Izdzirdot par nelabvēlīgiem laika apstākļiem autobraucēji ir metušies mainīt vasaras riepas pret ziemas, izveidojot pie daudziem riepu servisa centriem garas rindas. Apzinīgāko pulkā ir korporatīvie klienti un sievietes.
Riepu servisa centra Laneks pārstāvis Tālis Meļķis atzīst, ka šobrīd uz riepu maiņu pieraksts daudzos maiņas punktos ir izveidojies vismaz uz divām nedēļām „Atsevišķi klienti, kuri šobrīd zvana un vēlas pierakstīties uz riepu maiņu pat nedaudz apvainojas, ja varam pierakstīt tikai uz oktobra beigām,” tā T. Meļķis. Pēc viņa novērojumiem šobrīd aktīvi ziemas riepas maina korporatīvie klienti, kā arī sievietes. Atšķirībā no stiprā dzimuma pārstāvjiem sievietes ir daudzkārt aktīvākas, tostarp pedantiski ievērojot nolikto laiku, kad ir paredzēta riepu maiņa. Turpretim vīrieši bieži grēko, gan nokavējot paredzēto laiku, kad jāierodas servisā, gan aizmirstot, ka iepriekš ir pierakstījies.
Meklē lētāko
Vairums riepu tirgotāju norāda, ka pieprasījuma ziņā t.s. M+S jeb vissezonas riepas un budžeta klases ziemas riepas šobrīd ir autobraucēju pieprasītākās preces. Šāda tendence attiecas ne tikai uz ekonomiskās klases automobiļu īpašniekiem, tostarp arī dārgo limuzīnu un SUV īpašnieki meklē izdevīgākos ziemas apavus saviem rumakiem. Tas gan nenozīmē, ka mīkstā sastāva ziemas riepas vai radžotās ziemas riepas pilnībā ir pazudušas no pircēju redzesloka.
Cenas samazinājušās
Vairums riepu tirgotāju atzīst, ka tirdzniecības apsīkums tika novērots jau 2007./2008.gada ziemas sezonā, taču vairums riepu tirgotāju neslēpj, ka ņemot vērā ekonomisko situāciju Latvijā šosezon pieprasījums varētu būt vēl mazāks. Loģiski, ka daudzu riepu tirgotāju noliktavās no ziemas sezonas pāri ir palikuši prāvi neiztirgoto riepu apjomi. «Pirms diviem gadiem pie riepu servisiem drūzmējās pircēju rindas, no kuriem daudzi arī iegādājās jaunas riepas. Šogad lielais vairums uz riepu nomaiņu ierodas ar līdzpaņemto riepu komplektu. Citi, taupot līdzekļus, ir nolēmuši ziemas sezonā izmantot ziemas riepas, kuras nule kā tika brauktas vasarā, » tā T. Meļķis. Tāpat kā citās nozarēs arī riepu biznesā cenas ir būtiski samazinājušās. Populārākajos riepu izmēros pret 2008. gadu tās ir samazinājušās par 15 līdz 30 %, dažreiz arī vairāk. Savukārt mazāk populārajos izmēros cenas samazinājums būs vēl iespaidīgāks.
Jaunumi vairs neinteresē
Vēl viena būtiska šīs sezonas iezīme ir tā, ka atšķirībā no iepriekšējiem gadiem, kad daudzus autobraucējus vilināja jaunākie ziemas riepu modeļi, šogad tie ir kļuvuši mazsvarīgāki, jo īpaši tādēļ, ka cenas ziņā tie ir ievērojami dārgāki nekā iepriekšējos gados veiksmīgie modeļi. Piemēram, daudziem labi pazīstamā mīkstā gumijas sastāva ziemas riepa Dunlop Graspic DS 2 atsevišķos gadījumos būs vismaz 20 % lētāka nekā slavenības pēctecis Dunlop Graspic DS3. Rūpīgi meklējot un pie riepu tirgotāja pakaulējoties populārā izmērā 195/65/R15 DS2 modeli varēsiet atrast arī par 40 Ls, turpretim DS3 modeļa cena šajā izmērā sasniegs vismaz 60 Ls. Vairums riepu tirgotāju neslēpj, ka pircēji vispirms meklējot preci budžeta riepu piedāvājumā, bet uzzinot, ka cenas ziņā augstākas raudzes zīmola riepa neatšķiras visbiežāk izvēlas iegādāties pēdējo.
Montāžas cena samazinās
Vēl viena pozitīva šīs sezonas iezīme ir tā, ka salīdzinājumā ar 2009. gada ziemas sezonu specializētajos riepu servisa centros montāžas izcenojumi ir samazinājušies. Vienas riepas nomaiņa prasīs vidēji 4 līdz 5 latus, bet ārpus Rīgas cenas latiņa būs zemāka. Atkarībā no riepu servisa centra automašīnas tiks šķirotas, vai gumijas apavi ir jāapauj metāla vai vieglmetāla diskiem. Tradicionāli riepu pāraušana dārgāk izmaksās SUV un krosoveru īpašniekiem.