No pirmdienas, 3. jūlija, iedzīvotāji visus Valsts ieņēmumu dienesta (VID) pakalpojumus varēs saņemt vienotajā valsts klientu apkalpošanas centrā VID administratīvajā ēkā Talejas ielā 1, Rīgā, informē VID Sabiedrisko attiecību daļa.
Šajā klientu apkalpošanas centrā ir pieejami ne tikai visi VID sniegtie pakalpojumi, bet arī Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras, Valsts Nodarbinātības aģentūras un Valsts Darba inspekcijas pakalpojumi.
Savukārt VID klientu apkalpošanas vieta E.Smiļģa ielā 46, Rīgā, sākot no šī gada 30. jūnija savu darbību pārtrauks.
Dienestā atgādina, ka lēmums par VID klientu apkalpošanas vietas slēgšanu tika pieņemts VID klientu apkalpošanas centru atrašanās vietu optimizēšanas ietvaros, kas paredzēja pakāpenisku VID apsaimniekojamās un nomājamās platības samazināšanu, saglabājot finansiāli izdevīgākos variantus, savukārt darba vietas tiek pārceltas uz citām VID rīcībā esošām telpām, sekmējot darba telpu ekonomiskāku izmantošanu.
Tāpat VID norāda - jāņem vērā, ka ievērojami resursi ir ieguldīti tieši VID informācijas tehnoloģiju attīstībā, kā rezultātā daudzi procesi ir automatizēti un praktiski visi pakalpojumi iedzīvotājiem pieejami attālināti, izmantojot VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS), tādējādi būtiski samazinot nepieciešamību apmeklēt VID klātienē.
Kā zināms, jau kopš 2010. gada vairākām iedzīvotāju grupām EDS izmantošana ir obligāta: valsts amatpersonām – kopš 2010.gada, juridiskajām personām – kopš 2012. gada, bet fiziskajām personām – saimnieciskās darbības veicējiem – kopš 2014. gada. No 2014. gada 1.jūnija arī ikvienas personas algas nodokļa grāmatiņa ir pieejama tikai elektroniska dokumenta formā, izmantojot EDS.
VID tīmekļa vietnē pieejama plaša informācija (metodiskie norādījumi, atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem un video semināri nodokļu maksātājiem), kā arī vairākas bezmaksas mobilās aplikācijas viedtālruņu lietotājiem. Savukārt, zvanot uz VID informatīvo tālruni 67120000, ir iespējams uzzināt vispārīgu informāciju par VID kompetencē esošiem jautājumiem, bet detalizētākas atbildes var saņemt, nosūtot savu jautājumu elektroniski vai pa pastu.
Dienests atgādina, ka šobrīd visā Latvijā darbojas jau 75 VPVKAC, kuros iedzīvotāji pašlaik un arī turpmāk varēs saņemt biežāk klātienē izmantotos VID pakalpojumus, proti, gada ienākumu deklarācijas pieņemšanu gan papīra formātā, gan palīdzību, iesniedzot to elektroniski, iesniegumu pieņemšanu par elektroniskajām algas nodokļu grāmatiņām, iedzīvotāju ienākuma nodokļa atvieglojumu reģistrēšanu/anulēšanu. Darbinieki VPVKAC var sniegt atbalstu un palīdzību darbam ar VID EDS, informējot un apmācot klientus VID e-pakalpojumu izmantošanā. Precīza informācija par VPVKAC adresēm un darba laikiem pieejama portāla latvija.lv sadaļā Vienotie klientu apkalpošanas centri.