Sašutuma vētru izraisījis Teksasas štata galvaspilsētā Ostinā uzsāktais projekts Homeless Hotspots, kura ietvaros bezpajumtnieki pārvērsti par mobiliem Wi-Fi pieejas punktiem, vēsta ārvalstu plašsaziņas līdzekļi.
Reklāmas aģentūra Bartle Bogle Hegarty (BBH) 14 bezpajumtniekiem piešķīra 4G MiFi mobilos maršrutētājus, bet cilvēkiem, kuri vēlas izmantot bezvadu internetu, bezpajumtniekiem jāmaksā divi ASV dolāri par katrām piecpadsmit minūtēm. Apmaksu var veikt dažādi, tomēr ieteikts izmantot PayPal, lai bezpajumtnieki varētu sekot līdzi savām finansēm.
Aģentūra BBH norāda, ka šādā veidā centusies palīdzēt cilvēkiem bez pajumtes un pievērst uzmanību šai sociālajai problēmai. Tāpat BBH uzskata, ka projekts ir «labdarība» un visus ziedojumus, kurus veic lietotāji, saņem bezpajumtnieki.
Tas tomēr nav pārliecinājis kritiķus, kas projektam veltījuši skarbus vārdus un nosaukuši to par «nepieklājīgu» un «nepareizu». Projektā iesaistītie bezpajumtnieki savukārt ir pārsteigi par šādu reakciju. «Viņi dod mums iespēju strādāt. Mēs nodrošinām pakalpojumu sabiedrībai. Tas ir līdzīgi kā personīgs uzņēmums,» CNN pastāstīja viens no projekta dalībniekiem Marks Vests.
Aģentūras izveidotā projekta interneta vietnē iespējams arī iepazīties ar iesaistīto cilvēku biogrāfijām, kā arī kartē apskatīties, kur dotajā brīdī atrodas «bezvadu interneta pieejas punkts». Bezpajumtniekiem, kuri piekrituši projektam, izsniegti arī krekli ar uzrakstu «Esmu pieejas punkts». BBH norāda, ka vairākās lielpilsētās bezpajumtnieki pārdod avīzes, un aģentūra vēlējusies šo praksi piemērot digitālajam laikmetam.
BBH jau iepriekš veikusi dažādus plašu atpazīstamību ieguvušus, bet neviennozīmgi vērtētus projektus. Iepriekš aģentūra organizēja projektu Underheard in New York, kura ietvaros Ņujorkas bezpajumtniekiem tika piešķirts tālrunis un mikroblogošanas vietnes Twitter konts, lai viņi vēstītu par savām dienas gaitām.