Valdībai joprojām nav izstrādāts nodokļu politikas plāns trim līdz pieciem gadiem, kāds jau labu laiku ir Igaunijā, aģentūrai LETA norāda uzņēmuma "Statoil Fuel&Retail Latvia" izpilddirektore Gunta Jēkabsone.
Viņa skaidro, ka izaicinājums ir valsts ilgtermiņa nodokļu stratēģija, arī runājot par jaunām darbvietām un atbalstu izglītībai. Kā negatīvu piemēru viņa min akcīzes nodokļa palielināšanu degvielai. Process, kādā valdība nonāca pie šī lēmuma, bija ātrs. Pietrūka dialoga ar Degvielas tirgotāju asociāciju, ar ekonomistiem. Tas bija straujš un nepārdomāts. Ir skaidrs, ka, laikam ejot, akcīzes nodoklis pieaugs. Būtu labi, ja šāds plāns būtu skaidrs tuvākajiem trim vai pieciem gadiem. Igaunijā ir šāds plāns. Tur ir skaidri zināms, par cik, kad un kādiem produktiem palielināsies akcīze, līdz ar to šo kāpumu var ieplānot savos izdevumos. Arī valsts var rēķināties ar zināmu ienākumu pieaugumu, uzsver uzņēmuma vadītāja.
Jēkabsone arī kritizē solidaritātes nodokļa ieviešanu. Grūti iedomāties, ka šāds solis, ieviešot solidaritātes nodokli vēlā rudenī, vairotu ticību un uzticību konkrētai valstij, norāda vadītāja.
Latvijā esot iespējas sniegt servisu un pakalpojumus ar ļoti augstu pievienoto vērtību. Šis potenciāls zināmā mērā tiekot izmantots, bet, saliekot esošo potenciālu kopā ar pārdomātu, mērķtiecīgu virzību izglītības sistēmā, piemēram, sekmējot valodu zināšanas, iespējas esot plašas. Potenciāls esot tieši pakalpojumu jomā ar pievienoto vērtību, bet tad esot nepieciešama ilgtermiņu nodokļu stratēģija, skaidra vīzija par prioritārajām jomā, kā arī vēlme un aktīva rīcība.
Kā ziņots, līdz pat 2010.gadam Statoil Fuel&Retail bija mazumtirdzniecības uzņēmums un daļa no naftas un gāzes ieguves kompānijas Statoil ASA. 2012.gadā mazumtirdzniecības uzņēmumu Statoil Fuel&Retail pārņēma viens no pasaules lielākajiem iepirkšanās un mazumtirdzniecības uzņēmumiem Alimentation Couche-Tard, un līdz ar uzņēmuma iegādāšanos tika iegūtas tiesības arī izmantot Statoil nosaukumu mazumtirdzniecībā līdz pat 2021.gadam.
Sākot ar 2016.gada pavasari, visās Statoil zīmola degvielas uzpildes stacijās Skandināvijā, Baltijas valstīs, Polijā un Krievijā tiks sākta zīmola maiņa uz jauno, globālo iepirkšanās zīmolu Circle K. Jaunais iepirkšanās zīmols Circle K turpmāk aizstās tagadējos kompānijas Couche-Tard mazumtirdzniecības zīmolus "Mac’s, Circle K un Kangaroo Express ASV un Āzijā, kā arī mazumtirdzniecības zīmolu Statoil Eiropā. Latvijā pāreja sāksies 2017.gada rudenī.
Degvielas tirgotājs Statoil Fuel&Retail Latvia iepriekšējā finanšu gadā strādājis ar 393,6 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 9% mazāk nekā gadu iepriekš, liecina informācija "Firmas.lv". Kompānijas peļņa sasniegusi 18,3 miljonus eiro, un tas ir gandrīz divas reizes vairāk nekā gadu iepriekš.