārstāve Vita Noriņa.

Gaiļa zeltījuma atjaunošanas procesu finansē būvniecības uzņēmums Arčers, kas Rīgas Domā turpina torņa nostiprināšanas un restaurācijas projekta īstenošanu.

Speciālisti, apsekojot apzeltītā gaiļa stāvokli, konstatējuši fragmentārus lapiņu zeltījuma zudumus, putnu nagu skrāpējumus, atmosfēras un putnu radītus netīrumu slāņus, sodrēju satecējumus. Sekstes un spārnu augšējai daļai konstatēta viegla erozija, sānu daļas zeltījums laika gaitā kļuvis matēts.

Gaiļa virsma tiks attīrīta no netīrumiem, bojātās daļas atjaunotas un virsma pilnībā pārzeltīta ar lapiņu zeltu. Gaiļa restaurācijas process varētu ilgt apmēram mēnesi. Pēc tam tas līdz ar lodi atgriezīsies Doma torņa smailē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ durvis vēra ceturtā "Raunas dārzs" eklērnīca, kas no citām atšķiras ar to, ka saldie našķi tiek pārdoti tikai līdzņemšanai

Jaunā formāta tirdzniecības vieta atrodas Teikā, Gustava Zemgala gatvē, blakus ražotnei. Vietas izvēlē būtisku lomu spēlēja tuvumā esošie biroji, piemēram, "Jaunā Teika" un "Latvijas Mobilais Telefons", atzīst "Raunas dārzs" saimniece Egija Jansone.

SIA "Raunas dārzs", kas veic eklērnīcu saimniecisko darbību, bija iecerējusi saldos našķus Teikā sākt tirgot jau šī gada martā, taču krīze ieviesa korekcijas. Uzņēmums savu darbību sāka ar eklērnīcu Raunas ielā, laika gaitā biznesu paplašinot, saldummīļus pulcējot arī tirdzniecības vietās Mārupē un Kārļa Ulmaņa gatvē.

Sekojot idejai: Eklērnīcas Raunas dārzs īpašnieks gaida pokiju bumu  

Atvērtas vēl divas Raunas dārzs eklērnīcas un turpat astoņkāršots apgrozījums, ieviests jauns...

Šobrīd "Raunas dārzs" produktu portfelī ir aptuveni 100 dažādi eklēri, bet ikdienā tiek gatavoti 40. E. Jansone lēš, ka eklēri joprojām ir modē. "Ēdienam galvenais ir kvalitatīvas izejvielas un īpašas garšas – tad tas būs pieprasīts vienmēr," teic eklērnīcu saimniece. Viņa stāsta, ka nepārtraukti tiek radīti jauni produkti. "Mums būs pāris jaunumi, kas garšos debešķīgi, bet pagaidām tas ir noslēpums," sola E. Jansone.

Krīzes laikā klientu plūsma eklērnīcās samazinājās, tāpēc uzņēmums veica piegādes un aktīvi strādāja ar "Wolt". Lielā mērā izdzīvot palīdzēja pastāvīgie klienti, kādi uzņēmumam ir ne tikai Rīgā, bet arī citviet Latvijā.

2019. gadā SIA "Raunas dārzs" apgrozījums bija 455,9 tūkstoši eiro, bet peļņa pēc nodokļu nomaksas – 66,6 tūkstoši eiro.

TEVI VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

Eklērnīca Fat Cat pārceļ virtuvi uz Kalnciema ielu 

Lai apmierinātu augošo pieprasījumu, eklērnīca Fat Cat ir pārcēlusi savu virtuvi no...

