Jaunākais izdevums

Berlīnē notikušajā Zelta stūres rats 2009 (Das Goldene Lenkrad 2009) apbalvošanas ceremonijā Volkswagen varēja priecāties par divām godalgām: jaunais Polo guva uzvaru supermini kategorijā, bet jaunizveidotais Polo BlueMotion saņēma Zaļais stūres rats balvu.

Jaunais Polo pārliecināja žurijas locekļus, ka ir cienīgs savas klases uzvarētājs. Turpretim jaunizveidotais Polo BlueMotion līdzīgi spēja pārliecināt visus žūrijas locekļus un ieguva godalgu Zaļais stūres rats. 3.3 litru vidējais degvielas patēriņš un 87 g/100 km CO2 izmešu daudzums bija izšķirošie faktori lēmuma pieņemšanā. Polo BlueMotion ietver jaunu 1.2 TDI common rail dīzeļdzinēju, bremžu spēka atgūšanu ar reģeneratīvo bremzēšanas sistēmu, Start-Stop sistēmu, zemas rites pretestības riepas, kā arī sportiskus aerodinamikas elementus.

Zelta stūres rats jaunajiem auto modeļiem ir viens no nozīmīgākajiem apbalvojumiem. To kopš 1976. gada piešķir žurnāli Bild am Sonntag un Auto Bild. Šā gada uzvarētājus noteica neatkarīga žūrija, ko veidoja 22 žurnāla Auto Bild starptautisko izdevumu galvenie redaktori, kā arī tehniķi, autosporta profesionāļi un sabiedrībā zināmi cilvēki, veicot vairākas dienas ilgus testa braucienus Balacco pilsētā Itālijā. Balvas Zaļais stūres rats ieguvēju nosaka žūrija, kuru veido speciālisti no politiskā sektora, vides aizsardzības asociācijām, autobūves industrijas un auto klubiem, pēc tam, kad pirmo atlasi ir veikuši žurnāla lasītāji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izzinošo ekskursiju pa uzlaboto VW Polo noteikti būtu vēlams sākt ar autosalona un jauno motoru klāsta izpēti, jo no ārpuses diži lielu izmaiņu mazajam tautas auto neatradīsiet.

Salona iekārtojuma un motoru klāsta pilnveidošana ir galvenie mājas darbi, ko Volkswagen izpildījis, lai atjaunotu pircēju interesi par Eiropā populāro modeli. Kā zināms, Vecajā kontinentā VW Polo un citi viņiem līdzīgie mazās klases auto tiek izķerti kā karsti pīrādziņi, jo atšķirībā no Latvijas tiem ļoti bieži tiek uzticētas ģimenes auto funkcijas. Diemžēl pie mums mazi un ekonomiski auto pagaidām nav modē. Automašīnu blīvums uz mūsu ceļiem un lielpilsētu ielām nav tik nogalinošs kā Eiropas megapilsētās Romā, Londonā vai Parīzē. Turklāt arī mūsu ceļu un ielu nožēlojamais stāvoklis šo automobiļu klasi pircējiem padara nepievilcīgu salīdzinājumā ar lielāka izmēra braucamajiem. Toties līdzīgi kā pārējiem savas klases brāļiem Polo pie mums tiek uzlūkots kā gana labs firmu un uzņēmumu dienesta auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volkswagen Polo saimes prestižākais eksemplārs VW Polo GTI ar 180 ZS jaudīgu turbomotoru pakrūtē tirgū nonākšot jau maijā, vēsta Automobilwoche.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Jaunais Volkswagen Polo ieradies Latvijā

Lelde Petrāne,31.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no 1. novembra, Latvijas tirgū būs pieejams Volkswagen Polo. Ar vairāk nekā 14 miljoniem pārdoto automašīnu pasaulē kopš ražošanas uzsākšanas 1975. gadā, jaunais Polo turpinās šī kompaktā modeļa stāstu.

Kā liecina aktuālākie Baltijas tirgus dati, 2017.gada pirmajos deviņos mēnešos par 14,1% Baltijā un par 6,1% Latvijā pieaudzis pieprasījums pēc kompaktās klases (A0) automašīnām salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn.

Jaunais Polo ir plašāks un ietilpīgāks, aprīkots ar tādām inovācijām kā jaunākās paaudzes digitālo mērinstrumentu paneli un autovadītāja palīgsistēmām, piemēram, aklās zonas informācijas sistēmu braukšanas joslu maiņai ar aizmugurējās satiksmes brīdinājuma sistēmu, pusautomātisko parkošanās palīgsistēmu izbraukšanai no stāvvietas un manevrēšanai. Iepriekš šīs funkcijas bija pieejamas tikai Golf un Passat modeļiem.

