Pasaulē

Vides aktīvisti internetā uzsākuši apjomīgu KitKat ražotāja nomelnošanas kampaņu

Lelde Petrāne,29.03.2010

Jaunākais izdevums

Jau gandrīz divas nedēļas vides aktīvisti izmanto sociālos medijus, piemēram, YouTube, Facebook un Twitter, «karam» pret kompāniju Nestlé saistībā ar tās palmu eļļas pirkumiem, lai izmantotu to KitKat šokolādēs un citos produktos, vēsta The Wall Street Journal.

Protestētāji apgalvo, ka Nestlé atbalsta Indonēzijas lietus mežu iznīcināšanu, veicinot globālo sasilšanu un apdraudot orangutānus.

Strīda pamatā ir Nestlé palmu eļļas pirkumi no Indonēzijas kompānijas, kas, kā norāda Greenpeace International, ir iznīcinājusi lietus mežu, lai tā vietā izveidotu palmu plantācijas.

Savukārt Nestlé apgalvo, ka tā jau ir pieņēmusi lēmumu pārtraukt sadarboties ar šo kompāniju, kas piegādājusi tikai 1,25% no palmu eļļas, ko Nestlé izmantojusi pagājušajā gadā. Kompānija norāda, ka tā iegādājusies sīku apjomu no kompānijas produkcijas, tādēļ tās līdzdalība lietus mežu iznīcināšanā ir niecīga. Turklāt kompānija tagad ejot tajā virzienā, lai iepirktu tikai videi draudzīgā veidā iegūtu palmu eļļu.

Taču Greenpeace, kas koordinē protesta akcijas, uzskata, ka Nestlé nav darījusi pietiekami daudz un turpina pirkt palmu eļļu no konkrētās kompānijas, tikai tagad caur starpniekiem.

The Wall Street Journal aptaujātie eksperti norādījuši, ka aktīvistu grupas jau sen izmanto tīmekļa vietnes, masveida epastu kampaņas un video, lai pievērstu sabiedrības uzmanību to centieniem. Taču uzbrukumi Nestlé iezīmē jaunus apmērus.

«Šī ir vieta, kur lielās korporācijas ir ļoti neaizsargātas,» sacījis Greenpeace preses sekretārs Daniels Keslers (Daniel Kessler).

Kompānijas Nestlé nepatikšanas sākās 17.martā, kad Greenpeace publicēja ziņojumu par palmu eļļas izmantošanu. Uz ziņojuma vāka bijis izmainīts KitKat logo - KitKat vietā bija nosaukums Killer. Tajā pašā dienā Greenpeace protestēja pie kompānijas korporatīvās mītnes Šveicē un ievietoja internetā viltus KitKat reklāmu, kurā biroja darbinieks atver salduma iesaiņojumu un tajā ir asiņains orangutāna pirksts. Šis video tagad izplatījies internetā, un vairāki Facebook lietotāji nomainījuši savas profila bildes ar Killer logo, kā arī ievietojuši negatīvus komentātus par kompāniju šajā tīmekļa vietnē. The Wall Street Journal raksta, ka šāda veida protesti turpinās, un daudzi no tiem aicina boikotēt Nestlé produktus.

Protestu pirmajās dienās Nestlé pieprasījusi, lai viltus video tiktu izņemts no YouTube, kas arī ticis izdarīts, taču tas nav apturējis video izplatīšanos citviet internetā.

Nestlé arī brīdinājusi Facebook lietotājus, ka tā dzēsīs komentārus, ja tie saturēs pārveidoto KitKat logo. Taču sociālo mediju eksperti norāda, ka tas tikai saniknotu protestētājus. Nestlé fanu skaits Facebook, kas tagad sastāv galvenokārt no protestētājiem, pieaudzis līdz 95 tūkstošiem. Mārketinga ekspertu domas par to, vai kompānijai vajadzētu vai nevajadzētu slēgt savu Facebook lapu pagaidām daloties.

Nestlé norādījusi, ka patlaban vēl ir pāragri spriest, vai KitKat un citu produktu pārdošanu negatīvi ietekmējušas šīs pret kompāniju vērstās akcijas.

