Šonedēļ notiks jaunā Valsts ieņēmumu dienesta (VID) administratīvo ēku kompleksa spāru svētki, un projekta īstenotājs SIA Biroju centrs Ezerparks sola, ka darbi tiks pabeigti paredzētajā laikā un nākamā gada janvārī 19 VID Rīgā esošās struktūras varēs pārcelties uz Mežaparku, vēsta laikraksts Diena.
Dienesta centralizācijas nepieciešamība tiek pamatota ar darba produktivitātes celšanu un augstāka servisa nodrošināšanu klientiem, kas vairošot valsts ienākumus un palīdzēšot cīnīties ar ēnu ekonomiku. Astoņstāvu ēkas 43 000 kvadrātmetru atradīsies darba vietas vairāk nekā 2000 VID darbiniekiem, klientu apkalpošanas centrs, laboratorijas, datu krātuve, bibliotēka, bet apmēram 3000 kvadrātmetru tiks iznomāti komercuzņēmumiem, kam tur būs jānodrošina dažādi servisi, norāda laikraksts.
Tas atgādina, ka va/s Valsts nekustamie īpašumi (VNĪ), kuras galvenais uzdevums ir telpu nodrošināšana valsts institūcijām, pie šāda kompleksa nepieciešamības apelēja jau 2007. gadā, sakot, ka nomāt un uzturēt 14 vietas Rīgā, kur šobrīd izvietotas VID struktūrvienības, ilgtermiņā esot neizdevīgi, ja ņem vērā, ka vairākās nepieciešams kapitālais remonts, ko, pēc VNĪ toreizējā valdes priekšsēdētāja Jāņa Komisara teiktā, veikt būtu dārgāk nekā uzbūvēt jaunu ēku. 2008. gadā Ministru kabinets pieņēma lēmumu par kompleksa celtniecību, un uzreiz pēc tam VNĪ, pamatojoties uz iepriekš rīkota iepirkumu konkursa rezultātiem, noslēdza līgumu ar SIA Mežaparks SPV. Abas puses nodibināja SIA Biroju centrs Ezerparks, kura 68,5% kapitāldaļu pieder investoram, bet pārējās - VNĪ.
Neskatoties uz to, valstij ēku nāksies nomāt, jo tās būvniecību finansējot SIA Mežaparks SPV, kas šim nolūkam ņēmis aizņēmumu Nordea bankā. Šobrīd uz 30 gadiem noslēgtais nomas līgums paredzot, ka viena kvadrātmetra īrei no valsts budžeta mēnesī tiks tērēti 9,35 lati, kas gadā veidos 4,5 miljonus latu, neskaitot komunālos maksājumus.
Lai gan projekta īstenotāji uzsver, ka VID pārcelšanās uz kompleksu Mežaparkā pirmajos divos gados valstij ļaus ietaupīt teju miljonu latu, aprēķini liecina, ka turpmāk no nodokļu maksātāju naudas VID aparātam būs jānovirza apmēram par diviem miljoniem latu gadā vairāk nekā līdz šim, jo šobrīd visu Rīgā esošo VID struktūru telpu nomas izdevumi, ieskaitot komunālos un uzturēšanas maksājumus, veido 2,9 miljonus latu gadā, uzsver Diena.
Papildus pārcelšanās izdevumiem vēl apmēram četrus miljonus latu no valsts budžeta tērēšot ēku iekārtošanai.
SIA Latvian Real Estate valdes priekšsēdētājs Ivars Žerdiņš paudis, ka vidējā cena par biroja īri šobrīd ir vidēji pieci lati par kvadrātmetru, bet 9,35 latus, ko par kvadrātmetru mēnesī 30 gadus piekritusi maksāt valsts, viņš uzskata par izšķērdību.