Karjera

Šogad reģionālās darba mobilitātes pasākumā plāno iesaistīt 300 nodarbināto

Žanete Hāka,06.05.2014

Jaunākais izdevums

Reģionālās darba mobilitātes pasākumā Darbs Latvijā kopš projekta sākuma līdz aprīļa beigām kopumā iesaistījušies 266 nodarbinātie, no tiem 84 strādājošie programmā iesaistījās šogad, informē Nodarbinātības valsts aģentūras pārstāvji.

2014.gadā reģionālās darba mobilitātes pasākumā NVA plāno iesaistīt 300 nodarbināto, šim nolūkam paredzētais finansējums – 119,5 tūkstoši eiro.

Saņemot NVA atbalstu, cilvēki iegūst iespēju strādāt attālāk no savas dzīves vietas, darba dēļ nepametot savas mājas un ģimenes. Viņi strādā tādās profesijās kā pārdevējs, palīgstrādnieks, šuvējs, pavārs, traktora vai automobiļa vadītājs, operators, konditors, elektriķis, programmētājs. Visvairāk mobilitātes pabalstu saņēmēju ir Latgalē - 72 un Vidzemē - 48, bet vismazāk Kurzemē - 23.

Mobilitātes programmas dalībniekiem darba attiecību pirmo četru mēnešu laikā NVA kompensē transporta vai dzīvojamās telpas īres izdevumus. 92% pasākuma dalībnieku izmantoja iespēju saņemt transporta izdevumu kompensāciju un tikai 8% - īres izdevumu atlīdzību. Svarīgi, ka 92% nodarbināto, pabeidzot dalību pasākumā un vairs nesaņemot NVA finansiālo atbalstu, turpina darba attiecības pie tiem darba devējiem, ar kuriem tika nodibinātas darba tiesiskās attiecības pirms iesaistes pasākumā.

.

NVA finansiālu atlīdzību darba attiecību pirmajos četros mēnešos var saņemt tās komersantu nodarbinātās personas, kuru darba vieta atrodas vismaz 20 km attālumā no deklarētās dzīvesvietas. Darba tiesiskajām attiecībām ir jābūt nodibinātām ar darba devēju, kurš attiecīgo vakanci vismaz nedēļu bija reģistrējis NVA filiālē vai NVA CV/Vakanču portālā. NVA finansiālā atlīdzība transporta vai dzīvojamās telpas īres izdevumu segšanai vienam nodarbinātajam četru mēnešu periodā nevar pārsniegt 398,4 eiro.

Kad 2013.gada pavasarī programma aizsākās, piedalīties tajā varēja tikai tie cilvēki, kuri pirms tam vismaz pusgadu bija reģistrējušies NVA kā bezdarbnieki. Taču vēlāk, lai paplašinātu atbalstāmo nodarbināto personu loku, pēc NVA ierosinājuma tika atviegloti kritēriji bezdarbnieku iesaistei mobilitātes programmā, tostarp paredzot, ka pasākumā varēs iesaistīties nodarbinātie, kuri bezdarbnieka statusā bijuši ne mazāk kā divus mēnešus iepriekš paredzēto sešu mēnešu vietā. Jau 2013.gada 2.augustā šie grozījumi bija stājušies spēkā.

NVA rūpīgi seko un izvērtē visu savu pakalpojumu, pasākumu un projektu norisi. Arī šopavasar NVA, izvērtējot reģionālās mobilitātes pasākuma norisi, izstrādāja un iesniedza Labklājības ministrijai jaunus priekšlikumus nodarbināto personu iesaistes kritēriju vienkāršošanai, lai atbalstu varētu saņemt pēc iespējas vairāk cilvēku, kuri darbu būs atraduši attālāk no savām dzīves vietām. Jāuzsver, ka reģionālās darba mobilitātes programmas mērķis - sniegt atbalstu bezdarbniekiem no reģioniem, kuros darbu atrast neizdodas, lai viņi varētu strādāt tuvākajos reģionos un pilsētās, nemainot dzīves vietu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Sākot strādāt tālāk no dzīvesvietas, pirmajos mēnešos iespējams saņemt līdz 400 eiro kompensāciju

Žanete Hāka,28.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai cilvēki, kuri nevar atrast darbu savā pagastā vai pilsētā, varētu sākt strādāt pie attālākiem darba devējiem Latvijā, Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA) kopš 2013.gada pavasara īsteno komersantu nodarbināto personu reģionālās mobilitātes veicināšanas pasākumu.