Vides aktīvistu video apskatāms, klikšķinot šeit: http://www.greenpeace.org/international/campaigns/climate-change/kitkat

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn KitKat pārdošanas apjomi visā pasaulē pārsnieguši vienu miljardu ASV dolāru, savukārt Nestlé saldumu kopējie pārdošanas apjomi sasniedza 8 miljardus ASV dolāru, informē uzņēmums.

Euromonitor International dati liecina, ka Japānas saldumu tirgus vērtība ir 5 miljardi ASV dolāru, un tas ir lielākais Āzijā, kā arī populārākais KitKat tirgus. Kitkat pērn šajā tirgū uzrādīja gandrīz 9% izaugsmi, pārsniedzot Nestlé kopējo saldumu pieaugumu, kas 2018. gadā veidoja 3%. Nestle pēdējo divdesmit gadu laikā Japānā izstrādājusi KitKat šokolādes sortimentu ar 350 dažādām garšām. Katru gadu Japānas tirgū tiek ieviesti vidēji 20-30 jaunu šokolādes tāfelīšu veidi, un šobrīd Japānā pieejami pat desmit matcha KitKat šokolādes veidi.

Šomēnes Nestle plānojusi Eiropā sākt tirgot zaļās šokolādes tāfelītes KitKat matcha ar zaļās tējas garšu, kas Japānā jau zināmas 15 gadus. Šokolāde ir izgatavota no zaļās tējas pulvera, kas tiek importēts no Japānas un Ķīnas un piešķir šokolādei zaļu krāsu. Šokolādi, kuras galvenās sastāvdaļas ir matcha, kakao sviests un baltā šokolāde, ražos Nestlé rūpnīcā Hamburgā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta gigants Google nākamo Android operētājsistēmas versiju nosaucis par Android KitKat. Lēmums nodēvēt operētājsistēmu kompānijas Nestle šokolādes vārdā tiek uzskatīts par veiklu mārketinga gājienu.

Google pārstāvji gan norādījuši, ka neviena puse nemaksā otrai, vēsta BBC. «Šis nav darījums, kurā nauda vienkārši maina īpašnieku,» sarunā ar britu mediju sacījis Android globālās partnerības direktors Džons Lāgerlings (John Lagerling). Viņš norādīja, ka ideja jauno operētājsistēmu nodēvēt šādā vārdā radusies saistībā ar vēlmi izdarīt kaut ko «jautru un neparedzētu». Iepriekš tika uzskatīts, ka Google Android 4.4 nodēvēs par Key Lime Pie.

Zīmolu eksperti tikmēr jau norādījuši uz Google un KitKat savienības iespējiem trūkumiem. «Ja jūsu zīmols ir saistīts ar kādu citu, jūs nenovēršami tiekat saistīts ar to – gan labā, gan sliktā nozīmē,» skaidroja konsultantu kompānijas Prophet pārstāvis Saimons Maijers, vēršot uzmanību uz kritiku, kuru Nestle pēdējā laikā saņēmusi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija kļūs par vienu no Eiropas valstīm, kur veikalu plauktos blakus tumšajai, piena un baltajai šokolādei parādīsies ceturtais šokolādes veids - «Ruby» jeb tumši sarkanā šokolāde, liecina medijiem sniegtā informācija.

Jaunās šokolādes pirmā partija ir ceļā uz Latviju un būs pieejama lielākajos mazumtirdzniecības tīklos šā gada maijā.Oficiāli šī būs pirmā reize, kad Latvijas patērētājiem būs iespēja iegādāties jauno «Ruby» šokolādi.

80 gadus pēc baltās šokolādes ražošanas uzsākšanas, Šveices šokolādes ražotāji «Barry Callebaut» ir radījuši jaunumu - «Ruby» šokolādi, kas izgatavota no Ruby kakao pupiņām. Jaunā recepte tika izstrādāta vairāk nekā desmit gadus un «KITKAT» ir pirmais zīmols pasaulē, kas piedāvā «Ruby» šokolādi.

Pirmoreiz pasaulē «KITKAT Chocolatory Sublime Ruby» šokolādes tāfelītes parādījās Japānas un Korejas tirgū šā gada janvārī.

