Satiksmes ministrs, Latvijas Valsts ceļu vadība un Ceļu laboratorija ņem ceļu seguma paraugus uz šosejas Rīga–Jelgava, kur jau šogad SIA CBS Igate veic remontdarbus radušos plaisu dēļ.
Neplānotajā ceļu būves pārbaudes kvalitātes reidā uz laboratoriju tika aizvesti asfalta segas, svaiga klājama asfalta maisījuma, kā arī šķembu paraugi. Tas, vai izmantotais asfalts atbilst tehniskajai specifikācijai, būs skaidrs pāris dienu laikā, sacīja VAS Latvijas Valsts ceļi valdes priekšsēdētājs Ivars Pāže. Pie paaugstinātas temperatūras (līdz 80 grādiem) tiks pārbaudīta asfalta izturība, 10 000 reizes noņemtajiem paraugiem braucot pāri ar ritenīti zem liela spiediena. Tā varēs konstatēt vai asfalts pietiekoši izturīgs pret risu veidošanos.
Runajot par remontdarbu veikšanu jaunbūvētajā ceļā, I. Pāže saka, ka pēc pāris mēnešu garām sarunām, iesaitot arī privātās laboratorijas, izdevies pārliecināt Igati, ka kompānijai pa saviem līdzekļiem konkrētās vietās ceļš jāsalabo. Problēma, acīmredzot, bijusi tā, ka konkrētā asfalta rupnīca vēl nebija iestrādājusies un masā bija par daudz akmeņu, līdz ar ko ceļš bijis neatbilstoši raupjš, skaidro LVC vadītājs. Jāpiebilst, ka ceļa seguma virskārta jeb dilumkārta vēl tikai tiks uzklāta.
Savukārt satiksmes ministrs Anrijs Matīss sarunā ar LVC Ražošanas pārvaldes direktoru Gintu Alberiņu sprieda, ka būtu nepieciešams radīt sistēmu, kas ļautu nekvaltitatīvus ceļu būvniekus izslēgt no līdzdalības valsts rīkotos konkursos. Nekādi citi soda mēri, kā brāķa labošana par saviem līdzekļiem šobrīd gan netiek piemēroti, G. Alberiņš. Uz ministra iebildi, ka tad jau būvnieks varot ilgstoši «eksperimentēt», viņš norādīja, ka neviena kompānija nespēs noturēties tirgū, ja tai vajadzēs uz sava rēķina labot ceļus vairākas reizes.
Db.lv jau rakstīja, ka pērnā gada pavasarī LVC publiskajā iepirkumā par šīs ceļa daļas atjaunošanu deviņu kilometru garumā uzvarēja SIA CBS Igate, kas rekonstrukciju apņēmās veikt vairāk nekā par 4,5 milj. Ls – šī summa no visiem piedāvājumiem bija viszemākā.