«Būvatļaujas saņemšana ir ļoti birokratizēta, tajā iesaistītas vairākas atbildīgās institūcijas un pieredze rāda, ka dažām saskaņošnā iesaistītām institūcijām bieži vien pietrūkst izpratnes par projekta valstisko nozīmi un to, ka radaru izvietošanas nepieciešamību katrā atsevišķā vietā ir pamatojusi Valsts policija (VP) un tā nav tikai izpildītāja iegriba,» portālam Db.lv norādīja uzņēmuma Vitronic Baltica pārstāve Antra Gaile.
Jau brīdī, kad tika izsludināts konkurss, uzņēmums paredzēja, ka būvniecības procesa saskaņošanas etaps būs komplicēts un sarežģīts, tomēr realitātē būvniecības process izrādījās vēl sarežģītāks un laikietilpīgāks, pauž uzņēmuma pārstāve.
«Izvirzītās prasības dažādās vietās atšķiras un attieksme ir atkarīga arī no konkrētās pašvaldības, kas arī nav saprotami, jo tehniskais risinājums ir standartizēts,» pauda Vitronic Baltica preses sekretāre A. Gaile. Viņa stāstīja, ka būvniecības saskaņošana sākta jau pagājušā gada vasarā, uzreiz pēc līguma noslēgšanas ar VP, tomēr neatklāja pašvaldības un institūcijas, ar kurām radušās aizķeršanās, lai neapgrūtinātu tālāku projekta attīstību.
«Lai nodrošinātu stacionārā radara darbību, nepieciešama elektrokabeļa izbūve, kas atsevišķos gadījumos tehnisku vai juridisku iemeslu dēļ bija neiespējami, tādēļ ir bijis jāveic mērierīces lokācijas vietas pārvietošana un tas nozīmē papildus laika patēriņu, jo, mainot vietu, projektēšana un projekta saskaņošana būtībā ir jāsāk no jauna,» Vitronic Baltica pārstāve skaidroja iemeslus, kādēļ kavējas 110 stacionāro ātruma mērīšanas iekārtu uzstādīšana, ko sākotnēji bija paredzēts veikt līdz 21. novembrim pērn, un tad termiņš tika pagarināts līdz šā gada 20. majam. Kā jau vēstīts iepriekš, arī šajā termiņā Vitronic Baltica, visticamāk, neiekļausies.
Db.lv jau iepriekš rakstīja, ka par par katru kavēto dienu no privātā partnera – Vitronic Baltica – tiek aprēķināta soda nauda 0,001% apmērā no kopējās projekta summas jeb 112,54 Ls dienā. Kopš 21. novembra uzņēmums uzkrājis vairāk nekā 17,78 tūkst. Ls soda naudu, savukārt uzņēmuma ieņēmumi no fotoaradriem šajā laika posmā ir ap 142 tūkst. Ls.
Vitronic Baltica norādīja, ka patlaban uzņēmums no ražotāja saņēmis pirmās stacionāro iekārtu komplektu sastāvdaļas un saskaņā ar grafiku turpinās to piegāde un komplektēšanas darbi. Būvdarbu sākums un elektroapgādes nodrošināšana radariem paredzēta jau tuvākajā laikā, tomēr uzņēmums nesniedza skaidru atbildi vai līdz 20. maijam kādi stacionārie fotoradari jau varētu būt uzstādīti. Savukārt Policija ceturtdien portālam Db.lv pauda, ka neviens no stacionārajiem radariem vēl nav uzstādīts.
Uzņēmums ir ieinteresēts saglabāt noslēgto līgumu ar VP, kā arī norāda, ka «veic regulāras darba apspriedes ar pasūtītāju, kas uzrauga procesa gaitu», kā arī piesauc to, ka turpmākās sadarbības izvērtēšanai VP būtu jāņem vērā ceļu satiksmes dalībnieku drošības intereses un privātā partnera jau iepriekš paveikto projekta ietvaros. «Apturot projekta turpmāko attīstību tagad, kad jau ir ieguldīts liels darbs un resursi, sabiedrības drošība uz ceļa saistībā ar ātruma pārkāpumiem būtu apdraudēta vēl ļoti ilgu laiku,» Vitronic Baltica vārdā pauda Antra Gaile.