Ventspils ventu kampaņa jeb projekts Valsts valstī dala 2.-3. vietu ar zīmola Procter & Gamble’s olimpisko sabiedrisko attiecību kampaņu.
Šāds kampaņas novērtējums dots sabiedrisko attiecību ikgadējā ziņojuma Holmes Report pētījumā par 2013. gada Globālā radošuma indeksu (2013 Global Creative Index).
Ventspils ventu kampaņa ir pirmā kampaņa no Latvijas, kas jebkad iekļuvusi Holmes Report pasaulē radošāko PR kampaņu topā, apgalvo Ventspils pašvaldības mārketinga nodaļa.
1. vietu saskaņā ar šo indeksu ieguvis uzņēmuma Kern & Sohn’s Rūķa eksperiments.
Indeksa piešķiršanā tika analizēti vairāk nekā 25 sabiedrisko attiecību kampaņu pieteikumi, vērtējot kampaņu sasniegumus 12 mēnešu periodā. Analīzē tika iekļauti sabiedrisko attiecību kampaņu konkursi PRWeek Awards, European Excellence Awards, Cannes PR Lions un SABRE Awards. Kampaņas tika analizētas saskaņā ar Holmes Report metodiku, vērtējot to ievērojamību, ģeogrāfisko vietu, kā arī novērtējumu sabiedrisko attiecību kopienā.
Labāko 15 sabiedrisko attiecību kampaņu sarakstā pārstāvētas gan tradicionālās sabiedrisko attiecību lielvalstis - ASV un Lielbritānija, gan arī Latvija, Vācija, Singapūra, Ķīna un Nīderlande.
Ventspils ventu kampaņas pamatā ir ideja par Ventspili kā valsti valstī. Pilsētai ir savs karogs, savs ģerbonis, sava valoda un pat sava laika zona, tāpēc tapa lēmums par savas naudas – ventu – ieviešanu un savas virtuālās vēstniecības visitventspils.com izveidi.
Ventspils ventu kampaņa , kuru Ventspils pilsēta īstenoja sadarbībā ar aģentūru DDB Worldwide Latvia, guvusi panākumus arī iepriekš.