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piesaistot Eiropas finansējumu, uz Skanstes ielas rajonu Rīgā iecerēts izbūvēt tramvaja līniju

Projekta kopējā vērtība ir 128 milj. eiro, taču pagaidām nav zināms, vai tā īstenošanai tiks saņemta piekrišana. Tāpēc ir pāragri spriest, cik liela būs Eiropas Savienības (ES) atbalsta intensitāte un līdz ar to – cik naudas būs jāiegulda pašvaldības SIA Rīgas satiksme. Projekts paredz gan infrastruktūras attīstību, izbūvējot jaunu tramvaja līniju, gan 12 zemās grīdas tramvaju iegādi, DB apliecina uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis. Tiek pieļauts, ka jaunā līnija varētu sākties Pētersalas un Ganību dambja krustojumā, turpinātos pa Sporta ielu, Skanstes ielu un gar Arēnu Rīga. Šobrīd Rīgā ir deviņi tramvaju maršruti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Pētījums: Vairums uzņēmējus, kuri ir veiksmīgi, uzskata par saistītiem ar valsts varu vai politiku

Žanete Hāka,05.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

48% aptaujāto respondentu domā, ka sabiedrība uzņēmējus, kuri ir veiksmīgi, uzskata par saistītiem ar valsts varu vai politiku, bet 45% aptaujāto uzskata, ka sabiedrība šos uzņēmējus vērtē kā visdrīzāk ne vienmēr godprātīgus cilvēkus, liecina EY nesen veiktā Snapshots iedzīvotāju aptauja, kas noskaidroja Latvijas iedzīvotāju viedokli par sabiedrībā valdošo attieksmi pret uzņēmējiem.

30% respondentu domā, ka sabiedrībā šos uzņēmējus uztver kā cilvēkus, kuriem vienkārši paveicies.

«Sabiedrības attieksme ir viens no svarīgiem faktoriem uzņēmējdarbības un tās kultūras attīstībā, kas atstāj jūtamu ieteikmi uz jaunu uzņēmumu izaugsmi un cilvēku vēlēšanos iesaistīties uzņēmējdarbībā vai atbalstīt to. Aptauja diemžēl parāda ļoti satraucošas atziņas, proti, izteiktākais viedoklis atspoguļo uzskatu, ka nopelnīt bagātību Latvijā var galvenokārt ar politiskiem sakariem, negodīgumu vai veiksmi, nevis radošu garu, apņēmību vai gudrību. Ilgtspējīgai Latvijas ekonomikas izaugsmei ir vajadzīga šī uzskata vismaz pakāpeniska maiņa, ko var veidot vienīgi viedokļu līderu parādīta attieksme un patiesi labi uzņēmēju pašu piemēri,» saka Renāte Strazdiņa, EY Konsultāciju departamenta direktore.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Foto: Rīgas Doma torņa smailē atgriežas restaurētais gailis

Žanete Hāka,29.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien Rīgas Doma torņa smailē atjaunotā zeltījumā atgriezies restaurētais gailis un lode, ko alpīnisti pirms mēneša nocēla, lai restauratori varētu veikt abu priekšmetu virsmu attīrīšanu, speciālo apstrādi, bojājumu novēršanu un zeltījuma atjaunošanu.

Restauratori lodē atrada kapsulu ar vēstījumu un vienu padomju rubli. Vēstījums datēts ar 1985.gadu, kad vairāk nekā 400 gadus vecā Rīgas Doma torņa lode tika restaurēta pēdējo reizi, bet gaili togad nomainīja pret speciāli izgatavotu kopiju, informē Arčers pārstāvji.

Arī pēc 30 gadiem atjaunotajā lodē ievietots Rīgas Doma un būvnieku vēstījums nākamajām paaudzēm, kā arī laikmeta liecība – viena lata sudraba jubilejas monēta Rīgas Doms, ko Latvijas Banka 2011.gadā laida klajā, atzīmējot 800 gadu, kopš likts pamatakmens Rīgas Domam.

Būvnieki savā vēstījumā turpina iepriekšējo Doma atjaunotāju ieceri nodot vēstījumu par vēsturiskajā būvē veiktajiem atjaunošanas darbu veidiem un apjomiem. Vēstījumā iekļauta arī norāde par to, ka 2015.gada maijā būvnieki kopā ar baznīcas pārstāvjiem Latvijas evaņģēliski luteriskās Baznīcas īpašumā Viļķenes pagastā iedēstīja ozolu un priežu jaunaudzi, lai izaugtu nākotnes lietaskoki Doma un citu Latvijas dievnamu atjaunošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stundas biļetes ieviešana Rīgas sabiedriskajā transportā ir solis gaisa kvalitātes uzlabošanā pilsētas centrā, skaidro Rīgas dome; opozīcija iebilst – Rīgā pie varas esošie šādi gatavojas 2017. gada pašvaldību vēlēšanām.