Nākot klajā ar jauno «Ruby» šokolādi, «Nestlé» paziņojusi arī par ieceri modernizēt savu ražotni Hamburgā-Vandsbekā, Vācijā, ieguldot tajā 40 miljonus eiro. Šobrīd tā jau ir lielākā «Nestlé» šokolādes fabrika Eiropā un tur tiks ražota arī «KITKAT Ruby» šokolāde Eiropas tirgum.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Nestle, pateicoties Alcon pārdošanai, nopelnījusi 34,2 miljardus

Lelde Petrāne,17.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pārtikas gigants Nestle 2010.gadā guvis tīro peļņu 34,2 miljardu Šveices franku (35,6 miljardi ASV dolāru) apmērā, ziņo BBC.

2009.gadā Nestle nopelnīja 10,4 miljardus Šveices franku.

Peļņas pieaugumu veicinājusi Alcon, kas ir viena no pasaules vadošajām oftalmoloģisko līdzekļu ražošanas un pētniecības kompānijām, akciju pārdošana kompānijai Novartis par 28,3 miljardiem ASV dolāru.

Paziņojot par pagājušā gada darbības rezultātiem, Nestle norādījusi, ka tā ir labi sagatavota neskaidrajai situācijai nākotnē, tai skaitā izejvielu cenu izmaiņām.

Kā vēstīts, Novartis AG pagājušā gada janvārī paziņoja par plāniem iegādāties tai vēl nepiederošās Alcon daļas no Nestle un akcionāriem par kopējo summu 39,3 miljardi ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Muitas policija kādā akcīzes preču noliktavā Mārupē un pārstrādes uzņēmumā Rīgā atklājusi 5,2 tonnas kafijas ar viltotām Nestle un Nescafe akcīzes zīmēm, kā arī kafijas ražošanas un fasēšanas iekārtas. Noziedznieki viltoto kafiju bija paredzējuši realizēt Eiropas Savienības tirgū.

Noliktavā Mārupē Muitas policija konstatēja 21 kafijas paleti, kas marķēta ar NESCAFE GOLD BLEND etiķetēm un izvietota uz kartona paliktņiem ar uzrakstiem Nestle un Nescafe. Tāpat noliktavā atradās 1260 bundžas NESCAFE GOLD BLEND kafijas 500 gramu iepakojumos, kā arī 6048 bundžas tās pašas kafijas 750 g iepakojumos. Kā minētās preces nosūtītājs tika norādīts kāds kafijas pārstrādes uzņēmums Rīgā, savukārt kā saņēmējs - kāds Lietuvas uzņēmums.

Uz aizdomu pamata par nelikumīgu preču zīmes izmantošanu tika sākta lietvedība par administratīvo pārkāpumu. Tās ietvaros visa konstatētā prece tika izņemta un nodota glabāšanā Nodrošinājuma valsts aģentūrā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Pēc piecu mēnešu pārtraukuma Indijas veikalos atgriežas Nestle nūdeles

LETA,09.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pārtikas koncerna Nestle ātri pagatavojamās nūdeles Maggi pirmdien atgriezušās Indijas veikalos - piecus mēnešus pēc tam, kad valdība noteica to tirdzniecības aizliegumu saistībā ar pārmērīgu svina saturu.

«Mēs esam iepriecināti paziņot, ka jūsu iecienītās Maggi nūdeles ir atgriezušās. To piegādes veikaliem sākušās šodien,» norāda Nestle.

Indijas Pārtikas produktu drošības un standartu pārvalde (FSSAI) jūnijā aizliedza valstī pārdot un ražot Maggi nūdeles, kurās tika konstatēts pārmērīgs svina saturs.

Taču augustā Indijas tiesa šo lēmumu atcēla, nodēvējot to par «patvaļīgu» un liekot veikt jaunas pārbaudes.

Oktobrī Nestle paziņoja, ka laboratorijas pārbaudēs Maggi nūdeles atzītas par drošām lietošanai uzturā. Vēlāk kompānija pavēstīja, ka trijās rūpnīcās Indijā atsākusi šo nūdeļu ražošanu un pagājušajā nedēļā norādīja, ka arī tās ir izturējušas laboratoriju pārbaudes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Iespējams, cīņā par Cadbury iesaistīsies arī Nestle

,22.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Nestle apsver iespēju izvirzīt savu piedāvājumu kompānijas Cadbury iegādei, kas konkurētu ar Kraft Foods Inc. jau izteikto piedāvājumu un iespējamajiem Hershey Co un Ferrero piedāvājumiem, atsaucoties uz cilvēkiem, kuri ir zinoši par Nestle plāniem, vēsta Bloomberg.