Tas paredz, ka attālāk no dzīvesvietas komersanta nodarbinātām personām pirmo četru darba tiesisko attiecību mēnešu laikā ir iespēja saņemt finansiālu atbalstu - transporta vai dzīvojamās telpas īres izdevumiem. Ieguvēji ir ne tikai darba meklētāji, bet arī darba devēji, jo savam uzņēmumam nepieciešamos speciālistus var piesaistīt no attālākām pilsētām vai novadiem, informē NVA.

Kopš NVA piedāvā reģionālās mobilitātes veicināšanas programmu, šo iespēju jau ir izmantojuši kopumā 523 strādājošie, no tiem šī gada 9 mēnešos – 136. Šogad visvairāk komersantu nodarbināto personu reģionālās mobilitātes programmas dalībnieku ir Latgalē – 39%, tad seko Kurzeme – 24%, Vidzeme – 16%, Zemgale – 12% un Rīgas reģions 9%. Vairums pasākuma dalībnieku (97%) izmantoja iespēju saņemt tieši transporta izdevumu kompensāciju un tikai 3 % - īres izdevumu atlīdzību. Maksimālā summa, ko komersanta nodarbinātais kompensācijā var saņemt četru mēnešu laikā ir 400 eIro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Krišjāņa Kariņa (JV) topošā Ministru kabineta iecerēto darbību, par ko vienojušās koalīcijas partijas.

Saeima šodien lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru veidotu partiju apvienība "Jaunā Vienotība", partiju apvienība "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Ievads

Krišjāņa Kariņa valdības mērķis: Latvijas ekonomikas transformācija labākai dzīvei Latvijā

Kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas valsts un tās iedzīvotāji ir piedzīvojuši milzu pārmaiņas - pāreju no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, valsts un pašvaldību īpašuma privatizāciju, demokrātisko institūciju izveidošanu un nostiprināšanos, naudas un zemes reformas īstenošanu, pievienošanos Eiropas Savienībai (ES) un NATO militārajai aliansei.Šajā ceļā ir pārvarēti dažādi izaicinājumi, šobrīd sastopamies ar Krievijas agresīvo karadarbību Ukrainā, kura grauj likuma varā balstīto starptautisko kārtību un ir lielākais drošības apdraudējums Eiropai, radot milzīgas cilvēku ciešanas. Karadarbība ir izraisīju

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Latvijas un Krievijas biznesa attiecības: ogļūdeņražu vietā graudi un produkti

Jeļena Šaldajeva,05.08.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Latvijas un Krievijas biznesa attiecībām vajadzētu skatīties cerīgi, neskatoties uz "ledus laikmetu" Latvijas un Krievijas politiskajās attiecībās. Līdz ar pandēmijas neparedzamo attīstību, ilgtermiņa ekonomiskā attīstība lielā mērā atkarīga no spējas vest sarunas ar kaimiņiem.

Dzīve uz kredīta, kad ir iespējams nopelnīt, tranzīta pakalpojumu sniegšana, nenozīmē neko citu, kā pakļaut ekonomiku jaunam riskam un dažādu nozaru speciālistu ekonomiskās migrācijas vilnim. Lai izprastu radušos situāciju tirdzniecības un ekonomiskās attiecībās ar Krieviju, "Dienas Bizness" uzdeva dažus jautājumus Krievijas - Latvijas Biznesa padomes (RLDS) izpilddirektoram Vladimiram Van Žanam.

RLDS birojs atrodas Pleskavā, kura ir viena no Jaunā laika Hanzas savienības dalībniecēm. Šobrīd Hanzas savienība apvieno 192 pilsētas no 16 Eiropas valstīm.

Ne tikai politika negatīvi ietekmē Latvijas un Krievijas biznesa sadarbību. Saskaņā ar Krievijas Federālā muitas dienesta statistiku, sakarā ar pandēmiju 2020. gadā, salīdzinot ar 2019. gadu, preču eksports samazinājās par 21% (338,2 miljardiem ASV dolāru), atgriežot eksporta nozari pie 2015. – 2017. gada rādītājiem. Lielākais Krievijas eksporta apjoma samazinājums bija ogļu rūpniecībā (-30,6%), mašīnbūvē (-23,2%), transporta un loģistikas nozarē (-23,1%), naftas un gāzes rūpniecībā (-14,2%). Kāda ir Krievijas preču eksporta dinamika uz Latviju?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 31. maijam ir atvērta pieteikšanās uz mobilitātes inkubatora programmu “Urban Mobility Incubator”, kurā dalībniekiem būs iespēja attīstīt savu ideju, prototipēt to reālā pilsētvidē, satikt investorus, kā arī saņemt atbalstu €6000 vērtībā.

