Ja Jūs esat uzņēmējs, tad noteikti zināt, ka aktīvākā pārdošanas sezona praktiski ir klāt - jau septembrī pie konferenču galda tiks apspriestas Ziemassvētku mārketinga aktivitātes. Lai šī gada ieņēmumi ātri vien pārsniegtu pērnā gada ieņēmumus, pirms mārketinga stratēģijas izveides ir vērts ieskatīties šajā rakstā. Kāpēc? Tāpēc, ka ar pāris lieliskiem SEO speciālistu ieteikumiem, kuri balstīti uz apskatu «E-komercijas patērētāju uzvedības modelis Latvijā 2014», būs iespējams sagatavoties mārketinga aktivitātēm daudz labāk! 5 faktori, kas jāņem vērā SEO stratēģijā!
Responsīvs mājaslapas dizains
2014. gadā dubultojies viedtālruņu lietošanas īpatsvars starp visām ierīcēm, no kurām ir apmeklētas e-komercijas mājaslapas. Mājaslapu apmeklējums no planšetdatoriem ievērojami pieaug vakaros. Jo vēlākas diennakts stundas, jo vairāk cilvēku izmanto mobilās ierīces – viedtālruņus un planšetdatorus.
Ko ņemt vērā?
- Tā kā arvien pieaug mobilo ierīču izmantošanas biežums, mājaslapai jābūt ar mobilajām ierīcēm draudzīgu dizainu – tas liks lietotājiem atgriezties vēlreiz. Svarīgi, ka, ieejot lapā, ir konkrēti precizētas darbības. «Pirkt» un «Sazināties» pogas būs tieši laikā!
- Mobilā lapa nozīmē, ka Jūs savus klientus varēsiet sasniegt it visur – kāds meklē tuvāko ziedu veikalu? Uzvarēs tā lapa, kurā ieejot uzreiz ir iespējams iegūt informāciju par darba laiku, adresi, ziedu klāstu u.c.
Pievilcīgs saturs
Atkārtotie apmeklētāji veic pirkumus divas reizes biežāk, jeb no katriem trim pirkumiem divus veic apmeklētāji, kas mājaslapu apmeklējuši jau iepriekš. Aplūkotajos e-komercijas uzņēmumos vidējā pirkumu vērtība atkārtotiem apmeklētājiem ir par 7% lielāka nekā jauniem, ieņēmumi un reklāmguvumu rādītājs no viena atkārtotā apmeklētāja ir vairāk nekā divas reizes augstāks, kas apliecina pieņēmumu, ka lojāls klients ir vērtīgāks par jauno.
Ko ņemt vērā?
- Lapai, kas piedāvā produktu vai pakalpojumu, būtu jāapmierina klienta vajadzības un jādod atbildes uz jautājumiem. Mēs gribam, lai apmeklētājs, ienākot mājaslapā, veic pirkumu vai piesakās uz konsultāciju, tādēļ obligāti vajadzētu iekļaut «Call To Action» jeb aicinājumu uz rīcību.
- Nepieciešams bagātināt saturu, lai veicinātu uzticamību un iekļautu vēlamos atslēgvārdus. Produkta/pakalpojuma apraksts jāveido pietiekami informatīvs, lai tas ietvertu atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem. Jo vērtīgāks produkts, jo pilnīgākam aprakstam jābūt, jo šādiem produktiem visbiežāk ir arī ilgāks lēmuma pieņemšanas brīdis.
Pielāgošanās klientam
Patērētāji, iepērkoties internetā, joprojām izmanto vecāku versiju pārlūkprogrammas. Tāpēc arī 2015. gadā mājaslapas dizainu un lietojamību ir vērts pielāgot vecākām pārlūkprogrammām, kā arī dažādām ekrānu izšķirtspējām un izmēriem. No populārākajām pārlūkprogrammām iesakām pielāgot dizainu Google Chrome un Firefox. 2014. gadā Chrome pārlūkprogramma e-komercijas lietotāju vidū ir ieguvusi papildu gandrīz 8% lietotāju tirgus daļu, atņemot tos Firefox un Internet Explorer. Šādai izaugsmes tendencei turpinoties, 2015. gadā Chrome varētu lietot 50% vai pat vairāk e-komercijas patērētāju.
Pakārtojiet SEO stratēģiju atbilstoši e-komercijas aktualitātēm
2014. gadā salīdzinājumā ar 2013. gadu cilvēki sāk vairāk iepirkties vakaros. Aktīvākais iepirkšanās laiks ir no plkst. 7:00 līdz 15:00 un no plkst. 18:00 līdz 22:00. Mājaslapu pārlūkošana no datoriem notiek vairāk pa dienu. Turpretī viedtālruņus un planšetdatorus izmanto vairāk tieši vakarā. Iespējams tāpēc, ka to izmantošanu ir ērti apvienot ar citām nodarbēm, piemēram, televizora skatīšanos.
Ko ņemt vērā?
- SEO stratēģiju var pielāgot, balstoties uz informāciju no Google Trends rīka. Tas uzskatāmi parāda to, kādas ir attiecīgā atslēgvārda meklēšanas tendences laika šķērsgriezumā.
- Noteikti jāpievērš uzmanība arī sezonalitātei - aktualizējiet tos atslēgvārdus un produktus, kas atbilst gadalaikam un nozīmīgākajiem svētkiem.
Mājaslapas ērtība
Lai uzlabotu reklāmguvumu līmeni, veiciet mājaslapas lietojamības uzlabojumus. Atbrīvojieties no uzmanības novērsējiem mājaslapā - liekiem soļiem pārdošanas procesā, liekām navigācijas izvēlnēm, liekām saitēm, kas novērš apmeklētāju uzmanību no galvenā. Nodrošiniet viegli uztveramu, loģisku pārvietošanās ceļu līdz galamērķim - pirkumam, produkta lejupielādei vai reģistrācijai.
Optimizē mājaslapu ar labākajiem SEO speciālistiem Latvijā
Esiet redzams Google un citos meklēšanas servisos, saņemiet bezmaksas apmeklējumus un attīstiet savu biznesu kopā ar digitālā mārketinga aģentūras SEO komandu! Latvijā vadošie SEO speciālisti palīdzēs attīstīt Jūsu biznesu internetā, individuāli optimizējot mājaslapu gan iekšēji, gan ārēji, lai palielinātu Google organiskā apmeklējuma plūsmu. Tikai vēl septembrī ir iespēja pieteikties īpašam akcijas piedāvājumam. Vairāk informācijas lasiet šeit - http://infinitum8.com/seo-menesa-piedavajums/