Modeļa cena ar paplašinātu standarta aprīkojumu Latvijā ir, sākot no 13 907 EUR.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Izteikts budžeta klases auto - to neslēpj arī pats ražotājs

Aldis Zelmenis,22.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Urbanizācijas laikmetā arvien lielāku nozīmi spēlē kompakti, izveicīgi, tajā pašā laikā saimnieciski auto. Tāds būs arī jaunais Volkswagen pseidokrosovers T-Cross, kas ir dzimis, lai dzīvotu pilsētas džungļos

Kā jau to var noprast, VW T-Cross ir vistiešākā saistība ar mazauto VW Polo. Tehniskās sastāvdaļas, ieskaitot šasiju, motorus, transmisijas un daudz ko citu, abiem auto ir kopīgas. Galu galā gan Polo, gan jauno T-Cross ražos vienā rūpnīcā Spānijā. Tajā pašā laikā jaunajam T-Cross salīdzinājumā ar klasisko hečbeku Polo ir vairākas būtiskas priekšrocības, proti, palielināti apkārtmēri, jo īpaši augstumā un garumā, tostarp arī iespaidīga 2551 mm gara riteņu bāze, dos plašākas iespējas ikdienas lietošanā. Vēl viens būtisks skaitlis, ka VW T-Cross klīrenss jeb virsbūves attālums līdz ceļa virsmai sasniegs 18,4 cm, kas ir par 3,6 cm vairāk nekā VW Polo. Kā pastāstīja Volkswagen tehniskie eksperti, tas panākts gan ar lielāka izmēra riteņu palīdzību, gan arī uz garāku atsperu un amortizatoru rēķina un to stiprinājuma leņķa atšķirībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septembrī starptautiskajā autoizstādē Frankfurtē vācu autoražotājs Volkswagen demonstrēs videi draudzīgos un īpaši taupīgos Polo BlueMotion, Golf BlueMotion un Passat BlueMotion modeļus.

Visi trīs Volkswagen sērijveida modeļi starptautiskajā autoizstādē piedzīvos pasaules pirmizrādi.

Jaunais Polo BlueMotion (75 ZS) – ar 3.3 litru vidējo dīzeļdegvielas patēriņu (kas attiecīgi ir 87 g/km CO2 izmešu!) uz 100 kilometriem – attīstās, lai kļūtu par modernās ēras „3-litru degvielas patēriņa auto” un pasaulē degvielu taupošāko piecu sēdvietu automobili. Salīdzinot ar standarta Polo TDI ar 75 ZS jaudu, šeit CO2 izmešu daudzums ir samazināts par 20 procentiem, un degvielas patēriņš – par 0,9 litriem uz 100 km – pateicoties BlueMotion tehnoloģijām, kurās ietilpst jauns 1,2 litru TDI dzinējs. Polo BlueMotion 45 litru tvertne teorētiski spēj nodrošināt degvielu 1363 kilometriem. Polo BlueMotion, kas nepieciešamības gadījumā spēj braukt ar ātrumu 173 km/h, tirgū būs pieejams 2010. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņujorkas autoizstādē tika nosaukts prestižā World Car of the Year 2009 titula īpašnieks. Šogad par pasaules gada auto 2010 atzīts kompānijas Volkswagen modelis Polo, ziņo Autocar.

Kompānija Volkswagen šo titulu iegūst jau otro gadu pēc kārtas. 2009. gadā par pasaules gada auto tika atzīts cits Volkswagen modelis Golf.

Lai kļūtu par Pasaules gada auto 2010 Polo apsteidza Mercedes-Benz E klasi un Toyota Prius.

Žūrijas pārstāvji norādīja, ka Polo savā klasē uzrādīja visaugstākos rādītājus. «Polo bija galvas tiesu priekšā izskata, manevrēt spējas, drošībā un uzticamībā ziņā. Viena no labākajām mašīnām ko Volkswagen ir uzbūvējis,» portālam norādīja viens no žūrijas locekļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par konkursa Latvijas gada auto 2009 uzvarētāju kļuvis jaunais VW Golf, kurš cīņā par titulu pārliecinoši pārspējis Opel Insignia un VW Polo.

Konkursam Latvijas Gada Auto 2009 pieteiktās automašīnas vērtēja iespaidīga žūrija, kura pārstāvēja dažādu profesiju un sabiedrības slāņus, tostarp inženierus, uzņēmējus, kā arī auto žurnālistus un auto sportistus. Kopumā konkursā piedalījās 17 automašīnas pārstāvot 14 dažādus auto zīmolus. Kaut arī vairums uzvaru paredzēja jaunākās paaudzes VW Polo modelim, šoreiz uzvara tika citam VW modelim, proti, sestās paaudzes Golf, kurš savāca 249 punktus.

