"SmartLaws" izstrādā risinājumu, kas palīdzētu nekustamā īpašuma aģentūrām samazināt izmaksas un ātri risinātu juridiskos jautājumus.
"Mēs piedāvājam radikāli samazināt juridiskās izmaksas un ieekonomēt laiku," apgalvo Marta Matisone, "SmartLaws" izpilddirektore.
Platformā apkopoti rīki, kas nepieciešami, lai ērtāk risinātu juridiskus jautājumus – e-parakstu, līgumu formas, dokumentu pārvaldes rīkus. Laika gaitā pakalpojumi papildināti ar tiešsaistes konsultācijām no platformā esošajiem advokātiem.
Viņa uzskata, ka nekustamā īpašuma joma ir gatava šādam risinājumam. Esošie un topošie platformas nekustamo īpašumu nozares partneri esot atzinuši, ka uzņēmēji vienmēr vēlas samazināt izmaksas un panākt produktivitāti.
"Latvijā digitalizācijas ieviešanā vēl ir daudz izaicinājumu, tāpēc ne visi potenciālie klienti novērtē e-paraksta ērtību, drošu vidi līgumu veidošanai un to glabāšanai digitālā formā. Protams, nozares ekspertiem ir grūti uzreiz mainīt visus savus paradumus. Tas ir laika jautājums. Pasaules kontekstā esam vieni no vairākiem līdzīgiem projektiem, kuri mēģina izveidot mērogojamu biznesu juridisko pakalpojumu jomā. Mēs labi apzināmies, ar ko atšķiramies un kāda ir mūsu niša, ar kuras palīdzību ejam tirgū. "SmartLaws" vēl ir jauns un var likties, ka esam tādi paši kā citi, tomēr tā nav. Mēs koncentrējamies uz konkrētu jomu – nekustamo īpašumu nozari, kam atvieglojam juridiskos jautājumus," teic M. Matisone.
Šobrīd platformā savus pakalpojumus piedāvā vairāk nekā 30 advokāti.
Viņa piekrīt, ka konkurence ir liela, bet tā uzņēmumu nesatrauc, jo konkurence vecina produkta attīstību. Būtu daudz grūtāk, ja līdzīgu projektu nebūtu, jo tad būtu jautājums par šāda produkta nepieciešamību tirgū. "Pētot konkurenci, esam secinājuši, ka stabilu naudas plūsmu ir izveidojuši tikai daži. Tie, kuri ir ieguvuši lielu lietotāju skaitu, ieguldot investoru naudu mārketingā, sastopas ar izaicinājumu padarīt lietotājus par maksājošiem klientiem. Vairums konkurentu ir koncentrējušies uz privātpersonām (B2C), taču mūsuprāt iespēja nopelnīt ar biznesa klientiem (B2B)," norāda M. Matisone.
Uzņēmumu izveidojuši Ansis Spridzāns, Aleksandrs Jefremovs un Mihails Ļevenčiks. Komanda pie projekta sāka strādāt 2019. gada sākumā. Līdz šim projekts investīcijas nav piesaistījis un koncentrējas uz labi mērogojama biznesa izveidošanu.