Citas ziņas

Uguņošana ir liels bizness. Kurš no tā visa ir lielākais pelnītājs?

Linda Zalāne,19.11.2013

Jaunākais izdevums

Ārvalstīs sacensības par vērienīgāko un grandiozāko uguņošanas sarīkošanu gadu no gada vēršas plašumā, savukārt Latvijas debesīs izšaujas krietni pieticīgākas ugunspuķes. Priekam jau nevajag daudz, turklāt uguņošanas laikā ir iespējams sajust tautieša plecu un kopīgi nosvinēt, piemēram, Latvijas dzimšanas dienu.

Lai cik drēgns un auksts būtu krastmalā, tāpat ļaudis tur stāvgrūdām pulcējas, lai noskatītos 18. novembra vai Jaunā gada salūtu. Kas uguņošanā tik ļoti piesaista cilvēkus? Psihologi skaidro, ka salūta vērošana rosina dopamīna izstrādāšanos smadzenēs, rosinot laimes sajūtu. Pastāv arī versija, ka raķešu sprakstoņa un košās dzirksteles raisa ļaudīs neapzinātas atmiņas par paša visuma izcelšanos – par lielo sprādzienu.

Patīk skatīties ugunī

Cilvēkiem nepieciešami svētki, tā ir atpūta no ikdienas. Īpaša diena. Un nav nemaz jāmeklē grandiozi publiski notikumi – arvien biežāk ar personīgo salūtu tiek sveikti gan jaunlaulātie kāzu dienā, gan skolu beidzēji izlaidumā un bagātnieki savās jubilejās, nemaz nerunājot par tām četrām raķetēm, ko katrs mikrorajona iedzīvotājs savā pagalmā uzlaiž gaisā ik Ziemassvētkus vai Jauno gadu. Kādreiz uguņošana bija kaut kas ekskluzīvs, taču šobrīd to var sarīkot jebkurš – jāiegriežas vien specializētā veikalā un jāizvēlas sev tīkamāka pirotehnikas pakete.

«Uguņošana ir svinīguma apliecinājums, un tā iedarbojas uz divām maņām – redzi un dzirdi, līdz ar to cilvēkam rodas spēcīgas emocijas un pacēlums,» stāsta psihoterapeite Daiga Daize. Katram esot sava motivācija, kāpēc pirotehnika tā piesaista. Kādam tā ir kaislība uz dedzināšanu bez estētiskā baudījuma, citam svarīgi redzēt gala rezultātu – gaismas kompozīciju debesīs. «Svētkos gribas būt kopā, un arī uguņošanu parasti cilvēki skatās, pulcējoties baros. Cilvēku pulki vairo svētku sajūtu un prieku. Uguņošanu var pielīdzināt arī uguns rituāliem, piemēram, dejošanai ap ugunskuru. Tas ir sen aizmirsts rituāls, bet arhaiski mītiskā apziņā mūsos ir šī vajadzība, un mēs tai sekojam, un, arī vērojot uguņošanu šādi, šīs tieksmes var tikt apmierinātas,» skaidro geštaltterapeite Solvita Vektere. Baltijas tautām un ziemeļos dzīvojošajiem piemītot izteikta vajadzība skatīties ugunī – sveces liesmā, kamīnā vai ugunskurā. Uguns liesmu vērošana esot pielīdzināma meditācijai, un arī uguņošanas brīdī cilvēki varot tai ļauties. Mūsu mītiskajai apziņai tas esot nepieciešams.

Viskrāšņākā un dārgākā Rīgā

Uguņošana ir neiztrūkstošs svētku kulminācijas elements daudzos nozīmīgos pasākumos visā pasaulē. Rīgā gadu gaitā ir izveidojusies tradīcija veidot gaismu puķu priekšnesumus valstij un pilsētai nozīmīgos svētkos. «Uguņošanas priekšnesums neatkarīgi no laika apstākļiem vienmēr ir visvairāk apmeklētais svētku pasākums Rīgā. Tas ir vizuāli krāšņs un emocionāli piesātināts svētku kulminācijas brīdis, kas pulcē un vieno visu vecumu un sociālo grupu iedzīvotājus,» stāsta Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Indra Vilde. Visdārgākais un vērienīgākais uguņošanas šovs Rīgā piedzīvots 800 gadu jubilejas laikā 2001. gadā, kad skaņas un gaismas priekšnesumā Sapnis par Rīgu tika iekļauta Mārtiņa Brauna mūzika un vārdi. Šovs, kuru nodrošināja Austrālijas kompānija Syd Howard Fireworks International, ilga 27 minūtes un izmaksāja 300 000 Ls.

Savukārt šā gada Latvijas dzimšanas dienā Rīga uguņošanai atvēlējusi teju 15 000 latu, un priekšnesuma muzikālo noformējumu veidojis komponists Jānis Lūsēns. Arī gadumijas svinību laikā, sagaidot pusnakti, neiztrūkstošs ir salūts virs galvaspilsētas debesīm. Tā kā Rīgā gadumijas iestāšanos kopīgi vēlas sagaidīt aizvien vairāk ļaužu, pašvaldība nolēmusi pasākuma norises vietu pārcelt no Brīvības pieminekļa uz 11. novembra krastmalu, kur ir gan plašāka rūme, gan iespēja nodrošināt līksmotāju drošību. «Pie Brīvības pieminekļa bija sarežģīti nodrošināt apmeklētāju drošību, tur bija liels cilvēku blīvums un nekontrolējama pirotehnisko izstrādājumu lietošana, tostarp diezgan problemātiski bija arī ierobežot apmeklētājiem bīstamo uguņošanas zonu Bastejkalnā. Proporcionāli pasākuma norises vietas mērogiem un arī apmeklētāju skaitam pieaugušas arī gadumijas uguņošanas izmaksas,» stāsta I. Vilde, kura atzīst, ka pirmais un neviltotākais vērtējums par uguņošanas priekšnesumu ir daudzu tūkstošu cilvēku reakcija, kas salūtu vēro klātienē. Cilvēki aktīvi pauž savu viedokli arī sociālajos tīklos, kā arī ievieto simtiem foto un videomateriālus.