Latvijas gada auto 2009 uzvarētāji

Vieta Automašīna Punkti kopā

1. VW Golf 249

2. Opel Insignia 172

3. VW Polo 139

4. Ford Fiesta 101

5. Subaru Legacy 101

6. KIA Sorento 79

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

W.P.Carey un Kesko Oyj varēs iegūt izšķirošu ietekmi pār Baltic Retail Properties

Žanete Hāka,23.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) pieņēma lēmumu atļaut divus savstarpēji saistītus darījumus – koncerniem W.P.Carey un Kesko Oyj iegūt kopīgu izšķirošu ietekmi pār UAB Baltic Retail Properties un netieši pār trim Latvijā reģistrētiem uzņēmumiem – SIA K Prof, SIA Polo LS un SIA Daugavkrasts M, informē KP.

KP pieņēma atļaujošu lēmumu, jo konkurencei kaitējums netiks nodarīts.

Apvienošanās ziņojumā uzņēmumi ir snieguši informāciju, ka darījuma rezultātā mainīsies kontroles struktūra pār pārņemamajiem uzņēmumiem – no Kesko koncerna vienpersoniskas uz vairāku uzņēmumu kopīgu īstenotu kontroli. Pirmā darījuma rezultātā tiks pārdota daļa UAB Baltic Retail Properties aktīvu – 70 % kapitāla daļu tiks pārdotas koncerna W.P.Carey piederošam uzņēmumam, kas ir Nīderlandē reģistrēta sabiedrība CPA 17 Pan-European Holding Coöperatief U., tikmēr 10 % kapitāla daļu – koncerna Kesko Oyj piederošajam uzņēmumam SIA Kesko Real Estate Latvia. Atlikušos 20 % kapitāla daļu saglabās Wabashi B.V., Nunica Holdings B.V. un Genopas B.V.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Novembra sākumā Latvijas tirgū varam gaidīt jauno trīsdurvju VW Polo, bet pirms tam jaunais Volfsburgas modelis kāps uz Frankfurtes izstādes dēļiem.

Salīdzinājumā ar piecdurvīgo versiju jaunajam censonim izmēri ir identiski, ieskaitot 280 litru bagāžas nodalījumu, ko vajadzības gadījumā var palielināt līdz 952 litriem. Sākotnēji trīsdurvju Polo motortelpā varēs pasūtīt sešus motorus, ar jaudu sākot no 60 līdz 105 ZS, no kuriem trīs būs dīzeļi, bet trīs benzīnmotori. Pēcāk dzinēju gammai pievienosies vēl divi, proti, superekonomiskais 1.2 litru 75 ZS jaudīgais dīzeļmotors, kurš uz 100 km patērēšot nieka 3.3 litrus degvielas, kā arī tikpat ekonomiskais 1.2 litru 105 ZS turbomotors, kurš uz 100 kilometriem vidēji tērēs 5.5 litrus degvielas. Paredzams, ka Latvijas tirgū trīsdurvju Polo tirdzniecībā nonāks novembra sākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācu autogiganta Volkswagen mazās klases modelis Polo nule kā ir ieguvusi Eiropas Gada Auto 2010 titulu (European Car of the Year 2010).

Sākotnēji par prestižo titulu cīnījās 29 modeļi, no kuriem finiša taisnē aci pret aci satikās septiņi pretendenti. VW Polo pārspēks pār tuvāko sekotāju Toyota IQ izrādījās 10 punkti, savukārt trešo pozīciju godam nopelnīja jaunākās paaudzes Opel Astra.

European Car of the Year 2010 balsošanas rezultāti

Marka, modelis, savāktie punkti

1. Volkswagen Polo 347

2. Toyota iQ 337

3. Opel/Vauxhall Astra 221

4. Škoda Yeti 158

5. Mercedes E-klasse 155

6. Peugeot 3008 144

7. Citroen C3 Picasso 113

Avots: Ecoty

picturegallery.c69115e7-fbb9-4f7d-a501-5d298a5b656c

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ostu padomē apskata ES līdzfinansējuma saņemšanas iespējas

Dienas Bizness,28.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomes (LOTLP) sēdē trešdien apspriesti vairāki Latvijas ostām svarīgi jautājumi, tostarp Latvijas Prezidentūras Eiropas Savienības (ES) Padomē perspektīvas, informē Satiksmes ministrijas (SM) Sabiedrisko attiecību speciāliste Ilze Svikliņa.

