Sociālajos tīklos pēdējā laikā uzvirmojusi īpaša neapmierinātība saistībā ar kompāniju air Baltic, jo tā pat pēdējā brīdī, laicīgi neizziņojot, atcēlusi atsevišķus lidojumus. Arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) norāda, ka šomēnes sūdzību skaits par atceltiem un nenotikušiem reisiem strauji pieaug, otrdien raksta laikraksts Diena.
Pēc sūdzību skaita tieši aviopakalpojumi ieņem pirmo vietu. Kā norāda PTAC pārstāve Sanita Gertmane, salīdzinot ar pirmajiem trim mēnešiem, aprīlī pasažieri sūdzējušies krietni vairāk. Šogad saņemtas 35 sūdzības, dati par aprīli gan vēl nav apkopoti.
«Patlaban ļoti daudzi sūdzas par to, ka air Baltic maina reisus. Ieviešot vasaras lidojumu sarakstu, grafiki mainās, vairāki labu laiku iepriekš plānoti lidojumi tiek atcelti,» skaidro S. Gertmane. Viņa atklāj, ka apmēram 60% sūdzību ir tieši par air Baltic, bet, iespējams, tas ir tāpēc, ka lidostā nav daudz citu aviokompāniju.
Strīdi visbiežāk ir saistīti ar normatīvo aktu interpretāciju. Aviokompānija atsakās izmaksāt kompensācijas, bet patērētājus neapmierina tās sniegtais pamatojums. Kā norāda PTAC pārstāve, procedūra, lai atgūtu kompensāciju, ir visai ilga. «Bieži kompensācijas ar pirmo aicinājumu nemaz netiek izmaksātas. Ļoti daudzām aviokompānijām, arī tādām, kuru lidojumu biļetes ir krietni dārgākas, tikai patērētāju neatlaidība var garantēt pozitīvu rezultātu,» atklāj S. Gertmane.
Avionozares speciālists Tālis Linkaits Dienai teic, ka reisu kavēšanās un to atcelšana visā pasaulē esot normāla prakse. Cits jautājums gan esot par to, ko šādās situācijās aviokompānijas dara. «Air Baltic, kas sevi pozicionē kā zemo cenu aviokompāniju, īpaši ar piedāvājumiem neaizraujas,» viņš saka un norāda, ka cilvēkiem par savām tiesībām ir jācīnās. «Lielajām aviokompānijām ir izstrādātas procedūras, kā ātrāk kompensēt lidotgribētājiem zaudējumus. Tajā pašā laikā Air Baltic saviem pasažieriem, piemēram, izsniedz ēdināšanas kuponus divu eiro vērtībā. Tā ir mana personīgā pieredze, kad Helsinku lidostā reiss tika pārcelts par četrām stundām. Aizgājām uz kafejnīcu un uzjautrinājāmies par to, ko tad par šiem diviem eiro mēs varētu dabūt, piemēram, pustasīti kafijas,» smej T. Linkaits.
Plašāk lasiet rakstā Lidojums pēc kompensācijām otrdienas, 21.aprīļa laikrakstā Diena (5.lpp)!