Salūtam ziedo uzņēmēji

Jelgavā svētku salūts notiek tikai reizi gadā – 18. novembrī, un naudu šim nolūkam jau 15 gadus ziedo pilsētas vietējie uzņēmēji. Arī šis gads nav izņēmums. Jelgavnieki vienā šādā svētku reizē debesīs vēro 4000 latu vērtu uguņošanu. «Jelgavas uzņēmēji uzskata, ka valsts gadadienas sarīkojumu noslēgšana ar svētku uguņošanu ir pašu pilsētnieku goda lieta un pienākums. Iedzīvotāju atsauksmes par uguņošanu pārsvarā ir pozitīvas un parasti ir atkarīgas no laika apstākļiem – miglas vai lietus laikā salūtu var redzēt sliktāk,» stāsta Jelgavas komunikācijas un mediju attiecību galvenā speciāliste Līga Klismeta.

Savukārt Siguldas novada pašvaldība vērienīgu uguņošanu rīko tikai Jaungada naktī, kad pilsētas Svētku laukumā uz gadumijas pasākumu sapulcējas svinētāji. «Atsevišķi specefekti vai uguņošanas elementi tiek izmantoti arī Ziemassvētku egles iedegšanas pasākumā un novada svētku lielkoncerta izskaņā,» norāda Siguldas novada pašvaldības Kultūras pārvaldes vadītāja Jolanta Borīte. Savukārt 18. novembrī Siguldā uguņošana netiekot organizēta, jo vietējie iedzīvotāji to visbiežāk dodoties vērot uz galvaspilsētu. Vērienīgākā uguņošana Siguldas novadā pēdējo gadu laikā bijusi pilsētas 800 gadu svinību noslēguma koncertā 2007. gadā, kad priekšnesuma izmaksas sasniegušas 8000 latu.

Vairāk pirotehniķu nekā pasūtītāju

DB aptaujātie uzņēmumi, kas piedāvā profesionālus pirotehnikas šovus, atzīst, ka karstākā darba duna esot gadumijas svinību laikā, kad vairumā Latvijas pilsētu debesīs tiek izšautas raķešu kompozīcijas, bet pašiem uguņošanas meistariem šie svētki paejot kā darbā – līdz pusnaktij esot jānīkst nepazīstamā pilsētā, lai īstajā brīdī debesīs uzburtu brīnumu.

Privātie klienti gan Jaunā gada svinībās profesionāļu pakalpojumus pasūtot retāk, jo dod priekšroku pašdarbībai – nopērk raķešu komplektu, cik nu rocība atļauj, un šauj gaisā uz nebēdu. «Patlaban jau aizvien vairāk uzņēmumu ir atsākuši svētku reizēs atļauties uguņošanu. Krīzes laikā tas bija sliktais tonis,» stāsta Uguņošanas mākslas studijas pārstāvis Haralds Miltiņš. Savukārt, runājot par pašvaldību pasūtījumiem, tie visbiežāk esot 18. novembrī un katras konkrētās pilsētas svētku laikā. Vienotu summu, cik pašvaldības tērē uguņošanai, nosaukt nevarot – katrai ir savs budžets un to arī uguns šovam atvēl. Pašvaldībām patīkot, ka tām piedāvājot kompozīciju – uguņošanu, kas papildināta ar muzikālu pavadījumu. Šī tendence pēdējos gados iet uzvaras gājienu ne vien Latvijā, bet arī citviet pasaulē un jau esot attīstījusies gana augstā līmenī. Aptaujātie pirotehniķi atzīst, ka mūzikas un gaismas sinhronizācija nav sarežģīts, bet gan laikietilpīgs process.

«Vissarežģītākā uguņošana, ko esam veikuši, bija pirms vairākiem gadiem, kad Latvijas televīzijas tornim tika atzīmēta apaļa jubileja. Toreiz mūsu speciālistiem bija jāstiprinās pie torņa, lai uz tā savietotu pirotehniku,» atminas Svētku aģentūras valdes locekle Ilze Kazradze, kura novērojusi, ka Latvijas iedzīvotāji kļuvuši pieticīgāki un uguņošanas šoviem vairs tik bieži līdzekļus neatvēl, kā tas bija pirmskrīzes gados. Labā ziņa šīs nozares pārstāvjiem gan esot tā, ka pie mums labprāt ballējas turīgi ļautiņi no Krievijas, kuri naudu uguņošanai gatavi atvēlēt krietni dāsnāk.

Pašiem savs festivāls

Latvijā jau 17 gadus notiek uguņošanas festivāls Uguns paparde. Tam līdz šim nav izdevies atrast pastāvīgu mājvietu, tādēļ tā norise bijusi te vienā, te otrā pilsētā. Pa divām reizēm ugunsšovs viesojies Valmierā un Rēzeknē. «Joprojām meklējam festivālam ideālāko vietu, kur būtu pietiekami drošības attālumi un pēc iespējas labāka panorāma. Nepieciešama arī vieta, kur festivāla laikā uzstāties mūziķiem,» stāsta Uguns paparde producents Jānis Nutovcs.

Pēdējos gados festivālā savus šovus izrādot vien ārvalstu pirotehniķi. Tam esot savs iemesls. «Festivāla pirmajos norises gados piedalījās arī Latvijas dalībnieki, bet, tā kā šis ir mūsu kopējais tirgus, kur katrs pelnām maizīti, tad bija grūti noteikt vērtēšanas kritērijus, lai dalībniekiem būtu izdevīgi piedalīties, bet žūrija varētu sniegt optimālu vērtējumu. Vietējie festivālu uzvēra kā reklāmas pasākumu un vēlējās izšaut vairāk un skaistāk un bija gatavi uguņošanā ieguldīt vairāk naudas, nekā noteikts konkursa nolikumā,» atminas J. Nutovcs. Uguns papardē vairākas reizes esot bijuši gadījumi, kad Latvijas dalībniekiem pasaka noteiktu uguņošanas laika termiņu, bet tie raķetes debesīs šauj divas reizes ilgāk. Savukārt ārvalstu dalībniekiem Latvija nav reklāmas tirgus, tādēļ viņi parāda savu reālo darbu atbilstoši festivāla noteikumiem. Piemēram, pagājušajā gadā Valmierā festivāla dalībniekiem bijis atļauts iztērēt 3000 eiro pirotehnikas materiāliem. Optimālais dalībnieku skaits esot trīs līdz pieci konkursanti, lai apmeklētājiem neapniktu vienā vakarā vērot gaismas puķu parādi pie zvaigžņotās debess. Citviet gan šādi festivāli ir vērienīgāki. Piemēram, Krievijā un Baltkrievijā šādi tie pilnā sparā noris pat trīs dienas un savu veikumu debesīs izšauj līdz desmit konkursantu. Arī uguņošanas modes tendences esot samērā mērenas, un tās nemainās ik sezonu.