Nestle pašlaik pārrunājot šādu iespēju ar baņķieriem un varētu pieņemt lēmumu izteikt piedāvājumu, liecina Bloomberg informācijas avotu, kuri lūguši neatklāt viņu vārdus, jo sarunas ir privātas, sniegtā informācija.

Db.lv jau rakstīja, ka, cīņai par Lielbritānijas saldumu ražotāju Cadbury uzņemot apgriezienus, par iespējamu pieteikšanos kompānijas iegādei pagājušajā nedēļā paziņoja arī kompānijas Hershey Co un Ferrero International. Taču, kā kļuvis zināms Bloomberg, Ferrero, visticamāk, piedāvājumu tomēr neizteiks.

Kraft, kas iepriekš izteica 17 miljardu ASV dolāru vērtu pārpirkšanas piedāvājumu, apvienošanās ar Cadbury radītu lielāko saldumu ražotāju, apdraudot Nestle un Hershey tirgus pozīcijas. Taču jebkurš Nestle vai Hershey piedāvājums varētu rezultēties ar lielāku piedāvājumu no Kraft puses, kura nekad nav sacījusi, ka tās izteiktais piedāvājums ir galīgais, norāda Bloomberg.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Indijas valdība vēlas piedzīt no kompānijas Nestle gandrīz 100 miljonus ASV dolāru par «negodīgu biznesa praksi», trešdien paziņoja valdība.

Jūnijā Indijas pārtikas uzraudzītājinstitūcija aizliedza pārdot un ražot Nestle nūdeles Maggi, jo dažos štatos, pārbaudot produktu, tika konstatēts svina daudzums, kas pārsniedza pieļaujamo normu.

Valdība trešdien pavēstīja, ka iesniegusi sūdzību valsts galvenajā patērētāju tiesā un vēlas piedzīt 6400 miljonu rūpiju (88,96 miljonus eiro) no Šveices pārtikas giganta Indijas filiāles.

Nestle produktu Indijā izņēma no pārdošanas, taču turpina to pārdot citur un apsūdzības noraida.

Kompānijas pārstāvji pavēstīja, ka pagaidām nav saņemta oficiāla informācija par tiesvedību.

«Mēs varēsim sniegt saturīgu atbildi par to pēc tam, kad būsim saņēmuši oficiālus dokumentus,» sacīja Nestle pārstāvis Himanšu Mangliks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nestle pārtrauks piena iepirkšanu no Zimbabves prezidenta sievas fermām

,02.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices kompānija Nestle pārtrauks piena iepirkšanu no fermas, kuras īpašniece ir Zimbabves prezidenta Roberta Mugabes (Robert Mugabe) sieva, ziņo BBC.

Nestle norāda, ka iegādājusies pienu no vairākām fermām Zimbabvē, ieskaitot valsts prezidenta sievas Greisai Mugabei (Grace Mugabe) piederošās fermas Gushungo Dairy Estate. Nestle skaidro, ka tas darīts ar mērķi atbalstīt valsti, kuras piena industrija nesen bija tuvu sabrukumam.

Gushungo Dairy Estate ir viena no vairākām fermām, kura tika pārņemta no baltajiem piederošajām saimniecībām R. Mugabes īstenotās pretrunīgi vērtētās zemes reformas laikā.

Nestle norāda, ka tās pagaidu vienošanās ir izbeigta.

«Ņemot vērā mūsu ilgtermiņa saistības attiecībā uz Zimbabvi, mēs kādu laiku iegādājāmies šo pienu. Tajā laikā tas palīdzēja novērst turpmāku situācijas pasliktināšanos saistībā ar pārtikas krājumiem Zimbabvē,» norāda Nestle.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biogāze no jūras un augstvērtīgi raugi no mežiem – tādi ir zilās ekonomikas (Blue Economy) teorētiķa Guntera Pauli (Gunter Pauli) ieteikumi Latvijai, kā vietējos resursus izmantot maksimālas pievienotās vērtības radīšanai.

Rīgā profesors G. Pauli viesojās Lielās talkas desmit gadu jubilejas svinībās un uzstājās ar lekciju pie Valsts prezidenta.

