Pērn būtiski samazināts Tele2 mārketinga un reklāmas budžets, kritums arī Bite Latvija datos, bet LMT reklāmā investējis nedaudz vairāk, otrdien vēsta laikraksts Dienas bizness.
Telekomunikāciju nozare vienmēr ir izcēlusies ar interesantām, košām un neaizmirstamām reklāmas kampaņām. Arī pērn pirmo vietu visvairāk reklamēto nozaru vidū, pēc Latvijas Reklāmas asociācijas datiem, ieņēma mobilo sakaru nozare. Top piecu lielāko reklāmdevēju vidū 2010. gadā bija visi trīs mobilo sakaru operatori: Tele2 (1. vieta), Bite (3. vieta) un Latvijas Mobilais telefons (LMT) (5. vieta).
Pērn Tele2 reklāmas, mārketinga un pārdošanas komisijas izdevumi veidoja 7,963 milj. Ls, kas ir par 5,777 milj. Ls mazāk nekā 2009. gadā, kad attiecīgajās aktivitātēs operators investēja 13,74 milj. Ls, teikts Tele2 pērnā gada finanšu pārskatā. Bite Latvija 2010.gada pārskats atklāj, ka uzņēmuma reklāmas un mārketinga izmaksas bija 3,754 milj. Ls, kas ir par 2,155 milj. Ls mazāk nekā 2009. gadā, kad tās veidoja 5,909 milj. Ls. LMT kopējās pārdošanas izmaksas pērn veidoja 7,228 milj. Ls, tostarp reklāmas izmaksas bija 3,992 milj. Ls (2009. gadā reklāmas izmaksas bija 3,882 milj. Ls). «Mēs, tāpat kā lielākā daļa Latvijas uzņēmumu ekonomikas lejupslīdes laikā esam strādājuši ar mazākiem mārketinga budžetiem nekā iepriekšējos gados, bet konkrētus mārketinga budžetus atklāt nevaram, jo tas ir komercnoslēpums,» DB sacīja Tele2 komercdirektors Jānis Spoģis.
«Uzskatu, ka šobrīd mārketinga kampaņu budžeti objektīvi varētu būt mazāki. Bieži vien kampaņu frekvence medijos ir tik augsta, ka patērētājiem iestājas «wear out» sindroms, t.i., patērētājam pēc ļoti biežas saskarsmes ar viena veida ziņojumu nereti iestājas nepatika pret piedāvājumu. Tādējādi uzskatu, ka kampaņu efektivitāte būtu daudz augstāka, ja tiktu investēts mazāk līdzekļu mediju budžetā. Tāpat lielāka efektivitāte būtu panākta, ja operatori daudz vairāk ieklausītos klientu sirds balsī, nevis sekotu viens otram,» ir pārliecināts LMT Korporatīvo un mārketinga komunikāciju dienesta direktors Normunds Zalpēteris.