Patlaban SIA Rīgas satiksme turpina uzsāktos izpētes darbus par iespēju pilsētas autobusos izmantot atjaunojamos energoresursus, piemēram, biogāzi.
Tomēr, kad biogāzi varētu reāli sākt izmatot autobusu darbināšanai, patlaban pateikt nevar, Rīgas domes Satiksmes un transporta komitejas sēdē norādīja Rīgas satiksmes vadītājs Leonīds Bemhens. Viņš skaidroja, ka citur pasaulē šādām programmām ir atbalsts no valsts. Piemēram, Zviedrijā esot izstrādāta speciāla valdības programma. Ar gāzi darbināmi autobusi kursējot gan Stokholmā, gan Gēteborgā, kurā pavisam ieviesti 80 šādi satiksmes autobusi.
«Jābūt valsts programmai, vai arī Rīgai ir jāizstrādā sava programma, lai šo projektu varētu virzīt tālāk un runāt par kādu finansējumu,» atzīmēja L.Bemhens. Viņš arī piebilda, ka Rīgas satiksme nodarbojas ar tehnisko risinājumu izpēti, kā pārbūvēt un pielāgot esošos autobusus, lai tie darbotos ar biogāzi, kā arī tiek meklēti risinājumi gāzes uzglabāšanas un uzpildes funkcijām.
Pēc Rīgas satiksmes teiktā projekts ir vērsts nevis uz ekonomiju, bet gan uz atjaunojamo energoresursu izmantojumu. Patlaban speciālisti no Vācijas uzņēmuma Xperion veikuši arī uzņēmuma autobusu parka apsekojumu un, balstoties uz to, tiks arī lemts par tālāko projekta virzību. Notiekot arī pārrunas ar ražotājiem par to, kā varētu veikt autobusu pārbūvi.
Tomēr atklāts paliek jautājums, no kāpuses projekts varētu tiks finansēts, proti, valsts, pašvaldības vai piesaistot Eiropas fondus.