Lai gan Eiropas Savienības tiesa ir atzinusi (bankrotējušās Lietuvas lidsabiedrības flyLAL-Lithuania Airlines (flyLAL) administratora Aurimana Valaiša ieskatā), ka ar Lietuvas tiesas lēmumu var arestēt aviokompānijas airBaltic un Rīgas lidostas īpašumu vairāk nekā 57 milj. eiro apmērā, pastāv varbūtība, ka Augstākās tiesas (AT) Senāts pieņem citu lēmumu, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.
Vēl nav zināms, kad AT Senāts varētu lietu atsākt skatīt, DB norādīja tiesas pārstāve Baiba Kataja. Pēc viņas teiktā AT Senāts ES tiesas lēmumu pieņems zināšanai un vērtēs tiesas sēdē. Arī citi juristi DB norādīja, ka ES tiesas atbildes Senātam jāpieņem zināšanai, tomēr gala lēmums jāpieņem pašam.
Lidosta Rīga uzsver, ka ES Tiesa nav lēmusi par to, vai konkrētā prasība Latvijā ir jānodrošina. ES Tiesas skaidrojums nozīmē, ka minētā regula ir piemērojama tāda veida tiesvedībās, kādu ierosinājusi flyLAL. Līdz ar to ES Tiesas spriedums ir viens no apstākļiem, bet ne vienīgais, kuru AT ņems vērā. Nekas gan neliecina, ka tas varētu būt savādāks, un gan Vidzemes priekšpilsētas tiesa, gan pēcāk arī Rīgas apgabaltiesa atzinusi, ka Lietuvas tiesas lēmums ir izpildāms. Savukārt Satiksmes ministrija (SM) vērš uzmanību, ka ES tiesa nav pieņēmusi lēmumu par atļauju arestēt lidostas Rīga un airBaltic mantu, kā tas tiek interpretēts. «Latvija savas intereses aizstāvēs ar visām pieejamām metodēm gan nacionālā, gan starptautiskā līmenī,» norādīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss.
Savukārt airBaltic pārstāvis Jānis Vanags saka, ka šis ir atsevišķu indivīdu dūmu aizsegs laikā, kad pret tiem rit Lietuvas ģenerālprokuratūras izmeklēšana par uzņēmuma novešanu līdz bankrotam. Šobrīd airBaltic strādā ikdienas režīmā, un ceturtdien tiks atklāts jauns reiss no Viļņas uz Amsterdamu. AirBaltic uzskata Lietuvu par savu mājas tirgu un biznesa stratēģiju tajā mainīt negrasās.
Jāatgādina, ka visas lietas pamatā ir līdz 2009. gadam Rīgā piemērotā atlaižu politika airBaltic, kas, iespējams, veicinājusi negodīgu konkurenci un tādējādi arī flyLAL bankrotu, jo pat ar 80% lielajām atlaidēm lidostā Rīga airBaltic Lietuvā startēja ar zemākām biļešu cenām nekā konkurenti.