Foto

Tūristiem draudzīgākās pasaules pilsētas

Jānis Rancāns,11.06.2013

10. Rijāda. Saūda Arābija. Četrzvaigžņu viesnīca, dzērieni, vakariņas un taksometrs šeit izmaksātu 220 ASV dolārus.

Avots: ekrānšāviņš Youtube.

Jaunākais izdevums

Tūristiem dārgākā pasaules pilsēta ir Oslo, kur vienas nakts pavadīšana četru zvaigžņu viesnīcā, brauciens ar taksometru, dzērieni un vakariņas izmaksātu 581 ASV dolāru. Savukārt pasaules lētākā pilsēta ir Bulgārijas galvaspilsēta Sofija, kurā tie paši pakalpojumi izmaksā 158 ASV dolārus.

Kopumā Eiropā atrodas sešas no desmit pasaules dārgākajām un trīs no pašām lētākajām pilsētām, liecina populārās tūrismam veltītās vietnes TripAdvisor ikgadējais pētījums TripIndex Cities 2013. Par piecām dārgākajām pasaules pilsētām atzītas Oslo, Cīrihe, Stokholma, Ņujorka un Parīze.

Indeksā sagrupēti piecdesmit populārākie tūrisma galamērķi, ņemot vērtā vienas nakts izmaksas četru zvaigžņu viesnīcā, dzērienus divām personām (divi martini pieczvaigžņu restorānā), vakariņas divām personām un turp – atpakaļ taksometra braucienu vismaz sešu kilometru garumā.

Pilns reitings aplūkojams klikšķinot šeit.

Db.lv jau vēstīja, ka Oslo par pasaules dārgāko pilsētu nosaukta arī līdzīgā pētījumā, kuru izstrādājusi organizācija ECA International.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Izmaksas, dzīvojot pasaules dārgākajā pilsētā Oslo

Jānis Rancāns,10.06.2013

Norvēģijas galvaspilsētā gāzēta atspirdzinoša dzēriena bundža vidēji maksā 3,43 ASV dolārus.

Avots: SXC

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo reizi pēdējo trīs gadu laikā Tokija zaudējusi savu pasaules dārgākās pilsētas statusu. Par tādu kļuvusi Norvēģijas galvaspilsēta Oslo, aplēsusi organizācija ECA International.

Otrajā vietā sarakstā iekļuvusi Angolas galvaspilsēta Luanda, kur preces un pakalpojumi, kurus iegādājas ieceļotāji, ir grūti sastopami un pieskaitāmi luksusa klasei. Nākamās dārgākās pilsētas ir Norvēģijas Stavangera, Dienvidsudānas galvaspilsēta Džuba un Krievijas galvaspilsēta Maskava. Piektajā vietā iekļuvusi Japānas galvaspilsēta Tokija, bet pirmā desmitnieka atlikušās vietas ieņem Šveices pilsētas – Cīrihe, Ženēva, Bāzele un Berne.

Pēdējo trīs gadu pasaules dārgākās pilsētas – Tokijas – kritums uz piekto vietu skaidrots ar Japānas nacionālās valūtas jenas vērtības samazināšanos attiecībā pret citām valūtām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Dzīvošanai lētākās pilsētas pasaulē TOP 10

Dienas Bizness,11.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katru gadu mediju grupa Economist Group un analītikas struktūrvienība Economist Intelligence Unit (EIU) veic pētījumu par to, cik dārgi vai lēti ir dzīvot pasaulē, vēsta Business Insider.

Lai to noteiktu, tiek analizēti dažnedažādi dati un parametri, sākot no pārtikas un degvielas cenām, beidzot ar algām u.c. Pasaules dārgākās pilsētas, saskaņā ar šo pētījumu, jau aprakstījām, nu piedāvājam iepazīties ar dzīvošanai lētāko pilsētu sarakstu, kas tapis saskaņā ar šo pētījumu.

Dzīvošanai lētāko pilsētu TOP 10 skatiet raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Autostāvvietas nākotnē kļūs ekskluzīvas

Elīna Pankovska,22.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atzinīgi vērtē centienus sakārtot autostāvvietu nozari Rīgā, tomēr kritizē metodes, kā tas tiek darīts, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Rīgas pilsētas būvvalde šobrīd pastiprināti pārbauda autostāvvietu likumību galvaspilsētā.