Kāpēc jūs esat radījis nošķīrumu starp savu zilo ekonomiku un plaši pazīstamo zaļo ekonomiku, lai gan ekoloģiskie mērķi jau tām ir vienādi?

Par zaļo ekonomiku esmu cīnījies 30 gadus. Šajos gados esmu sapratis, ka viss, kas ir labi jums un kas ir labi videi, ir dārgi, tāpēc tas dabiski iznāk arī domāts bagātniekiem. Nepārprotiet – es neesmu pret zaļo ekonomiku. Es esmu par to. Tomēr mums ir jāprot rīkoties labāk, nekā mēs zaļās ekonomikas kontekstā darām šodien. Zilās ekonomikas pamatā ir nostāja, ka ir jāizmanto tas, kas mums ir, un ar mērķi no tā radīt maksimāli lielu vērtību. Un mums tiešām ir, kur piestrādāt, lai radītu lielāku vērtību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pārtikas un dzērienu ražošanas uzņēmums Nestle otrdien paziņoja, ka noslēdzis darījumu par tiesībām pasaulē tirgot Starbucks produktus ārpus ASV uzņēmuma kafejnīcām.

«Nestle», kam pieder «Nescafe» un «Nespresso» zīmoli, jau maijā pavēstīja, ka par šīm tiesībām maksās 7,15 miljardus dolāru (6,13 miljardus eiro).

Vienošanās paredz, ka aptuveni 500 «Starbucks» darbinieki ASV un Eiropā pāries darbā uz «Nestle».

«Nestle» skaidro, ka šis darījums nodrošinās uzņēmumam spēcīgu platformu turpmākai izaugsmei Ziemeļamerikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ukraina ceturtdien Šveices pārtikas un dzērienu ražotāju "Nestle" nodēvēja par "kara atbalstītāju", ņemot vērā uzņēmuma darbības turpināšanu Krievijā.

Pēc Krievijas pilna apmēra karadarbības sākšanas Ukrainā pērnā gada februārī no Krievijas tirgus aizgājuši simtiem Rietumu uzņēmumu, un Ukraina nav vairījusies publiski kritizēt tos, kas darbību šajā valstī joprojām turpina.

"Neskatoties uz Krievijas agresiju, "Nestle" turpina darbību Krievijā, agresoram piegādā preces un paplašina savu ražošanas bāzi Krievijā," ceturtdien paziņoja Ukrainas Nacionālā korupcijas novēršanas aģentūra.

Atbildot uz ziņu aģentūras AFP lūgumu komentēt, "Nestle" vien norādīja uz iepriekš publiskoto paziņojumu, kurā uzņēmums vēstījis, ka tas ievērojami samazinājis savu savu darbību Krievijā.

Uzņēmums skaidro, ka Krievijā atcēlis visas turpmākās investīcijas, apturējis reklamēšanu un pilnībā ievēro visās piemērojamās starptautiskās sankcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas ražošanas uzņēmums Nestle SA paziņojis, ka šogad Eiropā un ASV sāks tirgot uz sojas proteīniem balstītus burgerus, raksta Bloomberg.

Nestle veģetārais burgers jau šomēnes tiks piedāvāts Eiropā ar zīmolu Garden Gourmet. Pirmās valstis, kurās to varēs iegādāties, būs Vācija, Nīderlande un Zviedrija.

Savukārt ASV ar zīmolu Sweet Earth produkts tiks laists tirdzniecībā tuvāk gada nogalei.

Patērētājiem, aizvien vairāk samazinot gaļas patēriņu, pārtikas ražotāji steidz radīt jaunus produktus, lai spētu konkurēt tirgū, raksta Bloomberg. Nestle paziņojums seko dažas dienas vēlāk pēc tam, kad Burger King paziņoja par veģetāriešu burgera piedāvāšanu tirgum.

Nestle jaunais produkts radīts no kviešiem, biešu, burkānu un paprikas ekstraktiem, lai tas izskatītos pēc gaļas burgera.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pārtikas un dzērienu ražotājs «Nestle» ceturtdien paziņoja, ka šobrīd tiek veiktas pārrunas, lai pārdotu tā ādas kopšanas produktu biznesu.