Viens no veidiem, kā mazināt gaisa piesārņojumu Rīgas pilsētas centrā, ir samazināt privāto transportlīdzekļu plūsmu, motivējot personas pārvietoties ar sabiedrisko transportu. Kā risinājums šī mērķa sasniegšanai var būt braukšanas maksas atvieglojuma noteikšana, norāda Rīgas dome, kura otrdien lēma no 1. jūlija sabiedriskajā transportā ieviest stundas biļeti, kuras maksa rīdziniekiem būs 1,15 eiro, bet ārpus galvaspilsētas deklarētājiem – 2,3 eiro. Stundas biļete iedzīvotājiem būšot daudz izdevīgāka, tāpēc viņi no savām mašīnām pārsēdīšoties sabiedriskajā transportā, apgalvo Rīgas mērs Nilš Ušakovs un Satiksmes departamenta speciālisti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rail Baltica lidostas projekta daļa varētu izmaksāt 250-280 miljonus eiro

Monta Glumane,05.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir sācies Rail Baltica būvniecības posms.

Rail Baltica projekta īstenotājs Latvijā – SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas - izsludinājis starptautiska konkursa 1. posmu - kandidātu atlasi - ar mērķi iegūt augsti kvalificētus, iepirkuma prasībām atbilstošus būvdarbu veicējus Rail Baltica stacijas ēkas starptautiskajā lidostā «Rīga», estakādes, piebraucamo ceļu, uzbēruma, 6 km sliežu ceļa posma un pārvada pār K. Ulmaņa gatvi izbūvei.

Starptautiskais konkurss plānots divās kārtās. Pirmajā kārtā notiks kandidātu atlase, kas tiek plānota 2020. gada janvārī. Otrajā kārtā paredzēta kandidātu sagatavoto piedāvājumu iesniegšana un sarunas, lai 2020. gada beigās noslēgtu līgumu un 2021. gadā uzsāktu būvdarbus. Šobrīd tiek lēsts, ka iepirkuma summa varētu būt 250 – 280 miljonu eiro robežās. Summa tiks precizēta, izsludinot 2. posmu. Finansējums, tāpat kā visā projektā, tiek saņemts attiecīgiem darbu posmiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru prezidenta amata kandidāta Krišjāņa Kariņa (JV) topošās valdības partneri šorīt parakstīja koalīcijas sadarbības līgumu, valdības deklarāciju un fiskālās disciplīnas līgumu.

Dokumentus parakstīja partiju un frakciju vadītāji, klātesot arī topošās valdības ministriem, kuri parakstīja valdības deklarāciju.

Parakstīšana notika Saeimas nama Sarkanajā zālē. Saeima šodien plkst.12 lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru vadītu Kariņš.

Savukārt pusstundu pēc Saeimas ārkārtas sēdes beigām Viesu zālē plānota Kariņa preses konference. Pēc valdības apstiprināšanas tā plānojusi arī pulcēties uz pirmo svinīgo sēdi valdības mājā.

Topošo valdību varētu atbalstīt 61 deputāts - tātad stabils labēji centrisks vairākums, iepriekš lēsa Kariņš.

Valdību veidos piecu politisko spēku pārstāvji - «Jaunā Vienotība» (JV), Jaunā konservatīvā partija (JKP), «KPV LV», «Attīstībai/Par» (AP) un «Visu Latvijai!»-«Tēvzemei un brīvībai»/LNNK (VL-TB/LNNK). Valdību vadīs politiķis no JV, lai arī šī partija vēlēšanās ieguva vismazāko mandātu skaitu Saeimā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

LAMB: Deglava tilta slēgšana ir labs uzskates līdzeklis, kas notiek Rīgā, ja nav izstrādāta alternatīva mobilitāte

Žanete Hāka,25.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkrētā situācija ar Deglava tiltu demonstrē, kur varam nonākt, ja ilgstoši nerūpējamies par nozīmīgu satiksmes mezglu drošību, portālam DB sacīja LAMB prezidents Juris Zvirbulis.

