Lai gan ceļu uzturētāju aprēķini liecina, ka puse no visiem Latvijas ceļiem jeb katrs otrais kilometrs ir sliktā stāvoklī, kopš neatkarības atjaunošanas bijušas tikai piecas tiesvedības saistībā ar zaudējumiem ceļu stāvokļa dēļ, svētdien vēstīja LNT raidījums Top 10.
Kā apliecinājusi VAS Latvijas valsts ceļi Juridiskās daļas vadītāja Ivonna Straudovska, visas bijušas tā sauktās «bedru lietas», izņemot vienu, kurā vainota slidena brauktuve.
Latvijas valsts ceļi sakāvi cietuši tikai vienā no šīm prāvām. Turklāt uzvaru svinējusi nevis kāda privātpersona, bet gan Saeimas autobāze, kuras īpašumā esoša automašīna bedrē nolauzusi riteni. Pēc Latvijas valsts ceļu pārstāves teiktā, tiesvedība ilgusi sešus gadus un kompensācijas apmērs bijis 400 lati.
Apdrošinātaji uzskata, ka vēršanos pret ceļu uzturētājiem par zaudējumu kompensācijām saistībā ar sliktā ceļu stāvokļa dēļ izraisītām avārijām un automašīnu bojājumiem apgrūtina policijas virspusīgā attieksme, fiksējot negadījumu apstākļus.
Lai pierādītu ceļu uzturētāju prettiesisko rīcību, kvalitatīvi noformētam protokolam ir visbūtiskākā nozīme.
«Pamats, kāpēc neejam uz tiesu, ir tas, ka bieži vien lietās trūkst no policijas puses nepieciešamie savāktie argumenti, kas ļauj tiešām pamatoti norādīt, kas ir vainīgā puse. Ideālā variantā, ja policija norādītu ne tikai apstākļus, bet pateiktu, ka vadītājs pie tā nav vainojams, ar to pietiktu, lai ar izslēgšanas metodi konstatētu, ka ceļu uzturētājs vai īpašnieks ir atbildīgs par tām bedrēm, kas tur ir. Policija cenšas pieiet neitrāli - nepasakot ne jā, ne nē, ne melns, ne balts,» sacījis kompānijas Ergo Transportlīdzekļu, civiltiesiskās apdrošināšanas un personu apdrošināšanas departamenta direktors Ivars Vismanis.
«Jautājums, kā konkrētais policists konkrētajā gadījumā negadījumu ir nofiksējis - ne visi, piemēram, bedres dziļumu nofiksē, kur šī bedre atrodas, vai vadītājs varēja no bedres izvairīties, vai tā bedre bija savlaicīgi pamanāma,» skaidrojis Balta atlīdzību direktors Ingus Savickis.
Valsts policija (VP) esot pārliecināta, ka visi kolēģi strādā godprātīgi un pret saviem pienākumiem attiecas atbildīgi. «Jāfiksē visi apstākļi, ja auto bojāšana ir cēloniskā sakarā ar iebraukšanu bedrē, viennozīmīgi inspektoram ir jāizmēra gan bedres diametrs, gan dziļums, arī fotografēšana tiek veikta. Ja neko nedara tādu, tad cilvēkam ir tiesības aizrādīt. Tas ietilpst policijas uzdevumos,» LNT raidījumam uzsvēris VP Rīgas reģiona Kārtības policijas priekšnieka vietnieks Normunds Krapsis.