Pagājušajā gadā SIA Valmiermuižas alus apgrozījums audzis par 47%, sasniedzot 2,49 miljonus eiro, informē uzņēmuma pārstāvji.
2012. gadā Valmiermuižas alus darītavas apgrozījums bija 1,69 miljoni eiro.
2013. gadā Valmiermuižas alus darītava realizēja 1,46 miljonus litru alus, kas ir par 40% vairāk nekā 2012. gadā, kad tika realizēti 1,04 miljoni litri alus.
«Pagājušajā gadā kā prioritāti izvirzījām ieguldīt tumšo alu segmentā, kurā arī esam sasnieguši vislielāko izaugsmi,» stāsta alus darītavas saimnieks Aigars Ruņģis. «Gada sākumā investējām vienu miljonu eiro tumšo alu noguldīšanas pagraba izbūvē, kas ļāva Valmiermuižas Tumšo alu brūvēt un piedāvāt arī vasaras sezonā, bet rudenī visā Latvijā piedāvāt Valmiermuižas Ziemas alu.»
Rezultātā pērn tumšo alu sortimenta pārdošanas apjoms pieauga par 158%, pārdodot 165,33 tūkstošus litru tumšo alu, bet 2012. gadā uzņēmums pārdeva 66,59 tūkstošus litru tumšo alu.
«Situāciju alus nozarē šim gadam vērtēju piesardzīgi optimistiski. Kā novērots, pagājušajā gadā tika atvērtas vairākas jaunas mazās alus darītavas, tādejādi šajā nišā kopumā piedzīvota izaugsme. Valmiermuižas alus mērķis ir palikt mazai muižas alus darītavai, nepārsniedzot 1% Latvijas alus tirgus,» saka A. Ruņģis.
Pirmā attīstības prioritāte šim gadam ir izvēlēties Valmiermuižas Portera garšu. Otra attīstības prioritāte ir ieguldīt iesala dzērienu izveidē. Eiropā un Latvijā mazajās alus darītavās atzīta prakse ir papildināt piedāvājumu ar bezalkoholiskiem iesala dzērieniem. Pirmajā pusgadā tiks ieguldīti 250 tūkstošus eiro iesala dzērienu iekārtās, lai pirmos dzērienus varētu piedāvāt šīs vasaras sākumā.
Kā trešā prioritāte 2014. gadā ir eksporta attīstīšana uz Igauniju. Pērn eksports uz Igauniju veidoja vien 1% no kopējā Valmiermuižas alus darītavas pārdošanas apjoma, bet šogad plānots palielināt eksporta īpatsvaru līdz 5%