SIA EuroPark Latvia valdes loceklis Mārtiņš Meisītis norāda, ka, aizverot oficiālās autostāvvietas, tiekot veicināts pelēkais bizness. Lai sakārtotu nozari, būtu jāvēršas ne tikai pret maksas stāvlaukumiem, bet visiem īpašniekiem, kuru objektos ir iespēja novietot automašīnu.

«Pasaules prakse rāda, ka mēģinājumi samazināt mašīnu skaitu pilsētas centrā ir lielo galvaspilsētu aktualitāte, tomēr tajā pašā laikā cilvēks ir slinks un ir gatavs maksāt, lai varētu ar mašīnu piebraukt pie sava gala mērķa. Es domāju, ka nākotnē autostāvvietas faktiski kļūs par ekskluzīvu lietu pilsētas centrā. Tās kļūst dārgākas – tieši tāpēc, ka ir šis lielais pieprasījums,» norāda M. Meisītis. Viņš arī prognozē, ka nākotnē būšot tikai pazemes autostāvvietas, bet plači aptuveni desmit gadu laikā varētu pazust no pilsētas centra, un to vietā sliesies ēkas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektromotori automašīnās kļuvuši par realitāti, un bagātās Eiropas valstis cenšas straujā tempā ieviest tos ikdienā. Tomēr šodien ne tikai enerģētikas kompānijas, bet arī autoražotāji investē ievērojamus resursus, lai radītu inovatīvus produktus, kas spēj samazināt kaitīgos izmešus un fosilo izejmateriālu izmantošanas īpatsvaru iekšdedzes dzinējos

2040. gads ir slieksnis, kad Parīzes, Londonas vai Oslo ielās vairāk būs elektroautomašīnu, bet Rīgā, visticamāk, vēl būs daudz iekšdedzes dzinēju, kas brauks ar videi draudzīgāku degvielu.

Vairākas Eiropas valstis nospraudušas ambiciozus mērķus strauji mainīt automašīnu iekšdedzes dzinējus uz elektromotoriem, liecina Eiropas Komisijas DB sniegtā informācija, piebilstot, ka CO2 izmešu mazināšanas plāns ir katras dalībvalsts iekšēja lieta. Eksistē alternatīvas, kuras ir mazāk dārgas un pietiekami efektīvas. Autoražotāji investē ievērojamus līdzekļus, lai mazinātu kaitīgos izmešus, kā arī fosilo materiālu izmantošanas īpatsvaru. Viens no nākotnes risinājumiem ir atjaunojamā dīzeļdegviela, kuras loma turpmākajās desmitgadēs Latvijā pieaugs, bet elektroautomašīnas vienlaikus ir lielpilsētu nepieciešamība un iespēja, uzskata degvielas tirgotāja Neste Latvija ģenerāldirektors Artu Airiainens (Arttu Airiainen).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Economist Intelligence Unit (EIU) publiskojis jaunāko pasaules dzīves dārdzības indeksu, atklājot arī to, kurās pasaules pilsētās dzīve ir vislētākā.

Db.lv jau rakstīja, ka pasaulē dārgākās pilsētas tituls piešķirts Tokijai. Otra dārgākā ir Osaka.

Pētījums tiek veidots, apkopojot informāciju par preču izmaksām.

Attiecībā uz Indiju un tās izaugsmes perspektīvām EIU norāda: «Ienākumu nevienlīdzība nozīmē, ka mājsaimniecību izdevumu līmenis uz vienu iedzīvotāju ir zems, kas tur cenas lejā, jo īpaši pēc rietumu standartiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienas Bizness analizē potenciālos premjera amata kandidātus.

Atlase: Partiju reitingi augustā, saskaņā ar SKDS pētījumu par partiju popularitāti, pieskaitot neizlēmušo balsis, kas sadalītas proporcionāli izlēmušo balsīm.

Saskaņas premjera kandidāts Dombrovskis

Salīdzinot ar esošo premjeru, ilggadējo politiķi Māri Kučinski, Saskaņas premjera amata kandidātam Vjačeslavam Dombrovskim nav īpaši liela valdības darba pieredze, lai gan viņš ir bijis gan izglītības un zinātnes, gan arī ekonomikas ministrs. Nav tik ilga pieredze politikā, kaut arī Vjačeslavs Dombrovskis ir bijis Zatlera Reformu partijas priekšsēdētājs.

Toties pašreizējam premjeram Mārim Kučinskim nav tāda līmeņa izglītības un arī tik labu valodu zināšanu, kādas ir ekonomikas zinātņu doktoram Vjačeslavam Dombrovskim. Viņš labi runā latviski, krievu valoda viņam ir dzimtā, bet angļu valodā Vjačeslavs Dombrovskis ir ne tikai mācījies, bet arī bijis pasniedzēja palīgs Klarka Universitātē (ASV), kā arī ir dzīvojis Amerikas Savienotajās Valstīs. Trīs valodu un trīs kultūru zināšanas ir vērtīga bagāža iespējamajam nākamajam Latvijas premjeram, kas ļauj potenciāli aktīvi darboties ne tikai vietējā, bet arī reģionālajā un pasaules politikas līmenī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Nekustamā īpašuma cenas turpina augt

Lelde Petrāne,20.07.2020

2020.gada pirmajā ceturksnī visstraujāk nekustamā īpašuma cenas augušas Lietuvā

Foto: AFP/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz pandēmijas ietekmi, vidējās nekustamā īpašuma cenas pasaulē turpinājušas pieaugt arī 2020.gada pirmajā pusē, rāda "Global Property Guide" (GPG) indeksa dati. No Baltijas valstīm vismazākais nekustamā īpašuma cenu pieaugums gada pirmajā ceturksnī vērojams Latvijā, kur tas, salīdzinot ar gadu iepriekš, bija 0,83%.

Pandēmijas izraisītās situācijas dēļ nekustamā īpašuma darījumu skaits Rīgā maijā saruka par 43%, un, vērtējot nekustamā īpašuma iegādes un īres cenu attiecību, Rīgā dzīvoklis šobrīd ir mazāk vērtīga investīcija nekā Viļņā un Tallinā, liecina Igaunijas uzņēmuma "RIA.com Marketplaces" apkopotā informācija.

2020.gada pirmajā ceturksnī visstraujāk nekustamā īpašuma cenas augušas Lietuvā - vidēji par 5,52%. Līdzīga situācija bija vērojama arī Igaunijā, kur cenas pirmajā ceturksnī pieauga par 4,32%, bet visstabilākā situācija bija Latvijā, vidējām nekustamā īpašuma cenām pieaugot par 0,83%. Kopumā visstraujāk nekustamā īpašuma cenas saskaņā ar GPG indeksu gada sākumā augušas Portugālē (+16,37%), Vācijā (+12%) un Jaunzēlandē (+10,87%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 pandēmija veicinājusi moderno tehnoloģiju attīstību mazumtirdzniecības nozarē, tiek prognozēts, ka nākamo septiņu gadu laikā pašapkalpošanās bizness piedzīvos divkāršu izaugsmi.

To DB organizētajā konferencē Future Retail 2021: Tehnoloģijas un to inovācijas tirdzniecībā norāda SIA StrongPoint pašapkalpošanās risinājumu direktors Darius Lapienis (Darius Lapienis). Viņš uzsver, ka e-komercija pandēmijas laikā pasaulē piedzīvojusi aptuveni 50% lielu pieaugumu, Baltijā – pat vēl vairāk, ievērojami palielinājies arī to cilvēku skaits, kuri labprātāk tirdzniecības vietās izmanto pašapkalpošanās iespējas. Būtisks tehnoloģiskais lēciens vērojams arī tirdzniecības analītikas jomā.

Ieguvums visiem

Liela daļa pircēju jau šobrīd labprāt veikalos izvēlas pašapkalpošanās kases, tiek prognozēts, ka šādu cilvēku skaits katru gadu palielināsies par aptuveni 10 līdz 13%, teic D. Lapienis. “Arī StrongPoint veiktais pētījums Latvijā apliecina – šis pirkumu apmaksas veids kļuvis par daļu no mūsu sabiedrības ikdienas. Aptaujājot 1000 respondentu, noskaidrots, ka jau pašlaik 60% cilvēku pašapkalpošanās iespējas izmanto bieži vai vienmēr. Pieprasījuma pieauguma ietekmē attīstās arī tehnoloģijas. Datora redzes funkcija pašapkalpošanās kases kā norēķinu veidu padara drošāku no tirgotāju un ērtāku no pircēju skatupunkta. Tā ir viena no novitātēm, kas pašlaik pieejama gan pasaulē, gan tepat kaimiņos, Lietuvā, un drīzumā varētu tikt ieviesta arī Latvijas tirgū. Ar datora redzes palīdzību iespējams preci atpazīt bez svītru koda, tas nozīmē, ka pircējam vairs nebūs nepieciešams iedziļināties sarežģītās izvēlnēs, mēģinot saprast, tieši kuru preci viņš ir izvēlējies. Savukārt no pārdevēju aspekta tas nozīmē, ka vizuāli līdzīgas preces vairs nevarēs tikt sajauktas un dārgākas preces nebūs iespējams iegādāties par zemāku cenu. Šis risinājums palīdzēs izvairīties arī no apzinātas krāpšanas. Reāls piemērs – kāds pircējs veikalā uz svariem bija uzlicis dārgu alkohola pudeli, bet atzīmējis, ka tie ir kartupeļi. Ar datora redzes funkciju šāda krāpniecība nebūs iespējama,” pauž D. Lapienis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Ķīnas elektroauto nākotne Latvijā. Ko izvēlēties šodien?

Diāna Šafīra, "Inchcape Latvija" uzņēmuma vadītāja,25.07.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai pieejamākas elektroauto cenas mainīs automašīnu segmentu uz Latvijas ceļiem?

Latvijas auto tirgū vienmēr būtiska nozīme ir bijusi cenai. Tāpēc jaunu auto iegādes ziņā mēs visai būtiski atpaliekam no saviem kaimiņiem. Igauņi un lietuvieši salīdzinoši ir gatavāki investēt lielāku summu, iegādājoties jaunu automašīnu, lai pēc tam dzīvotu mierīgi, veicot tikai regulāras apkopes. Savukārt Latvijā automašīnu pircēji ir salīdzinoši gatavāki lielākas summas investēt automašīnas lietošanas periodā, kas, protams, pozitīvi veicina automašīnu remonta darbnīcu tirgus attīstību.

Līdzīgu tendenci varam novērot arī Latvijas jauno elektroauto tirgū, kas kaut cik nozīmīgas dzīvības pazīmes sāka izrādīt tikai brīdī, kad šo transportlīdzekļu iegādi privātpersonām sāka subsidēt. Papildu uzrāvienu šā gada sākumā elektroauto Latvijā piedzīvoja līdz ar lētāku Ķīnas auto aktivizēšanos vietējā tirgū, kas šā gada pirmajos piecos mēnešos pat ievērojami apsteidza elektroauto zīmolu Tesla.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Strauji augošs uzņēmums: Latvijā nav skolas, kur mēs nebūtu uzstādījuši kādu iekārtu

Linda Zalāne,09.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā nav nevienas skolas, kurā mēs nebūtu uzstādījuši kādu multimediju tehnoloģijas iekārtu, stāsta SIA Baltijas biroju tehnoloģijas direktors Agris Porejs.

SIA Baltijas biroju tehnoloģijas (BBT) apgrozījuma izaugsmes tempu veicinājusi Latvijas vispārizglītojošo skolu rocība un vēlme mācību procesu atvieglot ar dažādu multimediju tehnoloģiju palīdzību. Īpaši veiksmīgs bijis 2012. gads, kad Latvijā vairākas izglītības iestādes, tostarp Izglītības ministrija apguva virkni Eiropas struktūrfondu projektu, lai skolas aprīkotu ar multimediju tehnoloģijām, interaktīvajām tāfelēm un projektoriem. «Piedalījāmies iepirkumu konkursos, kā rezultātā daudz skolu izvēlējās tieši mūsu piedāvātos risinājumus – Kanādas ražotāja Smart Technologies UMC interaktīvo tāfeli Smart board. Kopš 2005. gada esam šā ražotāja oficiālie izplatītāji Latvijā. Ar vairākiem pašmāju uzņēmumiem esam nodibinājuši dīleru attiecības, kas šo produktu pārdod novados. Visus šos gadus esam aktīvi izglītojuši izglītības iestāžu pārstāvjus par šo produktu, kas pasaulē ir līderis mācību procesa jomā. 2012. gadā baudījām ieguldītā darba augļus,» atzīst A. Porejs.

Komentāri

Pievienot komentāru