Otrdien Ministru kabinets atbalstīja Satiksmes ministrijas informatīvo ziņojumu, kurš paredz Eiropas Savienības (ES) fondu 2014. - 2020.gada plānošanas periodā specifiskā atbalsta mērķa Valsts galveno autoceļu segu pārbūve, nestspējas palielināšana īstenošanas uzsākšanu 2014.gada pirmajā pusē.
Kā informē MK, informatīvā ziņojuma apstiprināšana valdībā ir priekšnosacījums finansējuma saņēmējam iepirkuma līgumu par darbu uzsākšanu slēgšanai to specifisko atbalsta mērķu ietvaros, kuru īstenošana atbilstoši Ministru kabinetā lemtajam tiek uzsākta pirms Darbības programmas apstiprināšanas Eiropas Komisijā.
Plānots, ka specifiskā atbalsta mērķa un valsts autoceļu sakārtošanas programmā 2014. - 2020.gadam paredzētās valsts galveno autoceļu segumu atjaunošanas un pastiprināšanas programmas īstenošanas rezultātā valsts galveno autoceļu sliktā un ļoti sliktā stāvoklī īpatsvars samazināsies līdz 10%. 2012.gadā sliktā un ļoti sliktā stāvoklī bija 46,3% valsts galveno autoceļu.
Projekta atbalstāmās darbības ir valsts galveno autoceļu TEN-T tīklā pārbūve, virsmas nestspējas stiprināšana, vienlaikus īstenojot ceļu satiksmes drošības uzlabošanu.
Potenciālie ātrāk uzsākamās atlases ietvaros īstenojamie projekti paredz autoceļu segas pārbūvi un nestspējas palielināšanu sekojošos ceļu posmos: A9 Rīga (Skulte) – Liepāja; A2 Rīga - Sigulda - Igaunijas robeža (Veclaicene) abas brauktuves; A13 Krievijas robeža (Grebņeva) - Rēzekne - Daugavpils - Lietuvas robeža (Medumi); A1 Rīga (Baltezers)-Igaunijas robeža (Ainaži); A12 Jēkabpils - Rēzekne - Ludza - Krievijas robeža (Terehova).
Tiek prognozēts, ka ātrāk uzsākamās atlases ietvaros īstenojamo projektu īstenošanai 2014.gadā nepieciešamais valsts budžeta finansējums ir 40 miljoni eiro, šo projektu priekšlikumu īstenošanas pabeigšanai 2015.gadā kopējais nepieciešamais finansējuma apjoms ir 27,4 miljoni eiro, 2016.gadā 16,54 miljoni eiro.