Inkubatoru piedāvā inovāciju kustība “Vefresh” sadarbībā ar Elektronikas un datorzinātņu institūtu, Rīgas domi, kopstrādes telpu “Teikums” un ar EIT Urban Mobility Reģionālās inovāciju shēmas atbalstu. Programmai pieteikties tiek aicinātas komandas ar dažādās attīstības pakāpēs esošām idejām klimatneitrālas mobilitātes nodrošināšanai.

Dalībnieki tiek aicināti pieteikt idejas, kas risina kādu no pilsētas definētajiem klimatneitrālas mobilitātes izaicinājumiem. Piemēram, elektromobilitātes un satiksmes mierināšanas zonu veicināšana vai jaunās paaudzes sabiedriskā transporta pieturvietas vai vienotas lietotnes izstrāde.

“Inkubatora programma ir paredzēta risinājumiem, kas uzlabo pilsētas mobilitātes iespējas. Gaidām komandas ar jau nopietnākām iestrādnēm, kā arī jaunas komandas ar pilsētai noderīgām idejām un entuziasmu attīstīt savus prototipus. Kopā plānots uzņemt līdz 8 komandām, kas no jūlija līdz septembrim strādās pie sava risinājuma prototipa izveides un testēšanas VEF apkaimē. Dalībnieki, saskaņā ar epidemioloģisko situāciju valstī, darbosies kopstrādes telpā “Teikums” Jaunajā Teikā vai tiešsaistē,” uzsver Vefresh vadītājs Viesturs Celmiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Mobilitātes pabalstu šogad saņēmuši 76 cilvēki

Zane Atlāce - Bistere,04.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš 2013.gada pavasara Nodarbinātības valsts aģentūras (NVA) piedāvāto mobilitātes pabalstu saņēmuši 626 strādājošie, no tiem 2016.gada 6 mēnešos – 76, informē NVA.

Reģionālās mobilitātes programma paredz, ka attālāk no dzīvesvietas nodarbinātām personām darba tiesisko attiecību pirmo četru mēnešu laikā ir iespēja saņemt finansiālu atbalstu transporta vai dzīvojamās telpas īres izdevumiem. Ieguvēji ir ne tikai darba meklētāji, bet arī darba devēji, jo savam uzņēmumam nepieciešamos speciālistus var piesaistīt no citām pilsētām vai novadiem.

Atbalstu reģionālajai mobilitātei šogad var saņemt ne tikai komersantu nodarbinātie, bet arī tie darba ņēmēji, kuri uzsākuši darbu publiskā sektora iestādēs. Reģionālās mobilitātes veicināšanas pasākumu NVA īsteno darba vietās Latvijas Republikas administratīvajā teritorijā, izņemot Rīgu. Maksimālā summa, ko nodarbinātais kompensācijā var saņemt četru mēnešu laikā ir 400 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Valsts budžeta plānošanā jādomā par elektromobilitātes veicināšanu

Izīda Gerkena, "Moller Auto" uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā,09.01.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī netipiski, ka 2023. gadu sākam ar tehnisko valsts budžetu, redzot, cik lielu daļu no siltumnīcefektu veidojošo gāzu emisijām veido transports un cik tālu esam no Eiropas Savienības klimatneitralitātes mērķiem, manuprāt, šis ir iespēju laiks.

Proti, valstij ir iespēja veikt fundamentālas izmaiņas grantu atbalstā elektromobilitātes veicināšanai Latvijā, sevišķi biznesa segmentā. Protams, ir skaidrs, ka mums apkārt vairākas krīzes, ar kurām jācīnās, taču jāņem vērā, ka, aizmirstot par klimata problēmām, tās soli pa solim kļūs par nenovēršamu kataklizmu.

Saskaņā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) pērn pausto, transporta nozare rada gandrīz trešo daļu no kopējām Latvijas siltumnīcefekta gāzu emisijām, kur lielākais emisiju avots ir tieši autotransports. Ir skaidrs, ka transporta sektora dekarbonizācija nav sasniedzama ar vienu risinājumu. Vienlaikus zināms, ka nākotnē šī sektora radīto siltumnīcefekta gāzu emisiju samazinājums lielā mērā būs saistīts tieši ar elektrifikāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visdažādāko neskaidrību un šķietami sīku, tomēr kaitinošu starpgadījumu virkne ir rīdzinieku ikdiena kopš lēmuma ieviest Rīdzinieka kartes un noteikt atšķirīgu braukšanas maksu sabiedriskajā transportā rīdziniekiem un pārējiem Latvijas iedzīvotājiem, raksta Diena.