Uzņēmums norāda, ka šī darījuma summa varētu veidot 10,2 miljardus franku (9,3 miljardus eiro).

«Nestle» sagaida, ka pārrunas ar Zviedrijas privāto investīciju uzņēmumu EQT un Abū Dabī ieguldījumu fondu «Abu Dhabi Investment Authority» tiks pabeigtas 2019.gada otrajā pusē.

Ādas kopšanas produktu bizness «Nestle Skin Health» bāzēts Lozannā un pasaulē nodarbina 5000 cilvēku.

«Nestle Skin Health» tirdzniecības apjoms pērn veidoja 2,8 miljardus franku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveicē bāzētais pārtikas preču starptautiskais konglomerāts "Nestle" svētdien apgalvoja, ka negūst peļņu no biznesa Krievijā, šādi reaģējot uz Ukrainas prezidenta Volodimira Zelenska pārmetumiem, ka uzņēmums turpina savas aktivitātes Krievijā, kā ierasts.

Uzrunā, kas sestdien tika translēta mītiņā pie Šveices parlamenta Bernē, Zelenskis mudināja Šveices uzņēmumus apturēt darbu Krievijā un nosodīja firmas, kas turpina biznesu Krievijā, neraugoties uz Krievijas agresiju un kara noziegumiem.

Īpašu uzmanību viņš vērsa uz uzņēmumu "Nestle" un tā saukli "Labs ēdiens, laba dzīve".

"Bizness darbojas Krievijā, pat ja mūsu bērni mirst un mūsu pilsētas tiek izpostītas," sacīja Zelenskis.

Tomēr "Nestle" pārstāve sakariem ar presi taisnojās, ka pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā 24.februārī daudzas uzņēmuma aktivitātes Krievijā ir apturētas.

"Mēs ievērojami esam samazinājuši savas aktivitātes Krievijā," pārstāve apgalvoja ziņu aģentūrai AFP.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Pēc regulatoru noteiktā aizlieguma Nestle Indijā iznīcina nūdeles 3,2 miljardu rūpiju vērtībā

LETA--DPA,16.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pārtikas koncerns Nestle otrdien paziņoja, ka Indijā sācis iznīcināt ātri pagatavojamās nūdeles 3,2 miljardu rūpiju (44,5 miljonu eiro) vērtībā, ņemot vērā valsts regulatoru ieviestos atsevišķu produktu tirdzniecības aizliegumus.

«Nūdeļu iznīcināšanas process ir sācies. Mēs par to pirmdienas rītā esam informējuši arī Mumbajas akciju biržu,» norāda kompānijas preses pārstāvis Indijā.

Indijas Pārtikas produktu drošības un standartu pārvalde (FSSAI) jūnija sākumā paziņoja, ka Nestle ātri pagatavojamās nūdelēs Maggi konstatēts pārmērīgs svina saturs, un lika valstī izņemt un atsaukt visus deviņus šo nūdeļu veidus.

Nestle gan uzskata, ka šīs nūdeles ir drošas lietošanā, un uzņēmums jau vērsies tiesā, lai apsūdzētu šo FSSAI rīkojumu.

Nestle tās ražotājs Maggi nūdeles Indijā pārdod jau 30 gadus un pārvalda 80% no valsts ātri pagatavojamo nūdeļu tirgus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Nestle par teju 10 miljardiem eiro pārdos ādas kopšanas produktu biznesu

LETA--AFP,02.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pārtikas un dzērienu ražotājs «Nestle» trešdien paziņoja, ka panācis vienošanos par ādas kopšanas produktu biznesa pārdošanu grupai, kuru vada Zviedrijas privāto investīciju uzņēmums EQT un Abū Dabī ieguldījumu fonds «Abu Dhabi Investment Authority».

Darījuma summa veido 10,2 miljardus franku (9,4 miljardus eiro).

«Nestle» jau maijā pavēstīja, ka veic pārrunas par ādas kopšanas produktu biznesa «Nestle Skin Health» pārdošanu.