«Deglava tilta slēgšanas ietekme uz satiksmes plūsmu un lielie sastrēgumi ir labs uzskates līdzeklis, kas notiek Rīgā, ja nav izstrādāta alternatīva mobilitāte, kurā bez automašīnām ir iekļauts plašs veloceliņu tīkls, pārdomāti sabiedriskā transporta maršruti, vilciena mērķtiecīga iekļaušana pilsētas kopējā transporta sistēmā, drošas velo stāvvietas pie vilcienu stacijām vai sabiedriskā transporta galapunktos un citi mobilitātes un infrastruktūras veidi, kas rosinātu satiksmes dalībniekus mainīt savas pārvietošanās metodes un paradumus,» norāda J. Zvirbulis.

«Šobrīd jau aizmirstas ir progresīvās idejas un dārgie pētījumi par stāvparku tīkla izveidi. Arī šī ir iespēja mazināt sastrēgumus pilsētā, jo autovadītāji atstātu mašīnās stāvparkos, lai tālāk brauktu ar sabiedrisko transportu,» viņš piebilst.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja atbalstījusi finansējuma piešķiršanu 290 000 eiro apmērā būvprojekta izstrādei multimodālā transporta mezgla izveidei Torņakalna apkaimē, kas ietver reģionālo autoostu, stāvvparku, piebraucamo ceļu izveidi un savienojumu ar Torņakalna dzelzceļa staciju.

Multimodāla transporta mezgla izbūve paredzēta Torņakalna apkaimē, teritorijā starp Vilkaines ielu, Vienības gatvi un Jelgavas ielu.

Ideja paredz izveidot jaunu ielu 680 metru garumā, savienojot Jelgavas un T.Hermanovska ielas un radot priekšnoteikumus arī Latvijas Universitātes attīstības plānu nodrošināšanai. Projekts paredz arī reģionālās autoostas laukuma un ēkas būvniecību. Plānots izveidot stāvparku ar aptuveni 300 vietām vieglo automašīnu novietošanai. Tāpat tiks izskatītas iespējas izbūvēt T.Hermanovska ielas tuneli zem dzelzceļa līnijas Rīga – Jelgava.

Projekts tiek attīstīts sadarbībā ar Satiksmes ministriju, AS Latvijas dzelzceļš, AS Rīgas starptautiskā autoosta, SIA Eiropas dzelzceļa Līnijas u.c. partneriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Kas tev jāzina

Kas Tev jāzina 21. jūlijā

Dienas Bizness,21.07.2014

Latvijā.

Jūnijā jaundzimušo vairāk nekā pērn; dabiskais pieaugums gan aizvien negatīvs

Šī gada pirmajā pusgadā Latvijā reģistrēti gandrīz 10,5 tūkstoši jaundzimušo, kas ir par 460 mazuļiem vairāk nekā 2013. gada pirmajos sešos mēnešos, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati. Lasīt tālāk...

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 2025. gadam, lai samazinātu gaisa piesārņojumu, trokšņainību un ielu noslodzi Rīgā, iecerēts izbūvēt plašu stāvparku tīklu; nepieciešami vairāk nekā 39 milj. eiro, šodien vēsta laikraksts Dienas bizness.

DB viedoklī - par Briseles «kāpostu» un «sviestu».

Turpinot aplūkot biznesu reģionos, šodien raksts par Tukumu.

Pieteikumi šīm un citām aktuālākajām ziņām - raksta galerijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd nav iespējas no Rīgas budžeta ieguldīt stāvparku (Park&Ride) projektos, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam Baltic Business Service teica Rīgas mērs Nils Ušakovs.

