Tallink Grupp apkalpoto pasažieru skaita pieauguma tendence pagājušajā gadā turpinājās, un 2019. gadā Tallink Grupp sasniedza rekordlielu pārvadāto pasažieru skaitu, informē uzņēmums.
Visās līnijās kopumā apkalpoti 9,763 miljoni pasažieru, kas ir 0,1% pieaugums, salīdzinot ar 2018. gadu, kad kopumā tika pārvadāti 9,757 miljoni pasažieru. Lielākais pasažieru skaita pieaugums bija maršrutos starp Somiju un Zviedriju, kuros 2019. gadā tika pārvadāti 2 894 494 pasažieri, kas ir par +1.7% vairāk (2018. gadā – 2 845 616 pasažieri).
Pasažieru skaits palielinājās arī maršrutos starp Igauniju un Somiju, +0.7%, un Latviju un Zviedriju, +0.5%. 2019. gadā starp Igauniju un Somiju tika pārvadāti 5 115 602 pasažieri (2018. gadā – 5 079 861 pasažieri) un starp Latviju un Zviedriju – 799 961 pasažieri (2018. gadā – 796 041 pasažieri), kas ir rekordliels pasažieru skaits, pārvadāts viena gada laikā, šajā maršrutā kopš līnijas Rīga -Stokholma atklāšanas.
Salīdzinot ar 2018. gadu, 2019. gadā pasažieru skaits samazinājās tikai maršrutos starp Igauniju un Zviedriju, 2019. gadā kopumā sasniedzot 953 153 pasažierus, kas ir -7.9%, salīdzinot ar 1 035 093 pasažieriem 2018. gadā. 2019. gadā pasažieru transportlīdzekļu skaita pieaugums vērojams maršrutos starp Somiju un Zviedriju, bet tas samazinājies citos maršrutos. 2019. gadā kopumā Tallink Grupp pārvadāja 1 110 314 pasažieru transportlīdzekļus, kas ir -1.3%, salīdzinot ar 2018. gadu, kad tika pārvadāti 1 124 693 transportlīdzekļi. Arī kravas vienību skaita pieaugums 2019. gadā vērojams maršrutos starp Somiju un Zviedriju, kā arī maršrutā starp Latviju un Zviedriju, bet tas samazinājies citos maršrutos. 2019. gadā kopumā Tallink Grupp pārvadāja 379 634 kravas vienības, kas ir -1.4%, salīdzinot ar 2018. gadu, kad tika pārvadāti 384 958 transportlīdzekļi.
“Ņemot vērā faktus, ka 2019. gada sākumā mūsu darbību ietekmēja plānotās tehniskās apkalpes vairākiem mūsu kuģiem un 2019. gadā gan mūsu vietējos tirgos, gan pasaulē pieauga ekonomiskā spriedze, kā arī palielinājās konkurence mūsu maršrutos, tas ir ārkārtīgi pozitīvi, ka 2019. gadā mums tomēr izdevās sasniegt izaugsmi pārvadāto pasažieru skaita ziņā. Rekordaugsts rezultāts ir sasniegts, lielā mērā balstoties uz sasniegumu vasaras sezonā, kad vairākus mēnešus pēc kārtas pārvadājām vairāk nekā 1 miljons pasažieru vienā mēnesī,” sacīja Paavo Nõgene, Tallink Grupp valdes priekšsēdētājs.
“4. ceturkšņa rezultātus ietekmēja arī pasta darbinieku streiks Somijā, kas notika 2019. gada novembrī un decembra sākumā. Tā rezultātā ļoti daudzi mūsu Club One klientu programmas klienti Somijā savlaicīgi nesaņēma mūsu tradicionālo Ziemassvētku ceļojuma piedāvājumu, un mēs redzam, ka pirmssvētku laikā samazinājās lojālo klientu ceļotāju skaits no Somijas. Tādēļ vēl jo vairāk ir pozitīvi, ka, neskatoties uz traucēkļiem, pārvadāto pasažieru un pasažieru transportlīdzekļu skaits 2019. gada 4. ceturksnī ir augstāks, salīdzinot 2018. gada 4. ceturksni,” piebilda Paavo Nõgene.
“Pārvadāto pasažieru transportlīdzekļu skaits ir samazinājies, tomēr vēl vairāk ir samazinājies kravas vienību skaits, līdz ar to šie noteikti ir jautājumi, kurus mūsu biznesa darbībā mēs skatām ļoti nopietni. Konkurences apstākļos, kas 2019. gadā pastiprinājās, šobrīd, 2020. gadā, kravu pārvadāšanas jomā mums jāveic tādas darbības un jāpielāgo mūsu darbība šajā mainīgā vidē, lai nodrošinātu, ka negatīvā tendence atkal būtu pieaugoši pozitīva. Un ar šo mēs strādājam jau šobrīd,” sacīja Paavo Nõgene.
“2020. gads noteikti būs darbīgs un interesants. Mūsu pamatbiznesā – kuģniecībā – sāksim mūsu jaunā LNG kuģa MyStar būvniecību Rauma kuģu būvētavā Somijā, un krasta biznesā mēs strauji attīstīsimies Baltijas valstīs ar Burger King franšīzi, ko iegādājāmies pagājušā gadā. Vienlaikus mēs kopā ar mūsu pieredzējušo un zinošo komandu arī pastāvīgi sekojam līdzi jaunām un aizraujošam iespējām visā pasaulē, un mēs esam gatavi ātri reaģēt uz īstajām iespējām,” piebilda Paavo Nõgene.