Uz skatuves kopā ar salūtu

Uguņošanu savos koncertos mēdz izmantot pašmāju grupa Prāta Vētra, un šāda specefektu pielietošana grupai ir izmaksājusi no 2000 līdz 10 000 Ls. «Profesionāla un kvalitatīva uguņošana ir lielisks šova elements, kas papildina un krāšņo grupas uzstāšanos. Uguņošanas iespējas ir ļoti plašas, un piedāvājums – daudzveidīgs. Tāpēc, izvēloties šovā iekļaut uguņošanu, jābūt skaidrai koncepcijai, režijai, veidam un daudzumam. Mūsuprāt, svarīgi ir saglabāt mēra sajūtu, jo uguņošana ir specefekts, kas papildina šovu, bet nedrīkst to noēst,» stāsta Prāta Vētras skaņu ierakstu kompānijas valdes locekle Aija Auškāpa. Šovbiznesa pasaulē uguņošana tiek izmantota bieži, tomēr tas nav lēts prieks, un bieži uguņošanas iespējamību, kā arī izpildījumu ietekmē laika apstākļi, ja pasākums notiek ārā vai to nepieļauj telpu ugunsdrošības noteikumi. Izvēloties iekļaut uguņošanu koncerta programmā, īpaši jāpievērš uzmanība drošības pasākumiem – nedrīkst apdraudēt ne skatītājus, ne arī pašus māksliniekus, kas atrodas tiešā uguņošanas iekārtu tuvumā. Organizators līdz ar to uzņemas arī papildu atbildību, uguņošanas iekļaušana programmā jāsaskaņo ar ugunsdzēsības dienestu.

Uguņošana kā saldais ēdiens tiek izmantots arī sportā. Piemēram, pašmāju censoņi Dinamo Rīga, kas vairāku gadu laikā iemantojusi paprāvu atbalstītāju pulku, saviem faniem pagājušās sezonas izskaņā dāvāja desmit minūšu garu uguņošanu 11. novembra krastmalā. «Piektā sezona komandai nebija tik veiksmīga, ka bijām vēlējušies, tomēr beigās Cerību kausu izcīnījām. Brīžos, kad gāja grūti, komanda viennozīmīgi juta līdzjutēju atbalstu, kas. kā zināms, ir labākie pasaulē,» stāsta h/k Dinamo Rīga valdes loceklis Zigmārs Priede, kurš gan nevēlējās atklāt uguņošanas izmaksas, vien norādīja, ka fanu uzticība nav vērtējama naudas izteiksmē. Sezonas noslēguma kulminācija ar uguņošanu nu jau būšot tradīcija un gaidāma arī sestās sezonas izskaņā.

Novecojis pomps

«Uguņošana kā ballītes kulminācija pēdējā laikā ir jau sen noiets posms. Vecs pomps. Tas visiem asociējas ar naudas šķērdēšanu gaisā. Tai pašā laikā ir iespējams noorganizēt labu uguņošanu, kas nemaz tik dārgi nemaksā – lētāk kā labi zināmas grupas uzstāšanās,» stāsta pasākumu aģentūras Chocolate Event praktiskais direktors Jānis Spinga, kurš atklāj, ka pasākumos uguņošanu apspēlē nedaudz radošāk – reizēm tiekot uzrīkots neliels pirotehniķu šovs iekštelpās vai arī gaisā izšauti papīra konfeti ar krāsainu pildījumu, kas gaismās labi atstarojas. Arī šādi varot panākt kulminācijas efektu, turklāt ar krietni mazākām izmaksām. Pasākuma dalībnieku sapulcēšana uz uguns puķu vērošanu debesīs arī esot nedaudz sarežģīta no organizatoriskā aspekta: cilvēki tiek trenkāti šurpu turpu un vienmēr atrodoties kāds, kurš šovu tāpat nokavējis. Ja vasarā pasākums notiek zem klajas debess, tad viss ir vienkāršāk, bet ziemā uguņošana sagādā lielākas raizes.

«Pēdējos gados nedaudz iezīmējas tendence, ka privātie klienti vēlas uguņošanu dzimšanas dienas ballītēs. Visbiežāk tiek noīrēta kāda pirtiņa vai viesu nams un tortes pasniegšanas brīdī gaisā tiek izšautas raķetes,» stāsta Piraija Event vadītājs Oskars Šļakota. Apmēram 80% privātos pasākumos klienti gan paši iegādājoties pakešu raķetes, kuras palaiž gaisā tik, cik sirds kāro un rocība atļauj, bet pārējie 20% no Piraija Event rīkotajām privātajām ballītēm dod priekšroku profesionāliem pirotehniķiem.

Spilgtāk, skaļāk, ilgāk

Skaidrs ir viens – uguņošana ir liels bizness un valstis sacenšas savā starpā, lai tiktu radīti pēc iespējas lielākas apbrīnas vērti priekšnesumi. Austrālijas pilsēta Sidneja katru gadu mēģina, piemēram, pārspēt pati sevi ar aizvien dārgāku un krāšņāku Vecgada vakara salūtu, pērn šim nolūkam iztērējot 6,3 miljonus dolāru. Kuveita pērn iztērēja desmit miljonus mārciņu, lai sarīkotu «visu laiku lielāko uguņošanu» par godu savas konstitūcijas Zelta jubilejas svinībām, izpelnoties vietu Ginesa rekordu grāmatā. Tonakt gaisā izkūpēja 77 282 pirotehnikas vienību. Savukārt Abū Dabī 2009. gadā cierēja uz pasaules rekordu par visdārgāko salūtu, kas izmaksāja apmēram 20 miljonus dolāru. Lielbritānijā ik gadu tam tiekot iztērēti ap 70 miljoni mārciņu, un stipri astronomiska summa ik gadu tiek uzlaista gaisā ASV. Ja ticam ASV presē rakstītajam, tad viena pati Disnejlenda ik vakaru salūtā izkūpina simt tūkstošus dolāru.

