Jau gandrīz divas nedēļas vides aktīvisti izmanto sociālos medijus, piemēram, YouTube, Facebook un Twitter, «karam» pret kompāniju Nestlé saistībā ar tās palmu eļļas pirkumiem, lai izmantotu to KitKat šokolādēs un citos produktos, vēsta The Wall Street Journal.
Protestētāji apgalvo, ka Nestlé atbalsta Indonēzijas lietus mežu iznīcināšanu, veicinot globālo sasilšanu un apdraudot orangutānus.
Strīda pamatā ir Nestlé palmu eļļas pirkumi no Indonēzijas kompānijas, kas, kā norāda Greenpeace International, ir iznīcinājusi lietus mežu, lai tā vietā izveidotu palmu plantācijas.
Savukārt Nestlé apgalvo, ka tā jau ir pieņēmusi lēmumu pārtraukt sadarboties ar šo kompāniju, kas piegādājusi tikai 1,25% no palmu eļļas, ko Nestlé izmantojusi pagājušajā gadā. Kompānija norāda, ka tā iegādājusies sīku apjomu no kompānijas produkcijas, tādēļ tās līdzdalība lietus mežu iznīcināšanā ir niecīga. Turklāt kompānija tagad ejot tajā virzienā, lai iepirktu tikai videi draudzīgā veidā iegūtu palmu eļļu.
Taču Greenpeace, kas koordinē protesta akcijas, uzskata, ka Nestlé nav darījusi pietiekami daudz un turpina pirkt palmu eļļu no konkrētās kompānijas, tikai tagad caur starpniekiem.
The Wall Street Journal aptaujātie eksperti norādījuši, ka aktīvistu grupas jau sen izmanto tīmekļa vietnes, masveida epastu kampaņas un video, lai pievērstu sabiedrības uzmanību to centieniem. Taču uzbrukumi Nestlé iezīmē jaunus apmērus.
«Šī ir vieta, kur lielās korporācijas ir ļoti neaizsargātas,» sacījis Greenpeace preses sekretārs Daniels Keslers (Daniel Kessler).
Kompānijas Nestlé nepatikšanas sākās 17.martā, kad Greenpeace publicēja ziņojumu par palmu eļļas izmantošanu. Uz ziņojuma vāka bijis izmainīts KitKat logo - KitKat vietā bija nosaukums Killer. Tajā pašā dienā Greenpeace protestēja pie kompānijas korporatīvās mītnes Šveicē un ievietoja internetā viltus KitKat reklāmu, kurā biroja darbinieks atver salduma iesaiņojumu un tajā ir asiņains orangutāna pirksts. Šis video tagad izplatījies internetā, un vairāki Facebook lietotāji nomainījuši savas profila bildes ar Killer logo, kā arī ievietojuši negatīvus komentātus par kompāniju šajā tīmekļa vietnē. The Wall Street Journal raksta, ka šāda veida protesti turpinās, un daudzi no tiem aicina boikotēt Nestlé produktus.
Protestu pirmajās dienās Nestlé pieprasījusi, lai viltus video tiktu izņemts no YouTube, kas arī ticis izdarīts, taču tas nav apturējis video izplatīšanos citviet internetā.
Nestlé arī brīdinājusi Facebook lietotājus, ka tā dzēsīs komentārus, ja tie saturēs pārveidoto KitKat logo. Taču sociālo mediju eksperti norāda, ka tas tikai saniknotu protestētājus. Nestlé fanu skaits Facebook, kas tagad sastāv galvenokārt no protestētājiem, pieaudzis līdz 95 tūkstošiem. Mārketinga ekspertu domas par to, vai kompānijai vajadzētu vai nevajadzētu slēgt savu Facebook lapu pagaidām daloties.
Nestlé norādījusi, ka patlaban vēl ir pāragri spriest, vai KitKat un citu produktu pārdošanu negatīvi ietekmējušas šīs pret kompāniju vērstās akcijas.
Vides aktīvistu video apskatāms, klikšķinot šeit: http://www.greenpeace.org/international/campaigns/climate-change/kitkat