Šis gads saldumu ražotājai SIA Taste Caps! sācies ar pārcelšanos uz jaunām telpām Rīgā, Jaunajā Teikā, kur apvienots gan veikals ar kafejnīcu, gan ražotne.
«Uzņēmuma izdzīvošanas likums prasa regulāri palielināt apgrozījumu. Pērn tas bija aptuveni 160 tūkstoši eiro liels, turklāt sasniegts vēl iepriekšējās 60 m2 telpās. Mums pēc iespējas ātrāk jāsasniedz 500 tūkstošu eiro apgrozījums. Būtu ideāli tam tuvoties šī gada laikā. Ja ne, tad nākamgad vajag apgrozīt jau 700 tūkstošus eiro. Mums priekšā ir labs biznesa izaicinājums. Jaunās telpas mūsu rokās ir ielikušas daudz labu instrumentu, lai to visu sasniegtu,» saka Ilze Garanča, SIA Taste Caps! īpašniece. Pērn uzņēmums «sarullēja» 251 tūkstoti konfekšu jeb trīs tonnas, kopā ar cepumiem – piecas tonnas saldumu. «Vēlamies šo apjomu daudzkāršot,» apņēmīgi norāda uzņēmēja.
Nobriedusi ideja
Ideja par to, ka vajadzīgs savs veikals, Ilzei bija jau kādu laiku, un uz šādu soli uzvedināja pieredze eksportā. «Pirms pāris gadiem bijām aizbraukuši uz Somiju, kur mūs piekrita uzņemt Stockmann galvenajā birojā. Taču tā pārstāvji par 16 konfekšu kasti nosauca tādu cenu un potenciālo apjomu, ka es sapratu, ka tur nebūs nekāds bizness. Līdz tam domāju, ka eksports palīdzēs iegūt apjomus un sākt pelnīt, bet sapratu, ka vēl gadiem ilgi nebūs runas par peļņu. Iekāpu mašīnā un samaksāju par stāvvietu vairāk, nekā viņi gatavi maksāt par konfekšu kasti, un sāku domāt – ko vēl izdarīt Latvijā, kur mūsu konfektes jau pērk,» saka Ilze. Līdz tam šķita, ka savu veikalu varēs atvērt vien tad, kad būs paplašināta ražošana un stabils eksports. Taču šī saruna parādīja, ka eksports ir gana tāla nākotne un nav laika tik ilgi gaidīt.
Kad viņa iepriekš apsvērusi ideju par savu veikaliņu, bijusi doma par Vecrīgu, lielu cilvēku plūsmu, tūristiem u.tml. Tad nāca atklāsme, ka ražošanai un veikalam jābūt vienās telpās, un pievilcīga šķita ideja par atrašanos VEF teritorijā. «Atradām telpas VEF kvartālā – vecā ēkā ar labu auru un skaistu koncepciju. Beigās izrādījās, ka pieejamās telpas ir tieši tikpat plašas, cik esošā ražotne – vien 60 m2,» stāsta Ilze. Kad paziņa ieminējās par Jauno Teiku, viņai telpas šķita «pārāk jaunas», bezpersoniskas. Taču ar laiku uzņēmēja secināja, ka Taste Caps! galvenie klienti ir uzņēmumi un korporatīvie pasūtījumi un apkaimē ir daudz uzņēmumu. «Turklāt tieši šajā ēkā ir Minox bārs, un šo fotoaparātu izgudroja Valters Caps – mūsu šokolāde te labi iederas pēc nosaukuma vien,» piebilst Anda Penka, SIA Taste Caps! radošā direktore. Ikdienas gājēju plūsma šajā vietā nav īpaši liela, tāpēc telpas rīta pusē var izīrēt nelielām sanāksmēm, bet sestdienās rīkot meistarklases.
Visu rakstu lasiet 20. marta laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!