SM Tranzīta politikas departamenta direktors Andris Maldups informēja padomes locekļus par aktualitātēm ES TEN-T tīklā un finansiālā atbalsta iespējām no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF). Lielāko daļu CEF finansējuma plānots novirzīt prioritārajiem pamattīkla projektiem, kas saistīti ar deviņiem TEN-T pamattīkla koridoriem, un projektiem, kam piemīt augsta ES pievienotā vērtība TEN-T pamattīkla nodrošināšanā. Kā būtiskākās CEF instrumenta uz tranzīta un loģistikas nozares uzņēmēju atbalstu vērstās prioritātes tiek definēti jūras maģistrāles, multimodālās loģistikas platformas un kravu pārvadājumu pakalpojumi. A.Maldups īpaši akcentēja kravu pārvadājumu pakalpojumu prioritātes nozīmi tranzīta un loģistikas nozares uzņēmējiem. Šī prioritāte ir Marco Polo programmas turpinājums, kura atbalstīja uzņēmējus, lai novirzītu kravu pārvadājumus no autoceļiem uz tuvsatiksmes kuģošanu, dzelzceļu un iekšējiem ūdensceļiem. Savukārt, CEF kravu pārvadājumu pakalpojumu prioritāte, ievērojami paplašina Marco Polo programmas pamatmērķi un ar to tiek atbalstīti ilgtspējīgi kravu pārvadājumu pakalpojumi plašākā nozīmē, ar tādām aktivitātēm kā multimodālo pakalpojumu uzlabošana, piegādes ķēdes vadības optimizācija, labākā efektivitāte caur sadarbību, izvairīšanās no satiksmes, tehniskie uzlabojumi transportlīdzekļu parkam un efektīvās transportlīdzekļu darbības. Tādējādi uzņēmējiem paveras jaunas iespējas savu pakalpojumu attīstībā. A.Maldups atgādināja padomes locekļiem, ka projektu iesniegšanas termiņš SM ir šī gada 12.februāris, savukārt Eiropas Komisijā pieteikumi jāiesniedz līdz 26.februārim. Kopumā CEF ir pieejami 14,95 miljardi eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS “Pasažieru vilciens” pakāpeniski ieviesīs jaunus, uzlabotus vilcienu pasažieru apkalpošanā nodarbināto darbinieku formastērpus.

To dizainu izstrādājis modes mākslinieks Dāvids (Romans Andrejevs), kurš iepriekš veidojis Latvijas nacionālās aviosabiedrības “airBaltic” apkalpes formastērpu dizainu. Jauno formastērpu dizainā investēti 4000 eiro.

Formastērpu valkās vilciena mašīnisti, konduktori kontrolieri, kasieri stacijās un Klientu apkalpošanas centra darbinieki. Tas ir funkcionāls un elegants. Visu apģērba gabalu materiāls ir ražots speciāli formas tērpiem, lai tajā būtu ērti kustēties, tas būtu elpojošs, aizsargājošs, viegli uzturams un kopjams. Apģērbā ir izmantotas krāsas, kas redzamas arī jauno elektrovilcienu dizainā, – trīs toņu pelēkā, akcentos – tumši dzeltenā un tirkīza.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada auto 2010 titulu Lietuvā ir ieguvis japāņu ražotāja Subaru vidējās klases modelis Legacy, kurš cīņā par uzvaru ir pārspējis Toyota Prius un Mercedes E klases modeli, vēsta konkursa Metu Automobilis 2010 rīkotāji.

Subaru markas jaunākais modelis ir ieguvis negaidīti vieglu uzvaru, cīņā par titulu apsteidzot arī 2010. gada Eiropas gada auto VW Polo, kā arī čehu kompakto modeli Škoda Yeti.

Lietuvas Gada auto 2010

Marka, modelis, savāktie punkti

1. Subaru Legacy 52

2. Toyota Prius 39

3. Mercedes-Benz E-klass 38

4. VW Polo 37

5. Škoda Yeti 37

6. Opel Insignia 34

7. Citroen C3 Picasso 13

Avots: Metu Automobilis 2010

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Londonā notikušajā 33. gadskārtējā What Car? Gada auto 2010 balvu pasniegšanas ceremonijā, ko nereti sauc par auto industrijas Oskariem, par uzvarētāju kronēts Peugeot 3008.

Peugeot 3008 ir krosovers, kas apvieno apvidus auto augsto sēdpozīciju ar hečbeka izmēru un minivena praktiskumu. Peugeot 3008 tika atzīts par labāko arī jaunizveidotajā krosoveru kategorijā, kamēr Peugeot 5008 tika atzīts par labāko minivenu.

