Transports un loģistika

Spilves lidlauka apsaimniekotājs pērn 10 tūkstošus eiro ieguldījis mazās aviācijas nodrošināšanai

Dienas Bizness,27.03.2018

Jaunākais izdevums

Spilves lidlauka apsaimniekotājs SIA «Aerobig Plus» 2017.gadā ieguldījis, lai nodrošinātu teritorijas labiekārtošanu, tajā esošo arhitektūras pieminekļu saglabāšanu, kā arī ap 10 000 eiro lidlauka pamatfunkcijas – mazās aviācijas nodrošināšanai, informē uzņēmums.

Lai arī vēl joprojām kavējas lidlauka pilnvērtīgas darbības nodrošināšanai nepieciešamā sertifikācija, kas saistīta ar problemātisko zemes īpašumtiesību statusu un juridiskiem aspektiem, apsaimniekotājs ir apņēmīgs arī šajā gadā turpināt iesāktos darbus.

Atbilstoši SIA «Rīgas Nami» 2016.gadā noslēgtajam līgumam ar SIA «Aerobig Plus», nomnieka pienākums ir apsaimniekot un ekspluatēt vairāk nekā 100 hektāru lielo teritoriju, saglabājot tajā esošos infrastruktūras objektus – lidlauku, kā arī 1954.gadā celto lidostas galveno ēku, kas ir valsts nozīmes arhitektūras piemineklis. Ņemot vērā, ka līdz nomas līguma noslēgšanas brīdim nebija veikts teritorijas detālplānojums, nedz īpašnieks, nedz apsaimniekotājs nevar Spilves lidlaukā realizēt fundamentālus ilgtermiņa projektus.

Pērn apsaimniekotājs ir veicis lidlauka skrejceļa remontdarbus un atbilstošo iezīmējumu atjaunošanu, uzsācis tam pieguļošo teritoriju meliorāciju, kā arī piebraucamo ceļu labošanu. Tāpat veikta lidlauka galvenās ēkas inventarizācija un saņemti atsevišķi tehniskie noteikumi, lai sāktu tās rekonstrukcijas projekta izstrādi. Ņemot vērā celtnes īpašo arhitektonisko vērtību, pērn īstenoti tās konservācijas darbi, tajā skaitā nodrošinot daļēju logu un durvju labošanu un nomaiņu. Lidlauka teritorijā uzlabota elektroapgāde un nodrošināta teritorijas apgaismošana.

Spilves lidlauka teritorijā komercdarbību, kas lielākoties saistīta ar aviācijas nozari, turpina veikt 25 apakšīrnieki. Pērnā gada vasarā tajā notikuši vairāki izklaides pasākumi. Rīgas svētku laikā interesanti lidlaukā varēja apskatīt gaisa kuģus, iepazīties ar tehniku un vērot lidojumu paraugdemonstrējumus, kurus veica augstākās pilotāžas grupa «Baltic Bees».

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Spilves lidostas ziedu laiki un noriets

Laura Mazbērziņa,20.09.2018

Spilves lidlauks darbojās jau no 1916. gada, kad te izvietojās Krievu Cara armijas 12. iznīcinātāju nodaļa.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz lidostas Rīga atklāšanai 1975. gadā Rīgā galvenā bija Spilves lidosta.

Tā agrāk dēvēta gan par Spilves gaisa ostu, gan Rīgas gaisa ostu un Rīgas Centrālo lidostu. Tagad Spilves lidlaukā tiek nodrošināti privātie lidojumi un pilotu skolu treniņlidojumi, bet attīstības plāni ir miglā tīti, biznesa portālam db.lv pastāstīja Aivars Graholskis, bijušais Spilves aviācijas muzeja vadītājs.

Spilves lidostu sāka būvēt kara gūstekņi 1954. gadā, lidostas iekšdarbus veica latviešu amatnieki. «Amatnieki esot sacījuši, ka šī būs mazā Rundāle Rīgā,» stāstīja A. Graholskis.

Lidosta tika atklāta 1975. gadā. Spilvē 51 hektāru lielā teritorijā iekārtoja lidostu, ko trīsdesmitajos gados pārdēvēja par Spilves gaisa ostu. Tās īpašnieks bija Rīgas pilsēta, nomnieks - Pasta un telegrāfa departaments. Tika uzceltas divas būves. Viena no tām bija Rīgas – Liepājas reisa apkalpojošo lidmašīnu un privāto lidmašīnu novietošanai. Savukārt, gaisa satiksmes kārtības regulēšanai uzbūvēja stacijas ēku ar pasažieru uzgaidāmajām telpām, pastu, muitu, policiju, komandantūru, meteoroloģisko staciju, restorānu u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome šodien atbalstīja lēmumu par Spilves lidlaukā esošu skrejceļu atpirkšanu no SIA «Spilve International Business Park» par 180 085 eiro un vienlaikus pieņēma lēmumu par pašvaldības nodibinājuma «Lidlauks Spilve» likvidēšanu.

Kā skaidroja nodibinājuma valdes loceklis Jānis Maslovskis, nodibinājums tika radīts ar mērķi izveidot lidlauku un nodrošināt tā izmantošanu atbilstoši sabiedriskā labuma organizācijas statusam. Balstoties uz Rīgas attīstības plānu 2006.-2018.gadam, lidlauku primāri bija paredzēts izmantot vispārējās nozīmes aviācijas un tehnisko sporta veidu darbības attīstībai un nodrošināšanai, tehnisko sporta veidu popularizēšanai, informējošu un izglītojošu pasākumu organizēšanai, mācību grupu veidošanai amatieru un aviācijas personāla sagatavošanai, kā arī citiem uzdevumiem. Nodibinājums darbojās gan uz Rīgas Brīvostai, gan uz «Rīgas namiem» uzticētās zemes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidlaukā Spilve, Rīgā aizvadītajā nedēļā norisinājās "autokoncerts", kas tā rīkotājiem neradīja milzu peļņu, bet bija veids, kā atbalstīt nozarē strādājošos.

"Autokoncerta" organizators bija Uldis Pabērzis, kurš šajā vasarā plānoja rīkot arī festivālu "Summer Sound". "Covid-19" ierobežojumu dēļ festivāls pārcelts uz nākamo gadu.

"Kopumā situācija ir visiem zināma. Ir pandēmija un kaut kādā brīdī bija pilnīgi skaidrs, ka mūsu lielais pasākums, vasaras festivāls šogad nevarēs notikt. Mēs sākām jau laicīgi plānot tā pārcelšanu uz nākamo gadu. Spējām vienoties ar visiem māksliniekiem, ka pasākums notiks 2021. gadā ar tādu pašu programmu, tajā pašā nedēļas nogalē. Tā kā pasākums ir pārcelts, tad domājām, ko šajā laikā ir iespējams izdarīt. Vēl pirms tika izziņota tāda iespēja kā "autorkoncerti", šādu iespēju jau apsvērām un pētījām, kā to varētu īstenot. Kad izziņoja, ka šāds formāts ir pieļaujams, mēs sākām šī pasākuma organizēšanu," stāsta U.Pabērzis.

Komentāri

Pievienot komentāru