Kurš no tā visa ir lielākais pelnītājs? Protams, Ķīna. Hunaņas provinces pilsēta Ljuana ir viens no lielākajiem pirotehnikas ražotājiem pasaulē, nodrošinot Ķīnas ekonomikai vismaz 600 miljonu juaņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācija pagarinās Covid-19 dēļ noteiktos ierobežojumus līdz janvāra sākumam, ja nenotiks jaunu inficēšanās gadījumu skaita dramatiska samazināšanās, kas ir maz ticama, trešdienas vakarā paziņoja federālā kanclere Angela Merkele.

Runājot pēc tikšanās ar 16 federālo zemju premjeriem, Merkele sacīja, ka novembra sākumā ieviestos pasākumus, tostarp privātas pulcēšanās ierobežojumus un restorānu, izklaides un kultūras vietu slēgšanu, nevar atcelt, ņemot vērā pašreizējo inficēšanās līmeni.

Ierobežojumi tiks turpināti "vispirms līdz 20.decembrim, bet mēs pieņemam, ka (..) ļoti augstā inficēšanās līmeņa dēļ ierobežojumus vajadzēs piemērot līdz janvāra sākumam, ja vien nenotiks negaidīta [inficēšanās līmeņa] samazināšanās," sacīja Merkele.

Šī vienošanās ar federālo zemju valdībām nozīmē, ka paliks slēgti restorāni, bāri, sporta un kultūras iestādes, tomēr skolas un veikali turpinās darboties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Galvenie jautājumi – kurp ejam, kur gribam nonākt

Romāns Meļņiks,07.09.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja mēs skatāmies kopumā, varai pietrūkst profesionālas menedžmenta kapacitātes to uzdevumu lielumam, kas jārisina. Tas ir, kā kad mopēda kvalifikācijas braucējs apsēžas pie traktora stūres – skaidrs, ka viņš nemāk to vadīt, nesaprot tā vadības rīku jēgu.

Tā intervijā Dienas Biznesam atzīst Uldis Pīlēns, arhitekts, UPB holdinga dibinātājs un ilggadējs vadītājs.

Fragments no intervijas

Kopš gada sākumā kļuvu par Dienas Biznesa galveno redaktoru, vairākkārt centos panākt interviju ar jums, un tikai tagad, septembrī, jūs tai piekritāt. Kāpēc tāda piesardzība?

Tam ir savi iemesli. Man nav nekas pret Dienas Biznesa radošo kolektīvu. Bet mani iepriekš ļoti sarūgtināja Dienas Biznesa īpašnieku rīcība pirms pagājušajām Saeimas vēlēšanām, nodrošinot Sandrim Točam redakcionālas varas pārņemšanu un savās slejās slavinot Gobzemu, nomelnojot visus pārējos. Man liekas, ka tā bija demokrātijas profanācija. Redakcionālā neatkarība ir ļoti būtisks jautājums. Tā nedrīkst darīt. Īpašnieki nedrīkst iejaukties redakcijas profesionālajā darbā. Tas būtu, kā ja es iejauktos inženiertehniskajos aprēķinos savā kompānijā. Katram ir savas atbildības un kompetences. Šāda priekšvēlēšanu laika rīcība man lika novērsties no Dienas Biznesa un domāju, ka ne tikai man.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Jelgavas jubileju, kā arī Valsts svētkus godina vēl neredzēts salūts (FOTO)

Dienas Bizness,19.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavas lielo jubileju, kā arī Valsts svētkus godināja vēl neredzēts salūts, vēsta reģionālais medijs Zemgales Ziņas.

Pirotehnikas šovs ilga vismaz 16 minūtes. Solītās Jelgavas karoga krāsas salūtā gan īpaši nebija manāmas, toties pirotehniķi bija sarūpējuši Latvijā iepriekš nedemonstrētus jaunākās paaudzes pirotehnikas izstrādājumus.

Lai salūtu varētu redzēt maksimāli daudz cilvēku, raķetes tika laistas no trim vietām, un kopā uguņošanai bija paredzēti 8367 šāvieni. Salūta otrajā pusē uz Driksas gājēju tilta dega pilsētas jubilejas gadskaitlis ar ūdenskrituma efektu.

Salūtu Latvijas Republikas proklamēšanas gadadienā pilsētas iedzīvotājiem un viesiem septiņpadsmito gadu pēc kārtas dāvina Jelgavas uzņēmēji sadarbībā ar Jelgavas pilsētas domi un JPPI Kultūra. Salūta izmaksas ir 8500 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patriotisma un piederības sajūtu rada līdzdarbošanās un individuālā iesaiste

Tāds ir galvenais DB uzņēmēju kluba šā gada nogales pēdējās viešņas, kultūras ministres Daces Melbārdes vēstījums, stāstot par Latvijas simtgades programmu. Ministre stāsta, ka Latvijas simtgades programma aptver piecus gadus no 2017. līdz 2021. gadam. «Vēlamies, lai simtgades programma būtu kaut kas paliekošs, ne tikai izšauts salūts,» pauž D. Melbārde.

Kopējais simtgades programmas finansējums trim gadiem no 2017. gada līdz 2019. gadam ir 22,3 miljoni eiro.

D. Melbārde, runājot par svētku programmas izmaksām, īpaši uzsver, ka lielākā daļa finansējuma nonāk pie uzņēmējiem kā samaksa par dažādiem sniegtajiem pakalpojumiem. Tā, piemēram, no kopējā Dziesmu svētku finansējuma tikai 4% ir saistīti ar izdevumiem par mākslu, pārējās izmaksas ir dalībnieku ēdināšana, izmitināšana, pasākuma apskaņošana, gaismošana, apsardze utt. Līdz ar to visas šīs izmaksas nonāk pie uzņēmējiem, kas nodrošina šos pakalpojumus. Tāpat lielo svētku pasākumu laikā lielāka peļņa ir gan taksometriem, gan viesnīcām, kā arī ēdināšanas izmaksām. Līdz ar to simtgades pasākumu finansējums tiek nevis izšauts gaisā vai notrallināts, kā reizēm tiek dzirdēts apgalvojam, bet gan ieplūst reālajā ekonomikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad tiks apstiprināti jaunie dabasgāzes tarifi, kuros būs ietverts atsevišķs maksājums par dabasgāzes sadali un pārvadi, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Tā rezultātā mājsaimniecībām, kas ir mazie dabasgāzes patērētāji un kuru pieslēguma jauda ir līdz 6 kubikmetriem stundā, bet patēriņš ir nulle, rēķins varētu pieaugt par 1,77 eiro. Savukārt šīs pašas grupas patērētājiem, kuru patēriņš ir 2400 kubikmetri gadā, rēķins samazināsies par 1,88 eiro. To DB uzņēmēju klubā stāstīja tā viešņa, AS Latvijas Gāze meitasuzņēmuma, gāzes sadales operatora Gaso valdes priekšsēdētāja Ilze Pētersone-Godmane.

