«Latvijā es redzu tendenci veidot sarežģītas reklāmas ar vēlmi vienā vēstījumā pateikt visu. Taču tas nav iespējams,» uzskata britu reklāmas eksperts Mets Raiens.
«Labākā reklāma izvēlas vienu lietu, kas produktā ir unikāla, atšķirīga vai pievilcīga, un šo vienu lietu pasaka. Šeit es redzu, ka plakāti, preses un televīzijas reklāma stāsta par visu, ko vien var pateikt, - tas viss plūst jums pāri, un, kad šī straume ir garām, jūs neko no tā neatceraties,» skaidro M. Raiens (attēlā), kuram ir 30 gadu darba pieredze reklāmas biznesā un godalgas Kannu festivālā.
Pašlaik notiek jauna revolūcija - digitālā. 60. gados reklāmas devēji uzsāka sarunu, toties tagad patērētāji var runāt pretī, ir kļuvusi iespējama savstarpēja komunikācija. «Uzņēmumiem ir jāzina, kas notiek sociālajos medijos, un jāapzinās, ka patērētājs var runāt ar jums tieši, bez starpniecības, un pateikt, ko viņš par jums domā. Otrkārt, reklāmdevējiem, kuri izmanto Facebook, Twitter vai citus sociālos tīklus, vajadzētu saprast, ka tā tomēr ir ļoti personīga lieta. Ja zīmoli kļūst pārāk uzbāzīgi, tas sadusmo. Ja reklāmdevējs neliek miera jūsu personīgajā profilā, tas vienkārši tiks nobloķēts. Te ir jābūt ļoti uzmanīgiem.»
«Esmu nedaudz vīlies, ka Lielbritānijā daudzi zīmoli no televīzijas pāriet uz digitālajiem medijiem,» atzīst reklāmas eksperts. «Manuprāt, tā ir modes lieta. Domāju, ka lielajiem zīmoliem televīzija joprojām ir noderīgs kanāls, bet šķiet, ka šobrīd ir moderni ignorēt televīziju, pat no lielo zīmolu puses. Tiek stāstīts, ka visi jaunieši tagad ir Facebook un neskatās televīziju, bet es zinu, ka daudzi no viņiem sēž dzīvojamā istabā uz dīvāna ar datoru klēpī un vienlaikus ir gan Facebook, gan arī skatās televizoru un čato, un tvīto par to, ko viņi tur redz. Televīzija ir ļoti spēcīgs medijs, un tam ir auditorija.»