Sabiedriskie mediji tiks finansēti līdzīgi kā līdz šim — daļēji ar valsts dotācijām, daļēji ar reklāmām.
Tādu informāciju Saeimas Cilvēktiesību un Sabiedrisko lietu komisijā sniedza Nacionālās radio un televīzijas padomes priekšsēdētāja vietniece Dace Buceniece.
Uz dotāciju rēķina sabiedriskām raidorganizācijām šis reklāmu translācijas laiks gan ir uz pusi īsāks nekā komercmedijiem, proti, 12 minūšu vietā stundas laikā tikai sešas,» tā D. Buceniece.
Db.lv iepriekš jau vairākkārt rakstīja, ka paredzētais TV un radio abonentmaksas apjoms svārstījās no 1.5 Ls līdz 3 Ls mēnesī.
Komisijā tika arī apspriests 9. jūnija valdības lēmums, sabiedrisko mediju budžetu apcirpt par 2 milj. Ls. Tika apsvērta iespēja medijiem vērsties pie sociālajiem partneriem, kas apņēmušies valdībā iesniegt priekšlikumu par 40 milj. Ls budžeta izdevumu samazinājumu noteikto 500 milj. Ls samazinājuma ietvaros. Iespējams, ka šos 40 milj. Ls varētu palielināt uz to 2 milj. Ls rēķina, kas būtu nepieciešami sabiedriskajiem medijiem.
Saeimas Cilvēktiesību un Sabiedrisko lietu komisija pašlaik izstrādā Elektronisko mediju likumu, taču šajā parlamenta sesijā to pieņemt vairs nebūs iespējams. Likumprojektā paredzēta norma, ka Latvijas valsts radio un televīzijas centra padomes locekļus varētu iecelt minētā Saeimas komisija, kurā ir pārstāvēti dažādi frakciju deputāti, lai izbeigtu diskusijas par šīs padomes lielo politizāciju.