Par sporta apģērbu zīmolu Joma stāsta Anastasija Kučinska, uzņēmuma vadītāja Latvijā.
Joma ir Spānijas sporta apģērbu un apavu zīmols ar 53 gadu vēsturi. Latvijā aktīvi darbojamies jau desmit gadus. Atceros, ka sākotnēji bijām divi pilnas slodzes cilvēki, īpaši neatšķirot futbola bučus no skriešanas apaviem. Tagad mūsu kompānijas vizītkarte ir ātrs un kvalitatīvs serviss ikvienam klientam – sporta spēļu komandām, sporta organizācijām un individuālajiem sportistiem. Manu komandu ikdienā motivē vēlme klientiem sniegt maksimumu. Papildus sporta formu, apavu, ekipējuma un inventāra nodrošināšanai nodarbojamies ar formu apdruku, tā rūpējoties par klienta 100% izskatu no sporta formu pasūtīšanas brīža līdz spēles vai sacensību sākumam.
Pirms desmit gadiem zīmols Joma Latvijā bija jauns un nezināms. Tagad jūs var redzēt ne tikai profesionālajā sportā, bet esat zināmi arī tautas sportā. Kāds ir jūsu veiksmes stāsts?
Mēs sākām mierīgi. Sadarbojāmies ar pagalmu un amatieru komandām. Tajā laikā nosaukums basketbola klubs Ventspils vai Latvijas Vieglatlētikas savienība bija kaut kas nereāls. Mēs apbraukājām visu Latviju – katru mazu ciematu līdzīgi kā sporta federāciju prezidenta kandidāti pirms velēšanām. Šajā laikā pierādījām saviem klientiem – nav neatrisināmu situāciju. Ir bijuši gadījumi, kad 24 stundu laikā atvedam īpašu steidzamu pasūtījumu ar lidmašīnu no Spānijas, jo klientam nākamajā dienā ir svarīga, bet iepriekš neplānota spēle. Esam taisījuši formu ekskluzīvā krāsā, kas nav standarta kolekcijā, strādājam diennakti, kad tas ir nepieciešams. Neatlaidība un augsta atbildības sajūta ir mūsu veiksmes stāsta pamatā.
Turklāt ikviena sadarbība mums iemāca ko jaunu. Katram klientam ir savas vajadzības, vēlmes un redzējums. Un man ir liels prieks par mūsu kopdarba rezultātu – pārliecinātu un izskatīgu sporta komandu un sportistiem.
Nu jau varam lepoties par savu darbu ar tādām organizācijām kā basketbola klubs Ventspils, Latvijas Hokeja federācija, Eiropas čempionāts cīņas sportā, Sporta klubs Supernova un citi.
Ar kādām grūtībām esat saskārusies uzņēmuma vadīšanas laikā?
Ierobežots tirgus un liels konkurentu skaits – tas bija skaidrs ļoti īsā laikā. Līdz ar to nācās paplašināt horizontu un meklēt jaunas iespējas, tāpēc tika sākta veiksmīga darbība Baltijas līmenī. Mūsu ofisi Lietuvā un Igaunijā veiksmīgi strādā ar Vieglatlētikas un Tenisa savienību Lietuvā, kā arī Igaunijas Tenisa federāciju un vairākām virslīgas futbola komandām.
Zināms, ka jūs bijāt partneri Uzņēmumu sporta spēlēs, Pasaules strādājošo un amatieru sporta spēlēs, Cēsu Eco Trail skrējienā. Kāpēc šis sporta attīstības virziens šķiet interesants?
Regulāri dodos darba komandējumos uz Spāniju, līdz ar to jau pirms vairākiem gadiem bija iespēja vērot tautas sporta aktivitātes Rietumeiropā. Bija interesanti, redzot, cik daudz cilvēku sporto ārā – skrien, nūjo, vingro, nodarbojas ar jogu. Par tādu sporta veidu kā padel, kas ir tenisa, skvoša un pingponga krustojums, mēs pat nebijām dzirdējuši. Tendence bija skaidra jau pirms septiņiem gadiem. Mēs sapratām, ka sports drīz mainīs mūsu ikdienas dzīves stilu, kļūstot par neatņemamu daļu.
Kā jūs vērtējat tautas sportu Latvijā?
Mēs redzam aktīvu tautas sporta kustību Latvijā – vasarā katru nedēļas nogali notiek kāds skriešanas sacensības vai aktīvās atpūtas pasākums. Kad redzu uzņēmuma darbiniekus, kuri piedalās maratona skrējienos, laivu braucienos vai iet pārgājienos, uzskatu to par neatņemamu daļu no uzņēmuma korporatīvās atbildības. Tie ir sporta svētki visiem. Pasaules strādājošo un amatieru sporta spēlēs pagājušajā gadā Rīgā piedalījās daudz sportistu no eksotiskām valstīm. Noslēgumā secinājām, ka pasaules sporta kustība ir tik spēcīga, ka mums jāattīstās un jāaktivizē šis virziens. Palīdzējām Lucavsalā sarīkot pirmo pasaules čempionātu mamanetā, kas ir sociāla kustība, lieliska iespēja nostiprināt sievietes sociālo statusu, īpaši pēc bērna piedzimšanas, tādējādi veicinot iesaistīšanos sabiedriskajā dzīvē.
Kāda ir zīmola Joma loma tautas sportā?
Mūsu komanda spēj apģērbt ikvienu sportistu – bērnu, jaunieti, iesācēju un profesionāli. Mums ir visi izmēri, plaša krāsu palete tekstila apģērbiem un apavi daudziem sporta veidiem. Un galvenais – līdzsvars starp kvalitāti un cenu ar labāko izpildes termiņu tirgū. Klienta ideja un mūsu izpildījums kopā veidu unikālu komandas izskatu.
Noslēgumā jautājums par jums kā šī zīmola dvēseli – kā jūtaties sporta nozarē?
Darbs ir mans hobijs. Esmu laimīga. Un palīdzu arī klientam būt laimīgam. Komandas ir ģērbtas modernās, kvalitatīvās formās, un tas jau ir viens solis uz uzvaru. Sports sastāv no emocijām. Un forma ir daļa no šīm emocijām. Ņemot vērā pieredzi šajā biznesā, uzskatu, ka esmu dizainers, stilists, psihologs, mediators vienā personā. Un šī persona nepārtraukti mācās ko jaunu, izaicina sevi un sasniedz jaunas virsotnes.