Peugeot pārstāvis Džons Gudmans atzina, ka What Car? apbalvojums ir fantastisks Peugeot sasniegums, it īpaši ņemot vērā, ka Peugeot šogad atzīmē 200 gadu jubileju. Gan 3008, gan 5008 paplašina Peugeot modeļu gammu un pateicoties What Car? apbalvojumiem, panākumi būs vēl iespaidīgāki.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Redakcijas komentārs: Eiropai nepieciešams savs «zīda ceļš»

Līva Melbārzde - DB galvenā redaktore,29.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas valdība savā ceļā uz pasaules supervaru ir sasniegusi nākamo pakāpi. Ķīna vairs negrib būt tikai pasaules «fabrika», tā grib būt arī pasaules tehnoloģiskā līdere. Lai to uzskatāmi demonstrētu citām valstīm, Ķīna ir pagrābusies no savas bagātīgās vēstures lādes un izcēlusi no turienes leģendu par viduslaiku tirdzniecības āderi – zīda ceļu, pa kuru jau Marko Polo no Venēcijas ceļoja uz Ķīnu.

Tikai tas zīda ceļš, kas ir iezīmējies šodienas Ķīnas vadoņu vīzijās, ir daudz visaptverošāks. Tas ir paplašināts ar milzīgām infrastruktūras investīcijām – ceļos, dzelzceļa līnijās, avio savienojumos, kuģošanas maršrutos utt., un šajā jomā Ķīna ne tikai grib ciešāk savienot Eiropu ar Āziju, bet arī Ķīnu ar Āfriku.

Var nojaust, ka ar šo stratēģiju ķīnieši, protams, saista arī savas politiskās intereses – būt par pretpolu ASV uz starptautiskās skatuves, un šī mērķa vārdā ķīnieši ir gatavi tērēt simtiem miljardu dolāru vai eiro. Tikai nevajag domāt, ka šis dāsnums ir kāda īpašā labdarība. Par šiem ķīniešu ieguldījumiem citu valstu infrastruktūrā ir jāmaksā ar ekonomisku un politisku sadarbību, kā to jau rāda piemēri Dienvidaustrumāzijā un Āfrikā. Arī Eiropa te nebūs izņēmums, un ir naivi domāt, ka kredīti tiek altruistiski dāļāti bez konkrēta politiskā aprēķina. Turklāt arī Eiropā jau šī ķīniešu stratēģija strādā. Grieķijas ostas jau daļēji ir ķīniešu kontrolē. To papildinās dzelzceļa līnija no Serbijas uz Ungāriju, saprotams, aprīkota ar ķīniešu vilcieniem. Tagad acs uzlikta arī Dženovas ostām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Prāmju kustību no Liepājas atsāks februārī

Vēsma Lēvalde, Db,21.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Ave līnija prāmju kustību maršrutā Liepāja - Trāveminde (Lībeka) atsāks februārī. Kompānija arī apsver iespēju prāmju kustību organizēt uz kādu no Zviedrijas ostām.

Par to SIA Ave līnija informēja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) valdi. Db jau rakstīja, ka prāmju kustību no Liepājas pārtrauca 2009. gada decembrī, jo prāmim Ave Liepāja radās tehniskas problēmas. Šobrīd Ave Līnja gatavojas noslēgt čartera līgumu ar kādu prāmju īpašnieku un sola mēneša laikā atjaunot kustību, turklāt kursēšot lielāks prāmis nekā līdz šim. SIA Ave līnija atzīst, ka iepriekš sasniegti labi rezultāti par spīti grūtajai ekonomiskajai situacijai, jo piesaistīti stabili sadarbības partneri - pārvadātāji un kravu īpašnieki, turklāt izdevies piesaistīt finansējumu no ES Marco Polo programmas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Galactico tirdzniecības centru attīstītājs un apsaimniekotājs Linstow Center Management (LCM) pēc rekonstrukcijas Tallinā 23.oktobrī atklāj tirdzniecības centru Ülemiste. Centra rekonstrukcijā, kas ilga no pērnā gada septembra līdz šā gada oktobrim, Linstow ieguldīja 40 miljonus eiro, pastāstīja pārstāve Aija Liepiņa.

«Kopš t/c Ülemiste atvēršanas 2004. gada aprīlī ir pagājuši desmit darbības gadi. Lai attīstītos kopsolī ar pilsētu, apkārtējo vidi un tās infrastruktūru, kā arī lai apmierinātu aizvien pieaugošo pircēju pieprasījumu pēc plašāka veikalu klāsta un preču izvēles, no kā izriet arī nomnieku augošais pieprasījums pēc nomas platības, esam īstenojuši tirdzniecības centra rekonstrukciju,» par projekta realizēšanu stāsta Frode Gronvold, LCM valdes priekšsēdētājs.

Pēc rekonstrukcijas līdzšinējā tirdzniecības centra platība (GBA) būs divkāršota - no 49 700 kv.m. uz 92 500 kv.m., un līdzšinējo 160 veikalu vietā tagad būs iespēja apmeklēt 205 dažādus veikalus, kafejnīcas un restorānus. Tirdzniecības centra paplašināšanas laikā izbūvēta 13 400 kv.m. daudzstāvu autostāvvieta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Renault Clio: mazs, bet ar plašu dvēseli

Aldis Zelmenis, speciāli DB,26.02.2020

"Renault Clio", ņemot vērā pārdošanas apjomus, Eiropā jūtami apsteidz "VW Polo", "Ford Fiesta", "Opel Corsa" u.c. šīs klases smagsvarus un ir pārdošanas līderis starp mazās klases modeļiem. Pārējās fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Foto: Aldis Zelmenis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Franču "Renault" prot ražot mazus auto, kas ir pieprasīti visā Eiropā. "Renault Clio" ir viens no tiem. Feins auto, bet kāpēc mazi auto pie mums nav cieņā?

Jāsāk ar to, ka mazauto mūsdienās ir diezgan nosacīts apzīmējums, jo jaunākās paaudzes "Clio" ir gana liels, lai to izmantotu kā budžeta klases ģimenes auto.

Pēc būtības šodien jaunākā "Renault Clio" apkārtmēri atbilst vecāka gadagājuma "Renault Megane". Tas nekas, ka aizmugurē pieaugušiem pasažieriem vietas joprojām nav daudz, toties nodokļu apjoms, apdrošināšanas klase un vēl citi bonusi Rietumeiropietim palīdz ietaupīt, saglabājot spēju būt mobilam un pārvietoties pilsētā un ārpus tās.

Starp citu, ceļojot Itālijā, Francijā vai Spānijā, bieži vien uz koplietošanas ceļiem ir redzami "Renault Clio" izmēram līdzīgi auto, kuros pasažieri draudzīgi aizņēmuši krēslus gan priekšā, gan aizmugurē, turklāt līdz "lūpai" piestūķējuši bagāžas nodalījumu. Visi smaidīgi un nesūkstās par vietu trūkumu. Mēs Latvijā esam izlepušāki, jo kā gan izskaidrot, ka līdzīgi kā Ziemeļamerikā lielākoties pārvietojamies vienatnē vai divatā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2010. gada janvārī Lielbritānijā tika pārdoti 145 479 jauni auto, kas ir par 29.8 % vairāk nekā šajā laika periodā pirms gada, vēsta Automotive news Europe.

Septīto mēnesi pēc kārtas jauno auto tirdzniecība Lielbritānijā piedzīvo izaugsmi, ko lielā mērā veicina valdības atbalsta programma, mudinot utilizēt vecos auto, lai tā vietā iegādātos mazus, bet jaunus spēkratus. Šī iemesla dēļ populārāko modeļu vidū ir Ford ekonomiskās klases modeļi Ford Fiesta un Ford Focus. Labus rezultātus ir sasnieguši arī Opel Corsa un VW Polo modeļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Škoda Fabia Combi ir teicams kompromiss tiem, kas negrib šķiesties ar naudu, bet tik un tā meklē gādīgu un pietiekoši ērtu ģimenes auto