Viņš uzsvēra, ka Park&Ride projekti Rīgā attīstīsies tad, kad izdosies piesaistīt privātus partnerus, kas būs gatavi šādus parkus būvēt uz tiem zemesgabaliem, kurus Rīgas dome gatava piedāvāt. «Šobrīd neredzu iespēju no pilsētas budžeta ieguldīt Park&Ride projektos, kas gan, protams, ir svarīgi, taču būtiskāk ir savest kārtībā teritorijas pie skolām, runājot par sporta infrastruktūru, sporta zālēm, ēdnīcām vai vienkārši fasāžu siltināšanu,» atzina Ušakovs, piebilstot, ka autostāvvietas ir jābūvē privātiem uzņēmējiem sadarbībā ar pilsētu, izmantojot pilsētai piederošus zemesgabalus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Partijas Rīgā vairāk pievērsušās sociālajiem jautājumiem, konkrētu priekšlikumu uzņēmējdarbības vides uzlabošanai ir gaužām maz

Tā var secināt, lasot politisko partiju Centrālajai vēlēšanu komisijai (CVK) iesniegtās programmas pašvaldību vēlēšanām.

Skatoties kopumā, programmas ir diezgan vispārīgas un faktiski nepiedāvā kādus konkrētus priekšlikumus. Gandrīz visas partijas sola veikt auditus Rīgas pašvaldības uzņēmumos un iestādēs, izskaust korupciju, atvieglot dzīvi maznodrošinātajiem iedzīvotājiem un pensionāriem. Tāpat lielākajai daļai priekšvēlēšanu solījumos parādās apņemšanās saglabāt līdzšinējās atlaides un priekšrocības, tai pat laikā nepalielinot Rīgas budžeta deficītu un parādsaistības.

Visās programmās ir iekļauts solījums savest kārtībā galvaspilsētas lielās ielas. Piemēram, Latvijas Reģionu apvienība un partija Latvijas attīstībai (LRA/LA) norāda, ka veiks pilsētas ielu kapitālo remontu, ik gadu ieguldot 50 milj. eiro. Pēc viņu norādītā, desmit gadu laikā tiks panākts, ka 100% galveno ielu un vairāk nekā puse Rīgas apkaimju mazo ielu būs labā stāvoklī. Savukārt partija Vienotība sola katru gadu atjaunot vismaz 70 km ielu seguma, uzmanību pievēršot iekšpagalmu sakārtošanai, kā arī tikšot pabeigti tādi projekti kā Tvaika ielas pārvads, Ieriķu ielas pārvads. Tikšot uzsākta stāvparku celtniecība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme (RS) pagaidu valde pieņēmusi lēmumu atlaist uzņēmuma Iepirkumu komisiju, apturēt visus iepirkumus līdz rūpīgai izvērtēšanai un līdz šī gada beigām izveidot jaunu Iepirkumu komisiju un attiecīgas vērtēšanas procedūras, informē RS pārstāvis Viktors Zaķis.

Pagaidu uzskata, ka nepieciešams palielināt sabiedriskā transporta lomu galvaspilsētā, paplašināt RS piedāvāto maršrutu tīklu uz tuvākajām Pierīgas pašvaldībām, veidot vienotu un saskaņotu pasažieru vilcienu, starppilsētu un pilsētas transporta sistēmu, attīstīt stāvparku projektus tramvaju galapunktu tuvumā, veidot jaunas sabiedriskā transporta joslas un citus priekšlikumus pasažieru ērtībai.

Lai stabilizētu uzņēmuma finansiālo situāciju, pagaidu valde norāda, ka nepieciešams pierādīt kreditoriem un partneriem korupcijas risku izslēgšanu un katra darījuma pamatotību un veikt papildu analīzi par katru slēdzamo līgumu un veicamo maksājumu. Tāpat tiks pārvērtēti uzņēmuma investīciju un attīstības projekti, vērtējot to ilgtspēju, visi noslēgtie līgumi un uzņēmuma finansiālās iespējas. Tiks izvērtēta infrastruktūras modernizācijas un kapitālo ieguldījumu atlikšana iespēja, līdz uzņēmuma finanšu situācijas stabilizēšanai. Vienlaikus tiks veikta detalizēta pakalpojumu izmaksu analīze un pašizmaksas saskaņošana ar Rīgas domes Licencēšanas komisiju.

Komentāri

Pievienot komentāru