Jezga ar diferencētajām biļešu cenām sākās pēc Rīgas mēra Nila Ušakova pirmā paziņojuma pagājušā gada 24. septembrī, kam sekoja domes lēmums. Ap pašu Rīdzinieka karšu statusu vēl aizvien valda neskaidrība, jo Vides aizsardzības un reģionālās ministrija (VARAM) sniegusi noraidošu atzinumu par Rīgas domes saistošajiem noteikumiem, un tie joprojām nav stājušies spēkā.

Viena no problēmām, kuras noskaidrošana Dienas žurnālistam prasīja ilgāku laiku, ir – cik ilgi būs derīgas biļetes, kuras patlaban, izmantojot atlaidi, pērk visi pasažieri neatkarīgi no deklarēšanās vietas. Sākotnēji Rīgas satiksmes pārstāvis Viktors Zaķis pieļāva, ka tad, ja pats tarifs netiks mainīts (tas arī šobrīd oficiāli ir 1,20 eiro, tikai netiek piemērots), biļetēm derīguma termiņš būs viens gads. Kad laikraksts šo jautājumu uzdeva Rīgas domes Satiksmes un transporta komitejas priekšsēdētājam Vadimam Baraņikam, arī viņš sākumā nevarēja atbildēt, tomēr pēcāk noskaidroja, ka «noteiktais pārejas periods ir vienu mēnesi pēc mobilitātes programmas beigām», tātad visu martu vēl varēs braukt par 60 centiem, pat ja nerīdziniekiem stāsies spēkā 1,20 eiro tarifs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Ieteikumi elektroauto iegādei ar valsts atbalstu

Edgars Korsaks-Mills, Elektrum elektromobilitātes eksperts,25.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinetā ir apstiprināta Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) izstrādātā atbalsta programma elektroauto iegādei fiziskām personām, kas paredz par jaunu elektroauto iegādi piešķirt 4500 eiro, bet lietotu – 2250 eiro, lai veicinātu siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanu.

Par to, kas jāņem vērā, lai varētu saņemt valsts atbalstu un kā izvēlēties elektroauto, varēja uzzināt Elektrum Energoefektivitātes centra marta sākumā rīkotajā vebinārā "Ieteikumi elektroauto iegādei ar valsts atbalstu".

KAM UN KĀ PIEŠĶIRS ATBALSTU?

SIA "Vides investīciju fonds" finanšu vadītājs Gints Kārkliņš skaidroja, ka ir izsludināta atbalsta programma bezemisiju un mazemisiju transportlīdzekļu iegādei ar kopējo finansējuma apjomu 10 miljoni eiro.

Šajā programmā atbalsts paredzēts elektroauto un ārēji lādējamu hibrīdauto iegādei. Maksimālais atbalsts 5500 eiro, no kuriem 4500 eiro paredzēts tieši auto iegādei, bet 1000 eiro kā papildu atbalsts, norakstot līdz šim lietoto transportlīdzekli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par 20 miljoniem eiro veicinās Latvijas – Lietuvas sadarbību

Zane Atlāce - Bistere,31.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar pārrobežu sadarbības Interreg Latvija – Lietuva programmas 2014.-2020. gadam atbalstu 41 Latvijas – Lietuvas sadarbības projektam četrās projekta prioritātēs tiks piešķirts finansējums par kopējo summu 20 862 958 eiro, informē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā.

Atbalstītie projekti tika izvēlēti no 158 projektu pieteikumiem, kas tika iesniegti 2016. gadā organizētā 1.projektu konkursa ietvaros.

Pirmajā programmas prioritātē Ilgtspējīga un tīra vide no 61 iesniegtajiem projektiem tika atbalstīti 12. Kopējā projektiem piešķirtā summa ir 6,34 miljoni eiro.

No tiem astoņi tūrisma projektos tiks izstrādāti jauni kopīgi tūrisma maršruti un aktivitātes. Latvijas un Lietuvas vides institūcijas sadarbosies divos kopīgos ūdens resursu apsaimniekošanas projektos. Tāpat divu projektu īstenošanai vides piesārņojuma riska samazināšanai sadarbosies Latvijas un Lietuvas ugunsdzēsēji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Biznesa Eņģeļu Tīkls (LatBAN) un Latvijas Privātā un riska kapitāla asociācija (LVCA) noteikuši nominantus apbalvojumam “Gada investors 2021” par pērnā gada Latvijas nozīmīgākajām investīcijām industrijā.

Uz apbalvojumu pretendē gan privātie investori (komerceņģeļi), gan juridiskie un institucionālie investori, gan privātā un riska kapitāla darījumu konsultanti.