Kā zināms, termins «kompromiss» nozīmē atteikšanos no kaut kā tāda, pēc kā ir vēlēšanās, tam vai nu nepietiek naudas, vai arī ir apzināta vēlme ietaupīt. Mazās klases universāļi, starp kuriem kā viens no pēdējiem mohikāņiem ir palicis Škoda Fabia Combi, ir īsts zelts tiem, kas grib un prot skaitīt, un ne tikai naudu.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Sāksim ar to, ka mazās klases universāļu rindas ar katru dienu kļūst retākas. Nedz franču Peugeot, Citroen mazās klases modeļiem, nedz VW Polo vai Ford Fiesta modeļu aptverē nav ietilpīga universāļa. Līdz ar to trešās paaudzes Škoda Fabia Combi var uzskatīt par nopietnāko savas klases pārstāvi, kam Latvijā, ja neskaita Seat Ibiza ST vai Renault Clio Grandtour, citu konkurentu nav. Fabia Combi savus piekritējus iepriecinās ar glītāku izskatu, kas salīdzinājumā ar priekšgājēju ir kļuvis nobriedušāks un savā ziņā reprezentablāks. Turklāt salīdzinājumā ar Fabia piecdurvju hečbeku universāls ir izdevies iekārojamāks, jo Fabia Combi dizainiski un attiecīgi arī emocionāli vairs nav parasts nastu nesējs. Asākas un stingrākas virbūves līnijas piešķīrušas modelim vairāk elegances, kas mudina izvēlēties dzīvespriecīgākus un radošākus galamērķus. Kas attiecas uz Fabia Combi ietilpību, tad šajā spēles elementā čeham nav konkurentu. Ko tur slēpt, čehu modelis ar abām kājām nekaunīgi bradā pa svešiem dārziem. Piemēram, Fabia Combi astes gala ietilpība sasniegs 530, bet ar nolaistiem beņķiem – 1395 litrus. Salīdzinājumam var minēt, ka uzlabotā Ford Focus universāļa bagāžas ietilpība apstāsies jau pie 476 litriem. Taču viena lieta ir sausi skaitļi, bet cita – kā šie litri ir iekārtoti. Lai līdzpaņemtās somas un sīkumus kaut kādā veidā sastrukturizētu, Fabia Combi bagāžniekā atradīsim atsevišķu plauktu sistēmu, nolokāmos āķus, tīklus un elastīgus bagāžnieka stiprinājumus. Lietderīgi ir izmantota arī telpa virs riteņu arkām, kur abās pusēs iebūvētas kastītes lielāku un mazāku sīklietu novietošanai. Dažnedažādus slēpņus un kabatiņas atradīsiet arī salonā, tostarp arī kastītes zem priekšējiem sēdekļiem. Bez tā visa Škoda ir izdomājusi vadītāja priekšējās durvīs paredzēt speciālu vietu atstarojošās vestes novietošanai, tāpat kā uz priekšējā vējstikla integrēts speciāls stāvvietu kvīšu turētājs. Sīkumi, bet patīkami!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Outlet ciematā Via Jurmala Outlet Village piektdien, 30. aprīlī durvis vērs Gastro tirgus un vairāki jauni veikali.

400m2 plašais Gastro tirgus ir veikala un tirgus apvienojums, kur pircēji varēs iegādāties produktus no pašmāju ražotājiem un pavāriem.

Via Jurmala Outlet Village plāno paplašināties 

Pēc ierobežojumu atvieglošanas durvis vēris arī iepirkšanās ciemats Via Jurmala Outlet Village,...

Daudzveidīgu ēdienu un dzērienu klāstu nodrošinās – gastronomijas veikalu tīkls “Lauku Bauda”, Gruzijas autentiskā virtuve “Hačapurija”, alus darītava “Ilgezeem”, plašs jūras velšu sortiments no “Kaviale”, burgeru meistari “The Burger”, augļi, dārzeņi un to kokteiļi “IK Labā Saimniecība”, grilēta putnu gaļas produkcija “Kikuriku”, restorāna cienīgi ēdieni tavai saldētavai no “10 Hits”, kā arī Franču maiznīca “Madam Brioš”.

Pavasara iepirkšanās festivāla ietvaros, kas norisināsies no 30. aprīļa līdz 9. maijam, outlet ciematā Via Jurmala Outlet Village durvis vērs arī vairāki veikali - apakšveļas zīmola veikals Fleur Lingerie, apavu veikals Salamander, veikals US Polo Assn., kā arī outlet ciemata centrālajā laukumā tiks izvietota sporta preču veikala Sportland Outlet tirdzniecības telts, kas tur darbosies līdz brīdim, kad tiks atvērts pastāvīgais veikals.

"Mēs turpinām aktīvi attīstīt projektu, uzsākam otrā posma būvniecību, kā arī gada laikā plānojam atvērt vēl 20 veikalus," stāsta outlet vadītāja Anna Žigalova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Beidzot slepenības plīvuru ir nometis ilgi gaidītais Volkswagen jaunākās paaudzes SUV modelis Touareg. Spriežot pēc fotogrāfijām jaunā auto dizains ir izdevies vēl iespaidīgāks nekā iepriekš. Pieplusojot klāt tehniskās inovācijas un komforta ekstras Touareg vieglas dienas nesola nevienam no luksusklases SUV spēkratiem.