Viņa arī stāsta, ka juridisko klientu grupā, kas ir lielie dabasgāzes patērētāji un kuru pieslēguma jauda ir no 105 380 001 līdz 1 054 000 000 kilovatstundām, 51% lietotāju gala tarifs par dabasgāzi saskaņā ar jaunajiem tarifiem samazināsies, bet 16% pieaugs. Tajā pašā laikā lielākajai daļai klientu, kuriem maksājums pieaugs, tā palielinājums nepārsniegs 20%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz sliktajiem laikapstākļiem, 18.novembrī salūts par godu Latvijas Republikas proklamēšanas 97.gadadienai izdevās.

Galerijā augstāk piedāvājam nelielu ieskatu tajā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salūts ir izšauts, simtgades sajūsma ir noplakusi, un esam turpat, kur esam, – bez jaunas valdības un ar sašķeltu Saeimu. Taču ir pelavas, un ir graudi. Arhibīskapa Jāņa Vanaga 18. novembra sprediķī ir vērts ieklausīties.

Ne tāpēc, ka luterāņu viedoklis būtu vērtīgāks par katoļu, pareizticīgo vai citu viedokli. Bet tāpēc, ka Jānis Vanags ir gudrs un valstiski domājošs cilvēks, kurā der ieklausīties gan Saeimas deputātiem, gan Valsts prezidentam Raimondam Vējonim, gan mums visiem, kas nav vienaldzīgi par mūsu valstī notiekošo. Jo mūsu valdība ir arī mūsu daļa, ne tikai koalīcijas sarunu vedēju politiķu daļa, kuriem ir pienācis pēdējais laiks izpūst gaisu no savas iedomības baloniem.

Par ko Latvijas simtgades sprediķī runāja arhibīskaps? Par Kristu, mūsu dzīves garīgo dimensiju un par Latviju, materiālo vietu, kur mums ir jādzīvo. Viņš runāja ne tikai par to, ko mums vajag, bet arī par to, ko nevajag. Mums vajag būt pateicīgiem un novērtēt to, kas mums ir, un nevajag to sacūkot. Vēlēšanās ir uzvarējuši jauni spēki, kuri iedomājas, ka lielākā laime ir viņi un reformas. Taču vārds «reforma» jau sen nav vārda «labums» sinonīms. Tauta grib morālas pārmaiņas valsts vadībā, bet ir nogurusi no tādām pārmaiņām, pēc kurām labāk nekļūst. Uzņēmēji saka – lieciet mūs mierā, ja nevarat kaut ko uzlabot, tad labāk atstājiet visu, kā ir! Jo mums ir vajadzīgi kvalitatīvi valdības lēmumi, nevis vienkārši ministriju skaita samazināšana. Mums ir vajadzīga laba, ērta valsts pārvalde, nevis vienkārši cilvēku atlaišana un tāpēc iestādes darba laika samazināšana, un kāda jauna, vēl neērtāka un cilvēkiem nedraudzīgāka sistēma. Nav jau tā, ka viss ir slikti un mums par visu varu ir vajadzīgs tāds glābējs, kas visu salauž un sašķaida gabalos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Aldis Hofmanis: labdarība spēj dot cerību un gaišuma staru

Kristīne Stepiņa,07.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labdarība prasa iedziļināšanos sabiedrības vajadzībās, tā nedrīkst būt formāla, aprobežojoties ar kārtējo saldumu paciņu

Tā uzskata aģentūras Digg Deep MGMT vadītājs, pirmais grupas Prāta Vētra menedžeris Aldis Hofmanis, kurš kopā ar kultūras biedrību Spektrs organizē populārās Ziemassvētku dziesmas Klusa nakts, svēta nakts 200 gadu jubilejas koncertu tūri Latvijas baznīcās.

Fragments no intervijas, kas publicēta 7. decembra laikrakstā Dienas Bizness:

Ar ko tu šobrīd nodarbojies?

Man ir uzņēmums Digg Deep MGMT, kas nodrošina visa veida menedžmenta pakalpojumus mūziķiem, kā arī stratēģisko plānošanu un tehnisko menedžmentu dažādiem projektiem un pasākumiem. Šobrīd strādāju ar vienu no talantīgākajiem šī brīža pianistiem Andreju Osokinu. Piedāvāju arī pakalpojumus mūzikas noskaņas radīšanai veikalos un restorānos. Manu klientu vidū ir, piemēram, Vīna studija, kurai jau sešus gadus veidoju muzikālo fonu. Tā nu ir sagadījies, ka šogad ir Latvijas valsts simtgade, grupai Putni – 25 gadu, bet dziesmai Klusa nakts, svēta nakts – 200 gadu jubileja. Pirms gada vokālās grupas Putni vadītāja Antra Dreģe mani uzrunāja un izstāstīja par ideju organizēt populārās Ziemassvētku dziesmas Klusa nakts, svēta nakts 200 gadu jubilejas koncertu tūri Latvijas baznīcās. Man šķita interesanti salikt kopā klasiskās Ziemassvētku dziesmas un Matīsa Čudara un Jēkaba Nīmaņa mūsdienīgo izpratni par to izpildījumu. Ir radīti gan jaundarbi, gan šīs dziesmas aranžējumi, izmantojot gan viduslaiku mūziku, gan agrīno latviešu komponistu darbus. Piemēram, Matīss Čudars speciāli šiem koncertiem ir radījis muzikālu triloģiju Es nomodā par Tevi palecos ar Ivetas Šimkus, Arvīda Ulmes un Aivara Neibarta vārdiem. Ir tapusi ļoti skaista – reizē akadēmiska un mūsdienīga – Ziemassvētku programma, koncerti notiks septiņās Latvijas baznīcās, uz tiem bez maksas tiks aicināti arī maznodrošinātie un daudzbērnu ģimenes. Pirmssvētku laikā, kad visapkārt valda iepirkšanās bums, starp mums ir cilvēki, kuriem nepietiek naudas savām primārajām vajadzībām, nemaz nerunājot par iespēju garīgi bagātināties. Tāpēc mēs vēlamies iespēju robežās uz šiem koncertiem aicināt tos cilvēkus, kuri paši to nevarētu atļauties. Plānojam, ka 20–30% no visiem koncertu apmeklētājiem būs trūcīgie Latvijas iedzīvotāji. Mēs aicinām uzņēmējus atbalstīt mūsu iniciatīvu, iegādājoties biļetes, kuras tiks nogādātas adresātiem. Šobrīd ir atsaukušies divi uzņēmēji, kuri ir vēlējušies palikt anonīmi. Priecāsimies, ja mūsu iniciatīvai pievienosies vēl kāds.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbilstoši Eiropas un arī Baltijas tirgu līdera etiķetei Toyota Hilux savu jaunāko modeli ceļ galdā ar aktiera cienīgu pauzi