“Gada investors 2021” konferences un apbalvošanas ceremonijas laiks ir pārcelts uz ceturtdienu, 31. martu, plkst. 16.00. Ņemot vērā notikumus Ukrainā, mainīta pasākuma programma, iekļaujot divas ekspertu paneļdiskusijas.

Pirmajā diskusijā informēs par ekonomikas tendencēm un attīstības scenārijiem Latvijā. Otrajā diskusijā uzņēmējdarbības un investīciju vides eksperti no Gruzijas un Izraēlas stāstīs par savu valstu pieredzi – kādas pārmaiņas notiek un kā var atbalstīt valsts ekonomiku kara laikā un pēckara periodā. Savukārt pārstāvis no Ukrainas dalīsies pieredzē galvenokārt par uzņēmējdarbības situāciju līdz karam. “Gada investors 2021” būs skatāms tiešsaistē, LatBAN un LVCA Facebook lapās un LatBAN YouTube kanālā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Liepājas metalurgs darbiniekiem pagaidām nav izmaksāta alga, ziņo portāls liepajniekiem.lv.

Kaut arī algu solīts izmaksāt 8. novembrī, darbinieki to aizvien nav saņēmuši, apstiprinājis uzņēmuma arodbiedrības vadītājs Jānis Grava. «Izpilddirektora arī vairs nav, līdz ar to nav kam jautāt,» paudis J. Grava. Uzņēmuma vadītāji solījuši līdz otrdienai algas izmaksāt, taču nav zināms, vai tās izmaksās pilnā apmērā.

Lai norēķinātos ar strādniekiem, uzņēmums cenšas pārdot visu, ko vien var, taču nodrošinātie kreditori lūguši neveikt mantas pārdošanu, jo tas pasliktina viņu stāvokli. «Uzņēmums šobrīd dara to, kas būtu jādara maksātnespējas procesā – pārdod mantu, lai norēķinātos ar parādiem. Tomēr TAP laikā uzņēmumam būtu jāpelna, nevis jātirgo manta,» sacījis administrators Haralds Velmers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Jauniešu garantijas pasākumos iesaistījušies 6215 jauniešu

Žanete Hāka,02.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada četros mēnešos Nodarbinātības valsts aģentūras (NVA) Jauniešu garantijas pasākumos kopumā iesaistījušies 6215 jauniešu, informē NVA.

NVA profesionālās un neformālās apmācības programmu apguvē piedalās 655 jaunieši, pasākumā Darbam nepieciešamo iemaņu attīstība nevalstiskajā sektorā – 348, Darbnīcās jauniešiem - 116, savukārt konkurētspējas paaugstināšanas pasākumus apmeklējuši 5846 jaunie cilvēki. 43 jaunieši, kuri atraduši darbu attālāk no savas dzīves vietas, iesaistījās reģionālās darba mobilitātes programmā un saņem no NVA transporta vai dzīvojamās telpas īres izdevumu kompensāciju.

Jauniešu garantijas atbalsta pasākumu dalībnieki saņem NVA speciālistu konsultācijas karjeras attīstības jautājumos, apmeklē seminārus, lekcijas vai īsos kursus NVA konkurētspējas paaugstināšanas pasākumu ietvaros. Jauniešu garantijas pasākumu dalībniekiem ir iespēja iegūt profesionālo kvalifikāciju, iesaistoties profesionālajā apmācībā, vai iegūt darba dzīvē nepieciešamās prasmes, apgūstot neformālās izglītības programmas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Pilnveidos aktīvo nodarbinātības pasākumu īstenošanas nosacījumus

Žanete Hāka,27.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labklājības ministrija (LM), ņemot vērā iepriekš veiktos aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu izvērtējumus, plāno pilnveidot minēto pasākumu īstenošanas nosacījumus.

Iepriekšminēto paredz grozījumi Ministru kabineta Noteikumos par aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību un pasākumu īstenotāju izvēles principiem, kas ceturtdien izsludināti Valsts sekretāru sanāksmē. Tas vēl jāsaskaņo ar ministrijām un jāapstiprina valdībā.

Lai nodrošinātu elastīgāku un savlaicīgu pakalpojuma saņemšanu, plānots, ka turpmāk, organizējot bezdarbnieku un darba meklētāju apmācību, Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA) nerīkos publisko iepirkumu, kā arī neslēgs līgumus ar izglītības iestādēm. Turpmāk visi apmācību īstenošanas nosacījumi un pušu pienākumi būs noteikti iepriekšminētajos noteikumos. Tādējādi paredzēts, ka līgumu slēgs starp bezdarbnieku un izglītības iestādi un NVA segs bezdarbnieku apmācību izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru