«Gan Krievijā, gan Tuvajos Austrumos cilvēkiem patīk ekskluzīvas lietas, kas ir pieejamas un radītas tikai viņiem. Viņi augstu vērtē kvalitāti un īpašas detaļas, augstvērtīgus materiālus un par to ir gatavi maksāt vairāk,» stāsta bērnu apģērbu zīmola Aristocrat Kids radītāja Dace Zvirbule.
Tērpu radīšanai pamatā tiek izmantoti dabīgie materiāli, piemēram, kokvilna, daudz un dažādu veidu zīds, kašmirs, vilna un citi. Arī tad, ja apģērbā tiek izmantoti dekoratīvie materiāli kā, piemēram, mežģīnes vai fliteri, audums, kas būs tiešā saskarē ar miesu, vienmēr būs 100% dabīgs. Savukārt auduma apdrukas ir īpašas ar to, ka ir unikāli veidotas sadarbībā ar mākslinieci Kristiānu Kalniņu. Apdrukas sākotnēji tiek gleznotas ar roku un tad kombinētas digitālajā vidē. Zīmējumi pēc tam tiek drukāti uz dažādām audumu bāzēm, tādām kā kokvilnas satīns un dažādu veidu zīdiem. Apģērbu audumi tiek iepirkti no Eiropas – Francijas, Itālijas, Portugāles, Spānijas, izņemot zīdu, kas ir no Ķīnas.
Zīmola pamatā ir pasaka, kas arī diktē kolekcijas un apdruku noskaņu. Ar katru jaunu kolekciju zīmols atver jaunu sadaļu šai karaliskajai pasakai par princesi Aleksandru, kura tic brīnumiem, un brīnumi ar viņu arī notiek.
Pēc D. Zvirbules domām, Aristocrat Kids tiešu konkurentu nav, jo zīmols rada kaut ko unikālu. «Mums pašiem ir savs ateljē, šūšanas darbnīca, katru tērpu izstrādā viens drēbnieks. Katrai kleitai klāt ir birciņa, ko parakstījis meistars, kurš konkrēto kleitu darinājis.»
Zīmols rada to, kas, tā virzītāju izpratnē, ir skaisti un aktuāli, neskatoties uz to, ko dara visa pārējā pasaule. «Esmu turējusi kvalitātes latiņu, ka katrs izstrādājums ir jāizstrādā vienam meistaram, un tagad redzam, ka tieši tas ir viens no faktoriem, kas cilvēkus «uzrunā». Iespējams, ceļš nav bijis tik ātrs kā masveida ražošanā, bet, manā skatījumā, šis ir daudz pamatīgāk. Esam dzirdējuši, ka atšķiramies no tā, kas ir pieejams tirgū gan krāsu salikumu, gan dizaina ziņā. Zīmols ir citādāks, tāpēc man patīk sistēma, ka tajā brīdī, kad ej un dari to, ko jūti par pareizu pats sev, atrodas arī pircēji. Protams, ka šis nav masveida produkts, bet redzam, ka katrā valstī pastāv klientu loks, kurus «uzrunā» un interesē tas, ko darām,» stāsta D. Zvirbule.
Viņa norāda, ka cenu ziņā konkurenti ir pasaules zīmoli Dolce & Gabbana, Dior un citi. Veikalu cena zīmola kleitām ir no 300 līdz 2000 eiro. Savukārt dārgākā kleita, ko zīmols šogad radīja īpašā sadarbībā ar luksusa veikalu Harrods un kas paredzēta tā kampaņai, maksā aptuveni 12 tūkst. eiro, un to arvien ir iespējams iegādāties. Kleita tika izšūta ar četru karātu zelta diegiem, ar dzintariem, baltajiem un melnajiem briljantiem. Tērpa izšūšanai vien tika veltīts vairāk nekā mēnesis.
Sākotnēji Aristocrat Kids tērpus radīja bērniem no divu līdz astoņu gadu vecumam, bet šobrīd tas apģērbu piedāvā jau 16 gadus veciem jauniešiem. Savukārt īpašu pasūtījumu gadījumā tiek radīti tērpi jaundzimušajiem, kā arī bērnu mammām. «Man ļoti patīk darbs ar sievietēm, tas ir pavisam citādāks nekā darbs ar bērniem, atrast kopīgu valodu ir tiešām ļoti aizraujoši un interesanti. Man ļoti patīk jauni izaicinājumi, tāpēc pieņemam pasūtījumus arī no sievietēm un vīriešiem, kā arī mums ir luksusa jaundzimušo līnija Royal Baby, kuru pamazām attīstām. Šis ir bijis bagāts gads, esam ieinteresējuši arī vairākus lielākus uzņēmumus, kas vēlas sadarboties ar pavisam citu produktu klāstu, ne bērnu apģērbu, jo tiem patika mūsu kvalitātes standarti un skatījums. Visu laiku turam acis un ausis vaļā un esam atvērti jauniem projektiem,» saka D. Zvirbule.
Lielāko zīmola apģērbu daļu veido kleitas, kas visbiežāk tiek pirktas izlaidumiem, kāzām, kristībām, dzimšanas dienām un ballēm. «Pasaulē ir ļoti daudz svētku. Man ir liels prieks redzēt, ka arī Latvijā meitenes pucē un viņas pašas vēlas pucēties. Mani ļoti aizrauj darbs ar mazajiem klientiem un iespēja, ka varam radīt kaut ko unikālu, ko varam pielāgot katram. Īpaši piedomājam pie tā, lai bērni šos tērpus varētu valkāt vairākas sezona,» skaidro dizainere. To, kādā virzienā zīmols tālāk attīstīsies, rādīs laiks, dzīve, jo zīmols virzās uz priekšu soli pa solim. «Man vienmēr ir interese strādāt ar jauniem tirgiem, jo tas dod iespēju iepazīt jaunas kultūras, iepazīt jaunus cilvēkus un saprast viņu nianses. Mums noteikti nav ierobežojumu tajā, kur mēs tagad iesim vai neiesim. Pasaule ir tik ļoti krāšņa, ka tajā atrodas vieta it visam,» saka bērnu apģērbu dizainere.