Autoceļojumos nav labāka transporta par minibusu. Un tāds ir arī jaunais "VW Multivan 6.1".
Ar uzfrišināto "VW Multivan" šo rindu autors aizbrauca pie kaimiņiem uz Lietuvu. Kompānijā trīs pasažieri un lielisks noskaņojums, lai kopā ar "VW Multivan 6.1" atpūta kļūtu par atpūtu arī tajos nogriežņos, kad ir jāsēžas pie minibusa stūres. Augstāk sēdi, tālāk redzi atļauj pilotam pie stūres saglabāt možu garu, arī pēc vairāku simtu kilometru nobraukšanas.
Pieciem vai vēl labāk četriem pasažieriem brauciens būs patiešām komfortabls un ērts. Ikviens var iekārtot savu sēdekli tā, lai būtu ērti pašam un pārējiem ceļabiedriem. Otrās un trešās sēdekļu rindas krēslus var bīdīt uz priekšu vai atpakaļ, atgāzt atzveltni, visbeidzot uzstādīt starp otrās rindas krēsliem izbīdāmu galdiņu un uzinstalēt paroceņus. Starp citu, pat pilota krēsla abās pusēs ir paroceņi, kas braukšanu padara vēl komfortablāku.
Vienīgi trešās rindas krēslos ir mazāk prieka. "Multivan" piekare ir samērā cieta un sēdēšana uz aizmugurējās ass, ja vēl ceļa segums nav ideāls, nav diez ko patīkama. Tā nu iznāk, ka pilota darba vieta ir labākā vieta, kur atrasties ceļojuma laikā. No kapteiņa komandtiltiņa visu var labi redzēt, ērta sēdpozīcija, lieliska pāredzamība, gan uz priekšu, gan uz aizmuguri, visbeidzot pilots ir "lidojuma" priekšnieks.
Beidzot elektromehāniskais stūres pievads
Nelielai atkāpei jāmin, ka uzlabotajam "Multivan 6.1" hidrauliskā spēka stūri beidzot ir nomainījusi elektromehāniskā, ļaujot aktīvi darboties stūres vadības ierīcei, un tas paver piekļuvi jauniem vadītāju asistentiem. Atbalsta sistēmu ir daudz. Īpaša uzmanība pievērsta "Multivan" stabilitātei un drošībai uz ceļa, piemēram, auto standartā aprīkots ar jaunu palīgsistēmu (Cross Wind Assist), neļaujot sānvējiem apdraudēt šofera un pasažieru drošību.
Tāpat auto ir aprīkots ar joslas saglabāšanas asistentu, parkošanās asistentu, noguruma mērītāju un citiem palīgiem. Tāda izmēra auto, kāds ir "Multivan", lielisks palīgs ir "Rear Traffic Alert", kas pasargā no negadījumiem, braucot atpakaļgaitā. Tā brīdina autovadītāju par transportlīdzekļu tuvošanos no aizmugures. Ja vadītājs nereaģē, sistēma nodrošina automātisku bremzēšanu.
Sānu bīdāmo durvju vērtība
Sānu bīdāmās durvis ceļojumā ir neaizstājamas. Ja vēl tās ir ar elektropiedziņu, tad vispār skaisti. Ērti iekāpt un izkāpt otrās un trešās rindas pasažieriem. Turklāt tajos gadījumos, kad auto ir noparkots šaurā vietā un izkāpšana pa priekšējām durvīm ir apgrūtinoša vai pat neiespējama, tad arī pilots un priekšā sēdošais pasažieris, ērti pārkāpjot uz otro rindu, var izmantot rezerves izeju caur sānu bīdāmajām durvīm.
Tāpat liela vērtība ir bagāžas vāks ar elektropiedziņu. Diez vai kāds būtu priecīgs, ja masīvās aizmugures durvis vajadzētu atvērt ar roku. Dažam labam pieaugušam tā būtu "neiespējamā misija", nerunājot nemaz par bērniem vai pusaudžiem.
Garākos braucienos ātri vien atklājas sīkumi, kas traucē un ietekmē ceļojuma komfortu. Arī jaunais "Multivan" nav bez vainas. Piemēram, "Volkswagen" grupa ir tā aizrāvusies ar jaunā "USB Type-C" pieslēgvietām, aizmirstot, par klasisko USB spraudni. Iztikt jau var, jo ir taču adapteri. Tā nav liela bēda, galu galā datu apmaiņas ātrums un viedierīču uzlādes ātrums ir "Type-C" spraudņa acīmredzams ieguvums. "Apple CarPlay" un "Android" auto aplikācijas darbojas tikai no vada, vienīgais žēl, ka tas ir iespējams tikai no priekšpusē izvietotā "USB Type-C" spraudņa. No otrās rindas pieslēgvietas aplikācijas nedarbojas. Žēl.
Kas attiecas uz motoriem, tad nomināli "Multivan" ir pieejami divu litru dīzeļi no 90 līdz 199 ZS lielai jaudai. Tie ir jaunie "Euro-6d-TEMP" atgāzu normatīviem atbilstoši dīzeļi. Mūsu ceļojuma busam uzstādīts pats jaudīgākais un ņiprākais divu litru biturbo dīzelis ar 199 ZS lielu jaudu. Kopā ar septiņpakāpju DSG tas labi brauc, dinamiskie rādītāji labi, arī vidējais degvielas patēriņš iekļaujas starp 7-9 litriem uz 100 km.
Sāpīgākā sadaļa ir minibusa cena. Bāzes modeļa "Multivan 6.1" cena Latvijā, sākot no 46 401 eiro, kas nav maza, bet testa "Multivan 6.1 Comfortline" aprīkojumā, kas papildināts ar vairākiem svarīgiem papildaprīkojuma elementiem jau draudīgus 67 077 eiro. Neapstrīdami labi nokomplektēts un gatavs gariem autoceļojumiem, tomēr summa ir draudīgi liela. No otras puses ar tikpat dārgu lielformātu džipu tik komfortabli nepaceļosi.
#4/12
Kastītes un dažādi slēpņi, kas izbārstīti pa visu "Multivan" salonu, ir ikviena minibusa klasiska vērtība. Tie vienmēr noder.
#6/12
“Apple CarPlay” un “Android auto” aplikācijas darbojas tikai no vada, vienīgai žēl, ka tas ir iespējams tikai no priekšpusē izvietotā “USB Type-C” spraudņa. No otrās rindas spraudņiem aplikācijas nedarbojas.
#8/12
Gadījumos, kad auto ir noparkots šaurā vietā un izkāpšana pa priekšējām durvīm ir apgrūtinoša vai pat neiespējama, tad arī pilots un priekšā sēdošais pasažieris, ērti pārkāpjot uz otro rindu, var izmantot rezerves izeju caur sānu bīdāmajām durvīm.
#9/12
Trīszonu gaisa regulēšanas sistēma "Climatronic" ar atsevišķu gaisa regulēšanas iespēju pasažieru salonā.
#10/12
Pieciem vai vēl labāk četriem pasažieriem brauciens ar "VW Multivan 6.1" būs patiešām komfortabls un ērts. Ikviens var iekārtot savu sēdekli tā, lai būtu ērti pašam un pārējiem ceļabiedriem.
#11/12
Pat pilota krēsla abās pusēs ir paroceņi, kas braukšanu padara vēl komfortablāku.