«Nestle Skin Health» bāzēts Lozannā un pasaulē nodarbina 5000 cilvēku. Pērn uzņēmums strādāja ar 2,8 miljardu franku tirdzniecības apjomu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lai iegūtu naudu Cadbury iegādei, Kraft pārdod picu biznesu

,05.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pārtikas kompānija Kraft Foods piekritusi pārdot ASV un Kanādas saldēto picu biznesu kompānijai Nestle par 3.7 miljardiem ASV dolāru, tādējādi iegūstot naudu, lai palielinātu piedāvājumu saldumu ražotāja Cadbury iegādei, ziņo Bloomberg.

Šveicē bāzētā Nestle paziņojusi, ka tā vairs nepretendē uz Cadbury iegādi.

Iegādājoties Kraft ASV un Kanādas picu biznesu, Nestle iegūs tādus zīmolus kā DiGiorno, Tombstone, California Pizza Kitchen un citus. Šveices kompānija paziņojusi, ka tagad tā būs tirgus līdere 37 miljardu ASV dolāru vērtajā ASV saldēto picu tirgū.

Db.lv jau vēstīja, ka Nestle tikko piekrita pārdot savu oftalmoloģisko līdzekļu ražošanas un pētniecības kompānijas Alcon daļu Šveices zāļu ražotājam Novartis par 28.1 miljardu ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

LG Electronics (LG) trešās paaudzes L-Sērijas ierīces - L90 un L70 - Latvijā būs pieejamas nākamo divu nedēļu laikā.

L90 aprīkots ar 4,7 collu qHD IPS ekrānu un darbojas ar Android operētājsistēmu KitKat.

L90 ir arī pirmā L III sērijas ierīce, kura piedāvā Knock CodeTM funkciju, kas paredzēta, lai vienkāršotu ieslēgšanas un atbloķēšanas procesu. Ar vairāk nekā 80 000 iespējamu kombināciju, Knock CodeTM ir spēja gan ieslēgt, gan atbloķēt telefonu vienā solī. Knock CodeTM kombināciju iespējams ievadīt jebkurā ekrāna vietā, neraugoties uz to, vai tas ir ieslēgts vai izslēgts, izmantojot divus līdz astoņus piesitienus.

L90 galvenās specifikācijas:

Čipkopa: 1.2 GHz Quad-Core processors

Operētājsistēma: Android 4.4 KitKat

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itāļu šokolādes ražotājs Ferrero SpA plāno iegādāties Šveices multinacionālā pārtikas un dzērienu uzņēmuma Nestle SA konfekšu biznesu ASV. Darījuma summa tiek lēsta 2,8 miljardu ASV dolāru apmērā, ziņo Bloomberg.

Vienošanās varētu tikt parakstīta jau svētdien. Uzņēmumam, kas ražo Butterfinger un Baby Ruth zīmola produktus, samazinās ienākumi.

Ferrero, kas parasti savus iegādes darījumus neafišē, plāno paplašināt savu produktu portfeli, ko veido Nutella krēms, Tic Tac saldumi un Ferrero Rocher šokolādes.

Nestle plāno fokusēties tādām kategorijām kā kafija un mājdzīvnieku barība. Kaut arī Šveices kompānija virzās veselīgākas pārtikas virzienā, tā turpina ražot saldumus, saldējumu un globālos konditorejas izstrādājumus. Šīs produktu kategorijas pagājušajā gadā veidoja apmēram 40 procentus no kopējā pārdošanas apjoma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Nestle cukura daudzumu šokolādē samazinās par 40%

Lelde Petrāne,01.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pārtikas gigants Nestle paziņojis, ka izmantos zinātnisku atklājumu, kas var krasi samazināt cukura daudzumu šokolādē, ziņo BBC.

Uzņēmums, kas ražo KitKat un Aero saldumus, pavēstījis, ka pētnieki atklājuši veidu, kā strukturēt cukuru atšķirīgi. Cukura daudzuma samazināšana neietekmēšot šokolādes garšu.

Nestle šo atklājumu patentēšot. Produkti ar jauno sastāvu pie patērētājiem varētu nonākt, sākot ar 2018. gadu.

Zinātnieki izmainījuši cukura struktūru tā, ka tas izšķīst ātrāk. Tas «apmuļķo» garšas kārpiņas. Pati kompānija to raksturojusi kā patiesi revolucionāru atklājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pārtikas un dzērienu ražotājs "Nestle" pirmdien paziņoja, ka atvērs jaunu ražotni kara skartajā Ukrainā, investējot desmitiem miljonu eiro.