2016. gadā Eiropā, tostarp Latvijā, ir trekns un daudzsološs pick-up jaunumu salūts – pilnīgi jaunie Mitsubishi L 200, Nissan Navara NP 300, uzlabotie Ford Ranger, VW Amarok un tagad arī šī žanra klasiķis Toyota Hilux. Patiesības labad ir jāpiemin, ka japāņu jaunajam modelim vajadzēja Eiropu sasniegt jau pērnā gada nogalē, taču EURO6 atgāzu normatīviem atbilstoša motora dēļ tas notiek tikai šobrīd jeb precīzāk – vasaras nogalē, kad pirmie Hilux sasniegs Baltijas tirgu. Pirms tam DB autoapskatniekam bija unikāla iespēja Toyota Hilux dzelžaino raksturu un necaursitamo izturību pārbaudīt eksotiskās Āfrikas valsts Namībijas tuksnešu smiltīs un asu klinšu akmeņu piebērtās takās, ko ikdienā izmanto vietējās faunas četrkājainie «modeļi», nevis auto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Gaidāmās vētras dēļ Ventspilī un Liepājā Jaungada svinības, iespējams, notiks bez salūta

LETA,31.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gaidāmās vētras dēļ Ventspilī un Liepājā Jaungada svinības, iespējams, notiks bez salūta, informēja pilsētu pašvaldībās.

Meteoroloģiskās prognozes liecina, ka no Baltijas jūras Ventspils pilsētas virzienā strauji tuvojas vētra, kura var sasniegt vēja ātrumu līdz pat 12-15 metrus sekundē. Ja prognozes piepildīsies, tad svētku salūts drošības dēļ tiks atcelts, skaidroja Ventspils Komunālās pārvaldes sabiedrisko attiecību speciāliste Sigita Znotiņa.

Gala lēmums, ņemot vērā laika apstākļus, tiks pieņemts īsi pēc pusnakts. Znotiņa informēja, ka no plkst.23.30 ventspilnieki un pilsētas viesi aicināti pavadīt veco un sagaidīt Jauno gadu Lielajā laukumā, kur muzicēs grupa «Credo».

Jaunākās ziņas par laika prognozēm sniedz jūras kapteiņu dienests, un tiek paredzēts, ka laika apstākļi sāks pasliktināties pēc plkst.20 vakarā. Likums nosaka, - ja vēja ātrums pārsniedz deviņus metrus sekundē, izmantot pirotehniskos izstrādājumus nav atļauts, lai neapdraudētu apkārtējās vides un cilvēku drošību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: zina atšķirību starp profesionālu un «parastu» pirotehniku

Anda Asere,19.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salūts ir kā labs vīns, kad pietiek pat ar vienu malku – uguņošanai nevajag būt ilgai.

Arī mirkli var padarīt pietiekami efektīgu un neviens neskatās pulkstenī, uzskata Ilze Jakuša-Kreituse, SIA Faville īpašniece. Viņas uzņēmums nodarbojas ar pirotehniskajiem pakalpojumiem un visu veidu specefektiem kino vajadzībām – izstrādā ieroču rekvizītus, sprādzienus, ložu trāpījumu imitācijas, miglu, sniegu u.tml.

Uzņēmumam karstākais darba laiks ir gada nogale, kad notiek lielākā daļa pasākumu ar salūtu. Novembrī ir valsts svētki, decembrī – korporatīvie pasākumi, balles un Jaungada svinības. Daudz darba esot arī vasarā, kad cilvēki vēlas uguņošanu savās kāzās. Savukārt specefekti filmām mēdz būt nepieciešami visu gadu, un ir neparedzami pasūtījumi. «Sadarbojamies ar kolēģiem citās valstīs, kuri koncentrējas tikai uz kino specefektiem, un gadās, ka reizēm viņiem trīs mēnešus nav darba. Tāpēc mēs izvēlējāmies plašāku darba lauku. Latvija ir pārāk maza, lai atļautos tikai vienu darbības jomu,» norāda Ilze. Lai gan specefektu izstrāde ir neregulāra, tā ir biznesa ienesīgākā daļa. Taču biežuma ziņā lielāko daļu pasūtījumu veido pirotehniskie pakalpojumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Papildināta - KP: Nav iemesla ažiotāžai par it kā gaidāmo pārtikas cenu kāpumu

Zane Atlāce - Bistere,03.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atsaucoties uz publiski izskanējušām prognozēm par iespējamu pārtikas produktu cenu celšanos, Konkurences padomes priekšsēdētāja Skaidrīte Ābrama izplatījusi paziņojumu, norādot, ka «turpinot sēt cenu kāpuma gaidas publiskajā telpā, kurā katra šāda ziņa var izraisīt nevēlamu lavīnas efektu».