Atcerēsimies, ka Touareg vārds Volkswagen zvaigznājā parādījās neilgi pēc tam, kad kompānijai neveiksmīgs izrādījās mēģinājums ar jauno VW Phaeton iekarot luksuslimuzīnu segmentu. Tāpēc brīdī, kad Touareg vēl kravāja somas, lai dotos uz dīleru saloniem, atsevišķi skeptiķi jau pasteidzās pie VW neveiksmēm pieskaitīt arī Touareg plānus iespraukties premium visurgājēju nišā. Taču Touareg noliedzēju cerības cieta pilnīgu fiasko. Kopš 2003. gada turpmāko sešu gadu laikā pasaulē tika pārdoti vairāk nekā 500 tūkstoši VW Touareg. Rezultātā modelis kļuva ne tikai par nozīmīgu luksusklases SUV segmenta tirgus spēlētāju, bet arī par vienu no VW leknākajiem maizes devējiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trīs gados ar SIA Betolli konstruktora palīdzību tapuši 600 individuāla dizaina krekli; uzņēmums paplašinājis sortimentu ar dažādiem aksesuāriem , otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Zīmola idejas autore un uzņēmuma īpašniece Līga Krauze DB atzīst, ka, sākot biznesu, viņa ar neticību klausījās pieredzējušu uzņēmēju teiktajā, ka tikai pēc trīs gadiem varētu cerēt uz peļņu. «Tolaik domāju, ka tā nebūs. Es cītīgāk strādāšu un viss būs kārtībā. Pēc gada jau varēšu redzēt darba augļus. Diemžēl optimisms nelīdzēja, jo patiesi tikai pēc trīs gadiem sāku just, ka zīmols kļūst atpazīstams, esmu izcīnījusi vietu šajā nišā. Protams, bizness prasa milzīgu darbu, tostarp arī brīvdienās. Apgrozījums ik gadu pakāpeniski palielinās, pērn tika sasniegti 23 tūkstoši eiro. Šajā gadā ceru uz 20% kāpumu,» atklāj Līga. Uzņēmums kopš pirmās publikācijas DB 2013. gada martā kļuvis bagātāks – ir palielinājies gan pircēju skaits, gan paplašinājusies komanda. Tā ir izaugusi no trijiem līdz pieciem cilvēkiem. Nemainīga gan palikusi Betolli pastāvīgā mājvieta – Talsi, kur izveidots neliels birojs, bet reizi nedēļā uzņēmuma komanda brauc uz Rīgu, lai tiktos ar klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpils mērs Andrejs Elksniņš, iespējams, dzīvo pāri saviem līdzekļiem, šādas aizdomas paustas Baltijas pētnieciskās žurnālistikas centra "Re:Baltica" publikācijā.

"Re:Baltica" izpētījusi Elksniņa un viņa sievas attēlus sociālo tīklu profilos un tajos redzamo drēbju un rotaslietu cenas, secinot, ka to iegāde neatbilstot viņu oficiālajiem ienākumiem. Žurnālistu vērtējumā, Elksniņa ģimene dzīvo tā, kā no valsts amatpersonas oficiālajiem ienākumiem nevar atļauties.

Piemēram, vienā attēlā maijā Daugavpils mērs redzams dzeltenā polo kreklā, kas jauns maksā 700 eiro. Savukārt jūnijā Elksniņš redzams zīmola "Rhude" šortos, kuru cena ir 500 eiro. Vēl citā attēlā mērs redzams 2500 eiro vērtā "Zegna" ziemas jakā.

"Re:Baltica" kopā ar pulksteņu pazinējiem no "Pulksteņu šerloks" identificējuši, ka mērs nēsā "Ulysse Nardin" pulksteni, kura cena var nedaudz atšķirties atkarībā no iekļautajiem elementiem, bet vidēji tāds pulkstenis maksā vairāk nekā 30 000 eiro. Luksusa zīmolus iecienījusi arī mēra sieva Jekaterina, kura vairākos attēlos redzama ar "Tiffany", "Cartier" un "Chopard" zīmolu rotaslietām, vēsta izdevums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Ogrē par 199,9 tūkstošiem eiro būvēs multifunkcionālu sporta un atpūtas parku

Žanete Hāka,19.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ogrē tiks būvēts multifunkcionāls sporta un atpūtas parks, informē Ogres novada dome.

Kopš astoņdesmito gadu beigām laukumā iepretim Ogres luterāņu baznīcai nav veikti nekādi uzlabojumi. Lai paplašinātu laukuma izmantošanas iespējas šobrīd tiek veidots multifunkcionāls sporta un atpūtas parks.

Multifunkcionālais sporta un atpūtas parks ietvers asfaltēta laukuma ar lietus novades sistēmu izveidi, kas vasarā var kalpot basketbola, velo-polo, florbola, skrituļslidošanas vai līdzīgu sporta aktivitāšu rīkošanai. Savukārt ziemas periodā, aizverot lietus ūdens savākšanas noteces, iespējams uzsaldēt ledu slidošanas un hokeja nodarbībām.

Tiks veidots arī auto stāvlaukums ar 76 vieglo automašīnu, 4 invalīdu, 2 autobusu stāvvietām un gājēju celiņi. Stāvlaukums, sporta laukums un gājēju celiņš būs apgaismoti. Laukums tiks labiekārtots, tajā paredzēts veidot arī apstādījumus.

Komentāri

Pievienot komentāru