Laikraksta Financial Times izdevums The Banker piešķīris prestižo ikgadējo labāko banku balvu. Baltijas valstīs par labāko banku atzīta SEB, bet par labāko Rietumeiropas banku – Nordea.
SEB banka par labāko atzīta Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. Izdevums norāda, ka 2011. gadā sāka atkopties Latvijas ekonomika un reģiona bankas, tostarp arī SEB. Bankai izdevies ievērojami audzēt neto peļņu un par 28% uzlabot Tier 1 attiecību. Salīdzinot ar gadu iepriekš, bankas kapitāla atdeve pieaugusi par 23,1%. SEB bankas izaugsme turpinājies arī 2012. gadā, kad par 9% pieaudzis kopējais noguldījumu apjoms, bet no jauna izsniegto kredītu vērtība augusi par 69%, no kuriem divas trešdaļas bijušas uzņēmumu kreditēšanai.
The Banker atzīmē, ka banka uzlabojusi arī izmantotās tehnoloģijas gan tās iekšienē, gan arī sniegtajos pakalpojumos klientiem, kā arī atvērusi divas filiāles ar ilgiem darbības laikiem.
Par labāko banku Austrumeiropā kopumā The Banker atzinis Austrijas Raiffeisen Bank International, kura nesen iegādājās Polijas Polbank. Savukārt par labāko banku Krievijā nosaukta Sberbank.
Latvijā strādājošā Nordea atzīta par Rietumeiropas labāko banku. Kādreiz Skandināvijas valstis tika uzskatītas par Eiropas banku nozares perifēriju, taču patlaban Ziemeļvalstu bankas tiek uzskatītas par pēckrīzes Eiropas finanšu sistēmas modeli, un viens no spilgtiem piemēriem ir Nordea, norāda The Banker.
Kopš ekonomiskās krīzes sākuma Nordea kapitāla attiecība nevienā ceturksnī nav samazinājusies zem 8%, vēsta izdevums. Bankas veiksmīgums sakņojas Skandināvijas banku krīzē aizvadītā gadsimta 90-jos gados, kad Nordea lielu uzmanību pievērsa attiecību veidošanai ar tās galvenajiem klientiem.
«Krīzes apstākļos mēs iegājām spēcīgi, saglabājām savu peļņu un pārvaldījām riskus. Tādējādi mēs varējām palielināt kapitālu, lai mums būtu nepieciešamie resursi. Daudziem klientiem krīzes laikā bija vajadzība pēc papildus likviditātes un viņi atceras, kuras bankas viņiem palīdzēja, kad tas bija vajadzīgs,» sacīja Nordea izpilddirektors Kristians Klausens (Christian Clausen).
Viņš arī norādīja, ka bankai ir svarīgi palikt tuvai saviem klientiem. Bankas šobrīd saskaras ar regulatoru un investoru spiedienu pēc kapitāla palielināšanas, tāpēc daudziem produktiem mainīšoties cenas, tomēr nav iespējams paredzēt, kad tas notiks, skaidroja K. Klausens. Nordea par labāko banku atzīta arī Somijā un Dānijā.