Viņasprāt, bez ievērības nevar atstāt publiskajā telpā radīto bezatbildības burbuli par cenu kāpumiem vienā vai otrā nozarē. «Gluži kā Jaunā gada salūts ar līdzīgu vēstījumu klajā nācis arī Latvijā lielākā piena produktu pārstrādes uzņēmuma Food Union stratēģijas un biznesa attīstības viceprezidents Normunds Staņēvičs, sakot: ja 2016.gadā Latvijas patērētājs baudīja ļoti lētus piena produktus, tad nākamajā gadā jārēķinās ar cenu pieaugumu un iemesls tam esot piena iepirkumu cenu kāpums,» paziņojumā atgādina S. Ābrama. Viņa ir pārliecināta, ka lielākā daļa Latvijas sabiedrības izprot un atbalsta zemniekus, kas vairs nedz vēlas, nedz spēj svaigpienu pārdot par cenām, kas ir tuvu vai zem pašizmaksas. S.Ābrama uzskata, ka ir tikai apsveicami, ja daļa zemnieku ir atraduši labākus noieta tirgus, kur maksā atbilstošāk par ieguldīto darbu un saražoto vērtīgo izejvielu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Latvijas Volejbola federācijas valdes locekli, pludmales sporta centra Brazīlija īpašnieku Andri Blaku

Lelde Petrāne,18.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Latvijas Volejbola federācijas valdes loceklis, pludmales sporta centra Brazīlija īpašnieks Andris Blaka.

Andris Blaka ir Jūrmalā augusta beigās notiekošā starptautiska mēroga turnīra pludmales volejbolā vīriešiem CEV Satellite Jūrmala idejas iniciators. Šāda mēroga turnīrs pēdējo piecu gadu laikā Baltijas valstīs nav noticis, tas ir iekļauts Starptautiskās Volejbola federācijas (FIVB) 2014. gada oficiālajā pludmales volejbola kalendārā un starptautiskajā turnīru sistēmā ar iespēju sportistiem iegūt reitinga punktus.

Brazīlija ir izklaides un sporta centrs, kas piedāvā uzspēlēt pludmales volejbolu, neizbraucot no Rīgas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Dace un Enriko Pecolli: Bijām pionieri daudzās šovbiznesa jomās

Linda Zalāne,07.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dace un Enriko Pecolli pēdējos divos gados sāk plūkt sava darba augļus un ar šovu Bubblelandia jau uzstājušies 37 pasaules valstīs, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Lai nonāktu līdz sasniegumiem starptautiskā arēnā, abi iluzionisti kaldinājuši pieredzi 20 gadus gan Latvijā, gan ārvalstīs; ir bijuši sasniegumi, bet ir nācies apēst arī pudu sāls. «Pēdējos divus gadus pasaules teātros izrādām lielformāta šovu, kuram paši esam veidojuši režiju. Deviņas tonnas ar mūsu rekvizītiem ceļo pa pasaules ūdeņiem, lai nokļūtu tur, kur ved mūsu ceļš. Šogad uzstāsimies ASV, Meksikā, Kanādā, Kuveitā, Ķīnā,» atklāj D. Pecolli.

«Ar Enriko iepazinos pirms 20 gadiem Vācijā, kad kā Jūrmalas Alternatīvās skolas pedagoģe biju devusies uz semināru, kurā mācīja, kā cirka elementus izmantot sociālajā darbā. Enriko Itālijā bija sava privātā teātra kompānija. Saskatījāmies un sākām braukāt viens pie otra ciemos, līdz viņš izvēlējās pārcelties dzīvot uz Latviju. Viņš tolaik teica, ka Latvija ir kā uzarta zeme. Itālijā jau pirms 20 gadiem bija stagnācija un ekonomiskā krīze, bet te katra sēkla, kas tiek iedēstīta zemē, dod atdevi,» stāsta uzņēmēja. E.Pecolli jau toreiz zināja, ka Latvija tuvosies Eiropai, attīstīsies straujāk un kvalitatīvāk nekā savulaik Itālija. Pecolli ģimenes biznesa iedīgļi saistāmi ar degustāciju rīkošanu, sniegti animatoru pakalpojumi lielveikalos, par ko 1997. gadā tikai retais kaut ko bija dzirdējis, tad sekoja tematiski pasākumi, radošās darbnīcas, kabuki salūts, komiskais iluzionisms, krāsainās uguns liesmas un lāzeru šovs. «Citiem varbūt šķita, ka mūsu panākumu atslēga ir vienkārša. E. Pecolli smēlās labās idejas no Eiropas un tās integrēja Latvijā, bet vajadzēja drosmi cilvēkiem pierādīt, ka tas viņiem ir nepieciešams. Bijām pionieri daudzās šovbiznesa jomās, un tas palīdzēja iegūt klientu loku un turēt augstas pakalpojuma cenas,» neslēpj D. Pecolli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Beidzoties ārkārtējai situācijai, iedzīvotājiem arī turpmāk būs jāievēro virkne ar Covid-19 izplatības mazināšanu saistītu ierobežojumu, pagājušajā nedēļā lēma valdība.

Jau iepriekš valdība vienojās pēc 6.aprīļa neturpināt Covid-19 dēļ izsludināto ārkārtējo situāciju, kas bija spēkā kopš pagājušā gada 9.novembra.

Ceturtdien valdība lēma turpināt teju visus ar Covid-19 izplatības mazināšanu ieviestos epidemioloģiskās drošības ierobežojumus. Tādējādi arī turpmāk būs aizliegti privāti pasākumi un privāta pulcēšanās, vienlaikus būs atļauti pasākumi divu mājsaimniecību ietvaros ārtelpās līdz desmit personām. Būs aizliegti visi publiskie pasākumi klātienē, tai skaitā uguņošana un salūts. Tajā pašā laikā būs atļauti gājieni un piketi ar ne vairāk kā desmit personu dalību.

No šodienas spēkā būs prasība lietot sejas maskas visās sabiedriskās vietās, kur atrodas vairāk nekā viens cilvēks, tai skaitā arī darba vietās. Obligāta sejas masku lietošana tiek paredzēta arī sabiedriskās vietās, kur ir intensīva cilvēku plūsma un kur nav iespējams ievērot divu metru distanci.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ikdienišķo modeļu salūts Parīzē

Aldis Zelmenis 
,09.10.2014

Audi TT Sportback konceptmodelis ir viens no izstādes spožākajām pirmizrādēm. Tas ir tautas sporta auto kategorijai pieskaitāms spēkrats ar četrām sēdvietām un piecām durvīm. Divu litru TFSI 400 ZS jaudīgs benzīnmotors kombinācijā ar jauno S–tronic transmisiju un quattro pilnpiedziņu rada sajūtu, ka šis skaistulis tikai izstādes laikā ir uzvilcis konceptmodeļa izkārtni. Taču patiesībā ir tā, ka līdz sērijveida auto būs jāpaciešas krietni ilgāk.

