Intensīva stāvparku būvniecība Rīgā varētu sākties 2016. gadā
Lai nopietni sāktu stāvparku sistēmas ieviešanu Rīgā, nepieciešama sistēmas attīstītāja un administratora izvēle, izraudzīto zemesgabalu izmantošanas iespēju detalizēts novērtējums, finansējuma apjoma precizēšana, sabiedrības informēšanas kampaņas organizēšana utt. Pati parku izveide varētu sākties ar Ulbrokas parka uzlabošanu, izveidojot sabiedriskā transporta joslu centra virzienā. Tas varētu notikt jau nākamgad. Tad arī varētu tikt lauzti divi līgumi par pašreizējo stāvlaukumu Lielvārdes ielā un Uzvaras bulvārī nomu, lai tos izmantotu stāvparku izveidei. Savukārt 2016. gadā jau sāktos jauno parku būvniecība. Kā pirmie varētu tapt stāvparki Brīvības gatvē – Juglā un pie Alfas, kā arī Maskavas ielā pie Slāvu ielas, Ziepniekkalna ielā pie Bauskas ielas un Lucavsalā, Vienības gatvē – pie stacijas Tīraine, Ozolciema ielā un stacijas Torņakalns, Jūrmalas gatvē pie Dammes ielas un Daugavgrīvas ielā pie Lilijas ielas.
Jaunajā stāvparku plānā saglabāti astoņi zemesgabali – Berģos, pie tirdzniecības centra Dole, pie Salu tilta, Bauskas ielā, Ozolciema ielā, pie stacijas Torņakalns, Uzvaras bulvārī un pie stacijas Mangaļi, kurus šim mērķim Rīgas dome rezervēja jau pirms vairākiem gadiem.
Jāatgādina, ka pašvaldība rezervēja zemi 20 parku izveidei, viens īpašums jau iepriekš tika izņemts no rezervēto saraksta. Tagad, stāvparku sistēmas attīstības plāna izstrādātājiem rezervētos īpašumus izvērtējot, nācies secināt, ka daļa no tiem nav piemēroti.
Tiem ir vājš sabiedriskā transporta nodrošinājums, un tie ir pārāk lieli, piemēram, Spilves lidlaukā pie perspektīvā Ziemeļu šķērsojuma varētu izveidot stāvparku vairāk nekā 100 tūkst. automašīnu.
Veiksmīgas stāvparku sistēmas izveidei nepieciešamas vietas, no kurām vēlamais galamērķis, piemēram, centrs, Pārdaugava, kādas aktivitāšu zonas, būtu sasniedzamas ar vienu sabiedriskā transporta (ideāli vilciena vai tramvaja, jo to pārvietošanās laiks ir prognozējams; turklāt pieturvietai būtu jāatrodas ne tālāk par 400m no stāvparka) braucienu vai ar ne vairāk kā vienu pārsēšanos uz citu līniju, un ne vairāk kā 45 min laikā.