Uzņēmumam pirms Krievijas sāktā kara Ukrainā bija trīs ražotnes.

"Nestle" norāda, ka 40 miljoni franku (40,6 miljoni eiro) tiks investēti rūpnīcā Smolihivā, valsts rietumos.

Mērķis ir palielināt nūdeļu ēdienu ražošanu Ukrainā, kā arī uzņēmums vēlas palīdzēt atbalstīt valsts ekonomikas izaugsmi.

Jaunā rūpnīca kopīgi ar jau esošo ražotni Torčinā kļūs par "Nestle" Eiropas reģionālo pārtikas un kulinārijas produktu ražošanas centru, kas nodarbinās 1500 cilvēkus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Zirgu gaļas skandālā «iepinas» arī pasaules lielākais pārtikas ražotājs

Jānis Rancāns,19.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules lielākā pārtikas kompānija Nestle no veikalu plauktiem Itālijā un Spānijā izņēmusi makaronus ar liellopu gaļu, pēc tam, kad tajos tika atklātas zirga DNS paliekas, vēsta ārvalstu plašsaziņas līdzekļi.

Kompānija atklājusi, ka pārbaužu laikā zirga DNS atrasts divos produktos Buitoni Beef Ravioli un Beef Tortellini. Zirga DNS daudzums bijis neliels un nepārsniedzis vienu procentu. Kompānija arī apturējusi visu produktu tirdzniecību, kuru gaļu piegādājis Vācijas uzņēmums H.J. Schypke. Nestle norāda, ka Vācijas kompānija tiek vainota zirga DNS saturošas gaļas piegādē saviem klientiem.

«Tas nav pārtikas drošības jautājums, bet gan nepareiza marķējuma izvietošana, kas nozīmē, ka viņi nespēj nodrošināt tik augstus standartus, kādus patērētāji no mums sagaida,» skaidroja Nestle.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nestle Meksikā investēs 390 miljonus

,30.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nestle, kas ir pasaulē lielākā pārtikas grupa, paziņojusi, ka tā nākamajos trijos gados Meksikā investēs 5 miljardus peso (390 miljoni ASV dolāru).

Investīciju mērķis ir palielināt Nestle ražošanas jaudu un infrastruktūru Meksikā, liecina kompānijas mājaslapā internetā publicētā informācija. Par investīciju plāniem Nestle vadītājs Pauls Bulke (Paul Bulcke) paziņojis Pasaules Ekonomikas Forumā Davosā.

«Lielākā daļa no šiem 5 miljardiem peso tiks investēta Nescafe šķīstošās kafijas ražotnē,» savā paziņojumā norāda kompānija, informējot, ka investīcijas ražotnē Tolukā varētu palielināt jaudu par 40%.

Tā esot daļa no 1 miljardu ASV dolāru vērtā paplašināšanās plāna Meksikā laika posmā no 2008. līdz 2012.gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Nestle ienākumiem lēnākais pieaugums vairāk nekā desmit gadu laikā

Žanete Hāka,20.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules lielākais pārtikas uzņēmums Nestle SA samazinājis pilna gada finanšu rezultātu prognozi, ņemott vērā, ka deviņu mēnešu ienākumi pieauguši lēnākajā tempā vairāk nekā desmit gadu laikā, raksta Bloomberg.

Ieņēmumu kāpums bremzējies, ņemot vērā izaugsmes bremzēšanos jaunattīstības tirgos un deflāciju Eiropā un Ziemeļamerikā.

Kompānija prognozē, ka šajā gadā ienākumi augs par aptuveni 3,5%, salīdzinot ar iepriekšējo prognozi 4,2% līmenī.

Jau vairākus gadus Nestle un tās konkurenti Unilever un Danone cīnās ar deflāciju Eiropā, kas neļauj tām celt cenas. Pretēja situācija ir jaunattīstības valstīs, jo augošās izejmateriālu cenas liek celt preču cenas tādās valstīs kā Brazīlija, atbaidot pircējus.

Trešajā ceturksnī Nestle pacēla cenas par 1,3%, taču pārdošanas apjomu pieaugums palēninājās par 1,9%, salīdzinot ar 2,7% otrajā ceturksnī.

Komentāri

Pievienot komentāru