Foto: Aldis Zelmenis 


Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modeļu daudzveidības ziņā šoreiz Parīzes autoizstāde noteikti ir nominējama par 2014. gada nozīmīgāko autošovu. Starp citu, daudzi tur sastaptie eksponāti jau līdz šī gada nogalei ieradīsies arī Latvijā, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Francijas galvaspilsētas izstāde allaž ir atturīgāk centusies koķetēt ar smalkiem un futūriskiem konceptmodeļiem, kaut arī tie Parīzē bija pietiekoši lielā skaitā, tomēr lielākais uzsvars parasti tiek likts uz pragmatisku sērijveida modeļu jaunāko paaudžu debijām. Tā bija arī šoreiz. Pēc šo rindu autora novērojumiem Parīzes izstāde šogad bija īpaši dāsna ar jaunumiem, turklāt daži jaunpienācēji ir fundamentāli svarīgi gan pašam ražotājam, gan milzīgai pircēju auditorijai Eiropā.

Piemēram, Rietumeiropā tik populāro mazo klasi pārstāvēja Opel Corsa, Hyundai i20 un Škoda Fabia jaunie hečbeki. Turpretim čehu modelis pilnai laimei bija paķēris līdzi arī Fabia Combi universālu. Ikviena šī modeļa labāki vai sliktāki panākumi ietekmēs ražotāja maciņa biezumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināta ar FOTO: Sprādzienā Saulkrastu novadā gājis bojā Latvijā labi pazīstams pirotehniķis

LETA, Db.lv,06.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzīvojamās mājas sprādzienā Saulkrastu novadā, dārzkopības kooperatīva VEF-Biķernieki teritorijā, ceturtdien gājis bojā Latvijā labi pazīstams pirotehnikas speciālists Ilmārs Āboliņš, liecina aģentūras LETA rīcībā esošā informācija.

Āboliņš darbojies uzņēmumā Svētku aģentūra. Tā ir pirotehnikas kompānija, kura veic ievērojamākos salūtus un pirotehnikas specefektus Latvijā.

Uzņēmuma mājaslapā teikts, ka Svētku aģentūra ir pirotehnikas kompānija, kura veic ievērojamākos salūtus un pirotehnikas specefektus Latvijā. Firma organizē plaša klāsta uguņošanas priekšnesumu, pirotehnikas, konfeti, skatuves pirotehnikas specefektu un flame master efektu piedāvājums jau vairāk kā 20 gadus Latvijā.

Svētku aģentūra ir veikusi ļoti daudz dažādus salūtus, uguņošanas, efektus. Paši lielākie projekti bija milēnijuma salūts Rīgā, kura kompozīciju veidoja Āboliņš kopā ar Ilzi Kazradzi vēl pirms Svētku aģentūra dibināšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien par godu karalienes Elizabetes II kļūšanai par visilgāk valdījušo britu monarhu tiks zvanīti Vestminsteras abatijas zvani, pa Temzu brauks flotile un dārdēs lielgabalu salūts.

Plānots, ka pati karaliene Skotijā atklās dzelzceļa līniju un ieturēs privātas vakariņas Balmoralas pilī, lai nosvinētu savas vecvecvecmāmiņas karalienes Viktorijas rekorda pārspēšanu.

Nav zināms, kur tieši karaliene atradīsies plkst.16.30 pēc Griničas laika (plkst.19.30 pēc Latvijas laika) - brīdī, kad rekords tiks sasniegts. Tajā mirklī viņa būs valdījusi 23 226 dienas 16 stundas un apmēram 30 minūtes - vairāk nekā 63 gadus.

Karaliene starptautiski visvairāk pazīstama ar savu stoicismu karalisko skandālu gūzmas ēnā, kā arī ar saviem krāsainajiem tērpiem.

Apsveikumus parlamentā vadīs premjerministrs Deivids Kemerons.

«Viņas majestāte ir bijusi stabilitātes klints pasaulē, kurā nepārtraukti notiek pārmaiņas,» savā paziņojumā atzina Kemerons. «Tas ir tikai pareizi, ka mums šodien ir jāsvin viņas neparastais rekords, kā arī žēlastība un cienīgums, ar kādu viņa kalpo mūsu valstij.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Džipveidīgo parāde Frankfurtes autoizstādē

Aldis Zelmenis, speciāli DB no Frankfurtes,21.09.2015

VW Tiguan ir krietni pieaudzējis savus apkārtmērus tā, lai salonā aizmugurējiem pasažieriem būtu glaunas vietas un vēl paliktu pāri 615 litru lielam bagāžniekam, ko nolokot otro sēdekļu rindu var pieaudzēt līdz 1655 litriem. Kopumā Tiguan rīcībā būs astoņi (!!!) motori ar jaudu no 115 līdz 240 ZS.

Foto: A. Zelmenis, Db

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2015. gada Frankfurtes autoizstāde startē ar plašu un izvērstu programmu, kurā lielāko pienesumu kārtējo reizi sagādāja populāro krosoveru, SUV klases un viņiem līdzīgo jauno modeļu salūts, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

VW Tiguan, KIA Sportage, BMW X1, Mercedes GLC un Bentley Bentayga ir modeļi, kas drīzumā iemirdzēsies autotirgotāju salonos. Cits ātrāk, cits nedaudz vēlāk, taču ir pilnīgi skaidrs, ka šie noteikti būs dižpārdokļi.

Viens no tiem, proti, britu luksusklases SUV jau ir izpārdots pilnībā. Vismaz pirmā gada plānotā 3000 ražošanas kvota ir izpārdota, tajā ir paspējuši ielekt arī lielākie un bagātākie Bentayga fani no Baltijas. Reģionālais Bentley pārstāvis Baltijā pačukstēja, ka pirmie 20 laimīgie jau iemaksājuši nepieciešamo depozītu, lai nākamājā gadā savā garāžā ieraudzītu šādu auto. Summas nav no mazajām, lētākajā izpildījumā Bentayga nerēķinot nodokļus maksās, sākot no 175 tūkst. eiro, turpretim par īpašo first edition Bentayga, kas ir tikai dažos simtos tiražēts modelis, cena sasniegs 246 tūkst. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru