Lai gan pēc Lauku tūrisma asociācijas datiem ceļotāju skaits lauku tūrisma mītnēs pieaudzis par 10%, kas norāda, ka nozare, kaut arī minimāli, taču lien ārā no pēckrīzes bedres, tomēr Aizkraukles reģiona uzņēmēji ir skeptiski un mēģina savas viesu mājas pārdot, vēsta reģionālais laikraksts Staburags.
Tiek pārdots Kapteiņa krodziņš, Avoti, Vino Rosso, Rančo un citas viesu mājas.
«Ar katru gadu ir tikai sliktāk,» lūgts raksturot atpūtas nozarē notiekošo, teic Aizkraukles Kapteiņa krodziņa īpašnieks Raivo Stumbris, kurš šajā biznesā darbojas jau 25 gadus. «Jaunieši vairs nemāk atpūsties, grib tikai dzert. Līdz ar to burziņš ir, bet pirktspējas nav,» viņš stāsta. «Lielus pasākumus arī nav izdevīgi rīkot, jo, ja tas tomēr izdodas, tad nosedz vien cita neveiksmīga pasākuma izmaksas. Un līdz ar to vēlamās peļņas vienkārši nav.»
Lūgts raksturot biznesa neveiksmju cēloņus, R. Stumbris min divus: iedzīvotāju zemā pirktspēja jeb nabadzība un pilsētas ģeogrāfiskā situācija, proti, Aizkraukle ir Rīgas «guļamrajons». Pēc uzņēmēja domām, atpūtas biznesam šis apstāklis ir traucējošs, jo, ja jau cilvēks strādā Rīgā, tad tur arī atpūšas, jo galvaspilsēta piedāvā lielākas izklaides iespējas.
Arī viesu mājas Vino Rosso bijušajam līdzīpašniekam Bruno Cīrulim no Kokneses ir līdzīgs stāsts: «Bizness veiksmīgi attīstījās vien līdz krīzei, tad sapratām: lai noturētos biznesā, nepieciešams pārorientēties uz korporatīvajiem pasākumiem, bet viesu māja bija par mazu. Patlaban Vino Rosso ir bankas īpašums, un par tās tālāko likteni man nekas nav zināms.»
Vai uzņēmējiem ir svarīgi, kam pārdot savu māju? Nav, jo pats svarīgākais ir pārdot, teic daži aptaujātie viesu namu īpašnieki.
Uzziņa
Viesu māja Vino Rosso
◆ Cena — 258 000 eiro.
Atpūtas komplekss Kapteiņa krodziņš
◆ Cena — 170 000 eiro.
Atpūtas komplekss Rančo
◆ Cena — 340 000 eiro.
Viesu māja Avoti
◆ Cena — 294 000 eiro.
Informācija no ss.lv