Šogad atvēlētais finansējums ceļiem joprojām nav pietiekams, taču tendence pēdējos piecos gados ir pozitīva, aģentūrai BNS sacīja Latvijas valsts autoceļu pārvaldītāja Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.
«2015.gadā plānojam strādāt tikpat intensīvi [cik pērn], kilometru skaits, ko savedīsim kārtībā, arī būs ap 1000. Gads nebūs sliktāks, jo kopējais finansējuma apjoms ir nedaudz lielāks kā 2014.gadā. Diemžēl, tas joprojām ir nepietiekams, lai panāktu to, ka ceļi Latvijā tiek remontēti ātrāk, nekā tie sabrūk, tomēr pēdējos piecus gadus ir pozitīva tendence, valsts finansējums katru gadu pieaug,» sacīja Lange.
Viņš uzsvēra, ka sakārtots ceļu tīkls ir jebkuras valsts ekonomiskās attīstības pamatā. «Aizbrauciet uz jebkuru reģionu, parunājiet ar cilvēkiem, un viena no pirmajām lietām, par kurām jautās – kad būs savesti kārtībā ceļi?» teica LVC vadītājs.
Tāpat viņš atzīmēja, ka, ņemot vērā Latvijas demogrāfisko stāvokli, ir izveidojusies situācija, ka viens iedzīvotājs par saviem nodokļiem uztur 36,4 metrus autoceļu, lai gan citviet Eiropā tie ir vidēji 9,9 metri, kas ir četras reizes mazāk. «Tāpēc, protams, valdībai ir grūts darbs, lemjot par budžeta prioritātēm. Tomēr mēs esam pārliecināti, ka ieguldījums ceļos atmaksājas ļoti ātri un ceļi mūsu valstī būtu jāsakārto,» piebilda Lange.
LVC valdes priekšsēdētājs pastāstīja, ka kompānija gaida izsludināto iepirkumu rezultātus. Ņemot vērā naftas cenas kritumu, izmaksām nevajadzētu pieaugt - tās, iespējams, pat varētu vēl kristies, viņš pieļāva.
«Lielākie projekti 2015.gadā būs Liepājas šosejas posmu rekonstrukcijas turpinājums, Jelgavas–Elejas ceļa rekonstrukciju pabeigs arī šogad. Plānojam uzsākt arī ilgi gaidīto remontu uz Vidzemes šosejas, pie Sēnītes,» teica Lange.
Valstij piederošais LVC pārvalda valsts autoceļu tīklu, administrē valsts autoceļu tīkla finansējumu un rīko iepirkumus valsts vajadzībām.